Sivu 13/170
Lähetetty: 17.1.2005 10:18
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:veli alexei kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:kävipäs niin että lauantain-sunnuntai yönä kello 4:30 petti kaasari-samara ja jätti matkan kesken. aivan yhtäkkiä ja varottamatta. Kotoa piti sitten noutaa uusi kärjettömän ohjainboksi ja kun se vaihdettiin niin hyvin toimii taas. Vanhassa takavedossa ei näin pääsis käymään. Innolla odotan kokemuksia ton ruiskun kanssa, kun siinä alkaa osia paukkumaan

voihan se olla että koko boksi oli vielä alkuperäinen eli tollanen 160 tkm ajettu, kyllä se sillon jo saakin hajota, mutta kamala vika kun sitä ei pysty mitenkään ennakkoon aavistamaan.
No tulihan se tunnustus sieltä.

kerkesin kertoo totuuden ennen kuin jotkut käy selittämässä että rikoin auton tai olin jättänyt huollon suorittamatta!!

huolto-ohjelmaan ei sisälly sytkäboxin vaihto, vika menköön siis nykytekniikan piikkiin.
Ei mitään tommosia. Olisi vaan pitänyt kertoa totuus ettei ne Jussin autotkaan kuolemattomia ole.

Mutta joo ei tuollaista vikaa voi mitenkään ennakoida. Elektroniikka kun sanoo monasti poks aivan yllättäen.
Lähetetty: 19.1.2005 4:49
Kirjoittaja R-J
Ja AINA silloin, kun oot korpitaipaleella, räntää sataa jne.

Lähetetty: 19.1.2005 10:43
Kirjoittaja veli alexei
R-J kirjoitti:Ja AINA silloin, kun oot korpitaipaleella, räntää sataa jne.

Mistä arvasit että noin se juuri meni.

Ja vielä aamuyö, humala, pimee...
Lähetetty: 19.1.2005 11:24
Kirjoittaja R-J
veli alexei kirjoitti:R-J kirjoitti:Ja AINA silloin, kun oot korpitaipaleella, räntää sataa jne.

Mistä arvasit että noin se juuri meni.

Ja vielä aamuyö, humala, pimee...
No harvemmin ne korjaamon vieressä hajoo...

Lähetetty: 19.1.2005 13:20
Kirjoittaja Vanja-eno
Ja harvoin bensa loppuu huoltamon pihaan, tosin mulla on kerran käynyt niin...
Lähetetty: 19.1.2005 13:31
Kirjoittaja R-J
Multa tippu nappiksen takapönttö korjaamon pihaan aikoinaan, kun olin just menossa vaihattamaan uutta pätkää.
Lähetetty: 20.1.2005 20:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
käytin ihan korjaamolla tota ruisku samaraa, vaihtoivat nokkahihnan siihen. omat töppäilyt jarrujen kanssa antoi syytä olettaa ettei uskalla ite lähtee noin riskialtista huoltotoimenpidettä suorittamaan.
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
Lähetetty: 20.1.2005 22:36
Kirjoittaja samarai
sinänsä aika simppeli homma (varsinkin vaihtamalla koko vetoakseli) mutta uudet osat on aika arvokkaita.
Lähetetty: 21.1.2005 6:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:sinänsä aika simppeli homma (varsinkin vaihtamalla koko vetoakseli) mutta uudet osat on aika arvokkaita.
tosiaan ihan motonetin hinnastoa katsoen

oliskos jollain asioita tonne venäjän suuntaan? sieltä kai sais koko vetarit halvemmalla?
Lähetetty: 21.1.2005 9:20
Kirjoittaja Pavlovits
Lada-Jussi kirjoitti:käytin ihan korjaamolla tota ruisku samaraa, vaihtoivat nokkahihnan siihen. omat töppäilyt jarrujen kanssa antoi syytä olettaa ettei uskalla ite lähtee noin riskialtista huoltotoimenpidettä suorittamaan.
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
Minulla on käynyt kahdesti, ei tosin Ladalla, että kohta kumien vaihdon jälkeen alkaa nivel äännellä. Joko sinne on päässyt rikkonaisesta kumista moskaa ja niveltä ei ole puhdistettu tai sitten sitä ei ole voideltu kunnolla.
Lähetetty: 21.1.2005 19:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
mietimpä sitä jos vaihtaisi tosta ajosta jäävästä kaasutin samarasta äänettömät vetarit..... mistäköhän sekään selviää onko vika ulommissa vai sisemmissä nivelissä? parempi vaihtaa koko touhu, kai....
Lähetetty: 23.1.2005 11:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
pääsin kaasutin-samaralla aivan uusiin kulutus lukemiin, edellisen mittaus välin lopputulos oli 7,1 litraa/100 km

tähän on päästy ihan kyttäämällä ECON mittaria, nopeat kiihdytykset jolloin kulutus rävähtää täysille ja ajossa pidetään ECONit matalana käyttäen oikeaa vaihdetta ja välttäen nopeuden vaihteluita. kaikilla teillä tämä ei onnistukaan, mutta hiljaisemmilla teillä ja ennakoimalla tulevat tilanteet ja jättämällä huomiotta sekoilevat jalankulkijat pystyy pitämään nopeuden varsin tasaisena jopa kaupungissakin. Nelosvaihteella on päässyt kätevästi 90 km/h mittarinopeutta. Tuntuukin siltä että ilmansuodattimen vaihdon jälkeen on auto kulkenut taloudellisemmin jopa 4. vaihteella.
Lähetetty: 23.1.2005 11:05
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:mietimpä sitä jos vaihtaisi tosta ajosta jäävästä kaasutin samarasta äänettömät vetarit..... mistäköhän sekään selviää onko vika ulommissa vai sisemmissä nivelissä? parempi vaihtaa koko touhu, kai....
Toinen "köyhän miehen konsti" on vaihtaa nivelet puolelta toiselle. Siis jos nivelet ääntävät vain eteen päin ajettaessa.
,_,/ukka
Lähetetty: 23.1.2005 17:31
Kirjoittaja Misha
Kumpi on parempi, Samara vai 110?
Lähetetty: 23.1.2005 21:43
Kirjoittaja Lada-Jussi
Misha kirjoitti:Kumpi on parempi, Samara vai 110?
vaikea kysymys, molemmissa on puolensa, mutta ehkä yksinkertaisempana ja aidosti vanhahtavana Samara on parempi.