Sivu 12/29

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 12:42
Kirjoittaja Jokari
Mulla on tehty just tolleen niinkuin pressan laittamassa linkeissä. Nuo tupla-rsb kiinnikeparit ei paljoa maksa hytikkaliikkeessä. Ei ongelmia keston kanssa, ei noita hajalle tuossa käytössä saa. Jos menee p*skaksi niin hakee lisää :lol:
Talvella en pidä tuplavakaajaa kun sen kanssa keulassa ei ole sitä vähäistäkään pitoa mitä ilman toista vakaajaa.

Ja kyse oli tietenkin takavedosta, mitä tuo mun iskarihörinä koski.

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 14:23
Kirjoittaja Jaakkima
Takavetoon en ole edes Pietarissa Bilsteinejä nähnyt, etuvetoisiin kyllä. Hintoja en kyllä muista yhtään.

Re: Madallus

Lähetetty: 9.10.2009 14:52
Kirjoittaja Jyrki-boy
Kiitti rutosti. Helppo homma, kun naisen logiikka.

Ilmeisesti pitäisi kurkistella Lada Nivan Bilsteneitä.

Jyrki-boy

Tuplat tehty eilen ja illalla kopastu miten pelittää. Ompa aivan uskomaton muutos ajo-omituisuuksiin. Nyt voi jo puhua ajo-ominaisuuksista. Noi palikat makso yhteensä 6,50 euroo, joten siihen ei ainakaan luulisi kenenkään talouden kaatuvan.

Vielä kun löytäs tai olisi niin paljon ymmärrystä, että osaisi ostaa oikeanlaiset iskarit tähän pakettiin, niin jopa olisi Laduri kohillaan.

Kiitti kaikille mukanaolleille. Kohta keksitään lisää, kun mummo saa eläkkeen.

Jyrki-boy

Re: Madallus

Lähetetty: 19.5.2010 12:55
Kirjoittaja Qulle
No löysimpäs tämänkin langan viimein.

Tiivistetysti:
Eteen Saab 900 vm-78-93 etu iskarit. Taakse volvo 240 sarjan takaiskarit.

Jousiksi molempiin päihin 123 mesen jouset sopivasti katkottuina.

Onko tuo nyt se ns. the budjettiratkaisu?
Toisena vaihtoehtona on ostaan itärajan reissaajilta sporttisarja jousineen. Sekin on vakavassa harkinnassa.

Hakusessa on parempi ajettavuus ilman älytöntä madallusta.

Re: Madallus

Lähetetty: 19.5.2010 22:06
Kirjoittaja Jokari
Takapäätä on IHAN turha jäykistää jousilla, se kaikki on pidosta pois. Takana toimii vakiojousi buenosti, iskunvaimennus vain kuntoon.

Mielestäni loistava asvalttiajettavuus on meitin tallin yhdessä autossa. Resepti on; edessä MB 123 jouset lyhennettyinä + Koni Sportit. Takana vakiojouset lyhennettyinä ja jonkun uudemman volvon (S60?) vakioiskarit muokattuina.
Mittasin että auto on -50 mm edestä ja takaa vakiota matalampi joka saa aikaan sen että kori ei keinahtele enää yhtään niinkuin vakiokorkuisella, mutta paremmilla iskareilla varustetuilla veljillään.
Myöskään tuplavakaajaa kyseinen yhdistelmä ei mielestäni kaipaa.

Talvipito on sitten keulan osalta vähän mitä on, että kompromisseja, kompromissejä todellakin sen suhteen mitä haluaa.

Re: Madallus

Lähetetty: 19.5.2010 22:47
Kirjoittaja Qulle
Hyvä tietää.
Pitää tässä miettiä vaihtoehtoja valmiiksi... vajaan parin viikon päästä hyvällä tuurilla uusi larssoni pihassa.
Tällä hetkellä fiilikset on siinä paikkeilla että se sportti setti venäjältä joka madaltaa sen 30mm... ei tarttis alkaa laikkaileen jousia eikä säätämään muutenkaan.

Re: Madallus

Lähetetty: 25.5.2010 21:06
Kirjoittaja -jokke-
Kiinnostais madaltaa tota omaa 2105:sta ainakin se 80mm, kuitenkin niin että jäis edes muutama sentti pelivaraa öljypohjaan. Mitenkään erityisen sporttista en hae kun kerta tekniikkaan ei tule mitään piristettä..eikä tolla 50kw:llä muutenkaan mahottomia. :?

Olisko mitään neuvoo millasta kilkettä tohon pitäis alkaa metsästelemää että sais noinkin matalan alustan joka toimii edes jotenkin..

Re: Madallus

Lähetetty: 1.6.2010 7:50
Kirjoittaja Qulle
Itänaapurin reissaajalta tilattu se -30mm sporttisarja. Katellaan millanen tulee kun se joskus saadaan auton alle.

Re: Madallus

Lähetetty: 1.9.2010 13:01
Kirjoittaja kommari2105
Kerron vähä iskareinen hintaa, saabin iskarit 35e kpl volvon iskarit n. 40e kpl No mulla oli kaasut omassa, makso käytettynä puretusta volvosta 30e pari ja noi volvun iskarit on ladan iskareita 50mm lyhemmät, et jos haluu katkoo jousija, sillon pysyy omatkin jouset paikallaan. 8)

Re: Madallus

Lähetetty: 23.10.2010 15:35
Kirjoittaja veli samara
Toimiikos tämä resepti nappikseen.

Eli 123-mersun jousen puolikkaat eteen ja taakse(2kpl jousia KOKO auton madallukseen). Iskareiksi eteen saab 900 ja taakse 240 volvon.

Tai saabin taka jouset eteen lyhennettyinä ja saabin etu jouset lyhennettuinä taakse. Ja samat iskarit.^

Tai nuo, mutta taakse farkun jouset pätkittyinä ja volvon iskarit.


Mikä paras

EDIT:

Lada 1200L etujouset:
Paksuus:13mm
Ulko:116mm
Korkeus:367mm

Saab 900 Takajouset:
Paksuus:15mm
Ulko:114mm
Korkeus:310mm

Lada Takajouset:
Paksuus:12.5mm
Ulko:127mm
Korkeus:445mm

Saab Etujouset:
Paksuus:14mm
Ulko:138mm
Korkeus:387mm


nämä menisi aika helposti. Saako joku noita mesen jousien mittoja, ne olisi halvemmat jos kahdella jousella sais koko auton. Meneekö leimallekkaan noilla mesen puolikkailla jousilla?

Re: Madallus

Lähetetty: 26.10.2010 8:11
Kirjoittaja IlkkaHe
kaikki vm95 autot menee jousilla kuin jousilla leimaan, jos jouset pysyy timmisti paikoillaan vaikka tunkkaa ylös. 95 jostain kuusta alkaen pittää olla hyväksytyt jouset.

Re: Madallus

Lähetetty: 24.2.2011 13:34
Kirjoittaja apastori
Casinossa mulla oli edessä katkaistuna mesen jouset ja chevrolet capricen etuiskarit, takana 6-cyl El caminon etujouset sekä 2 neliskanttisen iskarit

Oli matala ja jäykkä, ei turhia niiaillut :D

Re: Madallus

Lähetetty: 24.2.2011 16:38
Kirjoittaja Qulle
Pistetään nyt tännekin kokemuksia.
Nuo itänaaprin -30mm sarja toimii todella hienosti. Ei uskoisi että ladalla ajaa.
Talvellakin toimii komiasti. Takapää nyt taitaa hieman herkemmin lähteä alta. Tosin on tässä potkuakin enemmän kuin edellisessä.
Lukko tulee kiinni taakse tässä keväällä niin sitten meno sen kuin paranee.

Re: Madallus

Lähetetty: 5.11.2011 2:29
Kirjoittaja -jokke-
Kun sais joskun tuon kanttilamppu ladan käytettyä leimalla niin vois katkasta jousista vaikka kierrokset pois, on suht. "pappalookin" näköinen vakioalustalla, jos esim. nappaa kiekan joka kulmasta pois niin auto pysyy balanssissa, keulassa ei tapahdu mitään radikaalia tms?

Re: Madallus

Lähetetty: 5.11.2011 2:30
Kirjoittaja -jokke-
-jokke- kirjoitti:Kun sais joskun tuon kanttilamppu ladan käytettyä leimalla niin vois katkasta jousista vaikka kierrokset pois, on suht. "pappalookin" näköinen vakioalustalla, jos esim. nappaa kiekan joka kulmasta pois niin auto pysyy balanssissa, keulassa ei tapahdu mitään radikaalia tms?

Ja siis auto on vakio eikä ole tarkoitus kaahailla (muutakuin ehkä jääradalla sillointällöin)