Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
"Rapatessa roiskuu", sanotaan. Laulussa kirurgi Lindqvistikin sekosi saksissaan.....
"Rapatessa roiskuu", sanotaan. Laulussa kirurgi Lindqvistikin sekosi saksissaan.....
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Eipäs nyt Jouska sotketa rehellisiä duunareita järjestelmälliseen huijaukseen.
Ei tällaisia voi pelkästään maton alle lakaista, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut tai, että "tekevälle sattuu". Kysymys ei todellakaan ole mistään "vahingossa" tapahtuneesta.
Ei tällaisia voi pelkästään maton alle lakaista, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut tai, että "tekevälle sattuu". Kysymys ei todellakaan ole mistään "vahingossa" tapahtuneesta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Niin sen etanolin haitoistakin tiesi kaikki eniten ne joilla ei ollut mitään käsitystä koko aiheesta
Mutta uskoisin että kun Ameriikassa päästään oikein vauhtiin näiden korvaus oikeudenkäyntien kanssa niin ei muutama miljardi ole mitään
Ja lisäksi siellä ei ilmeisesti mikään uudelleen "päivitys" auta, kun ilmeisesti Noxwaakkeneista puuttuu sikäläiseen päästönormiin vaadittavat pakokaasujen jälkikäsittely laitteistot?


Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Suomessakin voi olla odotettavissa maan ensimmäinen ryhmäkanne:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/lm-ku ... n/cwUmMKVT
ja lisää paskaa on tulossa VW:n niskaan:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi- ... 1443171385
-joitain malleja ei pystytä edes korjaamaan säädösten mukaisiksi
- Saksassa on jo haluttu palauttaa koko auto, koska se ei ole luvatun "ympäristöystävällinen"
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-y ... a/ysygcpfx
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/lm-ku ... n/cwUmMKVT
ja lisää paskaa on tulossa VW:n niskaan:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusi- ... 1443171385
-joitain malleja ei pystytä edes korjaamaan säädösten mukaisiksi
- Saksassa on jo haluttu palauttaa koko auto, koska se ei ole luvatun "ympäristöystävällinen"
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-y ... a/ysygcpfx
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,samarai kirjoitti:Eipäs nyt Jouska sotketa rehellisiä duunareita järjestelmälliseen huijaukseen.
Ei tällaisia voi pelkästään maton alle lakaista, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut tai, että "tekevälle sattuu". Kysymys ei todellakaan ole mistään "vahingossa" tapahtuneesta.
Mä en jaksa vakavoitua, kun en omista Volkkaria. Eikä se silleen jaksa kiinnostaa, kun itsellä on kaksi hyvää automerkkiä. Voihan se Ladankin myynti kasvaa tulevaisuudessa kun kaikki kyllästyvät Volkkariin.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Kyse onkin lähinnä peraatteelilnen, en minäkään omista Volkkaria - eihän tällaista massiivista huijausta voi mlllään hyväksyä, oli sitten mistä automerkistä kysymys tahansa. Mutta varsinkin kun sen tekee sellainen firma, joka itse esittää olevansa esimerkkinä ympäristöystävällisyydestä, niin tämä haisee entistä pahemmalle.
Minä toivon, että tästä lähtisi käyntiin myös laajempi tutkinta näitä "autovalmistajien kotkauksia" vastaan, ei tässä varmaankaan Volkkarista (VAG) pelkästään kyse ole mikä näitä tekee. Näistä "kotkauksistahan" on olemassa jo tutkinnallista näyttöäkin, enää on viranomaisten selkärankaisuudesta kiinni, uskalletaanko näihin väärinkäytöksiin puuttua. Tämän VW:n tapauksen kanssa kyse on varmaankin pelkästään ns. jäävuoren huipusta. Jos tätä sontakasaa aletaan tosissaan tonkia, varmasti paljastuu ehkä vielä laajempiakin väärinkäytöksiä. En itse sitä yhtään ihmettelisi, varsinkin näiden CO2/km päästöjen osalta useammaltakin merkiltä. Nehän pitäisi ehdottomasti alkaa tehdä puolueettomien laitosten toimesta, eihän tässä nykyisessä systeemissä ole minkäänlaista luottoa enää. Tai sitten pitää verotuksen perusteita muuttaa jos autoteollisuuden varpaille ei uskalleta astua.
Ei autoteollisuuden "ympäristönsuojelu" voi kuitenkaan sekään perustua loputtomasti valheeseen, tulee väkisinkin jossain se raja eteen, että mätäkupla puhkeaa kunnolla. Kuinkahan kauan nämä Volkkari ja kumppanitkaan luuivat tätä huijausta pystyvän tekevän ja jäämättä kiinni? Moni dopingurheilija ja rikollinenkin tekee sellaisen virheen, että pitää itseään nerokkaana ja toisia puolestaan tyhminä, tulee ajan kanssa vaan entistä rohkeammaksi ja lisää väärinkäytöksiä, eikä ymmärrä lopettaa ennenkuin käry käy perskarvoja myöten. Silloin pudotaan todella syvälle ja sieltä ei enää kaikki edes nouse.
Tässä VW:n tapauksessa on mielestäni kyllä ihmeellistä se, että tämä huijaus oli laajemmankin piirin tiedossa yrityksen sisällä ja "lähipiirissä", miten ihmeessä se pystyttiin salaamaan ns. viimeiseen asti ja tunnustettiin vasta pakon edessä ulkopuolisen toimesta? Luulisi nyt, että joku olisi jo aikaisemmin "laulanut".
Niin surkuhupaiselta kuin se ehkä tuntuukin, niin uskon, että Lada on niitä harvoja merkkejä, jolla on puhtaat jauhot pussissa näissä päästöasioissa.
No sillä on tietysti toiset lähtökohdatkin, eikä ole tarvinnut alkaa omia päästöarvoja väkisin säätämään.

Minä toivon, että tästä lähtisi käyntiin myös laajempi tutkinta näitä "autovalmistajien kotkauksia" vastaan, ei tässä varmaankaan Volkkarista (VAG) pelkästään kyse ole mikä näitä tekee. Näistä "kotkauksistahan" on olemassa jo tutkinnallista näyttöäkin, enää on viranomaisten selkärankaisuudesta kiinni, uskalletaanko näihin väärinkäytöksiin puuttua. Tämän VW:n tapauksen kanssa kyse on varmaankin pelkästään ns. jäävuoren huipusta. Jos tätä sontakasaa aletaan tosissaan tonkia, varmasti paljastuu ehkä vielä laajempiakin väärinkäytöksiä. En itse sitä yhtään ihmettelisi, varsinkin näiden CO2/km päästöjen osalta useammaltakin merkiltä. Nehän pitäisi ehdottomasti alkaa tehdä puolueettomien laitosten toimesta, eihän tässä nykyisessä systeemissä ole minkäänlaista luottoa enää. Tai sitten pitää verotuksen perusteita muuttaa jos autoteollisuuden varpaille ei uskalleta astua.
Ei autoteollisuuden "ympäristönsuojelu" voi kuitenkaan sekään perustua loputtomasti valheeseen, tulee väkisinkin jossain se raja eteen, että mätäkupla puhkeaa kunnolla. Kuinkahan kauan nämä Volkkari ja kumppanitkaan luuivat tätä huijausta pystyvän tekevän ja jäämättä kiinni? Moni dopingurheilija ja rikollinenkin tekee sellaisen virheen, että pitää itseään nerokkaana ja toisia puolestaan tyhminä, tulee ajan kanssa vaan entistä rohkeammaksi ja lisää väärinkäytöksiä, eikä ymmärrä lopettaa ennenkuin käry käy perskarvoja myöten. Silloin pudotaan todella syvälle ja sieltä ei enää kaikki edes nouse.
Tässä VW:n tapauksessa on mielestäni kyllä ihmeellistä se, että tämä huijaus oli laajemmankin piirin tiedossa yrityksen sisällä ja "lähipiirissä", miten ihmeessä se pystyttiin salaamaan ns. viimeiseen asti ja tunnustettiin vasta pakon edessä ulkopuolisen toimesta? Luulisi nyt, että joku olisi jo aikaisemmin "laulanut".
Niin surkuhupaiselta kuin se ehkä tuntuukin, niin uskon, että Lada on niitä harvoja merkkejä, jolla on puhtaat jauhot pussissa näissä päästöasioissa.

Melko luotettavien lähteiden mukaan "syyllinen" olisi elektroniikkaosaston vahtimestari, joka uteliaisuuttaan oli iltakierroksellaan mennyt peukaloimaan polttoaineen syötön säätöpiiriä. Huonoksi onneksi kyseistä osaa käytettiin valmistuksen mallikappaleena ja siitä johtuen niitä ehdittiin tehdä 11 miljoonaa..

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Jotka ovat?Jouska kirjoitti:Moi,samarai kirjoitti:Eipäs nyt Jouska sotketa rehellisiä duunareita järjestelmälliseen huijaukseen.
Ei tällaisia voi pelkästään maton alle lakaista, niinkuin mitään ei olisi tapahtunut tai, että "tekevälle sattuu". Kysymys ei todellakaan ole mistään "vahingossa" tapahtuneesta.
Mä en jaksa vakavoitua, kun en omista Volkkaria. Eikä se silleen jaksa kiinnostaa, kun itsellä on kaksi hyvää automerkkiä. Voihan se Ladankin myynti kasvaa tulevaisuudessa kun kaikki kyllästyvät Volkkariin.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Mersu, Mazda, Misubishi ja Honda ovat ilmeisesti liittyneet joukkoon 

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
Juttelin töissä työkaverin kanssa jolla vanhempi Volkkari. Jos kohu laskee käytettyjen, ja huijauskohua koskevien Volkkarien arvoa, on mahdollista että sellaisen omistaja siirtyy seuraavaksi johonkin toiseen merkkiin. On siis mahdollista, että tästä kohusta voi olla Volkkarille pitkä-aikaisia seurauksia.
Ainakaan vielä eivät Lada ja Toyota ole jääneet mistään huijauksesta kiinni. Vanhemmat herrasmiehet muistanevat, että Toyota jäi aikanaan kiinni huijauksesta WRC rallissa. Lienevät ottaneet opikseen silloin siitä "häpeästä". Juha Kankkunenkin ajajana joutui silloin hankalaan tilanteeseen.
Juttelin töissä työkaverin kanssa jolla vanhempi Volkkari. Jos kohu laskee käytettyjen, ja huijauskohua koskevien Volkkarien arvoa, on mahdollista että sellaisen omistaja siirtyy seuraavaksi johonkin toiseen merkkiin. On siis mahdollista, että tästä kohusta voi olla Volkkarille pitkä-aikaisia seurauksia.
Ainakaan vielä eivät Lada ja Toyota ole jääneet mistään huijauksesta kiinni. Vanhemmat herrasmiehet muistanevat, että Toyota jäi aikanaan kiinni huijauksesta WRC rallissa. Lienevät ottaneet opikseen silloin siitä "häpeästä". Juha Kankkunenkin ajajana joutui silloin hankalaan tilanteeseen.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
On vaan aika hiljaista Ladalla tuolla Diesel puolellaJouska kirjoitti:Moi,
Ainakaan vielä eivät Lada ja Toyota ole jääneet mistään huijauksesta kiinni. .

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Menee ehkä teemasta ohi, mutta Toyotasta on kuitenkin tullut Isis-terroristien suosikkiauto.
http://www.hs.fi/autot/a1305991231864
Toyotalta löytyy myös mallina "Isis".
ADACin mukaan myös Toyota huijaa päästöarvoissa:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 512813/304
Taitaa olla loppupeleissä Ford ja Lada ainoat rehelliset näissä päästöjutuissa.. jaa mitkäs automerkit ne minulta löytyykään.. No enhän mä kehtais enää niillä muuuten ajaakaan..heh
Ja pari käryämätöntä Bemariakin löytyy mopotallista.

http://www.hs.fi/autot/a1305991231864
Toyotalta löytyy myös mallina "Isis".
ADACin mukaan myös Toyota huijaa päästöarvoissa:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 512813/304
Taitaa olla loppupeleissä Ford ja Lada ainoat rehelliset näissä päästöjutuissa.. jaa mitkäs automerkit ne minulta löytyykään.. No enhän mä kehtais enää niillä muuuten ajaakaan..heh
Ja pari käryämätöntä Bemariakin löytyy mopotallista.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei ole varaa ostaa huonoa.samarai kirjoitti:Menee ehkä teemasta ohi, mutta Toyotasta on kuitenkin tullut Isis-terroristien suosikkiauto.![]()
http://www.hs.fi/autot/a1305991231864
Toyotalta löytyy myös mallina "Isis".
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
Kyllä se kunnon terroristikin näköjään ymmärtää autojen päälle. Eipä ole terroristeilla varaa jäädä maalitauluksi keskelle autiomaata auton hajotessa. Toisaalta avolava mallissa voi olla parempi jousitus ammunnan kannalta kuin kilpailevissa merkeissä. Jäykempi ehkä. Hajonta on pienempi kun Sergeillä tai vastaavalla täräyttää auton lavalta.
Kyllä se kunnon terroristikin näköjään ymmärtää autojen päälle. Eipä ole terroristeilla varaa jäädä maalitauluksi keskelle autiomaata auton hajotessa. Toisaalta avolava mallissa voi olla parempi jousitus ammunnan kannalta kuin kilpailevissa merkeissä. Jäykempi ehkä. Hajonta on pienempi kun Sergeillä tai vastaavalla täräyttää auton lavalta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei ole vieläkään kukaan tuonut todistetusti esille täällä omaa dieselinsä k-arvoa?
Alkaa näyttää vahvasti, että minulla on Ladaboardin puhtain dieseli.
Se k-arvo oli siis 0,11. Eikö kellään ole tosiaan panna paremmaksi? Tämähän on -89.
Alkaa näyttää vahvasti, että minulla on Ladaboardin puhtain dieseli.

Se k-arvo oli siis 0,11. Eikö kellään ole tosiaan panna paremmaksi? Tämähän on -89.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Bensa autosta on vaikee saada K-arvoasamarai kirjoitti:Ei ole vieläkään kukaan tuonut todistetusti esille täällä omaa dieselinsä k-arvoa?
Alkaa näyttää vahvasti, että minulla on Ladaboardin puhtain dieseli.![]()
Se k-arvo oli siis 0,11. Eikö kellään ole tosiaan panna paremmaksi? Tämähän on -89.

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.