Mulla on tehty just tolleen niinkuin pressan laittamassa linkeissä. Nuo tupla-rsb kiinnikeparit ei paljoa maksa hytikkaliikkeessä. Ei ongelmia keston kanssa, ei noita hajalle tuossa käytössä saa. Jos menee p*skaksi niin hakee lisää
Talvella en pidä tuplavakaajaa kun sen kanssa keulassa ei ole sitä vähäistäkään pitoa mitä ilman toista vakaajaa.
Ja kyse oli tietenkin takavedosta, mitä tuo mun iskarihörinä koski.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Kiitti rutosti. Helppo homma, kun naisen logiikka.
Ilmeisesti pitäisi kurkistella Lada Nivan Bilsteneitä.
Jyrki-boy
Tuplat tehty eilen ja illalla kopastu miten pelittää. Ompa aivan uskomaton muutos ajo-omituisuuksiin. Nyt voi jo puhua ajo-ominaisuuksista. Noi palikat makso yhteensä 6,50 euroo, joten siihen ei ainakaan luulisi kenenkään talouden kaatuvan.
Vielä kun löytäs tai olisi niin paljon ymmärrystä, että osaisi ostaa oikeanlaiset iskarit tähän pakettiin, niin jopa olisi Laduri kohillaan.
Kiitti kaikille mukanaolleille. Kohta keksitään lisää, kun mummo saa eläkkeen.
Takapäätä on IHAN turha jäykistää jousilla, se kaikki on pidosta pois. Takana toimii vakiojousi buenosti, iskunvaimennus vain kuntoon.
Mielestäni loistava asvalttiajettavuus on meitin tallin yhdessä autossa. Resepti on; edessä MB 123 jouset lyhennettyinä + Koni Sportit. Takana vakiojouset lyhennettyinä ja jonkun uudemman volvon (S60?) vakioiskarit muokattuina.
Mittasin että auto on -50 mm edestä ja takaa vakiota matalampi joka saa aikaan sen että kori ei keinahtele enää yhtään niinkuin vakiokorkuisella, mutta paremmilla iskareilla varustetuilla veljillään.
Myöskään tuplavakaajaa kyseinen yhdistelmä ei mielestäni kaipaa.
Talvipito on sitten keulan osalta vähän mitä on, että kompromisseja, kompromissejä todellakin sen suhteen mitä haluaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Hyvä tietää.
Pitää tässä miettiä vaihtoehtoja valmiiksi... vajaan parin viikon päästä hyvällä tuurilla uusi larssoni pihassa.
Tällä hetkellä fiilikset on siinä paikkeilla että se sportti setti venäjältä joka madaltaa sen 30mm... ei tarttis alkaa laikkaileen jousia eikä säätämään muutenkaan.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/ Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Kiinnostais madaltaa tota omaa 2105:sta ainakin se 80mm, kuitenkin niin että jäis edes muutama sentti pelivaraa öljypohjaan. Mitenkään erityisen sporttista en hae kun kerta tekniikkaan ei tule mitään piristettä..eikä tolla 50kw:llä muutenkaan mahottomia.
Olisko mitään neuvoo millasta kilkettä tohon pitäis alkaa metsästelemää että sais noinkin matalan alustan joka toimii edes jotenkin..
Kerron vähä iskareinen hintaa, saabin iskarit 35e kpl volvon iskarit n. 40e kpl No mulla oli kaasut omassa, makso käytettynä puretusta volvosta 30e pari ja noi volvun iskarit on ladan iskareita 50mm lyhemmät, et jos haluu katkoo jousija, sillon pysyy omatkin jouset paikallaan.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho
Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Saab Etujouset:
Paksuus:14mm
Ulko:138mm
Korkeus:387mm
nämä menisi aika helposti. Saako joku noita mesen jousien mittoja, ne olisi halvemmat jos kahdella jousella sais koko auton. Meneekö leimallekkaan noilla mesen puolikkailla jousilla?
kaikki vm95 autot menee jousilla kuin jousilla leimaan, jos jouset pysyy timmisti paikoillaan vaikka tunkkaa ylös. 95 jostain kuusta alkaen pittää olla hyväksytyt jouset.
Pistetään nyt tännekin kokemuksia.
Nuo itänaaprin -30mm sarja toimii todella hienosti. Ei uskoisi että ladalla ajaa.
Talvellakin toimii komiasti. Takapää nyt taitaa hieman herkemmin lähteä alta. Tosin on tässä potkuakin enemmän kuin edellisessä.
Lukko tulee kiinni taakse tässä keväällä niin sitten meno sen kuin paranee.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/ Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Kun sais joskun tuon kanttilamppu ladan käytettyä leimalla niin vois katkasta jousista vaikka kierrokset pois, on suht. "pappalookin" näköinen vakioalustalla, jos esim. nappaa kiekan joka kulmasta pois niin auto pysyy balanssissa, keulassa ei tapahdu mitään radikaalia tms?
-jokke- kirjoitti:Kun sais joskun tuon kanttilamppu ladan käytettyä leimalla niin vois katkasta jousista vaikka kierrokset pois, on suht. "pappalookin" näköinen vakioalustalla, jos esim. nappaa kiekan joka kulmasta pois niin auto pysyy balanssissa, keulassa ei tapahdu mitään radikaalia tms?
Ja siis auto on vakio eikä ole tarkoitus kaahailla (muutakuin ehkä jääradalla sillointällöin)