Sivu 127/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 17.1.2009 10:37
Kirjoittaja Jaska HKI
Jokari kirjoitti:Meinaatko Jaska vielä montakin tiellejääntiä katella vai ostatko jo 500€ Toyotan..

....tuo oli paha

tuntuu.....vielä käännetään veistä haavassa

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 17.1.2009 10:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada Scandinavia kirjoitti:Tai vain yksinkertaisesti Mersun.
.....mekaanisella ruiskulla oleva 220D,sillä ajaisi ilman sähköjäkin maailman tappiin,asiaa

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 17.1.2009 13:22
Kirjoittaja Jaska HKI
....no menin Herttoniemeen.Käynnistin auton kymmenen asteen pakkasesta ja ajelin moottorin lämpimäksi kilometrin säteellä Deltasta.Kävin myös palloilemassa sisällä,rauhallista oli eikä yhtään Ladaa näkynyt.Kaikki Malmin Deltan toiminnot on lopetettu huoltoa myöten.Eilinen kuljetus meni vakuutuksen piikkiin joten suoraa laskua siitä ei tule.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.1.2009 10:49
Kirjoittaja Jaska HKI
Taas sama häirö pukkas toistamiseen.Lohkosta lähti hyvin käyntiin,kävin uimassa uimahallissa 6km sivu.Kun saavuin kotiparkkipaikalle käynti huononi,tyhjäkäynti hävisi ja pakoputkesta alkoi työntyä valkoista kitkerää pakokaasua.Lisäksi auto ei lähde käyntiin kaasua painamatta.Tänään taas köyden jatkoksi ja vm. 1982 Corollalla hinataan Deltaan.Joku kontaktihäiriö kun vika poistuu ja palaa taas uudelleen??
Lisäksi poistin taas yhden nitinälähteen.Lähes kävelynopeudesta silloin tällöin alkava nitinä vasemalta takaa oli se kun kolmioikkunan oven karmin puoleinen muovilista osui hattuhyllyn muovista tehtyyn sivuverhoukseen.Mattoveitsellä poistin kontaktin niin joha tokeni.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.1.2009 11:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Jaska HKI kirjoitti:Jokari kirjoitti:Meinaatko Jaska vielä montakin tiellejääntiä katella vai ostatko jo 500€ Toyotan..

....tuo oli paha

tuntuu.....vielä käännetään veistä haavassa

.....kyllä pahalta tuntuu.Kävin Nettiautossa katsomassa halpiksia.400-500:lla Eurolla saisi juuri leimattuja Corollia,Pököttejä,Matztoja.Enpä usko että yksi niistäkään olisi niin huono ostos että jättäisi tielle jokaisen öljynvaihdon välissä.Tuskin kukaan ajaisi Pökötillä 400 000km jos se olisi jättänyt 40 kertaa tielle

,vaikka ranskalaisia haukutaan.Kävi mielessä että laittaisi tuon oman rohlan kymmeneksi vuodeksi seisomaan romahtaneen suunnitelmatalouden muistomerkkinä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.1.2009 12:34
Kirjoittaja 110 kuski
kyllä sulla on vaan huonoa tuuria.edellisellä napakympillä yli 200000km eikä yhtään tielle jääntiä.nykyisestä ei vielä oikein voi sanoa kun ajettu vasta muutamia tuhansia kilometrejä että sellaista.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 18.1.2009 17:27
Kirjoittaja Jaska HKI
6 tunnin jäähdyttelyn jälkeen auto toimi hyvin ja pääsin ajamaan Delttaan Herttoniemeen (6km) missä tilaan huomenna huoltoajan.Koska mittarissa on 64tkm laitatan uuden pa-suodattimen myös.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.1.2009 21:46
Kirjoittaja Tupolev
Kyllä alkaa käydä Jaskaa sääliksi. Itselläni Lada 111 (vm 2000) ei jättänyt kertaakaan tielle 116’000 km aikana. Sähkövikoja oli vaikka muille jakaa, mutta aina pääsin huoltoon asti nykivällä autolla. Sähköviat kuitenkin katkaisivat kamelin selän: sähköt hävisivät akusta mystisellä tavalla, sähköikkunat toimivat milloin toimivat, samoin sähköovet.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.1.2009 8:24
Kirjoittaja Jouska
Tupolev kirjoitti:Kyllä alkaa käydä Jaskaa sääliksi. Itselläni Lada 111 (vm 2000) ei jättänyt kertaakaan tielle 116’000 km aikana. Sähkövikoja oli vaikka muille jakaa, mutta aina pääsin huoltoon asti nykivällä autolla. Sähköviat kuitenkin katkaisivat kamelin selän: sähköt hävisivät akusta mystisellä tavalla, sähköikkunat toimivat milloin toimivat, samoin sähköovet.
Samoin käy myös sääliksi. Yhden ladan kokemuksella oletan kuitenkin, että sitten kun mittarissa on 90-100 tuhatta kilometriä sen jälkeen alkavat luotettavemmat ja halvemmat kilometrit. Autosi ei ole vielä tarpeeksi "valmis".
Luin vuoden 2001 Tekniikan maailman testiä jossa mitattiin autoilijoiden tyytyväisyyttä omaan automerkkiinsä, tyytyväisyyttä auton huoltopalveluihin ja kokonaistyytyväisyyttä yleensä. Siinä Audin ja Ladan omistajat asettuivat omaan lokeroonsa. Uutena Ladan tai Audin ostaneet olivat tyytymättömämpiä kuin käytettynä kyseisen merkin ostaneet. Muistaakseni käytettynä Ladan ostanneet olivat erittäin tyytyväisiä autoonsa mutta vähemmän tyytyväisiä huoltopalveluihin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.1.2009 17:39
Kirjoittaja Jaska HKI
Tupolev kirjoitti:Kyllä alkaa käydä Jaskaa sääliksi. Itselläni Lada 111 (vm 2000) ei jättänyt kertaakaan tielle 116’000 km aikana. Sähkövikoja oli vaikka muille jakaa, mutta aina pääsin huoltoon asti nykivällä autolla. Sähköviat kuitenkin katkaisivat kamelin selän: sähköt hävisivät akusta mystisellä tavalla, sähköikkunat toimivat milloin toimivat, samoin sähköovet.
.....kiitos myötätunnosta
Soittivat Deltasta ja hain auton pois.Nelossylinterin sytytystulpan kuoppa oli täyttynyt öljystä.Kylmänä oljy ei vielä iskenyt läpi vaan auto toimi hyvin.Lämpimänä öljy alkoi kiertää kuopassa joka aiheutti sytytyshäiriön,joka taas aiheutti palamattomia hiilivetyjä katalysaattoriin josta taas tuli huono käynti sekä kitkerät pakokaasut.Se minkä takia juuri nelossylinteri voi syynä olla kovettunut oljyntäyttökorkin tiiviste joka on nelossylinterinpuoleisessa päässä lohkoa.Deltan asentaja ei halunnut aluksi pitemmälle päälykansirakenteita purkaa johon mielipiteeseen liityin.Öljyntäyttökorkin kovettumisen olin havainnut jo aikoja sitten,mutta unohtanut myöhemmin.Kävin hessumobiilissa ostamassa Volvon vastaavan tiivistysrenkaan 2,5:llä Eurolla jonka asetin vanhan päälle ja tiukka tuntui tulevan.Sunnuntaina päivällä katselin sytystysjohtima ja tulpan kuoppia ykkös ja kakkossylinteristä.Jos olisin jatkanut neljänteen niin itsekkin olisin vian löytänyt

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.1.2009 20:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä olen kuullut että noissa 16v koneissa on sitä vikaa, että jokin venttiilikansien välisistä tiivisteistä ei pidä ja sieltä öljy pääsee mihin tahansa tulpan kuoppaan ja aiheuttaa ongelmia, että kannattaa seurata oliko se vika nyt lopulta siinä korkissa
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.1.2009 21:24
Kirjoittaja Sepi
Myös omassa 16v:ssä tuohon lähinnä öljyntäyttöaukkoa olevaan tulpankuoppaan on öljyä välillä kerttynyt. Hieman on vieläkin epäselvää kumpi sitten vuotaa tuo korkki vaiko venttiilikopan sauma. Varsinaista tiivistettä ei 16V:ssä edes ole, vaan siellä on tiivistelakka. Joskus avasin tuon kopan ja yritin laitella uutta tiivisteainetta, mutta kyllä se edelleen vähän jostain valskaa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 21.1.2009 11:40
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Jaska HKI kirjoitti:Soittivat Deltasta ja hain auton pois.Nelossylinterin sytytystulpan kuoppa oli täyttynyt öljystä.Kylmänä oljy ei vielä iskenyt läpi vaan auto toimi hyvin.Lämpimänä öljy alkoi kiertää kuopassa joka aiheutti sytytyshäiriön,joka taas aiheutti palamattomia hiilivetyjä katalysaattoriin josta taas tuli huono käynti sekä kitkerät pakokaasut.
Terve!
Valitettavasti olen hieman epäilevä Deltan diagnoosin suhteen. Moottoriöljy on melkoisen hyvä eriste niin kylmänä kuin lämpimänäkin, enkä oikein ymmärrä öljyn kiertämiselläkään olevan asiaan vaikutusta.
Varautuisin käyntihäiriöihin vastakin.
Toivotan silti menestystä.
parhain terveisin
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.1.2009 9:07
Kirjoittaja pinpate
Sdelano v SSSR kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Soittivat Deltasta ja hain auton pois.Nelossylinterin sytytystulpan kuoppa oli täyttynyt öljystä.Kylmänä oljy ei vielä iskenyt läpi vaan auto toimi hyvin.Lämpimänä öljy alkoi kiertää kuopassa joka aiheutti sytytyshäiriön,joka taas aiheutti palamattomia hiilivetyjä katalysaattoriin josta taas tuli huono käynti sekä kitkerät pakokaasut.
Terve!
Valitettavasti olen hieman epäilevä Deltan diagnoosin suhteen. Moottoriöljy on melkoisen hyvä eriste niin kylmänä kuin lämpimänäkin, enkä oikein ymmärrä öljyn kiertämiselläkään olevan asiaan vaikutusta.
Varautuisin käyntihäiriöihin vastakin.
Toivotan silti menestystä.
parhain terveisin
SvS
Olen valmis yhtymään Sdelanon näkemykseen. Öljyn seassa mahdollisesti oleva
vesi voisi kenties aiheuttaa läpilyöntejä. Harmillinen vika, toivottavasti syy löytyy.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 22.1.2009 10:06
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Eiköhän sieltä mahdollinen vesi kaikkoa joka kerta, kun moottori lämpiää.
Veden läsnäolon näkee helposti; vetinen moottoriöljy on kermamaista.
parhain terveisin
SvS