2105 1500s -90 FINE
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Olen todella iloinen, että Te siellä jossakin jaksatte jakaa nämä MurheenMurtamat päiväni ja myös Kalistella Kannustimia. Johan se on kumma jos ei porukalla jakseta.
No, tämähän nyt oli helppo Keissi, siis nämä FINE -ongelmat. 1. ja 2. sulakkeet olivat palaneet. Tai kakkonen oli vaan huono. Taisi se jotenkin toimia, mutta vaihdoin. Eli LämppäriPuhallin toimii.
Viime talvenahan minulla oli tässä niitä latausongelmia. Latasi yli tai ei ollenkaan. Jotenkin ne silloin ratkaisin vaihtelemalla lauturia ja mitä ihmettä. En jaksa tarkastaa tuolta aiempaa tekstistä.
Syy latausongelmiin oli yksinkertainen. Olin ottanut tuolloin jännitteen säätimen johdon irti. Se oli edelleen irti. En oikein käsitä, miten olin kuitenkin ajellut pitkälle kevääseen FINEllä vaikka jännitteensäädin oli kytketty irti.
Lisäksi laturin päävirtajohtimien mutteri oli löysällä. No, se ei vaikuttanut mitenkään tuohon lataukseen. Ei siis ladannut vaikka kiristin.
Aloin sitten etsiä jännitteensäätimen naarasapikoa. Siellä pyöri yksi irrallinen johdin, jota luulin täksi piuhaksi. Eihän se ollut tietenkään.
Vähän enemmän valoa ja silmää sormenpäähän ja oikea piuha löytyi. En ollut kuitenkaan saanut edes sitä väärää piuhaa sopimaan siihen jännitteensäätimeen, vaikka siinä oli ihan kunnollinen naarasliitin. En saanut silmää menemään sen kiinteän urosliittimen sisään eli en voinut tarkastaa sitä, millaisessa solmussa tai asennossa se uros siellä on.
Viime talvena näitä tienpäällä ihmetellessäni olin todella ällistynyt kun jännitteensäätimen johtojen irrottaminen ei vaikuttanut lataukseen mitenkään.
No, aloin sorkkia sitä urosta siellä suojamuovin sisällä. Tuloksetta. Lopulta puukkoa urossuojamuoveilla ja kas! Ei siellä sitä urosnatsaa ole ollenkaan. Tai kenties siellä oli pieni jämä, johon ei mitään saanut kiinni.
Akku kiinni ja FINE säilöön MYRKKYn perään. Ei tule kalua eikä lelua ja varsinkaan ei KauppaTavaraa. Latureita on karmea määrä, mutta ei paljon kiinnosta alkaa vaihdella. Olkoot. Myytäköön joskus tulevaisuudessa. Ei pysty kykenemään.
No, tämähän nyt oli helppo Keissi, siis nämä FINE -ongelmat. 1. ja 2. sulakkeet olivat palaneet. Tai kakkonen oli vaan huono. Taisi se jotenkin toimia, mutta vaihdoin. Eli LämppäriPuhallin toimii.
Viime talvenahan minulla oli tässä niitä latausongelmia. Latasi yli tai ei ollenkaan. Jotenkin ne silloin ratkaisin vaihtelemalla lauturia ja mitä ihmettä. En jaksa tarkastaa tuolta aiempaa tekstistä.
Syy latausongelmiin oli yksinkertainen. Olin ottanut tuolloin jännitteen säätimen johdon irti. Se oli edelleen irti. En oikein käsitä, miten olin kuitenkin ajellut pitkälle kevääseen FINEllä vaikka jännitteensäädin oli kytketty irti.
Lisäksi laturin päävirtajohtimien mutteri oli löysällä. No, se ei vaikuttanut mitenkään tuohon lataukseen. Ei siis ladannut vaikka kiristin.
Aloin sitten etsiä jännitteensäätimen naarasapikoa. Siellä pyöri yksi irrallinen johdin, jota luulin täksi piuhaksi. Eihän se ollut tietenkään.
Vähän enemmän valoa ja silmää sormenpäähän ja oikea piuha löytyi. En ollut kuitenkaan saanut edes sitä väärää piuhaa sopimaan siihen jännitteensäätimeen, vaikka siinä oli ihan kunnollinen naarasliitin. En saanut silmää menemään sen kiinteän urosliittimen sisään eli en voinut tarkastaa sitä, millaisessa solmussa tai asennossa se uros siellä on.
Viime talvena näitä tienpäällä ihmetellessäni olin todella ällistynyt kun jännitteensäätimen johtojen irrottaminen ei vaikuttanut lataukseen mitenkään.
No, aloin sorkkia sitä urosta siellä suojamuovin sisällä. Tuloksetta. Lopulta puukkoa urossuojamuoveilla ja kas! Ei siellä sitä urosnatsaa ole ollenkaan. Tai kenties siellä oli pieni jämä, johon ei mitään saanut kiinni.
Akku kiinni ja FINE säilöön MYRKKYn perään. Ei tule kalua eikä lelua ja varsinkaan ei KauppaTavaraa. Latureita on karmea määrä, mutta ei paljon kiinnosta alkaa vaihdella. Olkoot. Myytäköön joskus tulevaisuudessa. Ei pysty kykenemään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Päätinpä jälleen vielä yrittää.
Keula ylös. Pohjapelti pois. Laturi irti. Kaikki varalaturit esiin.
Varalla on 3 vanhemmanmallista laturia. 2 uudemmassa oli jännitteensäädin irti. Kertonee siitä, että eivät toimi.
En osannut ruveta vanhemman mallista laittelemaan. En jaksanut miettiä sitä, miten johdotuksia olisi pitänyt muuttaa.
Huomasin vikaa virtajohdoissa. Yhden johtimen lenkki jäi käteen. Tämä johdin tulee siis laturiin 10mm mutterilla kiinnitettävään johtokokonaisuuteen. Mikä lie herätevirta olikaan.
Päätin kaivella jännitteensäätimen urosapikon esiin. Uros oli peruuttanut syvälle laturin sisään muovisuojuksestaan. Kaivelin koko muovisuojuksen pois ja sain ehjän uroksen johtoineen esiin.
Jospa siis toimisi kun entraa nämä.
Pakettia kasaamaan. Helppohan tuo on tehdä kun sen on tehnyt niin usein ennenkin. Keulan jätin ylös ja pohjapellit pois. Kokeilemaan. Hemmetin HanKook -patteri oli kuollut. Pelästyin että vika olisi startissa kun vain releet räpsyivät. Toisella patterilla tulille.
Mutta ei edelleenkään lataa.
Pitäisikö minun tietää jotakin muuta TakaPotkun Laturista? Jokin Rele?
Jos laturi ja jännitteensäädin on ehjä ja johdotukset oikein niin missä muualla vika voisi olla? Akun maadotus on kunnossa.
Tätähän on tietysti kysytty ja kysymykseen vastattu 100kertaa, mutta nyt ei juuri taas jaksa lukea miljoonaa viestiä, joten kysyn:
Onko TakaPotkussa jokin LAITE tai RELE laturin, akun ja näiden välisten johdotusten lisäksi, joka vaikuttaa lataukseen? Ja vieläpä niin, että toimiva laturi, jännitteensäädin, oikeat johdotukset ja kelpo akku eivät toimi tai eivät ainakaan toimi latauksen osalta, jos tämä JOKIN ei toimi tai ei ole kytketty?
Keula ylös. Pohjapelti pois. Laturi irti. Kaikki varalaturit esiin.
Varalla on 3 vanhemmanmallista laturia. 2 uudemmassa oli jännitteensäädin irti. Kertonee siitä, että eivät toimi.
En osannut ruveta vanhemman mallista laittelemaan. En jaksanut miettiä sitä, miten johdotuksia olisi pitänyt muuttaa.
Huomasin vikaa virtajohdoissa. Yhden johtimen lenkki jäi käteen. Tämä johdin tulee siis laturiin 10mm mutterilla kiinnitettävään johtokokonaisuuteen. Mikä lie herätevirta olikaan.
Päätin kaivella jännitteensäätimen urosapikon esiin. Uros oli peruuttanut syvälle laturin sisään muovisuojuksestaan. Kaivelin koko muovisuojuksen pois ja sain ehjän uroksen johtoineen esiin.
Jospa siis toimisi kun entraa nämä.
Pakettia kasaamaan. Helppohan tuo on tehdä kun sen on tehnyt niin usein ennenkin. Keulan jätin ylös ja pohjapellit pois. Kokeilemaan. Hemmetin HanKook -patteri oli kuollut. Pelästyin että vika olisi startissa kun vain releet räpsyivät. Toisella patterilla tulille.
Mutta ei edelleenkään lataa.
Pitäisikö minun tietää jotakin muuta TakaPotkun Laturista? Jokin Rele?
Jos laturi ja jännitteensäädin on ehjä ja johdotukset oikein niin missä muualla vika voisi olla? Akun maadotus on kunnossa.
Tätähän on tietysti kysytty ja kysymykseen vastattu 100kertaa, mutta nyt ei juuri taas jaksa lukea miljoonaa viestiä, joten kysyn:
Onko TakaPotkussa jokin LAITE tai RELE laturin, akun ja näiden välisten johdotusten lisäksi, joka vaikuttaa lataukseen? Ja vieläpä niin, että toimiva laturi, jännitteensäädin, oikeat johdotukset ja kelpo akku eivät toimi tai eivät ainakaan toimi latauksen osalta, jos tämä JOKIN ei toimi tai ei ole kytketty?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2105 1500s -90 FINE
Herätevirta puuttunee. Et liene mitannut.
Katso noista http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=21998 kuvista mihin herätevirtajohto tulee kiinni. Ei tule mutterin alle. Hyppylangalla vedät oikeaan liittimeen akulta tai latausssulakkeen kannasta suoraan plussavirran. Jos alkaa lataan, vika oli siinä.
Katso noista http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=21998 kuvista mihin herätevirtajohto tulee kiinni. Ei tule mutterin alle. Hyppylangalla vedät oikeaan liittimeen akulta tai latausssulakkeen kannasta suoraan plussavirran. Jos alkaa lataan, vika oli siinä.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tervehdykset.
Muistelen taas, että on olemassa sellainen rele, joka on ns. latauksen merkkivalon rele joka syöttää ensiövirtaa laturille, kun virta on päällä ja samalla merkkivalo palaa. Tällä ensiövirralla laturi aloittaa lataamisen ja kun jännite nousee tarpeeksi ylös alkaa laturi syöttää omaa virtaansa ja irrottaa merkkivalon releen ja sammuttaa merkkivalon. Jos rele on rikki niin ei saa ensiövirtaa ja ei lataa tai jos releen johdot ovat irti. En muista johtojen värejä. On muistaakseni vielä sulakekin joka on voinut palaa. Toivottavasti tästä on apua.
Muistelen taas, että on olemassa sellainen rele, joka on ns. latauksen merkkivalon rele joka syöttää ensiövirtaa laturille, kun virta on päällä ja samalla merkkivalo palaa. Tällä ensiövirralla laturi aloittaa lataamisen ja kun jännite nousee tarpeeksi ylös alkaa laturi syöttää omaa virtaansa ja irrottaa merkkivalon releen ja sammuttaa merkkivalon. Jos rele on rikki niin ei saa ensiövirtaa ja ei lataa tai jos releen johdot ovat irti. En muista johtojen värejä. On muistaakseni vielä sulakekin joka on voinut palaa. Toivottavasti tästä on apua.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Eipä ole tässä laturissa yhtään ylimääräistä liitinpaikkaa, mihin jokin herätevirta voisi jostain tulla. Näissä kun on näitä erilaisia latureita ja johdotuksia.
Täytyy katsella niitä releitä joskus tuhannen vuoden päästä. Ja 2105 on latausmittari. No, taitaa siinä olla myös latauksen varoitusvalokin.
Täytyy katsella niitä releitä joskus tuhannen vuoden päästä. Ja 2105 on latausmittari. No, taitaa siinä olla myös latauksen varoitusvalokin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1500s -90 FINE
Ei ole kaikissa, mm. mulla samanvuotisessa ei ole koko polttimon kantaa, relettä tai mitään. Joissain on, joissain ei.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:No, taitaa siinä olla myös latauksen varoitusvalokin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Sinne jäi FINE Markikseen odottelemaan aikaa parempaa. Ei tullut kauppoja ja tällä kertaa siksi, että ei ollut mitä Myydä.
Surkeaa Lataamista. Kyllä nykyään toisiaan Ottaa Pataan kun Lataan.
Surkeaa Lataamista. Kyllä nykyään toisiaan Ottaa Pataan kun Lataan.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1500s -90 FINE
En nyt noista takapotkulatureiden kytkennöistä tiedä, mutta se tuli mieleen, mistä olet varma, että se laturin diodisilta on kunnossa? Käsitin sen tuosta "laturi on ehjä", että se olisi tutkittu.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Eipähän tuosta laturin kunnosta tiedä. Seisoessahan niistä usein sontaa tuleekin. Tai en tiedä. Olkoot siellä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Kuusaalle sitten ensi viikolla. Ja tietenkin tämän hyvän FINEn kimppuun hieman.
Myyntikunnostushan tässä olisi edessä. Kytkimen työsylinterin vaihto, jota tietysti olen puuhaillut aiemminkin, mutta joka on jäänyt tekemättä.
Liekö tuosta THI-900 laturiongelmajutusta ratkaisu tähänkin. Ihme meininkiä kun latailee miten sattu. Viimekesänä ei mitään onkelmaa. Sitten suuttui kun hankin SÄMPYn ja aloin pelata sillä.
No, onhan noita latureita. Ja jännitteensäätimiä. Ja hiilipuolia. Tuosta yksi tuliterä jännitteensäädin matkaan ja vaikka 2laturia niiden jo valmiina odottavien 5 lisäksi. Joku kombinaatio tulee toimimaan.
Jos saadaan lelu kuntoon niin Katsastetaan ja myyntiin. Ostaja oli jo, mutta kun en saanut sitä latausta 5tunnin aikana silloin kuntoon niin joutui perumaan kaupat.
Kyllähän se jo kelpaa TakaPotkullakin yksi ajo Joensuuhun tehdä. Jos ei mene kaupaksi täältä niin ajellaan takaisin Kuusaalle. Kyllähän näille 1500s Runsaspäästöisille näyttä kysyntää olevan. Vieläpä kun ei kopassa ruoste kuki.
Myyntikunnostushan tässä olisi edessä. Kytkimen työsylinterin vaihto, jota tietysti olen puuhaillut aiemminkin, mutta joka on jäänyt tekemättä.
Liekö tuosta THI-900 laturiongelmajutusta ratkaisu tähänkin. Ihme meininkiä kun latailee miten sattu. Viimekesänä ei mitään onkelmaa. Sitten suuttui kun hankin SÄMPYn ja aloin pelata sillä.
No, onhan noita latureita. Ja jännitteensäätimiä. Ja hiilipuolia. Tuosta yksi tuliterä jännitteensäädin matkaan ja vaikka 2laturia niiden jo valmiina odottavien 5 lisäksi. Joku kombinaatio tulee toimimaan.
Jos saadaan lelu kuntoon niin Katsastetaan ja myyntiin. Ostaja oli jo, mutta kun en saanut sitä latausta 5tunnin aikana silloin kuntoon niin joutui perumaan kaupat.
Kyllähän se jo kelpaa TakaPotkullakin yksi ajo Joensuuhun tehdä. Jos ei mene kaupaksi täältä niin ajellaan takaisin Kuusaalle. Kyllähän näille 1500s Runsaspäästöisille näyttä kysyntää olevan. Vieläpä kun ei kopassa ruoste kuki.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
No, niin. Päästiin FINEn katsastus ja myyntikunnostusremontin pariin.
Pari Räyhäkästä remonttikuvaa kertonee jos jonkin verran homman alkutaipaleesta.

Ensin siis vain pudotettiin laturi pois eikäs kun nostatettiin FINE räyhäkkääseen remonttiasentoon. Laturi pois.
Kykimen työsylinteri oli helppo irrottaa kun olin sen jo kerran räpeltänyt viimekeväänä. Siis rakensin 2romusta yhden toimivan, joka toimi 4kuukautta kohtuullisesti. Oli todella helppoa irrottaa työsylinterin letku sylinteristä kun se ei ollut junttaantunut. Tein tämän siten, että pudotin sylinterin asetelmastaan, laskin nesteet pois, otin pihdeillä kiinni sylinteristä ja Ladan omalla 17mm kiintoavaimella nasautin kierteen auki ja sitten vaan letkusta kiinni ja sylinteri pyöritettiin irti.
Useinhan täytyy ottaa letku yläpäästään irti, jotta saadaan se irrotettua sylinteristä sylinterin ollessa kiinni asetelmassa. Sehän ei onnistu, jos joko sylinteri tai letku eivät pääse pyörimään.
Ja kerrankin tässä siis järjellinen aloittelu räpellykselle. Ensin puretaan osat rauhallisesti irti, siivotaan työmaa ja jatketaan paremmalla ajalla.

Pari Räyhäkästä remonttikuvaa kertonee jos jonkin verran homman alkutaipaleesta.

Ensin siis vain pudotettiin laturi pois eikäs kun nostatettiin FINE räyhäkkääseen remonttiasentoon. Laturi pois.
Kykimen työsylinteri oli helppo irrottaa kun olin sen jo kerran räpeltänyt viimekeväänä. Siis rakensin 2romusta yhden toimivan, joka toimi 4kuukautta kohtuullisesti. Oli todella helppoa irrottaa työsylinterin letku sylinteristä kun se ei ollut junttaantunut. Tein tämän siten, että pudotin sylinterin asetelmastaan, laskin nesteet pois, otin pihdeillä kiinni sylinteristä ja Ladan omalla 17mm kiintoavaimella nasautin kierteen auki ja sitten vaan letkusta kiinni ja sylinteri pyöritettiin irti.
Useinhan täytyy ottaa letku yläpäästään irti, jotta saadaan se irrotettua sylinteristä sylinterin ollessa kiinni asetelmassa. Sehän ei onnistu, jos joko sylinteri tai letku eivät pääse pyörimään.
Ja kerrankin tässä siis järjellinen aloittelu räpellykselle. Ensin puretaan osat rauhallisesti irti, siivotaan työmaa ja jatketaan paremmalla ajalla.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Aletaan siis latauksen kunnostukseen. Latauksessahan on ollut täysin mystisiä katkoja, ylilataamista ja vaikkasta mitä. No, suurimman osan aikaa eli silloin kun FINE on ollut aktiivikäytössä, lataus on ollut moitteeton. Seisomisien jälkeen ongelmia on ollut.
Nyt olisi minun aika tutustua 2105 -90 Ozon järjestelmän releisiin, jotka eivät tietenkään ole paljoa erilaisia kuin aiemmissa.
Tässähän on se sähköinen tyhjäkäyntihässäkkä. Se on poissa pelistä. Alipaineletku on pantu oikoseen ja johtimet on irrotettu kaasuttimesta. En nyt oikein tiedä tämän järjestelmän nimeä, joten kuvattakoon sitä noin, koska en jotka tätä syteemiä ymmärtävät tietävät mistä puhutaan. Niiden jotka eivät ole tuollaista nähneet eivät tässä tapauksessa tarvitse siitä sen enempää tietääkään.
Mutta Releisiin: Voisiko joku auttaa noiden kuvissa olevien releiden tunnistamisessa? Minun on vielä kovin vaikeaa lukea sähkökaavioita koska tämän alan tuntemukseni on todella huono. Ensimmäinen kuva on moottoritilan vasemmasta sivupellistä ja toinen oikeasta. Suunnat kun moottoria katsotaan edestäpäin.


Nyt olisi minun aika tutustua 2105 -90 Ozon järjestelmän releisiin, jotka eivät tietenkään ole paljoa erilaisia kuin aiemmissa.
Tässähän on se sähköinen tyhjäkäyntihässäkkä. Se on poissa pelistä. Alipaineletku on pantu oikoseen ja johtimet on irrotettu kaasuttimesta. En nyt oikein tiedä tämän järjestelmän nimeä, joten kuvattakoon sitä noin, koska en jotka tätä syteemiä ymmärtävät tietävät mistä puhutaan. Niiden jotka eivät ole tuollaista nähneet eivät tässä tapauksessa tarvitse siitä sen enempää tietääkään.
Mutta Releisiin: Voisiko joku auttaa noiden kuvissa olevien releiden tunnistamisessa? Minun on vielä kovin vaikeaa lukea sähkökaavioita koska tämän alan tuntemukseni on todella huono. Ensimmäinen kuva on moottoritilan vasemmasta sivupellistä ja toinen oikeasta. Suunnat kun moottoria katsotaan edestäpäin.


Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Vasemman puoleisen sivupellin vasemman puoleisesta releestä lähtee paksu vihreä johtin joka menee toiselle puolelle moottoritilaa. Se ei kuitenkaan ole siellä missään kiinni. No, näitähän riittää näissä Vekottimissa.
Enpä ehtinyt tätä nykäistä tänään yhtään. Täytyy huomenissa katsoa tuo laturi, hiilet ja jännitteensäädin. Tai napata joku muu laturi, johon vaihdan jännitteensäädinpaketin.
Enpä ehtinyt tätä nykäistä tänään yhtään. Täytyy huomenissa katsoa tuo laturi, hiilet ja jännitteensäädin. Tai napata joku muu laturi, johon vaihdan jännitteensäädinpaketin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
- Viestit: 2035
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 2105 1500s -90 FINE
Elä puutu noihin releisiin!Se on laturi mikä vaivaa!Aamulla naapuri lupasi vaihtaa Sedaniin laturin joka vinkuu.Siis vinkumattoman.Miul kun on käsi klesa.
=Stadin kieltä,siis kipeä.
=Stadin kieltä,siis kipeä.

2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Juu. Eivät nuo releet mitään ykkösjuttuja ole. Kunhan kyselen.
Laturihommiin ja kytkinsylkkä kuntoon. Kokeillaan kovaa ajoa ja katsastukseen. Tai siis tällaista toivetta tässä elättelen. Tietysti vielä kun saisi myytyä kohtuulliseen hintaan. Näitä romuja on saatava maailmalle. Sanotaan että ainakin 5pitää lähteä ja toinen 5 ikuisuusjemmaan.
Laturihommiin ja kytkinsylkkä kuntoon. Kokeillaan kovaa ajoa ja katsastukseen. Tai siis tällaista toivetta tässä elättelen. Tietysti vielä kun saisi myytyä kohtuulliseen hintaan. Näitä romuja on saatava maailmalle. Sanotaan että ainakin 5pitää lähteä ja toinen 5 ikuisuusjemmaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?