Sivu 13/25
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 3.10.2008 10:31
Kirjoittaja IlkkaHe
Nätisti mennee..
Mutta ei sole muuta, ku hommiin ryhtyy vaan. Sitten kun saa pieniäki onnistumisen merkkejä, tulee motivaatiota ihan itsestään.
Olikos sulla kykinkoppaa, jolla tartin sais vänkärin puolelle?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 3.10.2008 10:53
Kirjoittaja markku
Myöntää kyllä täytyy että tollanen aina piristää vanhan hermoja kun kuulee kunnon koneen murinaa. Siitä kytkinkopasta .... valitettavasti yhtään ylimääräistä koppaa ei ole sekin yksi menee ladan alle "joskus"

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 3.10.2008 13:52
Kirjoittaja IlkkaHe
Sitä tarkotinkin, että onko sulla omaan käyttöön sitä, vai meinaatko käyttää tuota 2litrasen koppaa, ja sovittaa se tartti sinne kuskin puolelle.
Ittellähän on jo se koppa
Minkä tarttia meinaat käyttää?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 3.10.2008 17:37
Kirjoittaja markku
Kyllä mulla se startti on ihan oikealla puolella eli apukuskinpuolella , startiksi tulee fiat startti kun sellainen on sattumoisin hyllyssä ...... ostin kaikki uudet kytkin helyt että ei ainakaan vanhaa mihinkään laiteta , tuplia harkitsen vielä tarkoin .
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 10.10.2008 19:05
Kirjoittaja markku
Tarina ,voi käydä vain minulle

viikolla kun olin kipeä ja piti lähteä lääkäriin niin kävelin ladaan ja käynnistin normaalisti , kaikki ok yhtäkkiä sammui kuin seinään ajossa auto ....no siinä startaten ei kirveelläkään käymään ja peli jäi siihen onneksi lähelle kotia . Tänään JOKARIN avustuksella hinattiin tallille ja arvuuteltiin mikä vika kun ei käynnisty .bensaa saa kipinää tulee

. Vika löytyi NOKKA HIHNA HYPÄNNYT JA VENTTIILIT SOLMUSSA

koneessa puristukset 6 kg joka pytyssä S..tana enpä voi paremmin sanoa kyllä koettelee .... no alkoi saman tien ladan purku .IHANAA LEIJONAT IHANAA

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 10.10.2008 19:36
Kirjoittaja Mara
Käänsittekö jaon varmasti takaisin samaan asetukseen, kun mittasitte paineita?
Ettei vaan olisi jäänyt nokka tai kaksi hampaalla pieleen?
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 10.10.2008 22:00
Kirjoittaja Jokari
Eipä siihen koskettu kun hihnan hyppyytys vaatii melkeimpä sen kopan irrotuksen eli suomeksi laske vedet pihalle. Jako oli niinpäin että kun yläkerrassa merkit oli ok, niin alakerta heitti myöhäiselle muutama kymmenen astetta.
Tokihan puristukset on olemattomat kun jako heittää noinpäin. Paha sanoa onko venat ottaneet kipeää. Fiatforumilla juttuja pikaisesti selattuani venat ottaa kiinni mäntiin.
Sinällään ihan hieno päätös tälle episodille

Kuljettihan se sentään yli 10000 km...
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 11.10.2008 9:15
Kirjoittaja Jeltsin
Mr Murphy on näköjään ottanut markun silmätikukseen.Toivottavasti ei ole kaikki venat länässä,valitettavasti kallis remppa jokatapauksessa

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 14.10.2008 21:26
Kirjoittaja IlkkaHe
Kulutus tavaraa
Harmihan se on. mutta tästä saa pakottavan tarpeen laittaa auto jäihin ja asentaa myös se loota

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 17.10.2008 22:40
Kirjoittaja Jokari
Tänään rykästiin öljypohja poies vanhasta padasta. Yllätys olikin melkoinen kun imusihdin päältä löytyi tällainen:
Sinistä tiivistesilikonia aivan jäätävä kasa

Samaa paskaa oli tungettu myös imusarjan tiivisteen vesireikien ympärille niin että lähes jokainen reikä oli enää 1/5 alkuperäisestä
Ei varmaan tarvitse ihmetellä miksi laakerit porsii kun tuollainen mälli on kiilautunut imusihdin ja öljypohjan väliin.
Kk-laakerit napattiin irti ja jälki oli lohdutonta, 2 liuskaa selvästi kiinni leikannut, yksi hieman parempi ja yksi liuska jossa hirveä ura. Kampura onneksi näytti ehjältä.
Sellasta tänään

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 18.10.2008 0:05
Kirjoittaja 1800tc
Ton takia tota tiiviste silikonia pitää käyttää aika maltillisesti.useita koneita tuhoutunut just ton imusihdin tukkiutumisen takia.
Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 18.10.2008 1:48
Kirjoittaja Jokari
Nimenomaan, sitä ei vedetä kuin sinappia makkaran päälle vaan hiuksenohut lähes läpinäkyvä kerros riittää

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 18.10.2008 20:39
Kirjoittaja Jokari
Ja tänään(kin) rojekti eteni hieman, uuden koneen öljypumppu tarkistettu ja mitattu, raapulteltu tiivistejämiä ja muuta pientä hipostelua. Huomenna hihna paikoilleen että pääsee sen verran kampparia pyöritteleen että saa tarkistettua kk-laakerit ja muuta...
Maanantaina tulee nippu stefoja niin saa alkaa niitäkin laitteleen paikoilleen, kaikki tiivisteet uusitaan myös, pl. tietenkin kannentiiviste.
Tuollaiset tuli myös laiteltua kiinni

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 20.10.2008 4:04
Kirjoittaja Jokari
Kk-laakerit tarkistettu ja oli kuin uudet, joten takasin kiinni vaan. Kampparin silmälaakeri irrotettu, etu- ja takapään + apuakselin stefakotelot irrotettu ja putsattu, kyllä kelpaa laitella puhdasta osaa.
Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään
- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia
- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin

- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.
Olihan melkoinen kootut teokset -kone se

Re: Punanuoli 1600 Twin cam
Lähetetty: 20.10.2008 10:34
Kirjoittaja BME316
Jokari kirjoitti:Kk-laakerit tarkistettu ja oli kuin uudet, joten takasin kiinni vaan. Kampparin silmälaakeri irrotettu, etu- ja takapään + apuakselin stefakotelot irrotettu ja putsattu, kyllä kelpaa laitella puhdasta osaa.
Ainiin, eräs tiimiläinen avasi tuon kilahtaneen mosan ja mitä sieltä löytyikään
- Yhden palotilan kattoon liiskaantunut M6 mutteri ja pätkä pulttia
- Yksi kannenpultti venynyt todella ohueksi, viittä vaille katkeamispisteessä, ilmeisesti käytetty vanhoja pultteja vaikka venyviä ei saisi ikinä käyttää uudestaan
- Välikannen tiivisteet eri paria, toinen orkkis ja toinen tarvike --> sitä sinistä tiivistesilkkaria tungettu joka paikkaan välikansissa --> silkkaria ei ollut niissä nimeksikään koska kaikki oli tursunnut kansien sisälle, suoraan öljykiertoon ja lopulta imusihtiin jumiin

- Kahdestä männästä puuttuu palanen
- Pakoventtiilit kierot eikä imuventtiilitkään häävit
- Ajoitusmerkit vituillaan, hihnapyörä jostain toisesta koneesta --> jako ollut vähintään hampaan myöhäisellä alusta saakka
- Apuakselilla vääränlainen takareunaton hihnapyörä --> mikään ei estä hihnaa liikkumasta taaksepäin ja siksi se oli hiertänyt joka paikkaan kiinni ja päässyt liikkumaan edestakaisin hihnapyörillä. Siksi kai osa hihnan hampaista oli revennyt kun osa hihnasta ei osu edes pyörille.
Olihan melkoinen kootut teokset -kone se

Oli sitten vähän enemmän damagea kuin jako pielessä ja venat solmussa

Toivottavasti seuraava kone tulee kestämään paremmin
