Kannattaako sitä alkaa tarvikekatalysaattorista työstämään kun Tallinnasta saa 100e:llä orkkiskatalysaattorin? Siellä niitä oli Lasnamäen Mindorassa kun viimeksi kävin ainakin ne kolme eri mallia Euro3:seen (lambdaliitännällä) - Samara, Lada 2110 (8V ja Lada 2112 (16V). Itse ostin 4 vuotta sitten ja silloin ei ollut tota 112 mallia ja ostin sen 110:n, niin jouduttiin se putkenpätkä takaa ottamaan vanhasta kun se on 16V:ssä suuremmalla halkaisijalla, muuten oli sama.Warreossi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia noista Motonetin tarvike katalysaattorien asentamisesta 110:iin?Mikä niistä on sopivin ja paljonko joutuu työstämään,että käy paikalleen?Oma on alkanut rämisemään ja kohta varmaan sisukset irrallaan.
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Joo,tuo on kyllä hyvä vaihtoehto.Harmi ettei tätä tullut kyseltyä aiemmin,palasin vastikään Pärnusta ja olisi sen saanut samalla tuotua.Pietarista noita on yleensä tullut,kaverin kautta hommattua,nyt vaan ei saa sieltä osaa,lomien takia, ennen syksyä.En tiedä mitä mokoma pönttö maksaa Deltassa,mutta veikkaanpa,että tulee halvemmaksi hakea tuo osa muualta vaikka lentämällä.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Otettu käyttöön pojan DX-Corolla vuodelta 1982,arvatkaa onko kertaakaan jättänyt tielle



Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Päässäni on pyörinyt monenlaisia ajatuksia.57 400 km ajettua Ladaa on korjattu kuukauden sisällä 1400€:llä,sillä hinnalla olisi vuokarannut 7 kuukaudeksi uuden,vähäpäästöisen Peugeotin tai Fordin ilmastoinnilla ilman huolen häivää,sillävälin kun kuljen pyörällä töihin,haalin rahaa korjauksiin,lainailen sukulaisten museoajoneuvoja jotka eivät ole koskaan jättäneet tielle
.Seuraava kuluerä on katsatus johon menee 80€...jos menee laaksta läpi.Yksi hyvä puoli tässä kuitenkin oli että auto hajosi kotinurkille.Jos sukuseuran kokouksesta olisi ylänsäkkään tullut mitään niin auto olisi jättänyt viimeistään Keravalle Joensuuhun pyrkiessä josta olisi pitänyt päästä Niiralan kautta Sortavalaan.Samalla 540€:n matkavaraukset olisi menneet hukkaan 


Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Koputa puuta...Jaska HKI kirjoitti:Otettu käyttöön pojan DX-Corolla vuodelta 1982,arvatkaa onko kertaakaan jättänyt tielle![]()
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
...no eihän tuo aivan puhtaasti käy,tulpan johdot pitäisi vaihtaa.Yksi pytty ei aina ole täysillä mukana,käskin pojan käydä Motonetistä hakemassa ja vaihtaa yksi yhteen.pinpate kirjoitti:Koputa puuta...Jaska HKI kirjoitti:Otettu käyttöön pojan DX-Corolla vuodelta 1982,arvatkaa onko kertaakaan jättänyt tielle![]()
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Hain auton Malmin Deltasta.Kannen tiiviste,kannen tasohionta,termostaatti,termostaatin tiiviste,neljä klemmaria,3litraa jäähdytysnestettä,pakosarjan tiiviste,puristuspaineiden mittaus,ajoituksen tarkistus+ työ 891€,josta ALV 160€.
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Oliskos moottorin kokoamisessa oltu vähän huolimattomia siellä Togliatissa. Ei nyt yleensä kai autosta mene kannentiiviste noin pienillä kilometreillä? Pari kertaa olen saanut 13 vuotiaan samarani jäähdytysvedet kiehumaan oikein kunnolla, eikä kannentiiviste ole vielä ainakaan pettänyt.Jaska HKI kirjoitti:Hain auton Malmin Deltasta.Kannen tiiviste,kannen tasohionta,termostaatti,termostaatin tiiviste,neljä klemmaria,3litraa jäähdytysnestettä,pakosarjan tiiviste,puristuspaineiden mittaus,ajoituksen tarkistus+ työ 891€,josta ALV 160€.
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Sitä minäkin ihmettelin ja on ihmetellyt moni muukin.Koskaan en ole vähillä vesillä ajettu.Pari kertaa meni Wartburgissa kannentiiviste mutta sen vaihtoi tien poskessa puolessa tunnissa työkaluina 17mm:n hylsy,13mm:n lenkkiavain,puukko ja ruuvimeisseli.Yhdestä Renault 18 TS:stä meni kans,mutta se johtui siitä kun syvään kuoppaan ajaessa moottori kallistui niin paljon että laturin tuulisiivet rouhi alavesiletkun puhki,enkä huomannut seurata lämpömittaria.Jouska kirjoitti:Oliskos moottorin kokoamisessa oltu vähän huolimattomia siellä Togliatissa. Ei nyt yleensä kai autosta mene kannentiiviste noin pienillä kilometreillä? Pari kertaa olen saanut 13 vuotiaan samarani jäähdytysvedet kiehumaan oikein kunnolla, eikä kannentiiviste ole vielä ainakaan pettänyt.Jaska HKI kirjoitti:Hain auton Malmin Deltasta.Kannen tiiviste,kannen tasohionta,termostaatti,termostaatin tiiviste,neljä klemmaria,3litraa jäähdytysnestettä,pakosarjan tiiviste,puristuspaineiden mittaus,ajoituksen tarkistus+ työ 891€,josta ALV 160€.
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Warpusen koneenhan kantaa ronski mies kainalossaan tuvan penkille...Hieno juttu että sait Ladan kuntoon, Niin oikeastaan sisäänajohan tuolla autolla on vasta ajettu, paljon on kilometrejä edessä.
Menihän multakin nokka-akseli, ammatti-ihmiset sanoivat, "lada on lada", hiukan yksinkertaistettuna
Menihän multakin nokka-akseli, ammatti-ihmiset sanoivat, "lada on lada", hiukan yksinkertaistettuna
warre 353w sedan,
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Itselle tuli vaan mieleen, että olisiko kannenpultit olleet löysällä, tuskin niillä vesiletkujen pettämisillä oli vaikutusta jos ei päässyt keittämään? Ja eikös ne olleet aika alkuvaiheessa jos oikein muistelen, kyllä se olisi varmaan nopeammin tullut ilmi.
Suosittelen kyllä, että Jaska tarkistat vieläkin kannenpulttien kireyden jonkun ajan kuluttua. Missään ohjeessä siitä ei ole mutta itsellä ainakin vaati tuntuvan jälkikiristyksen Samaran kannenpultit - olivat aivan löysällä pienen ajon jäljiltä. En nyt oikein jaksa uskoa, että mulla oli joku uniikkitapaus.
Suosittelen kyllä, että Jaska tarkistat vieläkin kannenpulttien kireyden jonkun ajan kuluttua. Missään ohjeessä siitä ei ole mutta itsellä ainakin vaati tuntuvan jälkikiristyksen Samaran kannenpultit - olivat aivan löysällä pienen ajon jäljiltä. En nyt oikein jaksa uskoa, että mulla oli joku uniikkitapaus.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Eikö ajotietokone alkanut ilmoittelemaan sytytyshäiriöistä?
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Ajotietoke ei ole aikoihin ottanut vastaan vikakoodeja,lisäksi sen taustavalo on pimeänä.Ulkolämpötilan näyttö näyttää -20 astetta pakkasta.Epäilen että alkanut kansivika on kytännyt pitkään.Esimerkiksi liikkellelähdössä kytkin on ravistanut herkästi.Kansiremontin jälkeen sekin ominaisuus on poistunut,mitä en pidä pahana asiana.Kytkin ottaa nyt pehmeästi.Warreossi kirjoitti:Eikö ajotietokone alkanut ilmoittelemaan sytytyshäiriöistä?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Oma ajotietokoneeni nimittäin ilmoitti sytytyshäiriöstä sylinteristä yksi eli siitä mistä kansi oli ruvennut vuotamaan.Ykköspytyn männänlaki oli aivan kirkas.Liikkelle lähdössä kanssa ravisti kun ei käynyt kunnolla kaikilla pytyillä.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Terve!
Jaska, näitkö sitä vanhaa kannentiivistettä? Tiivisteestä voisi nimittäin päätellä rikkoutumisen syytä.
***
Jäädytysnesteen kiehuminen harvoin rikkoo tiivistettä, paitsi jos kuivaksi kiehuu tai kovasti ylikuumenee. (Kunnossa oleva etuveto-Ladan järjestelmä kiehuu 50/50-jäähdytysneste-vesiseoksella vasta noin 125...128 asteessa.)
Nestevaje taikka sytytyskatkoista tai pahasta nakutuksesta johtuvat paineiskut ja suuri lämmönsiirtyminen tiivisteeseen lienevät tyypillisiä tiivistevian syitä. Kannenkiristysvirhe tehtaalla tuntuu hieman epätodenäköiseltä.
menestystä
SvS
Jaska, näitkö sitä vanhaa kannentiivistettä? Tiivisteestä voisi nimittäin päätellä rikkoutumisen syytä.
***
Jäädytysnesteen kiehuminen harvoin rikkoo tiivistettä, paitsi jos kuivaksi kiehuu tai kovasti ylikuumenee. (Kunnossa oleva etuveto-Ladan järjestelmä kiehuu 50/50-jäähdytysneste-vesiseoksella vasta noin 125...128 asteessa.)
Nestevaje taikka sytytyskatkoista tai pahasta nakutuksesta johtuvat paineiskut ja suuri lämmönsiirtyminen tiivisteeseen lienevät tyypillisiä tiivistevian syitä. Kannenkiristysvirhe tehtaalla tuntuu hieman epätodenäköiseltä.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!