Madallus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mulla on tehty just tolleen niinkuin pressan laittamassa linkeissä. Nuo tupla-rsb kiinnikeparit ei paljoa maksa hytikkaliikkeessä. Ei ongelmia keston kanssa, ei noita hajalle tuossa käytössä saa. Jos menee p*skaksi niin hakee lisää :lol:
Talvella en pidä tuplavakaajaa kun sen kanssa keulassa ei ole sitä vähäistäkään pitoa mitä ilman toista vakaajaa.

Ja kyse oli tietenkin takavedosta, mitä tuo mun iskarihörinä koski.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2697
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Takavetoon en ole edes Pietarissa Bilsteinejä nähnyt, etuvetoisiin kyllä. Hintoja en kyllä muista yhtään.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Kiitti rutosti. Helppo homma, kun naisen logiikka.

Ilmeisesti pitäisi kurkistella Lada Nivan Bilsteneitä.

Jyrki-boy

Tuplat tehty eilen ja illalla kopastu miten pelittää. Ompa aivan uskomaton muutos ajo-omituisuuksiin. Nyt voi jo puhua ajo-ominaisuuksista. Noi palikat makso yhteensä 6,50 euroo, joten siihen ei ainakaan luulisi kenenkään talouden kaatuvan.

Vielä kun löytäs tai olisi niin paljon ymmärrystä, että osaisi ostaa oikeanlaiset iskarit tähän pakettiin, niin jopa olisi Laduri kohillaan.

Kiitti kaikille mukanaolleille. Kohta keksitään lisää, kun mummo saa eläkkeen.

Jyrki-boy
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No löysimpäs tämänkin langan viimein.

Tiivistetysti:
Eteen Saab 900 vm-78-93 etu iskarit. Taakse volvo 240 sarjan takaiskarit.

Jousiksi molempiin päihin 123 mesen jouset sopivasti katkottuina.

Onko tuo nyt se ns. the budjettiratkaisu?
Toisena vaihtoehtona on ostaan itärajan reissaajilta sporttisarja jousineen. Sekin on vakavassa harkinnassa.

Hakusessa on parempi ajettavuus ilman älytöntä madallusta.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Takapäätä on IHAN turha jäykistää jousilla, se kaikki on pidosta pois. Takana toimii vakiojousi buenosti, iskunvaimennus vain kuntoon.

Mielestäni loistava asvalttiajettavuus on meitin tallin yhdessä autossa. Resepti on; edessä MB 123 jouset lyhennettyinä + Koni Sportit. Takana vakiojouset lyhennettyinä ja jonkun uudemman volvon (S60?) vakioiskarit muokattuina.
Mittasin että auto on -50 mm edestä ja takaa vakiota matalampi joka saa aikaan sen että kori ei keinahtele enää yhtään niinkuin vakiokorkuisella, mutta paremmilla iskareilla varustetuilla veljillään.
Myöskään tuplavakaajaa kyseinen yhdistelmä ei mielestäni kaipaa.

Talvipito on sitten keulan osalta vähän mitä on, että kompromisseja, kompromissejä todellakin sen suhteen mitä haluaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Hyvä tietää.
Pitää tässä miettiä vaihtoehtoja valmiiksi... vajaan parin viikon päästä hyvällä tuurilla uusi larssoni pihassa.
Tällä hetkellä fiilikset on siinä paikkeilla että se sportti setti venäjältä joka madaltaa sen 30mm... ei tarttis alkaa laikkaileen jousia eikä säätämään muutenkaan.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
-jokke-
Viestit: 116
Liittynyt: 28.2.2010 3:57

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

Kiinnostais madaltaa tota omaa 2105:sta ainakin se 80mm, kuitenkin niin että jäis edes muutama sentti pelivaraa öljypohjaan. Mitenkään erityisen sporttista en hae kun kerta tekniikkaan ei tule mitään piristettä..eikä tolla 50kw:llä muutenkaan mahottomia. :?

Olisko mitään neuvoo millasta kilkettä tohon pitäis alkaa metsästelemää että sais noinkin matalan alustan joka toimii edes jotenkin..
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Itänaapurin reissaajalta tilattu se -30mm sporttisarja. Katellaan millanen tulee kun se joskus saadaan auton alle.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

Kerron vähä iskareinen hintaa, saabin iskarit 35e kpl volvon iskarit n. 40e kpl No mulla oli kaasut omassa, makso käytettynä puretusta volvosta 30e pari ja noi volvun iskarit on ladan iskareita 50mm lyhemmät, et jos haluu katkoo jousija, sillon pysyy omatkin jouset paikallaan. 8)
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Toimiikos tämä resepti nappikseen.

Eli 123-mersun jousen puolikkaat eteen ja taakse(2kpl jousia KOKO auton madallukseen). Iskareiksi eteen saab 900 ja taakse 240 volvon.

Tai saabin taka jouset eteen lyhennettyinä ja saabin etu jouset lyhennettuinä taakse. Ja samat iskarit.^

Tai nuo, mutta taakse farkun jouset pätkittyinä ja volvon iskarit.


Mikä paras

EDIT:

Lada 1200L etujouset:
Paksuus:13mm
Ulko:116mm
Korkeus:367mm

Saab 900 Takajouset:
Paksuus:15mm
Ulko:114mm
Korkeus:310mm

Lada Takajouset:
Paksuus:12.5mm
Ulko:127mm
Korkeus:445mm

Saab Etujouset:
Paksuus:14mm
Ulko:138mm
Korkeus:387mm


nämä menisi aika helposti. Saako joku noita mesen jousien mittoja, ne olisi halvemmat jos kahdella jousella sais koko auton. Meneekö leimallekkaan noilla mesen puolikkailla jousilla?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

kaikki vm95 autot menee jousilla kuin jousilla leimaan, jos jouset pysyy timmisti paikoillaan vaikka tunkkaa ylös. 95 jostain kuusta alkaen pittää olla hyväksytyt jouset.
apastori

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja apastori »

Casinossa mulla oli edessä katkaistuna mesen jouset ja chevrolet capricen etuiskarit, takana 6-cyl El caminon etujouset sekä 2 neliskanttisen iskarit

Oli matala ja jäykkä, ei turhia niiaillut :D
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Pistetään nyt tännekin kokemuksia.
Nuo itänaaprin -30mm sarja toimii todella hienosti. Ei uskoisi että ladalla ajaa.
Talvellakin toimii komiasti. Takapää nyt taitaa hieman herkemmin lähteä alta. Tosin on tässä potkuakin enemmän kuin edellisessä.
Lukko tulee kiinni taakse tässä keväällä niin sitten meno sen kuin paranee.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
-jokke-
Viestit: 116
Liittynyt: 28.2.2010 3:57

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

Kun sais joskun tuon kanttilamppu ladan käytettyä leimalla niin vois katkasta jousista vaikka kierrokset pois, on suht. "pappalookin" näköinen vakioalustalla, jos esim. nappaa kiekan joka kulmasta pois niin auto pysyy balanssissa, keulassa ei tapahdu mitään radikaalia tms?
-jokke-
Viestit: 116
Liittynyt: 28.2.2010 3:57

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

-jokke- kirjoitti:Kun sais joskun tuon kanttilamppu ladan käytettyä leimalla niin vois katkasta jousista vaikka kierrokset pois, on suht. "pappalookin" näköinen vakioalustalla, jos esim. nappaa kiekan joka kulmasta pois niin auto pysyy balanssissa, keulassa ei tapahdu mitään radikaalia tms?

Ja siis auto on vakio eikä ole tarkoitus kaahailla (muutakuin ehkä jääradalla sillointällöin)
Vastaa Viestiin