Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nykiminen kiihdytyksissä on vaivannut.Vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimen,mutta homma paljastui turhaksi...satunnainen nykiminen jatkui kiihdytyksissä.Pahimmillaan syttyi moottorihäiriövalo.Hain netistä tietoa tyhjäkäyntimoottorista.Jollakin nettisivuilla kerrotiin että tyhjäkäyntimoottori on sähkömoottorilla ohjattu lisäilmaluisti joka saa ilmansa aktiivihiilipöntöltä sähköisesti ohjatun aktiivihiiliventtiilin annostelemana.Otin tyhjäkäyntimoottorin irti lyhyellä ristipääruuvitaltalla.Em. laite löytyy kaasuläpänasentottunnistimen takaa rintapeltiin päin imuputkessa.Tyhjäkäyntimoorin vaipan ympärillä on O-rengas,joka tiivistää imuputken ja laitteen välin kun se asennetaan paikolleen.Tyhjäkäyntimoottorin ohjaaman lisäilmakarton päässä joka kuuluu sulkeutuneena olla tiivis kaasua kiihdyttäessä painettaessa havaitsin huomattavan määrän aktiivihiilisuodattimesta kulkeutunutta hiilipölyä jonka välistä virtaus tapahtui.Seos meni laihalle josta taas nykiminen johtui.Puhdistin hiilipölyt kartion päästä ja imuputken vastakkeesta Fahrenheit partavedellä Pirkkka korvapuikkoja käyttäen.Koeajon jälkeen havaitsin nykimisen hävinneen.

Tarvikkeet:
-tumppi ristipäämeisseli
-kolme korvapuikkoa
-1 ml partavettä
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Käytin autoa Plus-Huollossa ,sekä etujarrupalojen vaihdossa+takajarrukenkien+takajarrusylinterien (vuotavat) vaihdossa.

Huoltoon kuului
-synteettinen moottoriöljy+suodatin
-moottorin ilmansuodatin
-jäähdytysnesteen pakkaskestävyys (-25)
-moottorin ohjausjärjestelmän testaus
-sytytystulpat
-pakoputken tarkastus
-jarru-ja pa putkien ja helojen tarkastus
-jarrupalojen vaihto eteen
-jarrukenkien vaihto taakse
-vuotavien takajarrusylinterien vaihto
-käsijarrun säätö
-kytkimen liikevaran säätö
-ohjaus- ja pallonivelien tarkistus
-renkaiden paineen tarkistus ja -kunnon tarkistus
-valojen toiminnan tarkistus
-apulaitehihnojen tarkistus/säätö
-lukkojen,saranoiden ja rajoittimien voitelu
-korin maalipinnan ja alustan suojauksen tarkistus
-koeajo ja huoltomuistion täyttäminen
Hinta 505€,ainut miinus oli toimimaton takavilkku jonka läpsyttelin kuntoon.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vilkkuvalo alkoi taas nopeaan tahtiin nakuttaa oikealle vilkutettaessa.Heiluttelin johtoja,kääntelin lamppuja ja hankasin lampunkantoja jo alkoi toimia,tämä siis takaa.
Kiihdyttäessä alkoi konehuoneen puolelta kuulua nakutusta,ajattelin sen olevan aktiivihiilipöntön magneettiventiili,mutta se se ei ollut.Myöhemmin ääni muuttui kiihdytyksissä kronk,kronk,kronk ääneksi.Kone kävi epätasaisesti mutta CE valo ei syttynyt.Tyhjäkäynti vaeltaa 500-800 rpm.Katsoin sytytystulpat että olisiko pohjalla öljyä tai jokin niistä irti mutta ei ollut.Kronksutus tapahtuu ajossa kiihdyttäessä muuten meno on tasakaasulla parempaa.Konepellin ollessa avoin kääntelin ja vääntelin letkuja ja liittimiä mutta mikään ei vaikuttanut ensihätään olevan irti.Ajan auton Malmin Deltan pihalle ja tilaan ajan kun ei näille mitään voi. Lada 112 16V 2003 57 400km.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kymmenen kilometrin matkalla Malmin Deltaan syttyi CE-valo,käynti muttui huonommaksi ja tyhjäkäynti olemattomaksi.Ajoin auton autoliikkeen parkkiruutuun liitin yhteystiedot auton avaimeen ja pudotin avaimet ovessa olevasta postiluukusta sisään.Rautalangalla toimivan konepellin avauksen aion muuttaa sähköllä toimivaksi,tilasin Hessumobiilista solenoidin joka haen maanantaina.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen katsellut paikallislehdistä 300-400 €:n autoja á´la 89 Micra,Kadett,Toyota 200 000-300 000 ajettunakin ne on luotettavampia kuin Lada 110 vm 2003 57 000km ajettuna :lol: :lol: .Samara oli sentään vielä auto,mutta 110 venäläisine ruiskuhärpäkkeineen sais työtää hevon kuuseen.Onneksi sen valmistus on siirretty Kazakstaniin.Vitsiksi tarkoitetu bussiaikataulukirja hanskalokerossa on kohdallani realisoitunutta todellisuutta.57 000 km ja 4 kertaa jäänyt tielle...tähän ei ole pystynyt 100€:n Renault 12TL. :lol: :lol: ......nyt helpotti :lol: :lol: :lol:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tuli puhuttua edellisessä palturia,tiellejättämisiä on 5.
1. vesiletku poikki
2. vesiletku poikki
3. laturi
4. mystinen käyntihäiriö joka poistui
5.viimeksi mainittu vika
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Olen suorastaan hämmästynyt, realistinen palaute satakymppimiehiltä on jotain mitä ei näe käytännössä koskaan. Vaikka vikoja olisi kuinka helvetisti, niin aina kehutaan ja ylistetään maasta taivaisiin.

Hienoa että joku huomaa että ehkä se satakymppi ei olekkaan niin täydellinen laite kuin on annettu ymmärtää...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

vuosimalli 2003 16v ajettu 145000km , kerran jättäny tielle bensa putki halki konehuoneessa.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minä pidin satakymppiä käyttöautona jotakin vajaa 6 vuotta, 8 venttiilinen hb -01 kilometrejä tuli muistaaksen 165000, Koskaan ei välille jäänyt, mainettaan(lada)parempi auto.
warre 353w sedan,
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

ASIAA!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jokari kirjoitti:Olen suorastaan hämmästynyt, realistinen palaute satakymppimiehiltä on jotain mitä ei näe käytännössä koskaan. Vaikka vikoja olisi kuinka helvetisti, niin aina kehutaan ja ylistetään maasta taivaisiin.

Hienoa että joku huomaa että ehkä se satakymppi ei olekkaan niin täydellinen laite kuin on annettu ymmärtää...
Sen minä ymmärtäisin jos tämä olisi muutaman sadan €uron harrasteritsa,mutta kun auto on Mobil ykkösillä koko ajan ajettu,säännöllisesti huollettu,vahattu,ruostesuojattu,lämmitysroikasta talvella käynnistetty,kaikki määräaikaishuollot tehty ja enemmänkin.Ei siinä paljon 5,8l/100km paljon paina kun polkupyörä saa olla varalla koko ajan peräkontissa.Syökööt vaikka 10l/100km jos perille pääsee.

Muistelen tiellejäämisiä.ajo noin 20 000km/v

Lada 1200L,-kylmäjuotos katkojan kondensaattorissa
Samara 1,5-hall-anturin johdon irtoaminen virranjakajassa
Fiat 127-vaihteensiirtäjän vivun irtoaminen nivelestään
Wartburg Sedan ja Tourist ei tielle jäämisiä
Toyota Corolla-moottori syttyi tuleen
Fiat 128 ei tielle jäämisiä
Renault 12 TL ei tielle jäämisiä
Taunus 1,6 ei tielle jäämisiä
Renault 18TS-kannentiiviste
Fiat Regata Weekend-ei tiellejäämisiä
VW Passat 1975 ei tielle jäämisiä
Toyota Tercel-kotipihaan tultiin ventiilivaurio
Edelämainittujen autojen arvo yhteensä noin 24 000mk(4000€),käytettynä ostettuna noin 10-16 vuotta (100 000-320 00km ajettuina)vanhoina,edellisistä omistajista,ajokilometreistä ja huolloista ei tarkaa tietoa.Yhteisajokilometrimäärä noin 300 000km.
Avatar
LADA 112 T.T
Lada kerhon jäsen
Viestit: 148
Liittynyt: 7.11.2005 15:44
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja LADA 112 T.T »

KYL LÄ KERHOSTA APUJA LÖYTYY JA OSIAKIN VARMAAN SOPU HINTAAN.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Harmi, että Jaskalle on sattunut näitä murheita 110:iinsä. Vaikeaahan noista käyntihäiriöistä on usein selvää saada. Itsellä on niin hyvä tuuri ollut, että 12v:n aikana Samarassa ei ole kuin 2 kertaa käyntihäiriö. Ensimmäisellä kerralla lämpöanturi ja toisella kerralla palanut venttiili. 110:ssä (-02 16V), joka veljellä on ollut 4vuotta, niin mitään ei ole ollut hämminkiä moottorissa vaikka ostohetkellä oli ajettu n. 220tkm ja sen jälkeen meillä n. 50tkm. Yhtään anturia tms. ei ole edes uusittu eikä moottorivalo palanut koskaan. (ostohetkellä paloi, koska katalysaattori oli aivan kaput) Näin nämä kokemukset vaihtelee laidasta laitaan. Eikä se tietysti ole ihme kun on Ladasta kyse.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja kv60 »

kv60 kirjoitti:No niin kun kerkesin mainitsemaan, että kytkin pelaa hyvin. Muutaman viikon toimi ja sitten alkoi vietävän moinen täristys liikkeelle lähdettäessä. No taas menin Delta-autoon ja no kas mitä. Vaihdettiin muutama viikko sitten taas koko kytkin-setti ja vauhtipyörä. Nyt taas toimii kuin pitääkin. Kävästiin Helsingissä ja tuli hyvä sisäänajo uusille osille.
Auto ollut vuoden ja noin 17 000 tuhatta nyt takana.
Ongelmia: Mutta kaikki korjattu hienosti takuuseen.
1. Täristi niin pirusti heti uutena. Tasapainoitettiin renkaat muutamaan otteeseen.
2. Vaihdettiin jarrulevyt (ravisti niin perusteellisesti jarrutettaessa).
3. Vaihdettu jarrupalat eteen, loppu vikinä.
4. Vaihdettiin laturi (entinen lopetti lataamisen)
5. Vaihdettu kytkinpaketti ja säädettiin vaihdekepin "liikerata" (ei mennyt vaihteet kunnolla päälle)
6. Takaselkänojan irroitustappi ja käteen normaalilla aukaisulla. Laitettiin uusi.
7. Vaihdettiin toistamiseen Kytkinpaketti ja lisäksi myöskin vauhtipyörä. (täristi niin maan perusteellisesti liikkeelle lähdettäessä).
8. Vaihdettu pari kertaa vilkun rele (vilkku jäi päälle ja toisella kertaa jäi rele vaan raksuttaan).
9. Vaihdettiin sivupeilit (pinta irtosi). Vaihdettiin takuuseen. EDIT: 29.9.07. klo 10.20

Itsestään "korjautuvia" vikoja.
1. Huoltopäällikkö Deltassa ei saanut enää avainta lukosta pois ilman pientä väkivaltaa huollon jälkeen.Myöskään lukko ei mennyt kunnolla kiinni avaimella käännettäessä. Tilattiin aika korjaukseen. No muutaman päivän tai viikon lukko nikotteli ja kas kummaa. Alkoi pelaan kuin koskaan ei rikki olisi ollutkaan.

On se niin ihmeellistä, kun jotkut aina sanovat, ettei omassa autossa ole mitään vikoja ollut. Ei muuta kuin ajellaan vaan ja bensaa lisätään.
No takuuta on vielä neljä vuotta jäljellä.
No kohta on ajettu kaksi vuotta ja huomenna mennään 30 000 huoltoon. Päivitetäänpä vika listaa sitten ylläolevan lainauksen jälkeen.
10. Vaihdetttin uudelleen kuskin sivupeili, säätö vara oli hajonnut heti uudesta osasta. Ei pysynyt yläasennossa ja ei aina viitsinyt katsella takapyörää. Vaihdettiin takuuseen.
11. Takaluukku ei auennut sähkönapista. Lukko oli verhoilun alta irti. Korjattiin takuuseen.
12. Vilkut loppu vaihteeksi toimimasta. Ajoin näyttämään vika päällä huoltoon. Vaihdettiin sulakerasian pohja takuuseen.
13. Kuskin puoleisen penkin selkänojan säätöpyörä jäi käteen. Korjattiin takuuseen.
14. Kuskin oven puoleinen lukko alkoi taas oikuttelemaan, Avain jäi taas lukkoon kiinni. Korjattiin takuuseen. Liekkö oli massaa lukon takana ollut maahantuonti massauksen jäjliltä. Lukko toimii nyt paremmin kuin koskaan ennen.

Auto on jättänyt kerran tienpäälle, kun laturi hajosi uutuuttaan :D .
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

minulla on satakymppi pelannut hienosti. Toki ostin auton käytettynä joten ilmeisesti ensimmänen omistaja on kaikki pikkuviat korjauttanut. Itse olen vaihtanut kolme keskuslukon mottoria ja jarrupalat kengät ja takapyörä sylinterit. Ainoa oikea vika oli kun kytkinpoljin meni lattiaan. Silloinkaan en tienpäälle jäänyt vaan ajoin kotiin ja sieltä hallille ilman kytkintä. Taas kysynkin mikä on tien päälle jäämistä, lasketaanko jos kymmeneksi minuutiksi pysähtyy ja jatkaa matkaa? Ajanut olen noin 60 tkm.
Vastaa Viestiin