NUMEROPELI osa 4

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Olisiko tämä?
Tällaisella olen ajanut sadan kilometrin ylinopeutta mistä en näin jälkikäteen ole kovinkaan ylpeä.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sehän se oli - Toyota Corona RT40.

Itsellä oli joskus 80-luvulla tuollainen vm.66 aika pitkään käyttöautona. Paaliin se meni se meni lopulta omaa hölmöyttään, kun ohjaus alkoi puoltamaan oikealle todella voimakkaasti ja vikaa ei löydetty millään. Vasta jälkeenpäin selvisi, että vika ei ollutkaan "ohjauksessa" - olisi pitänyt älytä tarkastaa myös ne lehtijouset takaa. Tämä kävi ilmi sitten myöhemmin kun tuli samanlainen ongelma Datsun Cherryn kanssa ja vika oli katkenneessa lehtijousessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

41
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja mush »

Pearl Harbor 1941?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joo.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja mush »

Kokeillaan tällaista:

42:
Kuva
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Vastaus maailmankaikkeuden perimmäiseen kysymykseen?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja mush »

Näin. 42:han on vastaus kysymykseen elämästä, maailmankaikkeudesta ja muusta sellaisesta. :D
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja corona »

samarai kirjoitti:Sehän se oli - Toyota Corona RT40.

Itsellä oli joskus 80-luvulla tuollainen vm.66 aika pitkään käyttöautona. Paaliin se meni se meni lopulta omaa hölmöyttään, kun ohjaus alkoi puoltamaan oikealle todella voimakkaasti ja vikaa ei löydetty millään. Vasta jälkeenpäin selvisi, että vika ei ollutkaan "ohjauksessa" - olisi pitänyt älytä tarkastaa myös ne lehtijouset takaa. Tämä kävi ilmi sitten myöhemmin kun tuli samanlainen ongelma Datsun Cherryn kanssa ja vika oli katkenneessa lehtijousessa.
Kuten nimimerkistäni huomaatte, tämmöinen oli ensimmäinen autoni! Vuodelta -70. Minulla oli poikki semmoinen U-n muotoinen pultti, jolla nuo lehtijouset kiinni. Kannelmäen itsepalvelukorjaamossa seisoi muutaman tunnin, kun Toyota liikkeestä hakemani U -pultti oli liian lyhyt. Autoon oli lisätty yksi lehtijousi ja jouduinkin hakemaan pitemmän korjaamosta, jossa taivuttivat sopivan ja tekivät kierteet. IT -hallin tyttö ystävällisesti laskutti vain tunnin, koskapa ei ollut muodostunut jonoa. Hyvä se oli, moottorinkin vaihdoin, kun repesi mäntä kahtia. Farmarimallisesta vaihdoin, mutten huomannut osia sovitellassani, että jakopään hihnan sijasta ollut fiiberipyörä oli hammastukseltaan erilainen, yksi pykälä enemmän. No sehän laukesi muutaman sadan kilometrin jälkeen, kävikin vähän oudosti räpättäen. Tallessa oli kuitenkin tuo toinen, sopivampi. Ruostui lopulta, vaihdoin Ladaan.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

43
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kaustinen, englanniksi muistaakseni Woodstock. Woodstockissahan pidettiin 1969 legendaarinen rockfestivaali. Eli noin 43 vuotta sitten.


44

Mallia ja valmistajaa haetaan tälle "pyssylle":

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tampella 75 K 44 PstK . Valmistaja Tampellan Konepaja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Juu, oikein!!

Vielä edestäpäin sama pyssy.

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja samarai »

45:

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: NUMEROPELI osa 4

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Eipä tule mieleen muuta kuin A-45 ja T-45, joten veikkaan T-45 Goshawk:

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin