Sivu 11/170

Lähetetty: 6.12.2004 12:14
Kirjoittaja Nonnis
Se jarruputkipatentti oli kuulemma aika killeri :shock:

Eihän se jää pysyväksi eihän????

Lähetetty: 6.12.2004 22:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:Se jarruputkipatentti oli kuulemma aika killeri :shock:

Eihän se jää pysyväksi eihän????
se on ihan ammattimaisesti tehty, ajaahan jotkut ihan ilman jarrujakin, parempi toi on :roll: kyllä se toimii!!!! toisaalta asentajan harras toivomus oli etten menis enää räveltää sitä lisää :oops:

Lähetetty: 24.12.2004 16:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
samara projektit on jäissä pahasti, kaasutin peli on jo jäätynyt niin että akku oli tyhjä. Tarvii kai laittaa siihen vielä talvikumit että saa vara-auton, ohan siinä kuitenkin leimaa vielä jäljellä. Ruiskun kanssa saa odottaa vielä että edellinen omistaja maksaa veronsa, mut eiköhän se maksa, muutoin lähtee nopean toiminnan Lada-ryhmä liikkeelle :lol: on siinä ruiskussa muutenkin onkelmaa. Uusi jarruletku ei lopeta vuotamistaan ihan kiristämällä. Katkenneen putken takia laadittu liitos ei kylllä vuoda, mutta uusi hieno letku sitten vuotaakin. olisko prikka jäänyt välistä tai onko väärinpäin tai jotain....

Lähetetty: 24.12.2004 20:50
Kirjoittaja Nonnis
^Mulla uusittu jarruletku vuosi sedanissa huonosti kiristetyn liitoksen takia, siitä jäi ekalla yrityksellä leima.

Lähetetty: 25.12.2004 11:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:^Mulla uusittu jarruletku vuosi sedanissa huonosti kiristetyn liitoksen takia, siitä jäi ekalla yrityksellä leima.
mä olen tota tossa pihassa naamairvessä kiristänyt ja edelleen vuotaa :cry:

Lähetetty: 25.12.2004 12:36
Kirjoittaja Vanja-eno
Ei tainnu mennä jengoilleen sitten... eli homma meni uusiksi sulla.

Jos putki/letkuliitos vuotaa yhä tolkuttoman kiristyksen jälkeen, on se mennyt siis väärille jengoille.

Näissä jarruremonteissa kannattaa muistaa yksi nyrkkisääntö. Kun uusia putki/letku liitäntöjä tehdään, niin putken kiristyskappale aina kierretään letkuun SORMILLA. Jos ei lähde kiertymään kiinni sormilla, ei ole silloin oikeilla jengoilla.

Uuden liitoksen pitää mennä sormin kiertämällä jonkin verran kiinni. Lisäksi muistettavaa on se, että ensin putken kiristysholkki vedetään putkea pitkin hieman taaksepäin ja sovitetaan putken päätä letkuun sopivaksi. Sitten työnnetään holkki huulille siten, että putki pyritään pitämään kohdallaan letkun sisällä ja työnnetään holkki jengoille ja aletaan kiristää sormin pyörittämällä jengoille.
Sittenkun ei enää muutaman kierroksen jälkeen kiristy enempää sormilla, niin sitten vasta aletaan kiristää työkalulla. Eikä sittenkään PERKELEEN kireelle, koska silloin rikkoo putken pään ja taas vuotaa.
Eli kiristetään ensin silleen sopivan tiukaksi mahd lyhyellä avaimella (ettei tule liikaa vääntövoimaa) ja kokeillaan pitääkö liitos. Jos pitää niin hyvä, jollei niin kiristetään aina pikkuisen kerrallaan lisää, kunnes ei enää vuoda.

Eli jos Jussilla liitos vuotaa yhä, on se joko väärillä jengoilla tai kiristetty ensin heti liian tiukaksi. Molemmissa tapauksissa suosittelen uutta letkua ja putkea ja hieman varovaisempaa kiristystä aluksi.

Lähetetty: 25.12.2004 17:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
kääk :shock: siinähän menee sitten satulakin uusiksi, koska se on se satulan puoleinen pää, luulis että ne jengat menee ekana siitä jarrusatulasta ennen kuin letkusta, prkl. yleensä mä kiristän kaiken aina liian huolimattomasti, mutta nyt sitten tulikin liikaa voimaa :(

Lähetetty: 25.12.2004 18:40
Kirjoittaja jasu35
pidä vaan jussi se kaasari samara liikenteessä ja pilko se ruisku osiks niin pääset paljon vähemmällä. :wink: :wink: :wink:

Lähetetty: 26.12.2004 0:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
jasu35 kirjoitti:pidä vaan jussi se kaasari samara liikenteessä ja pilko se ruisku osiks niin pääset paljon vähemmällä. :wink: :wink: :wink:
tämä on käynyt kyllä useasti mielessä, on tossa 6 vuotta vanhemmassa kaasaripelissä paljon vähempi ruostevaurioitakin. ton uudemman verhoiluilla saisi sen akkuhapon katkunkin häipymään tosta vanhasta.

Lähetetty: 26.12.2004 16:57
Kirjoittaja Vanja-eno
Kahdesta yksi hyvä :wink:

Lähetetty: 26.12.2004 19:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
tänään sit läimäsin vanhaankin sammyyn talvipyörät alle, tarttee kai ajella sillä. paljon parempi käyntiäänikin tossa vanhemmassa on, tosin ruisku käy tasaisemmin, kaasutin pelin kanssa saa touhuta ryypyn kanssa ja jatkuvasti tuntuu käristävän bensaa ihan tulvaksi saakka.

Lähetetty: 26.12.2004 22:03
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:tänään sit läimäsin vanhaankin sammyyn talvipyörät alle, tarttee kai ajella sillä. paljon parempi käyntiäänikin tossa vanhemmassa on, tosin ruisku käy tasaisemmin, kaasutin pelin kanssa saa touhuta ryypyn kanssa ja jatkuvasti tuntuu käristävän bensaa ihan tulvaksi saakka.
Joo muistelen kanssa kun mulla oli kaasari-samara, niin se vaati ryyppyä talvella tosi pitkään, ennen kuin kone kävi tasaisesti ilman sitä. Kyllä mä ainakin tykkään tosta ruiskusta, ei ole kyllä kaasaria yhtään ikävä. :lol:

Lähetetty: 27.12.2004 7:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:tänään sit läimäsin vanhaankin sammyyn talvipyörät alle, tarttee kai ajella sillä. paljon parempi käyntiäänikin tossa vanhemmassa on, tosin ruisku käy tasaisemmin, kaasutin pelin kanssa saa touhuta ryypyn kanssa ja jatkuvasti tuntuu käristävän bensaa ihan tulvaksi saakka.
Joo muistelen kanssa kun mulla oli kaasari-samara, niin se vaati ryyppyä talvella tosi pitkään, ennen kuin kone kävi tasaisesti ilman sitä. Kyllä mä ainakin tykkään tosta ruiskusta, ei ole kyllä kaasaria yhtään ikävä. :lol:
toi ei käy oikein tasaisesti ryypylläkään, välillä meinaa rikastaa liikaa ja välillä liian vähän, koko ajan pitää säätää ainakin jos haluaa sen pysyvän tyhjäkäynnillä.

Lähetetty: 4.1.2005 21:29
Kirjoittaja Lada-Jussi
olen nyt tolla kaasari samaralla työmatkaa ajellut ja innostuin oikein laittamaan autoa kuntoon. Irroitin jo kesän jälkeen turhana notkuneen opetuspolkimen pois ja vaihdoin jarruvalon katkaisijan uuteen toimivaan, on tuolla pk-seudulla riskiä ajella ilman jarruvaloja. lisäksi vaihdoin ilmansuodattimen siihenkin, ainakin linnun kulutuksen sai putoamaan uudella suodattimella, katotaas miten samarassa.

pari vikaa jäi vielä vähän vaiheeseen, tiedon puutteessa. bensamittari ei näytä kuin täyttä tai tyhjää ei siltä väliltä mitään, takaoven lukko on löystynyt ja sille ei tahdo kiristettynä löytyä oikeaa asento että ovi toimisi normaalisti, äänimerkki ei toimi.

tarvii kai alkaa selaa venäjänkielistä ohjekirjaa tai Lada cd-romppua, mutta uutta inspistä odotessa voin kuunnella muidenkin käyttäjien vinkkejä ja kommentteja!! eiköhän tän vuoden tallikeikat ole tehty :wink:

Lähetetty: 10.1.2005 22:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt olen parin tankillisen verran testannut 1,3 kaasutin samaran kulutusta. lukemiksi sain 7,6 ja 8,4 litraa/100 km keskimäärin siis 8 litraa. Linnulla vastaavassa ajossa keskimäärin 8,7 litraa/100 km (neljä mittausta) Samaralla on tosin pidetty jopa lujempaa moottoritie nopeutta.