Sivu 115/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 23.7.2008 23:20
Kirjoittaja samarai
Warreossi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia noista Motonetin tarvike katalysaattorien asentamisesta 110:iin?Mikä niistä on sopivin ja paljonko joutuu työstämään,että käy paikalleen?Oma on alkanut rämisemään ja kohta varmaan sisukset irrallaan.
Kannattaako sitä alkaa tarvikekatalysaattorista työstämään kun Tallinnasta saa 100e:llä orkkiskatalysaattorin? Siellä niitä oli Lasnamäen Mindorassa kun viimeksi kävin ainakin ne kolme eri mallia Euro3:seen (lambdaliitännällä) - Samara, Lada 2110 (8V ja Lada 2112 (16V). Itse ostin 4 vuotta sitten ja silloin ei ollut tota 112 mallia ja ostin sen 110:n, niin jouduttiin se putkenpätkä takaa ottamaan vanhasta kun se on 16V:ssä suuremmalla halkaisijalla, muuten oli sama.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.7.2008 7:33
Kirjoittaja Warreossi
Joo,tuo on kyllä hyvä vaihtoehto.Harmi ettei tätä tullut kyseltyä aiemmin,palasin vastikään Pärnusta ja olisi sen saanut samalla tuotua.Pietarista noita on yleensä tullut,kaverin kautta hommattua,nyt vaan ei saa sieltä osaa,lomien takia, ennen syksyä.En tiedä mitä mokoma pönttö maksaa Deltassa,mutta veikkaanpa,että tulee halvemmaksi hakea tuo osa muualta vaikka lentämällä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.7.2008 18:06
Kirjoittaja Jaska HKI
Otettu käyttöön pojan DX-Corolla vuodelta 1982,arvatkaa onko kertaakaan jättänyt tielle

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.7.2008 15:48
Kirjoittaja Jaska HKI
Päässäni on pyörinyt monenlaisia ajatuksia.57 400 km ajettua Ladaa on korjattu kuukauden sisällä 1400€:llä,sillä hinnalla olisi vuokarannut 7 kuukaudeksi uuden,vähäpäästöisen Peugeotin tai Fordin ilmastoinnilla ilman huolen häivää,sillävälin kun kuljen pyörällä töihin,haalin rahaa korjauksiin,lainailen sukulaisten museoajoneuvoja jotka eivät ole koskaan jättäneet tielle

.Seuraava kuluerä on katsatus johon menee 80€...jos menee laaksta läpi.Yksi hyvä puoli tässä kuitenkin oli että auto hajosi kotinurkille.Jos sukuseuran kokouksesta olisi ylänsäkkään tullut mitään niin auto olisi jättänyt viimeistään Keravalle Joensuuhun pyrkiessä josta olisi pitänyt päästä Niiralan kautta Sortavalaan.Samalla 540€:n matkavaraukset olisi menneet hukkaan

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.7.2008 19:28
Kirjoittaja pinpate
Jaska HKI kirjoitti:Otettu käyttöön pojan DX-Corolla vuodelta 1982,arvatkaa onko kertaakaan jättänyt tielle

Koputa puuta...
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.7.2008 19:39
Kirjoittaja Jaska HKI
pinpate kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Otettu käyttöön pojan DX-Corolla vuodelta 1982,arvatkaa onko kertaakaan jättänyt tielle

Koputa puuta...
...no eihän tuo aivan puhtaasti käy,tulpan johdot pitäisi vaihtaa.Yksi pytty ei aina ole täysillä mukana,käskin pojan käydä Motonetistä hakemassa ja vaihtaa yksi yhteen.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 28.7.2008 16:51
Kirjoittaja Jaska HKI
Hain auton Malmin Deltasta.Kannen tiiviste,kannen tasohionta,termostaatti,termostaatin tiiviste,neljä klemmaria,3litraa jäähdytysnestettä,pakosarjan tiiviste,puristuspaineiden mittaus,ajoituksen tarkistus+ työ 891€,josta ALV 160€.
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 28.7.2008 18:56
Kirjoittaja Jouska
Jaska HKI kirjoitti:Hain auton Malmin Deltasta.Kannen tiiviste,kannen tasohionta,termostaatti,termostaatin tiiviste,neljä klemmaria,3litraa jäähdytysnestettä,pakosarjan tiiviste,puristuspaineiden mittaus,ajoituksen tarkistus+ työ 891€,josta ALV 160€.
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
Oliskos moottorin kokoamisessa oltu vähän huolimattomia siellä Togliatissa. Ei nyt yleensä kai autosta mene kannentiiviste noin pienillä kilometreillä? Pari kertaa olen saanut 13 vuotiaan samarani jäähdytysvedet kiehumaan oikein kunnolla, eikä kannentiiviste ole vielä ainakaan pettänyt.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 28.7.2008 19:25
Kirjoittaja Jaska HKI
Jouska kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Hain auton Malmin Deltasta.Kannen tiiviste,kannen tasohionta,termostaatti,termostaatin tiiviste,neljä klemmaria,3litraa jäähdytysnestettä,pakosarjan tiiviste,puristuspaineiden mittaus,ajoituksen tarkistus+ työ 891€,josta ALV 160€.
Tuntuu pelaavan herkästi,minkäänlaista nykimistä ei esiinny.Vetää osakaasulla myös hyvin.Olis hyvä tietää missä vaiheessa kansivaurio alkoi vaikuttaa moottorin toimintaan sytyttäen CE valon ja mitä vaikutusta vesiletkuvaurioilla oli kannentiivisteen pettämiseen?
Oliskos moottorin kokoamisessa oltu vähän huolimattomia siellä Togliatissa. Ei nyt yleensä kai autosta mene kannentiiviste noin pienillä kilometreillä? Pari kertaa olen saanut 13 vuotiaan samarani jäähdytysvedet kiehumaan oikein kunnolla, eikä kannentiiviste ole vielä ainakaan pettänyt.
Sitä minäkin ihmettelin ja on ihmetellyt moni muukin.Koskaan en ole vähillä vesillä ajettu.Pari kertaa meni Wartburgissa kannentiiviste mutta sen vaihtoi tien poskessa puolessa tunnissa työkaluina 17mm:n hylsy,13mm:n lenkkiavain,puukko ja ruuvimeisseli.Yhdestä Renault 18 TS:stä meni kans,mutta se johtui siitä kun syvään kuoppaan ajaessa moottori kallistui niin paljon että laturin tuulisiivet rouhi alavesiletkun puhki,enkä huomannut seurata lämpömittaria.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 28.7.2008 19:52
Kirjoittaja ff8728
Warpusen koneenhan kantaa ronski mies kainalossaan tuvan penkille...Hieno juttu että sait Ladan kuntoon, Niin oikeastaan sisäänajohan tuolla autolla on vasta ajettu, paljon on kilometrejä edessä.
Menihän multakin nokka-akseli, ammatti-ihmiset sanoivat, "lada on lada", hiukan yksinkertaistettuna
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 29.7.2008 1:23
Kirjoittaja samarai
Itselle tuli vaan mieleen, että olisiko kannenpultit olleet löysällä, tuskin niillä vesiletkujen pettämisillä oli vaikutusta jos ei päässyt keittämään? Ja eikös ne olleet aika alkuvaiheessa jos oikein muistelen, kyllä se olisi varmaan nopeammin tullut ilmi.
Suosittelen kyllä, että Jaska tarkistat vieläkin kannenpulttien kireyden jonkun ajan kuluttua. Missään ohjeessä siitä ei ole mutta itsellä ainakin vaati tuntuvan jälkikiristyksen Samaran kannenpultit - olivat aivan löysällä pienen ajon jäljiltä. En nyt oikein jaksa uskoa, että mulla oli joku uniikkitapaus.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 29.7.2008 8:15
Kirjoittaja Warreossi
Eikö ajotietokone alkanut ilmoittelemaan sytytyshäiriöistä?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 29.7.2008 18:32
Kirjoittaja Jaska HKI
Warreossi kirjoitti:Eikö ajotietokone alkanut ilmoittelemaan sytytyshäiriöistä?
Ajotietoke ei ole aikoihin ottanut vastaan vikakoodeja,lisäksi sen taustavalo on pimeänä.Ulkolämpötilan näyttö näyttää -20 astetta pakkasta.Epäilen että alkanut kansivika on kytännyt pitkään.Esimerkiksi liikkellelähdössä kytkin on ravistanut herkästi.Kansiremontin jälkeen sekin ominaisuus on poistunut,mitä en pidä pahana asiana.Kytkin ottaa nyt pehmeästi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 30.7.2008 18:50
Kirjoittaja Warreossi
Oma ajotietokoneeni nimittäin ilmoitti sytytyshäiriöstä sylinteristä yksi eli siitä mistä kansi oli ruvennut vuotamaan.Ykköspytyn männänlaki oli aivan kirkas.Liikkelle lähdössä kanssa ravisti kun ei käynyt kunnolla kaikilla pytyillä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.8.2008 13:55
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Jaska, näitkö sitä vanhaa kannentiivistettä? Tiivisteestä voisi nimittäin päätellä rikkoutumisen syytä.
***
Jäädytysnesteen kiehuminen harvoin rikkoo tiivistettä, paitsi jos kuivaksi kiehuu tai kovasti ylikuumenee. (Kunnossa oleva etuveto-Ladan järjestelmä kiehuu 50/50-jäähdytysneste-vesiseoksella vasta noin 125...128 asteessa.)
Nestevaje taikka sytytyskatkoista tai pahasta nakutuksesta johtuvat paineiskut ja suuri lämmönsiirtyminen tiivisteeseen lienevät tyypillisiä tiivistevian syitä. Kannenkiristysvirhe tehtaalla tuntuu hieman epätodenäköiseltä.
menestystä
SvS