
Punanuoli 1600 Twin cam
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Taas koittaa ensikuussa remontin aika ja lada n.2 kk poissa yleiseltä liikenteeltä ja laitettu ennenaikainen joulupukintoivelista ....... Toinen kone kiinni"emmehän luovu winkamista" ja viimein kunnon laatikko alle uudet penkit hakusessa ja sellaista pientä parannusta ettei totuus unohtuisi miten hauskaa
remontti on .

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Tuossa kun sovittelin tuota sileäkylkistä paikoilleen, kahtelin että loota nousee sileäkylkisen takakannakkeella turhankin ylös?! kardaanin kannalta siis ois parempi että olis vähän alempana. olettekos te huomanneet saman jutun? en kyllä nyt ole ihan varma kummalla raudalla tuon totesin, 2litrasen vaiko 1.6 tappikoneen, mutta tarvike torilta hain 124 fiuden kiinnikkeen, niin näyttäis pari cm olevan matalempi, jospa sillä se menis suoraan. Ja eikös se kiinnikkeellä tahansa pidä porata reijjät pohjan lävitte joilla sen saapi kiinne? jää muutaman sentin orggis pulteista sivuun..
Kyllä se hemmetin ylös ja taakse vaan keppi asettuu tuolla
Kyllä se hemmetin ylös ja taakse vaan keppi asettuu tuolla

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
noitten muun merkkisten laatikoitten kanssa saa aina varautua siihen että joutuu soveltaan, ei tommosen raudan teko itekkään niin hirmuvaikeeta ole, yhteen laitteeseen kanttasin jostain 3mm pellistä profiilin johon sitten porasin pari reikää ja valmis. sama juttu lähes aina noitten kanssa joutuu poraan uudet reiät pohjaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Näin on, ei oikeen minkään osan merkit mene oikeesti bolt on ladaan. Mulle riittää että tuo "bolt on" tarkottaa että esim kone passaa lootaan ristiin, ilman väliläippoja
Kaikki muu onnistuu sitten vaan tekemällä.
Noh, nyt on tuo 124 viuden kumi, ja pitää kardaanin tynkä laittaa paikoilleen ja katsoa pitääkö lootaa laskea taikka nostaa. Sen jälkeen verhoillaan tunneli uudella pellillä umpeen. Nythän siinä on n. 100*25 cm reikä

Noh, nyt on tuo 124 viuden kumi, ja pitää kardaanin tynkä laittaa paikoilleen ja katsoa pitääkö lootaa laskea taikka nostaa. Sen jälkeen verhoillaan tunneli uudella pellillä umpeen. Nythän siinä on n. 100*25 cm reikä

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Niin siis sulla on kuitenkin toi "Abarth"-jatko kiinni tossa lootassa, sillä se keppi tulee jopa liioitellun taakse.IlkkaHe kirjoitti: Kyllä se hemmetin ylös ja taakse vaan keppi asettuu tuolla
Tähän rojektiin tulee sileäkylkinen jossa ei ole aparaattijatkoa eli keppi jää about siihen missä se on vakionakin

Toi lootan takakumihan näyttää melkein Ladan vastaavalta, mut eipä ole tullut vertailua joten taitaa olla toisenlainen. Mistä hommasit omasi?
Edit: Motonet tarjoaa 124:n kumia Ladan vastaavana, joten lienee sama palikka?
Mut kohta se alkaa, tänään laiteltu tilaukseen kytkinlevy, jäykempi asetelma, painelaakeri, täydellinen tiivistesarja, jakohihna + kiristin yms...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Kyllä se keppi on abarth jatkolla just optimaalisella paikalla minusta tosin joutuu tunnelia korottaa aika paljon.
Jonkinlainen kuva asiasta.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1049.jpg

Jonkinlainen kuva asiasta.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1049.jpg
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
[quote="Jokari]Toi lootan takakumihan näyttää melkein Ladan vastaavalta, mut eipä ole tullut vertailua joten taitaa olla toisenlainen. Mistä hommasit omasi?
Edit: Motonet tarjoaa 124:n kumia Ladan vastaavana, joten lienee sama palikka?[quote]
Erilaisia ovat kaikissa. Ladan kumin lootaantulevat pultinreijjät on erilaiset kuin fiateissa, ja tuossa 124 kumissa se reuta on täysin suora, toisin kuin nuissa sileäkylkisten mukana (2kpl minulla) joissa kummassakin rauta on taivutettu. 1.6 tappikoneen ja 2l abarth lootan alarauta on vieläpä erilaiset. taidan ite käyttää tuota tappikoneen alarautaa (syvennys pakoputkelle, toisin kuin 2litrasen)
Kävin vaan tuosta Oulun tarviketorilta kysäsemässä tuota kumia. Kysyin 131, ja myivät eioota, mutta kun haki muita romppeita, niin toi samalla tuon kumin ja kyseli että passaisko tuo. Eihän se 131 passaa, mutta tämmönen risti siitos nyt muutenkin on oma hommansa.
Olis mullakin tuommonen pala, että keppi jäis sinne vakion paikalle, mutta ainakin näin kuiviltaan vaihteita naputellessa, tuntuu että kyllä se vaan helevetisti parempi tuolla jatkopalalla on. Ja ite lähes 190cm pitkänä olen kuitenkin rattia tuonut reippaasti taaksepäin (muuten ei yllä rattiin tai on polvet suussa) joten jääpi armottoman kauas ladan keppiä. Eli plussaa vaan tuon jatkopalan tuomat edut
Pistimpä tuohon oman projektin setvimis topicin, pitää siellä jatkaa jos ja kun ongelmia taas tulee lisää. Omani rojektihan on vielä tässä vaiheessa ihan ladan orggis 1.6 koneella, mutta koneeksi tulee joskus hamassa tulevaisuudessa 1.6-2.0 TC 8-16v motti, siitä sitten lisää kun sen aika on.
Edit: Motonet tarjoaa 124:n kumia Ladan vastaavana, joten lienee sama palikka?[quote]
Erilaisia ovat kaikissa. Ladan kumin lootaantulevat pultinreijjät on erilaiset kuin fiateissa, ja tuossa 124 kumissa se reuta on täysin suora, toisin kuin nuissa sileäkylkisten mukana (2kpl minulla) joissa kummassakin rauta on taivutettu. 1.6 tappikoneen ja 2l abarth lootan alarauta on vieläpä erilaiset. taidan ite käyttää tuota tappikoneen alarautaa (syvennys pakoputkelle, toisin kuin 2litrasen)
Kävin vaan tuosta Oulun tarviketorilta kysäsemässä tuota kumia. Kysyin 131, ja myivät eioota, mutta kun haki muita romppeita, niin toi samalla tuon kumin ja kyseli että passaisko tuo. Eihän se 131 passaa, mutta tämmönen risti siitos nyt muutenkin on oma hommansa.
Olis mullakin tuommonen pala, että keppi jäis sinne vakion paikalle, mutta ainakin näin kuiviltaan vaihteita naputellessa, tuntuu että kyllä se vaan helevetisti parempi tuolla jatkopalalla on. Ja ite lähes 190cm pitkänä olen kuitenkin rattia tuonut reippaasti taaksepäin (muuten ei yllä rattiin tai on polvet suussa) joten jääpi armottoman kauas ladan keppiä. Eli plussaa vaan tuon jatkopalan tuomat edut

Pistimpä tuohon oman projektin setvimis topicin, pitää siellä jatkaa jos ja kun ongelmia taas tulee lisää. Omani rojektihan on vielä tässä vaiheessa ihan ladan orggis 1.6 koneella, mutta koneeksi tulee joskus hamassa tulevaisuudessa 1.6-2.0 TC 8-16v motti, siitä sitten lisää kun sen aika on.
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
On se tolla jatkopalalla tosiaan parempi muutenkin kuin kohdaltaan. 

lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
No niin fiat sileä kylki odottaa tallin nurkassa valmiina ja ensiviikolla saa seurakseen uuden tc koneen , ja taas hankittu kaikki kytkinhilppeet ja tiivisteet ym ja taas penkit pois lopullisesti "uudet hakusessa "
no toivottavasti nyt tulee hyvä 


Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Samalla lienee aikaa tehdä hieman koritöitä



Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Koritöitä..onko ne jotain mitä tehdään esim. mätiin saranoihin?
Ralliauto kantaa lommonsa ja luttunsa ylpeydellä

Ralliauto kantaa lommonsa ja luttunsa ylpeydellä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Nyt kaikki tarpeet hommattu tallin nurkkaan , mutta mistä saisi inspiraation piiiiitkään remonttiin 

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
No kyylääs nyt *tätä* ensialkuun, kyllä se siitä!markku kirjoitti:mutta mistä saisi inspiraation piiiiitkään remonttiin
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™