Madallus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Laziip

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Laziip »

veli samara kirjoitti:-50mm madalluksen kanssa sopii ihan normitkin, mutta kaasuilla saa hieman jämäkämmän. Plazan iskareilla -50 setistä tuli kyllä kova, mutta melkonen pomppukeppi. En tykänny yhtään. Pieni pomppu tiessä niin oli keula "ilmassa" ja iskarit pisimmillään pamahduksen kera. Ei hyvä :evil:
Eli kaasuiskarit olis ilmeisesti sitten paremmat kuin orkkis tai plazatn madallusiskarit? siis jos ajo-ominaisuuksia miettii ihan normaali oloissa asfaltti tiellä.
toktornivako kirjoitti:Nykyään olen tuonutkin Damp merkkisiä iskareita ja pituuden voi valita miten haluaa.
Mitäs näiden hinta olisi? Pituus saisi olla sellainen että olis passeli tuommosten -50mm jousien kanssa.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

toktornivako kirjoitti:Nykyään olen tuonutkin Damp merkkisiä iskareita ja pituuden voi valita miten haluaa.
Tämä on hyvä tietää :D

-50mm jousien kanssa kaikista paras vaihtoehto MINUN mielestäni on ihan vakiot tai kaasut. Näillä on vielä mukavaa ajella. Ja pituuskin sopiva. Takapäätä voi halutessaan jämäköittää vielä niillä volvon iskareilla
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Laziip

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Laziip »

-50mm jousien kanssa kaikista paras vaihtoehto MINUN mielestäni on ihan vakiot tai kaasut. Näillä on vielä mukavaa ajella. Ja pituuskin sopiva. Takapäätä voi halutessaan jämäköittää vielä niillä volvon iskareilla
Okei, kiitos tiedosta. Oliko se niin että nuo 240 volvon takaiskarit sopii ladaan suoraan? Näyttäisi motonetissä olevan kympin halvemmat nuo volvon kaasuiskarit kuin mitä ladan omat
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Aikaisemmin tässä keskustelussa oli juttua noista vollen iskareista, ja sovituksesta. Pitiköhän puslat laittaa ladasta, en nyt muista tarkkaan, ja itse en ole vollen iskareita käyttänyt.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Laziip

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Laziip »

veli samara kirjoitti:Aikaisemmin tässä keskustelussa oli juttua noista vollen iskareista, ja sovituksesta. Pitiköhän puslat laittaa ladasta, en nyt muista tarkkaan, ja itse en ole vollen iskareita käyttänyt.
Okei, pitääpä vielä lukasta tarkemmin läpi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Miksi te ostatte noita haistav...madallussarjoja kun samalla rahalla saisi ihan oikeitakin iskareita Ladan alustaan?

Väitän ihan kirkkain silmin että Lada jossa on sopivat alustamuutokset tehtynä, vakiojousilla ja kunnollisilla iskareilla pesee 100-0 nämä -100 mm madalletut näyttelyhirviöt joka osa-alueella mitä tulee ajettavuuteen. Se että alusta on kova ei tarkoita sitä että sillä voisi ajaa kovaa. :)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Siis meinaat että vakiojouset joista on rälläköity puolet pois ovat hyvät :(
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kirjoitinkohan nyt ihan niin... :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

??? Eihän se Lada paljon vakiomittaisilla jousilla madallu? Kun eiköhän tässä ole "pojat" madaltamisesta höpötelleet, niin eiköhän ole turhaa heittää että menee "pilalle" kun madaltaa! Ai niin ethän sinä sillai sanonut? Mutta eiköhän ne sen tiedä sanomattakin :lol:
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jokari kirjoitti:Miksi te ostatte noita haistav...madallussarjoja kun samalla rahalla saisi ihan oikeitakin iskareita Ladan alustaan?

Väitän ihan kirkkain silmin että Lada jossa on sopivat alustamuutokset tehtynä, vakiojousilla ja kunnollisilla iskareilla pesee 100-0 nämä -100 mm madalletut näyttelyhirviöt joka osa-alueella mitä tulee ajettavuuteen. Se että alusta on kova ei tarkoita sitä että sillä voisi ajaa kovaa. :)
Topicin nimi madallus, varmaan kertonee jotain. Mutta eikös noin 4cm madalluksella saanut tukivarret just passeliin asentoon, mitä tulee ajettavuuteen(Eli joustossa camber yms olis parhaassa asennossa). Ja sitten on nämä -100mm madalletut, joilla ei ole mitään tekemistä ajettavuuden parantamisessa VAAN ulkonäön. Ja kuka ajaa matalalla ja sen takia kovalla alustalla kovaa :roll: Jos tuleekin monttu yllättäen :lol:

Ei herneitä :mrgreen:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja samarai »

110 Lada sedanmalli on ainakin vakiojousillakin niin matala takaa, että sille ei välttämättä tarvitse tehdä mitään jos haluaa sen perää laskea. Joku vuosi sitten katsastuksesta tullessa veli kertoi, että katsastusmies oli kysynyt, että onko tuolla kontissa paljon tavaraa, kun perä on niin alhaalla? No olihan siellä jonkun verran, luultiin kuitenkin, että siitä on paljon ajettuna jo jouset lopussa ja toin Tallinnasta uudet 110:n kierrejouset. Laitettiin ne paikoilleen, niin lopputulos oli, että perä jäi samaan kohtaan kuin ennenkin, kun tarkasteli lokasuojan alareunan sijaintia pyörään nähden -yhtä matalalle. 8) Täysin turha homma tehtiin, kun yritettiin 110:n perää saada ylemmäksi. :lol:

Tuommoinen se nyt on, kieltämättä näyttää äkkiseltään perä olevan matalalla, mutta ei uusilla jousillakaan enempää noussut.

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Takaloksu hämää korkeutta hyvin. Kun on matalammalla kuin etunen. Sama myös takavedoissa, eli kun auto vaaterissa niin näyttää että se keulii. Etenkin jos madallettu niin että takana renkaan ja kaaren välissä ei ole tilaa. Edessä taas onkin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Jokari »

veli samara kirjoitti: Ja kuka ajaa matalalla ja sen takia kovalla alustalla kovaa :roll: Jos tuleekin monttu yllättäen :lol:

Ei herneitä :mrgreen:
Niin voiko nämä linttamadalletut Ladat viedä normaalille huonokuntoiselle sivutielle ja ajaa oikeasti kovaa lähtemättä tangentin suuntaan ekasta kunnon töyssystä kun siellä on sen venäläisen/kiinalaisen markalla takoma hinnat-alkaen-madallusiskari?

Yleensä on tosiaan valloilla se käsitys että matala ja kova = nopea? Onhan se sitäkin mutta silloin alusta koostuu jostain ihan muusta kuin "juu kyllä löytyy iskaria Venäjältä"-alustasta.

Niin ja nuo satakympit kuuluu paaliin, ei tähän topikkiin mitenkään.

Moniko muuten ylipäätään katsoo takavetoisesta Ladasta pyöränkulmia, siellä olisi petrattavaa aika runsaasti oli ajokorkeus mikä tahansa?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jokarihan on Lada 110 -fasisti. :lol:

Tästä vaan mallia ottamaan 110 lowriderista 8)

https://www.youtube.com/watch?v=Hrhlwco_FYo
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Miksi sillä lintta madalletulla autolla pitää mennä sille monttuselle tielle ajamaan täysiä? Jos madaltaa niin silloin pitää tietää missä ajaa ja miten. Jos pitää ajaa kovaa niin sille laitetaan sit ihan omanlainen alusta. Esim oma lada oli aika kentässä, mutta nyt kun tuli turbo kone niin pakko muuttaa alusta uuteen uskoon. Matala ja kova = nopea itse en ole ainakaan näin missään sanonut. Tai edes huomannut siitä täällä puhuttavan. Kilpa autoilu ja näyttelypelejä ei voi verrata keskenään
Ja kulmien kattominen taas. Eihän millään alustan vaihdolla saavuteta ajoominaisuuksia jos renkaat osottaa mihin sattuu. Itse kävin kolmesti säädättämässä kulmia kun paja ei suostunut säätämään casteria ja camberia ollenkaan. Velipojan 06 latuska oli kuin taikamatto kun siinä on casteria liian vähän ja haritusta pikkusen liikaa. Se joka sanoo että lada on pelkän linttamadalluksen jälkeen ja camberit laitettuna tappiin hyvä ajaa, ei tiedä mitään ajotuntumasta. Eipä se mikään hyvä ole vaikka kulmat kunnossa :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin