VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pitää kokeilla ensiks yhdellä vaimentimella, koeajon jälkeen voi sit parantaa. Ja mulla tulee mekkala jo 80km/h vauhdissa kun renkaat niin pienet 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mulla on jokkismazdassa 2.5" putki ja bilteman pisin mitä löytyy läpivirtaus vaimentaja. kisoissa mitattu alle 90db, äffäryhmäläisessä corollassa on 2.5" putki ja marteliuksen pönttö. tässä autossa just alle sääntöjen määräämä db :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mulla oli omassa Getari äffä Mazdassa pelkkä Takavaimennin vaihdettu läpivirtaavaan, niin silloinkin äänet oli jo matka-ajoon liian kovat.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No nyt on osa putkistosta hommattu. Vaimentimeksi ostin isoimman ovaalin mitä motonetistä löysin(http://motonet.fi/fi/tuote/148623/2-12- ... mons-o63mm), ja mutkia pari sekä metrin suoraa putkea. Katotaan mitä tarvitaan lisää. Varmaan lisää suoraaputkea ja pari mutkaa. Ja ehkä se keskivaimennin :lol:

Keula ajokorkeudella, nyt takapään kimppuun. Ensiks toisenpuolen jarrut kuntoon, sitten odotellaan jousia ja iskareita.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Downpipe valmistuu kohta puoliin. Pitää vaan hommata laippa Kiitos siihen dp:n loppuun. Saa sitten siitä jatkaa eteenpäin helposti.

EDIT: Meinasi ihan unohtua että löytyy yks 2,5" V-band liitin, senhän laitankin dp:n ja putkiston väliin 8)
Sitten toinen samanlainen liitin taka-akselin lähettyville, näin voin jälkikäteen laittaa välivaimentimen kaikista helpoimmin. Ja tarvittaessa vaihtaa takas suoraan putkeen :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Helv*tin ohjausromut kun vie liikaa tilaa, eikä auta sekään että auton alle ei mahdu. Pitää tehdä väliaikainen ratkaisu, josta tulee pysyvä kuitenkin :lol: Eli lytistää tuota putkea ohjausromujen kohdalla.

nosturi tai öljymonttu olis jepa näissä hommis 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja joumään »

Kuulemma joo sellasessa montussa on aika paljon helpompi suunnitella sen putken reittiä kuin jos joutuisi jonkun tunkin varassa taiteilla. Mitä kautta oot nyt sitten vetämässä sitä putkea, siitä ohjausrojujen yläpuolelta vai?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

alapuolelta pitää koittaa. Vaikee vaan yläpuolelta kattoo miten vetää :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt olis downpipe suht koht valmiina. Muutama hitsisauma, ja liitokset niin voi ruveta väsää loppu putkistoo. Jouset ja iskarit tuli postissa, huomenissa jos kerkeis alle laittamaan.
Futurezille laitettu postia, kun pakettia ei rupea kuulumaan. edit: kuulemma plx:n toimitukset tökkivät, mutta huomenna tulee 50kpl joten minunkin paketti pääsee vihdoin postiin. :D

EDIT: jäykempi asetelma hommattu. mutta katsotaan miten vakio kestää ensiks. 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

motonetistä haettu lisää putkia, että saa putkiston loppuun. Katotaan mihin riittää 45, 60, 90 ja jyrkkä 90 asteen mutkat ja 2,5m suoraa :lol: Taka-akselin ylitystä en ostanut, kun se ei sinne kuitenkaan sovi ilman askartelua. Noh ei voi ainakaan sanoa, etteikö pakoputkistoon olisi investoitu ja nähty vaivaa. Kaikkinensa putkistoon mennyt rahaa yli 200€, ja pelkän downpipen tekemiseen noin 6h aikaa. Loppuputki menee hieman nopeammin, toivottavasti.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

äkkiä se oman aikansa ja rahansa ottaa
mää oon ostanut vaan pisimpiä mahdollisia kurveja (90astetta tai enemmän) ja suoraa putkea ja sit aina pätkinyt niistä mutkista sopivia. ei tarvi ostaa niin montaa mutkaa. sit kun on vielä metallisirkkeli millä pätkii niin tulee aina suora leikkaus pinta niin on helppo hitsata
tohon vihreään kun tein niin oli hifisteltävä putki menemään niin lähellä pohjaa kun pysty ja tottakai tigillä vedettävä kaikki saumat niin otti aikaa varmaan kolme iltaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Onhan se tyyli tuokin. Minä käytän rälläkkää sujuvasti(mitä nyt 16 tikkiä naamassa, kun laikka tuli päi näköö), mutta ihan hyvä tulee noinkin. Ja nuo on nyt helppo laittaa kohdilleen, kun muhvit paikoillaan. Kivahan se olis jos hitsikone olis jos hitsikone auton luona, ja vois heppailla putken kasaan auton alla.
Nyt homma menee niin että, ryömin auton alle putkien kanssa. Sovittelen palikat noin suurinpiirtein hollille, tussilla merkki. Sitten kävelen 50m hitsauskoneen luokse, heppaus kiinni. 50m takas auton alle, sovitus. Jos sopii niin hitsaan loppuun. Jos ei niin muutan niin kauan kun sopii. Eli joskus kävelen tuon 50m koneen ja auton väliä monta kertaa, yhden mutkan takia. päivän aikana tulee käveltyä aika paljon :lol:
Lähellä pohjaa yritän minäkin saada putken menemään, eipähän hajoa monttuihin.
Katsastukseen ajattelin hommata tälläisen: http://www.ebay.co.uk/itm/2-5-64mm-Stai ... 9609873%26

tai tämän.
http://www.ebay.co.uk/itm/2-25-Universa ... 0474406%26

Voishan sitä itsekkin askarrella, jos kehtais...vinkkinä muille.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ei pitäis kattella mitään turboauto videoita, rupee vaan harmittamaan. 1200cc koneella oleva mini coopper, varustettuna GT17 ahtimella -> 235hv :shock: .
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

paineensäätimelle painetieto, bensalinjat, ja pari muuta juttua saatu tehtyä. Konehuoneenpuolella kaikki muu valmista paitsi paluulinja(laitan teflon letkun klemmareilla). Huomen saan laajakaistan, vihdoin ja viimein.

Sit ei olis kun putkisto valmiiks, lambda kiinni ja nesteet koneeseen ja tankkiin -> eka käynnistys turbolla 8). Pitää varmaan varmistaa missä ajoissa nokka on, vois laittaa takas vakio arvoille. Vai mitenkä tuo nokan ajoitus vaikuttaa turbon toimintaan?
Tais olla myöhäsellä ajoitus nytten.

Ainii, pitää viel saada b-pumppu pyörimään. Mitkä on pumpun johdot, siinä 1700i:n tankin liittimessä? jos sais vaikka kaavioita joista selviää. sille sitten joku rele systeemi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin