Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Samara kokemuksia Ameriikan maalta: http://www.carsurvey.org/review_30557.html
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kovin näytää olevan kokemukset samanlaisia:
-joillakin auto toimii hyvin :D ,toisilla oikein murheen kryyni :cry:

Hyvää:
-taloudellinen
-halvat varaosat,helppo korjata
-talvivarma
-ajettavuus huonoilla teillä
-tehokas ilmastointilaite (Israelissa)
-edullinen hankkia,varkaitten hylkimä 8)

Huonoa:
-muoviosien laatu,viimeistely
-sähköhäiriöt
-ruostuminen
-lukot,ovet ja ikkunat toimivat joskus miten sattuu
-äänekäs vaihdelaatikko,huono äänieristys
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ilmeisesti liiallinen käsijarrun käyttö (pakonsanelemana) on aiheuttanut epäjärjestystä toiseen takajarruun, joka nykyään lukittuu varsin helposti yleensä ennen kuin muut jarrut alkaa edes toimimaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyl noi samarat on laatuautoja, ihan tossa jo viikkoja pihassa seissyt ruisku-sammy lähti ihan kevyesti käyntiin avainta kääntäen. Jarrut on nyt oman tuntuman mukaan ihan kunnossa, verot on maksettu eli leimalle ei pitäisi enää löytyä mitään estettä.... mut senhän näkee, kuukauden korjausaika meni jo umpeen eli taas täys katsastus, onneksi päästömittaus sentään pätee vielä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:kyl noi samarat on laatuautoja, ihan tossa jo viikkoja pihassa seissyt ruisku-sammy lähti ihan kevyesti käyntiin avainta kääntäen. Jarrut on nyt oman tuntuman mukaan ihan kunnossa, verot on maksettu eli leimalle ei pitäisi enää löytyä mitään estettä.... mut senhän näkee, kuukauden korjausaika meni jo umpeen eli taas täys katsastus, onneksi päästömittaus sentään pätee vielä.
joo noi samaran jarrut (itsellä etu) on välillä oikukkaita. Katsastuksesta on mennyt läpi mutta viime vuonna oli just 30% sisällä ja tänä vuonna kunnostin sen huonomman(piti olla kyllä ihan tiptop 8) ) niin vieläkin jäi jälkeen melkein 20%. Sehän on tietysti kun se satula on vain yhdellä sylinterillä niin ehkä se on herkempi noille heittelyille.

Tsemppiä katsastukseen 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Lada-Jussi kirjoitti:ilmeisesti liiallinen käsijarrun käyttö (pakonsanelemana) on aiheuttanut epäjärjestystä toiseen takajarruun, joka nykyään lukittuu varsin helposti yleensä ennen kuin muut jarrut alkaa edes toimimaan.
No jopas on teoria.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vihdoin sai ruisku leiman, auto tuntuu muutenkin ihan toimivan, meno on samanlaista kuin 1300 kaasarivehkeellä mutta vaihde on aina pykälän verran isommalla :D ei toikaan mikään raketti ole moottoritie nopeuksissa enää, mutta muuten ok.

kattoluukku on hivenen ärsyttävä, siihen kondensoituu vettä joka on nyt lähinnä ollut jäässä. Auton lämmettyä sisältä sataa niskaan, rätillä pyyhin kuivaksi sitä koko matkan. muutenkin ja ehkä juuri luukusta johtuen on autossa varsin paljon kosteutta sisällä, ei tarvii kun kaupassa käydä ja ikkunat on jo alkanut huurtumaan sisäpuolelta, tarttis jotenkin saada kuivaksi toi sisustus muuten ei ole kivaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:vihdoin sai ruisku leiman, auto tuntuu muutenkin ihan toimivan, meno on samanlaista kuin 1300 kaasarivehkeellä mutta vaihde on aina pykälän verran isommalla :D ei toikaan mikään raketti ole moottoritie nopeuksissa enää, mutta muuten ok.

kattoluukku on hivenen ärsyttävä, siihen kondensoituu vettä joka on nyt lähinnä ollut jäässä. Auton lämmettyä sisältä sataa niskaan, rätillä pyyhin kuivaksi sitä koko matkan. muutenkin ja ehkä juuri luukusta johtuen on autossa varsin paljon kosteutta sisällä, ei tarvii kun kaupassa käydä ja ikkunat on jo alkanut huurtumaan sisäpuolelta, tarttis jotenkin saada kuivaksi toi sisustus muuten ei ole kivaa.
Aina ku ajat, pidä puhallus päällä, lämmöt täysillä ja ilma ohjautumaan jalkotilaan. Jos tulee kuuma niin raota ikkunaa. Pitäis pikkuhiljaa kuivua.
Jos pidät puhallusta suunnattun ikkunoille ni ei auto kuivu koskaan sisältä, koska ilma jäähtyy osuessaan kylmään lasiin ja lattiat pysyy jäässä koko talven.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tosiaan voiskin suunnata alas sen lämmön, aika paljon jo tilannetta helpotti kun ajelin takaikkuna raollaan ja pitihän leikkiä tolla kattoluukullakin. ihan tuli kesäinen fiilis ku luukku rakosellaan paineli menemään.

ihme viritelmä toi ruisku-sammy muutenkin, löytyy: erikoisverhoilut, nähtävästi kuskin penkissä pitäis olla joku lämmitys (penkin pohjasta roikkuu johto jossa sulakepesä), yksi ikkunaveivi on varustettu kohokuvioidulla samara tekstillä, kuskin puolen peruutuspeili on sävytetty ja sit toi kattoluukku. toi on kai ollu joku special malli vai oliko kaikissa 95:ssa tollaiset?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
ihme viritelmä toi ruisku-sammy muutenkin, löytyy: erikoisverhoilut, nähtävästi kuskin penkissä pitäis olla joku lämmitys (penkin pohjasta roikkuu johto jossa sulakepesä), yksi ikkunaveivi on varustettu kohokuvioidulla samara tekstillä, kuskin puolen peruutuspeili on sävytetty ja sit toi kattoluukku. toi on kai ollu joku special malli vai oliko kaikissa 95:ssa tollaiset?
joo kyllä se varmaan joku "juhlamalli" tv. on. Itselläkin on tossa pihassa yks kilvetön 95 ja kyllä se on muuten sama kuin toi 96 millä ajelen(paitsi 5ovinen). Eikä mitään noista varusteista. Sitä mä vähän ihmettelin kun sä olet tosta kattoluukusta kertonut, että minkälainen kattoverhoilu siinä on? Tossa on ainakin keskellä sellainen "kohouma" tossa kattoverhoilussa, että ei siihen varmaan mitään kattoluukkua pysty edes laittamaan. :?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti:kattoluukku on hivenen ärsyttävä, siihen kondensoituu vettä joka on nyt lähinnä ollut jäässä. Auton lämmettyä sisältä sataa niskaan, rätillä pyyhin kuivaksi sitä koko matkan. muutenkin ja ehkä juuri luukusta johtuen on autossa varsin paljon kosteutta sisällä, ei tarvii kun kaupassa käydä ja ikkunat on jo alkanut huurtumaan sisäpuolelta, tarttis jotenkin saada kuivaksi toi sisustus muuten ei ole kivaa.
Jos lähiseudulla on automarketti tms jossa on ilmainen sisäpysäköinti, vie auto sinne, jätä ikkunat (ja kattoikkuna) raolleen ja mene bussilla kotiin tai keksi joku tapa tappaa aikaa ja palaa sitten ennen kiinnimenoa hakemaan auto.

Se poistaa varmaan ainakin pahimmat kosteudet, vaikkei mikään ideaaliratkaisu olekaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
ihme viritelmä toi ruisku-sammy muutenkin, löytyy: erikoisverhoilut, nähtävästi kuskin penkissä pitäis olla joku lämmitys (penkin pohjasta roikkuu johto jossa sulakepesä), yksi ikkunaveivi on varustettu kohokuvioidulla samara tekstillä, kuskin puolen peruutuspeili on sävytetty ja sit toi kattoluukku. toi on kai ollu joku special malli vai oliko kaikissa 95:ssa tollaiset?
joo kyllä se varmaan joku "juhlamalli" tv. on. Itselläkin on tossa pihassa yks kilvetön 95 ja kyllä se on muuten sama kuin toi 96 millä ajelen(paitsi 5ovinen). Eikä mitään noista varusteista. Sitä mä vähän ihmettelin kun sä olet tosta kattoluukusta kertonut, että minkälainen kattoverhoilu siinä on? Tossa on ainakin keskellä sellainen "kohouma" tossa kattoverhoilussa, että ei siihen varmaan mitään kattoluukkua pysty edes laittamaan. :?
se kattoverhoilu on vaan raakasti leikelty kohouman ylitse ja siinä onkin vähän tiivisteet miten sattuu, mutta kyllä se siihen on saatu istumaan. Yritetään jos vaikka Mobilian tapahtumaan saisi aikaan ruisku-sammyn ensiesiintymisen kokoontumisessa, siellä voi ihmetellä livenä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kävipäs niin että lauantain-sunnuntai yönä kello 4:30 petti kaasari-samara ja jätti matkan kesken. aivan yhtäkkiä ja varottamatta. Kotoa piti sitten noutaa uusi kärjettömän ohjainboksi ja kun se vaihdettiin niin hyvin toimii taas. Vanhassa takavedossa ei näin pääsis käymään. Innolla odotan kokemuksia ton ruiskun kanssa, kun siinä alkaa osia paukkumaan :? voihan se olla että koko boksi oli vielä alkuperäinen eli tollanen 160 tkm ajettu, kyllä se sillon jo saakin hajota, mutta kamala vika kun sitä ei pysty mitenkään ennakkoon aavistamaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:kävipäs niin että lauantain-sunnuntai yönä kello 4:30 petti kaasari-samara ja jätti matkan kesken. aivan yhtäkkiä ja varottamatta. Kotoa piti sitten noutaa uusi kärjettömän ohjainboksi ja kun se vaihdettiin niin hyvin toimii taas. Vanhassa takavedossa ei näin pääsis käymään. Innolla odotan kokemuksia ton ruiskun kanssa, kun siinä alkaa osia paukkumaan :? voihan se olla että koko boksi oli vielä alkuperäinen eli tollanen 160 tkm ajettu, kyllä se sillon jo saakin hajota, mutta kamala vika kun sitä ei pysty mitenkään ennakkoon aavistamaan.
No tulihan se tunnustus sieltä. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:kävipäs niin että lauantain-sunnuntai yönä kello 4:30 petti kaasari-samara ja jätti matkan kesken. aivan yhtäkkiä ja varottamatta. Kotoa piti sitten noutaa uusi kärjettömän ohjainboksi ja kun se vaihdettiin niin hyvin toimii taas. Vanhassa takavedossa ei näin pääsis käymään. Innolla odotan kokemuksia ton ruiskun kanssa, kun siinä alkaa osia paukkumaan :? voihan se olla että koko boksi oli vielä alkuperäinen eli tollanen 160 tkm ajettu, kyllä se sillon jo saakin hajota, mutta kamala vika kun sitä ei pysty mitenkään ennakkoon aavistamaan.
No tulihan se tunnustus sieltä. ;)
kerkesin kertoo totuuden ennen kuin jotkut käy selittämässä että rikoin auton tai olin jättänyt huollon suorittamatta!! :wink: huolto-ohjelmaan ei sisälly sytkäboxin vaihto, vika menköön siis nykytekniikan piikkiin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin