kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jos vielä jatketaan jaarittelua tästä aiheesta, niin heitänpä omia kokemuksia peliin noista riiseistä.

:arrow: Meillä ollut uudesta asti -90 Corolla, siis ee90-koppanen 1.3 12v koneella. Monesti ollaan todettu että pelti on todella ohutta ja jäykkyyttä on saatu laittamalla monta peltiä päällekkäin niissä kohdissa, missä on tarpeen. Ihan toimiva ratkaisu, mutta vanhemmiten :!: ah niin ruostearka. Alusta on tehtaan jäljiltä liian löysä jopa normaalisti kuormattuna ( 5henk. + matkatavarat) , joten meidän yksilöön vaihdettiinkin farmarin takajouset, nyt kantaa..

No sitten se oma -86 rolla, alusta siinäkin toooodella lässähtänyt, tietysti kilometrit ja aika tehnyt omansa mutta jouset ja kallistuksenvakaajat näytti olevan melkoisen ohuita jo tehtaalta lähtiessä. Ohjaus oli todella hyvä, kevyt ja tunnokas. Paljon parempi ajaa kuin túo uudempi, siis kaupungissa. Mutkaisilla asfaltti teillä meinasi tulla merisairaaksi kun kori kallisteli niin hurjasti :lol:

Alkuperäistä peltiä siinä ei ollut enää muualla kuin katossa, kaikki muu oli lahonnut pois :lol:
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

ff8728 kirjoitti:Kyllähän sen tavallisesti näkee kuka aikoo mennä suojatietä kadun yli :?: Olen usein pysäyttänyt ja huitonut kädellä, mene nyt, poikkeuksetta palkka on ystävällinen hymy, kädenheilahdus, ehkä molemmilla päivä pelastettu :) Mutta minullhan ei enää olekaan tulipalokiire :!:
Hyvä mieli, jaettu ilo. Kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei tee ansaa tienylittäjälle. Eli että kukaan ei hujauta viereistä kaistaa pysähtymättä ohi.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

aropupu kirjoitti:Tuossa pari päivää sitten kun olin porhaltamassa Lahdesta Nastolan suuntaan Villähteen tietä niin joku rattiääliö liimautui takapuskuriin kiinni vaikka mullakin oli melkein 70 nopeus,60 alue...Siinä oli sitten vähäsen noita lätäköitä tiellä niin ajelin yli jos sattui kohdalle...Muutaman vesikylvyn jälkeen tämä takana tuleva tajusi jo jättää hieman enemmän väliä :lol: :lol: Vielä kun puuttuu nuo kuraläpät takaa niin kyllä sitä vettä lentää :P

Tänä aamuna samalla tiellä ajelin taas sellaista 70 niin rahtari liimautui vuorostaan takapuskuriin kiinni...Eikö edes rekka-/kuorma-autokuskit ymmärrä turvavälistä tuon taivaallista... :shock:

En tarkoita tietenkään että kaikki on samanlaisia mutta näitä on olemassa..
Ei tehoa kaikkiin. Katsoppa vaan joskus vesi- tai irtolumikelillä, niin jotkut ajavat rekkojen perässä niin, että melkein keula on peräylityksen alla.

Tuo raskasliikenne oli ennen varsinainen ongelma. Kun ne ajovalotkin olivat takalasin korkeudella. Kerran näin, kuinka neljä rekkaa ajoi aivan peräkanaa. Ohita nyt sitten sellainen yhdistelmä turvallisesti.

Olen tainnut kirjoittaa nämä ennenkin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Ladisti kirjoitti: Samoin nuo takapuskurissa kiinni ajavat aiheuttavat hirveitä tuntemuksia persreijän ympärillä, kun ei oikein uskalla jarruun edes koskea. Ovatko olevinaan paljonkin aikaisemmin perillä, kun perseessä kiinni ajavat.
Sama juttu muuten joskus kaupan kassajonossa. Jotkut työntävät ostoskärryllä persikkaan. Luuleekohan ne kanssa, että jono kulkee siten nopeammin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaska HKI kirjoitti:Keväsin näkee noita irronneita koristekapseleita teiden poskilla,puiden oksiin laitettuna ja yliajettuna.Noillekkin voisi laittaa jonkun haittaveron.Jos vaikka kolmasosalla Suomen autoista on koristekapselit,mikä tekee 700 000autoa ja niissä 2 800 000 koristekapselia.Jos vaikka poistuma olisi 10% vuodessa niin se tekisi 280 000 koristekapseliavuodessa ja 767 koristekapselia päivässä.Tänään näin yhden kapselin lähtevän kaarteessa omille teilleen se meni noin 50metriä ennenkuin hävisi ruohikoon ja autoilija jatkoi matkaansa onnellisen tietämättömänä.Vapuksi hän on varmaan hankkinut uudet kun vajaata koristekapselisarjaa on ikävä katsella.
Ainakin merkkikohtaista koristekapselia ostaessa tuntuu, kuin sitä haittaveroa olisi enemmänkin siinä hinnassa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Kävin tankkaamassa tuosa nesteellä neljän kieppeillä. Express bussin perässä lähdin risteyksestä. Bussi poksahteli ja oli hyytyä kokonaan, mateluvauhtianousi mäen päälle, ja pysähtyi kohta henkeä haukkomaan pysäkille. Pääsiköhän Jyväskylään? No, saman risteyksen lähellä oli hieno vaalea rekka pientareella. Tankkaamasta tultua huomasin pari miestä pyörittävän kuorma- auton rengasta viereiseltä pellolta. Todennäköisesti rengas oli karannut alta heinäpellolle vauhdissa. Liikenne on vilkas Korpilahden kohdalla 9-tiellä iltapäivällä. Risteys siis Petäjäveden ja 9-tien risteys, kylän kohdalla.
warre 353w sedan,
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Nyt olen huomannut että vauhdilla ei ole mitään väliä tiellä.
Kun ajan virojoelta ladalla 110kmh haminaan päin minut ohittaa noin 12 autoa.mutta kun ajan työssä käyinti autollani eli 190 mesellä 96kmh tunissa hyvä jos edes yksikin menee ohi .
Siitä huomaa että ei vauhdilla ole väliä vaan merkillä :x
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Miks mä en oo huomannu tota. :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Muutamia öitä sitten, kun yöllä jaan Postia Ladalla,(toistaiseksi Ladalla kunnes tulee Postin auto alle) niin Poliisi auto lähti perääni ja ajoin yhteen teollisuusalueen sisäpihalle ja kun nousin Ladasta sanomalehti kädessä, niin Poliisit vaan autostaan morjenstivat mulle ja minä tietysti takaisin. Jospa Poliisit tykkäävät sinisistä Ladoista.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Postin jakamisesta yöllä on minullakin 14 vuoden kokemus.Kyllä poliisi hanakasti kääntyy minkä tahansa vanhan auton perään kun sillä kruisailee aamuyöllä pihasta pihaan.Ainakin nämä merkit käy:

-Fiat Regata Weekend :roll:
-Lada Samara :?
-Toyota Tercel :wink:
-Renault 18 TS :shock:
-Ford Taunus :oops:
-Wartburg Tourist 353 W 8)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuolla isolohkolla onki hyvä härnäillä mersu-ja bemarikuskeja. Tänään mökiltä kotiapäin tullessa 80:n pikkutiellä liimautui perseeseen ensin vanhempi iso mersu vaikka ajelin melkein sataa. Seuraavasta risteyksestä lähdettiin ja päästin osan isolohkon hevosista valloilleen jolloin mersu jäi kauas horisonttiin. Siinä vaiheessa kyllä tiesin mitä tuleman pitää ja mersu syöksyi hetkeä myöhemmin varmaan puoltoistasataa lasissa ohi, hiekan vaan pöllytessä pientareella kun ei tie meinannut riittää :shock:

Mersu sitten kääntyi pois ja parin kilsan päässä toisesta risteyksestä liimautui taas perseeseen joku uudempi bemu :roll: Ajelin taas nopeuksia melko vapaasti tulkiten mutta bemu vaan roikkuu puskurissa vaarallisen lähellä. Painelin jarruakin pariin otteeseen mutta kuskilla oli kait sen verran reikää päässä että ei vaikuttanut mitään. Taas tuli passeli risteys jonka melko reilusti ajelemalla jätätin munanjatketta jonkunverran. Sieltähän se taas lähti tulemaan ohi, ja suoraan pienen sillan kohdalla, joten oli taas senteistä kiinni ettei naarmuuntunut ladan kylki tai lähtenyt peili.

Kyllä joillain sitte on vikaa päässä ja pahasti. Niskalaukaus kaikille tollasille ääliöille. Mutta toisaalta, jos saan pällien verenpaineen nousemaan edes vähän ja aiheutan heille ylimääräisiä raivokohtauksia, niin sittenhän olen onnistunut tehtävässä :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ajeltiin aamulla kaverin kanssa mersunreuhkalla (Vito 112CDI) vt24:ää Lahteen päin kun Padasjoen kohdalla meidät ajoi kiinni sellainen 80-luvun lopun Hiace. Lujaa se tuli ja ohi se meni. Kaveri alkoi sitä sitten hiillostaa mutta ei meinannut mursulla olla mitään jakoa, kun hiakkeli paineli ainakin sataaneljääkymppiä aina kuin latu oli auki ja melkoisen kekkeästi meni hitaammistaan ohi.
Asikkalan kohdalla se sitten puski neljän auton jonosta aika täpärästi ohi ja pääsi karkuun. :roll:
Tuumasin että kun ei tullut yhtään voimasavuja, jos se olisi ollut joku bensaversio, mutta tekstarihaun tulos oli -89 LH61 2,44 55kW eli ihan normi dieselhiace. Mutta pakostikin jollain tapaa viritetty, alustakin täytyi olla vimpan päälle kun vauhtia oli niissä neulansilmissä kaikenaikaa toista sataa eikä se paljoa ohitellessakaan huojunut...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

outo onnettomuus oli tänä aamuna 130 tiellä nurmijärvellä, poliisit oli tutkimassa paikkaa suoralla tieosuudella. Tien varressa oli yksi etukulmastaan vaurioitunut keltainen tuninki-auto, muita osapuolia ei näkynyt. Mitä lienee tapahtunut, oliko kenties tuningin vika?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Se on kyllä totta että ladalla ajaessa kaikkia haluavat siitä ohi (tai aika usein jää yritykseksi, kiitos isomman koneen :D ).
Joskus viitisen vuotta sitten omakin ajatusmaailma oli varmaan vähän sen suuntainen että kuka tollasella ryssän romulla viittii teitä tukkia...
Nyt voi reilusti myöntää että ajatusmaailma on ihan toisinlainen. Ajelen tolla meitin porukkaladalla aina, kun olen landella käymässä ja välillä otan sen tänne Saloonkin ihan vain muiden kiusaksi :twisted:

...tossa ylempänä oli juttua ajo-ominaisuuksista ja onhan se niin että esim. toi meitin -83 2105:n on kieltämättä järkyttävä ajettava kaupungissa kesäkelillä. Järkyttävän raskas ohjaus (johon kyllä tottuu) ja muutenkin kääntösäde käsittämättömän suuri... mutta silti kesälläkin ajelin monta viikkoa sillä täällä. Se o vaan niin hienoa, kun o yli 20 vuotta vanha auto alla joka toimii kuin tauti ja tällä hetkellä jopa liikkuu ihan kiitettävästi :D

Käyttöauton päivittelin just Subaru Legacy 2.2 -91:een ja onhan se cadillac tohon ladaan verrattuna mutta toisella ajetaankin ns. hyötyajoa ja toinen onkin hauskanpitoon :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
sinihelmi
Viestit: 338
Liittynyt: 3.11.2005 19:24
Paikkakunta: blues city jäke

Viesti Kirjoittaja sinihelmi »

vaikea ajettava .hakee kokoajan urat ja kovalla tuulella pyrkii ojan puolelle.
GOODBYE KURJUUDELLE
Vastaa Viestiin