Sivu 12/14

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 1.11.2015 22:10
Kirjoittaja Uitukki
Niijust. Siinä Volvossa on tietenki ollu viskoflekti niin anturille ei ole paikkaa syylärissä?

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 1.11.2015 22:55
Kirjoittaja jaketech racinteam
Uitukki kirjoitti:Niijust. Siinä Volvossa on tietenki ollu viskoflekti niin anturille ei ole paikkaa syylärissä?
näin on tai kiintee rupelli

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 8.11.2015 20:33
Kirjoittaja saquzi
Ei yhtään ihme jos noinin "lämmin" anturi alavesiletkussa eikä flekti lähde pyöriin... tuntuu olevan ajoneuvokohtaisia juttuja nuo anturin sijainnit ja kytkemislämpötilat. Sinuna laittaisin sen anturin ylävesiletkuun, niin sitten ainakin teoriassa jo pakko toimia... Jos se neste kannen jälkeen on yli 89. Ilmalukko muuten jäähdytysjärjestelmässä?

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 22.11.2015 16:24
Kirjoittaja Jamo
Laitoin tänne saman kirjoituksen minkä laitoin ensin ffp-foorumille, saatte tekin taas ihmeteltävää.

Laitoin letkut takaisin sillä lailla ku ne aluksikin oli ja taas koekäyttelyä.

Käyttelin konetta niin kauan että ylävesiletkun lähtö oli 107-asteinen ja yhtäkuumaa mittasin kuumimmasta kohdasta tulevan Ladan tuulilasin suulakkeista.
Tässä vaiheessakaan ei tuuletin vielä pyörinyt, sitten kytkin sen päälle manuaalisesti. Kauan se sai pyöriä ennenkö kone alkoi jäähtymään. Aika kauan ajeltuani ylävesiletkun lähtö oli 80-90-asteinen ja alavesiltku tällöin alle 30-asteinen. Auton lämpömittari näytti kuitenkin vielä lähemmäs sataa.

ONKO JOLLAIN KOKEMUSTA ONKO VESILETKUN SISÄLLÄ NESTE YHTÄ KUUMAA MITÄ LETKUN PÄÄLTÄ MITATTUNA VAI ONKO ULKOA MITATTUNA TULOS KYLMEMPI?

MONTAKOHAN ASTETTA AUTON MITTARIN NÄYTTÄMÄ PIENENEE JOS ANTURIN LAITTAA LETKUUN AUNTURIN SOVITTIMELLA? (kun se nyt on kannessa kiinni olevassa alumiinisessä letkunlähdössä)

ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?

ONKO AUTONMITTARIN NÄYTTÄMÄÄN VAIKUTUSTA SEN MAADOITUSJOHDON SIJOITUKSELLA?

Lämmöt nousi nopeasti (antaessa virtaa toiseen autoon paikallaan tyhjäkäynnillä ja käynnistin kylmänä) ylävesiletkunlähtö 98-asteinen kun mittasin ja taas näytti siltä ettei neste vaan yksinkertaisesti liiku, koska tuossa tilanteessa oli ylävesiletku lähellä syyläriä ainakin 20-astetta kylmempi ku koneen päässä. Onkohan syyläri liian ylhäällä koneeseen nähden vai mikä piru siinä on?

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 23.11.2015 11:56
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:


ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 27.11.2015 14:42
Kirjoittaja saquzi
Mikäs flekti tässä on syylärillä? Ainakaan bilteeman syyläreillä ei taida tehdä mitään, lavatkin niissä aika lapselliset.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 29.11.2015 19:32
Kirjoittaja Jamo
[/quote]

on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]


Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.

Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 29.11.2015 20:10
Kirjoittaja mush
Tai sitten muovirattainen pumppu josta ratas korkannut irti.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 29.11.2015 21:35
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]


Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.

Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.[/quote]

mulla on kahan kirja se antaa kahta erinumeroa, kuvissa pumput on samannäkösia mutta rattaasta ei oo kuvaa.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 29.11.2015 21:37
Kirjoittaja jaketech racinteam
mush kirjoitti:Tai sitten muovirattainen pumppu josta ratas korkannut irti.
tämäki on mahollista tai sitte peltiratas syöpynyt olemattomiin.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 20.12.2015 13:09
Kirjoittaja Jamo
Jälleen tein testiajoa, jota ennen vaihdoin termostaatin 82-asteiseksi joka on traktorin käytetty termostaatti, myös tuulettimen termostaattianturin laitoin nyt ylävesiletkuun lähelle syyläriä. Termostaatti käyttäyttyy niin (kun kattilassa keittelin) että aukeaa tuossa 82-asteessa, mutta kiinni alkaa menemään vasta 70-asteessa.

Koeaikana ulkoilma noin -3 astetta. No, lämmöt nousi ja nousi ja nousi, niin kauan ajelin että kone oili yli sata asteinen ja taas totesin ettei pelaa.

Ylävesiletkunlähtö kannessa oli 105-asteinen eikä sähkötuuletin pyörinyt vieläkään vaikka teoriassa pitäisi koska termostaattikytkin on 92-asteessa kytkeytyvä. Ylävesiletkussa olevassa nesteessä täytyy siis olla yli 13-asteen lämpötilaero koneen ja syylärin välissä. Ja varmistin pari kertaa kytkemällä tuulettajan johdot yhteen, että tuuletin todella toimii.

Nyt meininkinä on ostaa sen pituinen kiilahihna, että saan vesipumpun pyörimään eri suuntaan kun nyt, jos sillä ei ole vaikutusta niin sitten kai uusin vesipumpun, ja jos ei edelleenkään pelitä, niin ei taida paljoa olla tehtävissä.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 20.12.2015 17:33
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:Jälleen tein testiajoa, jota ennen vaihdoin termostaatin 82-asteiseksi joka on traktorin käytetty termostaatti,
onko traktorin termarissa läppää mikä sulkee kanavan
lämmetessään?

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 20.12.2015 18:05
Kirjoittaja Jamo
Mitähän läppää tarkoitat? Mulla on neljä eri termostaattia ja kaikissa on kyllä sama perusrakenne.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 20.12.2015 19:16
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:Mitähän läppää tarkoitat? Mulla on neljä eri termostaattia ja kaikissa on kyllä sama perusrakenne.
http://www.topautoosat.fi/wahler-1719148.html

termarissa oleva läppä mikä näkyy tuossa alaosassa sulkee termarin ohimenevän vesikanavan ku termariaukee, jos se ei sitä sulje ni nesteen kierto häiriintyy.

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Lähetetty: 20.12.2015 20:53
Kirjoittaja Jamo
Kyllä kaikis on tuollaanen.