Re: VAZ-2102 - 1973 - Virosta tuotu kesäauto
Lähetetty: 23.7.2016 20:01
Tämä auto on toiminut koko kesän ilman ongelmia, tosin pari viikkoa sitten alkoi ensimmäiset ongelmat.
Ensiksi öljynpainemittari lakkasi toimimasta, ei edes mittari ollut asteikolla. Tämähän meinasi juuri sitä että anturi on hajalla ja sitä rupesin tutkimaan samalla reissulla ja sitten yhtäkkiä koko auto ei enää käynnistynyt. Tuli siinä kokeiltua toisella sytkäboksilla, mutta ei toiminut ei. Vähän aikaa oottelin niin auto lähti käymään ja lähdin ajamaan. Reilu 200 metriä pääsin ja auto hyytyi. No tottakai epäilin puola vikaa että siinähän se vika on. Facebookin avulla sain apua ja uuden puolan kanssa tuli kokeiltua, mutta ei mitään sitten tapahtunu. Tuli sitten hinattua koko auto kotiin ja siinä meni koko loppuilta ja seuraavan päivän aamu että huomasin missä vika. Kipinää tuli puolalta, mutta sitten tulpille asti se ei enää riittänytkään. Tuli sitten kokeiltua ihan kaikkea mahollista, virranjakajaa tuli kokeiltua kaikkea mitä tontilta löytyy, niin kärjetöntä kuin kärjellistä, mutta ei mitään auttanut. No lopulta sitten vika paljastui kun otti kierrostenrajoittimen pois käytöstä niin alkoi toimia.
No se lensi sitten pois koko autosta ja lähdin testiajelulla niin stereot lakkasi toimimasta, ilmoitti vaan että "mis wiring". Eipä tuota sitten kerennyt sen enempää tutkia kun joutui työreissuun lähteä.
No nyt tänään aamulla tutkiskelin ja tuo öljynpainemittarin anturi oli hajonnut ja stereoissa oli vaan ruuvi löysällä sokeripalassa. Ihme juttu että kaikki tälläinen tulee samaan aikaan niin ei oikeen meinannu oma järki riittää että missä ois vika. Jos nää ois yksitellen tullu nii oisin varmaa tällä autolla käyny eestissä jo ajelemassa, ensi viikolla sitten.
Ensiksi öljynpainemittari lakkasi toimimasta, ei edes mittari ollut asteikolla. Tämähän meinasi juuri sitä että anturi on hajalla ja sitä rupesin tutkimaan samalla reissulla ja sitten yhtäkkiä koko auto ei enää käynnistynyt. Tuli siinä kokeiltua toisella sytkäboksilla, mutta ei toiminut ei. Vähän aikaa oottelin niin auto lähti käymään ja lähdin ajamaan. Reilu 200 metriä pääsin ja auto hyytyi. No tottakai epäilin puola vikaa että siinähän se vika on. Facebookin avulla sain apua ja uuden puolan kanssa tuli kokeiltua, mutta ei mitään sitten tapahtunu. Tuli sitten hinattua koko auto kotiin ja siinä meni koko loppuilta ja seuraavan päivän aamu että huomasin missä vika. Kipinää tuli puolalta, mutta sitten tulpille asti se ei enää riittänytkään. Tuli sitten kokeiltua ihan kaikkea mahollista, virranjakajaa tuli kokeiltua kaikkea mitä tontilta löytyy, niin kärjetöntä kuin kärjellistä, mutta ei mitään auttanut. No lopulta sitten vika paljastui kun otti kierrostenrajoittimen pois käytöstä niin alkoi toimia.
No se lensi sitten pois koko autosta ja lähdin testiajelulla niin stereot lakkasi toimimasta, ilmoitti vaan että "mis wiring". Eipä tuota sitten kerennyt sen enempää tutkia kun joutui työreissuun lähteä.
No nyt tänään aamulla tutkiskelin ja tuo öljynpainemittarin anturi oli hajonnut ja stereoissa oli vaan ruuvi löysällä sokeripalassa. Ihme juttu että kaikki tälläinen tulee samaan aikaan niin ei oikeen meinannu oma järki riittää että missä ois vika. Jos nää ois yksitellen tullu nii oisin varmaa tällä autolla käyny eestissä jo ajelemassa, ensi viikolla sitten.