Sivu 12/13

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 8.8.2009 14:27
Kirjoittaja Susipoika
Pitää varata pöytä purkamista varten ja merkitä purkujärjestyksessä kaikki ylös. Ja rahaa ei ole ylettömästi joten ladan männillä mennään turbon kanssa? Tuo alakerran remontti hintahan ei älyttömältä kuulosta.

Tämähän se nyt sitten on mikä sinne tulee - MegaSquirt V3.57 tuo on ilmeisesti sillä uudemmalla prosessorilla. Jotain lisäkoodia siihen ilmeisesti tuli mukaan. :? Hommassa kävi niinkin kauniisti että kaveri on mokomien piirilevy juttujen suunnittelija ja alkaa nyt valmistamaan noita harrastus pohjalta. Sillä on piirilevyn piirto on ilmeisti näillä näppäimillä valmis ja piirilevyt tulee sitten jostain tuolta itäisestä maailmasta omilla mitoilla pintaliitos tekniikalla(esim. tietokoneen emolevy - ei normaalia kolvailuja) mahtuu olemattomaan tilaan normaaliin verrattuna.

Tässä versiossa on varmasti jokunen yliimäräinen ominaisuus ladan tarpeisiin, mutta onpahan varalla :shock:

Tulevaisuudessa saatavilla häneltä kilpailukykyseen hintaan, kun ei ole tehty mistään rakennus sarjoista.

Hommahan alkaa etenemään - ainaki teoriassa :wink:

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 8.8.2009 14:30
Kirjoittaja START
kerroppa enemmän tosta ruutasta, tai siis sitten jos niitä rupee saamaan että minmmosta hintaa ja mistä vois meinaan kiinnostaa
ja olikohan taas jonkun audin vai minkä männät jotka saattaa käydä. sit tietysti wisecon luettolosta sopivaa, mutta ne sit jo maksaakin. kyllä ne vakio männätkin kestää turbonkin kanssa jotain kunhan pikkasen puottaa puristuksia

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 8.8.2009 14:46
Kirjoittaja Susipoika
1700 Koneessahan on tuo männän halkasija 82mm ja noissa turpo audin (s2,s4) männissä halkaisija on 81mm. Eli 1600koneeseen 79mm ne saa käymään kun poraa lohkoa.

Sehän se olisikin kun mulla on tuommoset yhdet 81mm audin männät :lol:

Muttakun tuossa just tutkin tuota mäntähommaa vag-varaosa ohjelmasta niin tämmöseen törmäsin.

(1) 054107065G

piston complete
82,50 / 7A

Eli tuon 1700 koneen varmaan voisi porata tuon 0.5mm. Tuota mäntää käytetään 7A moottorissa jota löytyy audi coupe,90 tms. 2.3L 5syl 20venttiilinen 170hp. Lohkohan on sama kun s2/s4 audeissa.
Stefa kirjoitti:Mitä mittoja olisi tarvis? Poraus 82, tappi 22 ja olisiko puristuskorkeus 38. Siinä ny jotain. Ei ihan satavarmat mitat.
Nyt täytyy tutkia sitten vastaako nuo männän arvot noita ladan arvoja.

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 8.8.2009 14:53
Kirjoittaja START
juu en meinannut 200/s2 vaan joku muu

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 8.8.2009 15:04
Kirjoittaja Sergy
ehdottomasti german look. soravirtuoosien laitteita on nähty jo liikaa... sen takia toi olikin niin uppova muihin, ku ei noita paljoo oo. ehkä kannattaa harkita kiiltävää mustaa, mut se voi teettää helvetisti pohjatöitä.

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 11.8.2009 18:34
Kirjoittaja IlkkaHe
START kirjoitti:kerroppa enemmän tosta ruutasta, tai siis sitten jos niitä rupee saamaan että minmmosta hintaa ja mistä vois meinaan kiinnostaa

Näitä megojahan löytyy valmiiks kasattuina ja suht valmiina kitteinä lähes pilvin pimein esim suomen mega forumilta. Ja tuota uusinta versiota on täysin turha ladaan ostaa, vanhemmilla versioilla pärjää oikeen hienosti kunhan päivittää (netistä ilmasella) softan uusimpaan, ja tosta extra softastahan löytyy helvetisti kaikkea turhaakin jota ladassa tuskin tarvii (Sähkönen ahtopaineen ohjaus, anti lag, kolmet B-kartat ja sytty kartat, nakutunnistus yms yms yms..) Ja onkin hiukan hankalempi päästä sisään ominaisuuksien takia, perus versiot helpompia mutta sitten jää jotain saamatta (lähtökiekka rajotin, flektin ohjaus yms yms...)

Ja tuon perus meganhan saa jenkkilästä (ja suomestakin hiukka kalliimpana) rakennus sarjana jo ilmeisesti alle 150e pohjalevyn kanssa ja tinailee hienosti ite jo kohtalaisilla tinaustaidoilla kasaan. Kotelonki jos vihtii tehä niin ittekin oisin voinu sen kasata itte mut tilasin suoraan valamiin kun tuli kaikkea muuta squirttaamiseen tarvittavaa tavaraa mukana edulliseen paketti hintaan.

Ja jos jottain jutustelua tai kysyttävää squirttaamisen osalta niin ei muuta kuin yyyveetä pistämään mulle niin koitan autella :D

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 11.8.2009 23:29
Kirjoittaja Susipoika
Sanoisin että tuo nakutus anturi on melkein tärkein anturi tuossa moottorissa. Melkein kaikki noista koneista tuhoutuu just tuon nakutuksen takia, vai?

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 15.8.2009 23:54
Kirjoittaja IlkkaHe
Kyl, mut on muitakin keinoja tutkia nakutusta kun tuo megan oma, joka ei tiettävästi ole mikään luotettavin, koska se pitää esim. saada kalibroitua, joka on vähän arpapeliä. Nakutushan ne rikkoo, mut kun ettii oikeat sytkäennakot huolella, ei sitä pääse ilmenemään ja voi huoletta ajella. Tottakai parempihan seon jos nuita ominaisuuksia käyttää, esim tuo sähkönen ahtopaineen ohjaus on jees, saa piettyä ahtopaineen kokoajan oikeella kohallaan ja vaikka muuttaa ahtopainetta kierrosten mukaan mieleiseksi, jolla saavutetaan tiettyjä etuja.

Re: projekti: kanttilamppu Lata

Lähetetty: 18.12.2009 18:14
Kirjoittaja Tooberi
Susipoika kirjoitti:Kiitoksia! Paljo on tehty mutta ainaki yhtä paljo on vielä tekemättä. Sain eilen laitettua ne vw corradon karmann desing penkit tuonne koppiin sisälle. Vielä pitää lattiamatto, kattopahvi ja kojelauta vaihtaa. Ehjää kattoverhoilua saa tarjota jostain tästä iisalmen lähettyviltä.

Tässä näkyy tuon kannen lasku -> ei enää pitkä matka pakosarjan pultteihin.
paljonko tossa on puristus suhde? en ite hoksannu laskea sitä ku mentii sillä periaatteella että nii paljon pois ku vaan saa ja paikalleen :D puristuksia on kyllä sen verran ettei vanha startti oikein jaksa konetta pyörittää.. ja mitenhän irtoo tehoa 1600 koneesta 40 tuplilla, peltisatsilla, 2" tuuman putkella ja lasketulla kannella? nokka pysyy näillä näkymin vakiona budjetti syistä..

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 18.12.2009 19:25
Kirjoittaja START
ootko kattonut ettei vettiilit kohtaa mäntää? varmaan ainakin kunnon nokalla rupee vakio 1600männillä oleen lähellä. kannattas laittaa 1300 remmikoneen männät ja ottaa mielummin lohkosta pois tavaraa, että saa sitä puristusta oikeesti.
paljonkos siitä on raapastu tavaraa? onko vahviste hitsattu?

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 18.12.2009 19:26
Kirjoittaja elmeri racing team
kyllä ne paineet nousee pytyissä jos höylää kannesta millitolkulla pois ja pistää vakio nokan saattaa olla että poikii alakerta.Ja tehoista senverran noilla virityksillä jos ei vakiotehoista kymmentäheppaa enempää häviä niin virityshän on onnistunu.Vaihda sinne joku toinen nokka niin saat jotain hyötyä noista osista.

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 18.12.2009 20:02
Kirjoittaja Tooberi
START kirjoitti:ootko kattonut ettei vettiilit kohtaa mäntää? varmaan ainakin kunnon nokalla rupee vakio 1600männillä oleen lähellä. kannattas laittaa 1300 remmikoneen männät ja ottaa mielummin lohkosta pois tavaraa, että saa sitä puristusta oikeesti.
paljonkos siitä on raapastu tavaraa? onko vahviste hitsattu?
venttiilit ei osu mäntään vaikka vakio nokka pyörii puoli hammasta aikasella. puoli hammasta myöhäsellä kyllä osu.. kunnon nokka ja nokkapyörä tulee joskus tulevaisuudessa. konetta en jaksanu alkaa nostamaan pois kun kiire radalle ;) katsotaan nyt. kyllä siitä ainaki sen 3,5-4 milliä lähti lastua.. ei ole vahvike hitsattu ja kansi vedetty 12 kiloon kiinni. pahvi on millin paksunen ja pitää. konetta on koe käytetty.

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 18.12.2009 20:09
Kirjoittaja Tooberi
elmeri racing team kirjoitti:kyllä ne paineet nousee pytyissä jos höylää kannesta millitolkulla pois ja pistää vakio nokan saattaa olla että poikii alakerta.Ja tehoista senverran noilla virityksillä jos ei vakiotehoista kymmentäheppaa enempää häviä niin virityshän on onnistunu.Vaihda sinne joku toinen nokka niin saat jotain hyötyä noista osista.
sitte ku alakerta menee etitään uutta palikkaa tilalle ja tehdään muuta kiwaa. nokka laitetaa kuhan budjetti antaa taas periksi, ajattelin hiotuttaa vanhasta. mitä asteita tuohon kokoonpanoon suosittelette? niin ja oisko kertoa mitään suuntaa antavaa suutin kokoja? sisäkurkut on 28mm. sori kun menee off topikiks..

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 18.12.2009 20:39
Kirjoittaja START
aika löysäks menee noilla laskuilla kansi. vissiin vinoon veetty, milleistä päätellen
voi tulla ongelmia. mutta oo tyytyväinen jos toimii.
hiotutat nokan ja teetät vanhasta nokkapyörästä säädettävän, maksaa n100e ja sit rupee jo liikkuunkin jotenkin

Re: projekti: kanttilamppu Lata - Black edition?

Lähetetty: 19.12.2009 16:28
Kirjoittaja Tooberi
START kirjoitti:aika löysäks menee noilla laskuilla kansi. vissiin vinoon veetty, milleistä päätellen
voi tulla ongelmia. mutta oo tyytyväinen jos toimii.
hiotutat nokan ja teetät vanhasta nokkapyörästä säädettävän, maksaa n100e ja sit rupee jo liikkuunkin jotenkin
niin varmasti onkin mutta mulle riittää kun se tämän talven kestäis noilla palikoilla. suoraan laskin sen plaanarissa.. nuo ois kyllä suunnitelmissa, tuo vakio nokka on kyllä aika laimean olonen. tiiättekö mille huipputehon kierrosluvulle se riittää?