Sivu 14/103
Lähetetty: 7.7.2006 21:41
Kirjoittaja Kimmo86
Jos vielä jatketaan jaarittelua tästä aiheesta, niin heitänpä omia kokemuksia peliin noista riiseistä.

Meillä ollut uudesta asti -90 Corolla, siis ee90-koppanen 1.3 12v koneella. Monesti ollaan todettu että pelti on todella ohutta ja jäykkyyttä on saatu laittamalla monta peltiä päällekkäin niissä kohdissa, missä on tarpeen. Ihan toimiva ratkaisu, mutta vanhemmiten

ah niin ruostearka. Alusta on tehtaan jäljiltä liian löysä jopa normaalisti kuormattuna ( 5henk. + matkatavarat) , joten meidän yksilöön vaihdettiinkin farmarin takajouset, nyt kantaa..
No sitten se oma -86 rolla, alusta siinäkin toooodella lässähtänyt, tietysti kilometrit ja aika tehnyt omansa mutta jouset ja kallistuksenvakaajat näytti olevan melkoisen ohuita jo tehtaalta lähtiessä. Ohjaus oli todella hyvä, kevyt ja tunnokas. Paljon parempi ajaa kuin túo uudempi, siis kaupungissa. Mutkaisilla asfaltti teillä meinasi tulla merisairaaksi kun kori kallisteli niin hurjasti
Alkuperäistä peltiä siinä ei ollut enää muualla kuin katossa, kaikki muu oli lahonnut pois

Lähetetty: 23.7.2006 19:47
Kirjoittaja Mosse-Aksu
ff8728 kirjoitti:Kyllähän sen tavallisesti näkee kuka aikoo mennä suojatietä kadun yli

Olen usein pysäyttänyt ja huitonut kädellä, mene nyt, poikkeuksetta palkka on ystävällinen hymy, kädenheilahdus, ehkä molemmilla päivä pelastettu

Mutta minullhan ei enää olekaan tulipalokiire

Hyvä mieli, jaettu ilo. Kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei tee ansaa tienylittäjälle. Eli että kukaan ei hujauta viereistä kaistaa pysähtymättä ohi.
Lähetetty: 23.7.2006 19:59
Kirjoittaja Mosse-Aksu
aropupu kirjoitti:Tuossa pari päivää sitten kun olin porhaltamassa Lahdesta Nastolan suuntaan Villähteen tietä niin joku rattiääliö liimautui takapuskuriin kiinni vaikka mullakin oli melkein 70 nopeus,60 alue...Siinä oli sitten vähäsen noita lätäköitä tiellä niin ajelin yli jos sattui kohdalle...Muutaman vesikylvyn jälkeen tämä takana tuleva tajusi jo jättää hieman enemmän väliä

Vielä kun puuttuu nuo kuraläpät takaa niin kyllä sitä vettä lentää
Tänä aamuna samalla tiellä ajelin taas sellaista 70 niin rahtari liimautui vuorostaan takapuskuriin kiinni...Eikö edes rekka-/kuorma-autokuskit ymmärrä turvavälistä tuon taivaallista...
En tarkoita tietenkään että kaikki on samanlaisia mutta näitä on olemassa..
Ei tehoa kaikkiin. Katsoppa vaan joskus vesi- tai irtolumikelillä, niin jotkut ajavat rekkojen perässä niin, että melkein keula on peräylityksen alla.
Tuo raskasliikenne oli ennen varsinainen ongelma. Kun ne ajovalotkin olivat takalasin korkeudella. Kerran näin, kuinka neljä rekkaa ajoi aivan peräkanaa. Ohita nyt sitten sellainen yhdistelmä turvallisesti.
Olen tainnut kirjoittaa nämä ennenkin.
Lähetetty: 23.7.2006 20:02
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Ladisti kirjoitti: Samoin nuo takapuskurissa kiinni ajavat aiheuttavat hirveitä tuntemuksia persreijän ympärillä, kun ei oikein uskalla jarruun edes koskea. Ovatko olevinaan paljonkin aikaisemmin perillä, kun perseessä kiinni ajavat.
Sama juttu muuten joskus kaupan kassajonossa. Jotkut työntävät ostoskärryllä persikkaan. Luuleekohan ne kanssa, että jono kulkee siten nopeammin.
Lähetetty: 23.7.2006 20:16
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Jaska HKI kirjoitti:Keväsin näkee noita irronneita koristekapseleita teiden poskilla,puiden oksiin laitettuna ja yliajettuna.Noillekkin voisi laittaa jonkun haittaveron.Jos vaikka kolmasosalla Suomen autoista on koristekapselit,mikä tekee 700 000autoa ja niissä 2 800 000 koristekapselia.Jos vaikka poistuma olisi 10% vuodessa niin se tekisi 280 000 koristekapseliavuodessa ja 767 koristekapselia päivässä.Tänään näin yhden kapselin lähtevän kaarteessa omille teilleen se meni noin 50metriä ennenkuin hävisi ruohikoon ja autoilija jatkoi matkaansa onnellisen tietämättömänä.Vapuksi hän on varmaan hankkinut uudet kun vajaata koristekapselisarjaa on ikävä katsella.
Ainakin merkkikohtaista koristekapselia ostaessa tuntuu, kuin sitä haittaveroa olisi enemmänkin siinä hinnassa.
Lähetetty: 16.8.2006 20:11
Kirjoittaja ff8728
Kävin tankkaamassa tuosa nesteellä neljän kieppeillä. Express bussin perässä lähdin risteyksestä. Bussi poksahteli ja oli hyytyä kokonaan, mateluvauhtianousi mäen päälle, ja pysähtyi kohta henkeä haukkomaan pysäkille. Pääsiköhän Jyväskylään? No, saman risteyksen lähellä oli hieno vaalea rekka pientareella. Tankkaamasta tultua huomasin pari miestä pyörittävän kuorma- auton rengasta viereiseltä pellolta. Todennäköisesti rengas oli karannut alta heinäpellolle vauhdissa. Liikenne on vilkas Korpilahden kohdalla 9-tiellä iltapäivällä. Risteys siis Petäjäveden ja 9-tien risteys, kylän kohdalla.
Lähetetty: 16.8.2006 21:04
Kirjoittaja juha
Nyt olen huomannut että vauhdilla ei ole mitään väliä tiellä.
Kun ajan virojoelta ladalla 110kmh haminaan päin minut ohittaa noin 12 autoa.mutta kun ajan työssä käyinti autollani eli 190 mesellä 96kmh tunissa hyvä jos edes yksikin menee ohi .
Siitä huomaa että ei vauhdilla ole väliä vaan merkillä

Lähetetty: 16.8.2006 21:16
Kirjoittaja Nonnis
^Miks mä en oo huomannu tota.

Lähetetty: 17.8.2006 12:02
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Muutamia öitä sitten, kun yöllä jaan Postia Ladalla,(toistaiseksi Ladalla kunnes tulee Postin auto alle) niin Poliisi auto lähti perääni ja ajoin yhteen teollisuusalueen sisäpihalle ja kun nousin Ladasta sanomalehti kädessä, niin Poliisit vaan autostaan morjenstivat mulle ja minä tietysti takaisin. Jospa Poliisit tykkäävät sinisistä Ladoista.
Lähetetty: 17.8.2006 18:46
Kirjoittaja Jaska HKI
Postin jakamisesta yöllä on minullakin 14 vuoden kokemus.Kyllä poliisi hanakasti kääntyy minkä tahansa vanhan auton perään kun sillä kruisailee aamuyöllä pihasta pihaan.Ainakin nämä merkit käy:
-Fiat Regata Weekend
-Lada Samara
-Toyota Tercel
-Renault 18 TS
-Ford Taunus
-Wartburg Tourist 353 W

Lähetetty: 20.8.2006 16:45
Kirjoittaja Jokari
Tuolla isolohkolla onki hyvä härnäillä mersu-ja bemarikuskeja. Tänään mökiltä kotiapäin tullessa 80:n pikkutiellä liimautui perseeseen ensin vanhempi iso mersu vaikka ajelin melkein sataa. Seuraavasta risteyksestä lähdettiin ja päästin osan isolohkon hevosista valloilleen jolloin mersu jäi kauas horisonttiin. Siinä vaiheessa kyllä tiesin mitä tuleman pitää ja mersu syöksyi hetkeä myöhemmin varmaan puoltoistasataa lasissa ohi, hiekan vaan pöllytessä pientareella kun ei tie meinannut riittää
Mersu sitten kääntyi pois ja parin kilsan päässä toisesta risteyksestä liimautui taas perseeseen joku uudempi bemu

Ajelin taas nopeuksia melko vapaasti tulkiten mutta bemu vaan roikkuu puskurissa vaarallisen lähellä. Painelin jarruakin pariin otteeseen mutta kuskilla oli kait sen verran reikää päässä että ei vaikuttanut mitään. Taas tuli passeli risteys jonka melko reilusti ajelemalla jätätin munanjatketta jonkunverran. Sieltähän se taas lähti tulemaan ohi, ja suoraan pienen sillan kohdalla, joten oli taas senteistä kiinni ettei naarmuuntunut ladan kylki tai lähtenyt peili.
Kyllä joillain sitte on vikaa päässä ja pahasti. Niskalaukaus kaikille tollasille ääliöille. Mutta toisaalta, jos saan pällien verenpaineen nousemaan edes vähän ja aiheutan heille ylimääräisiä raivokohtauksia, niin sittenhän olen onnistunut tehtävässä

Lähetetty: 11.9.2006 22:12
Kirjoittaja Jusu
Ajeltiin aamulla kaverin kanssa mersunreuhkalla (Vito 112CDI) vt24:ää Lahteen päin kun Padasjoen kohdalla meidät ajoi kiinni sellainen 80-luvun lopun Hiace. Lujaa se tuli ja ohi se meni. Kaveri alkoi sitä sitten hiillostaa mutta ei meinannut mursulla olla mitään jakoa, kun hiakkeli paineli ainakin sataaneljääkymppiä aina kuin latu oli auki ja melkoisen kekkeästi meni hitaammistaan ohi.
Asikkalan kohdalla se sitten puski neljän auton jonosta aika täpärästi ohi ja pääsi karkuun.

Tuumasin että kun ei tullut yhtään voimasavuja, jos se olisi ollut joku bensaversio, mutta tekstarihaun tulos oli -89 LH61 2,44 55kW eli ihan normi dieselhiace. Mutta pakostikin jollain tapaa viritetty, alustakin täytyi olla vimpan päälle kun vauhtia oli niissä neulansilmissä kaikenaikaa toista sataa eikä se paljoa ohitellessakaan huojunut...
Lähetetty: 13.9.2006 8:41
Kirjoittaja Lada-Jussi
outo onnettomuus oli tänä aamuna 130 tiellä nurmijärvellä, poliisit oli tutkimassa paikkaa suoralla tieosuudella. Tien varressa oli yksi etukulmastaan vaurioitunut keltainen tuninki-auto, muita osapuolia ei näkynyt. Mitä lienee tapahtunut, oliko kenties tuningin vika?
Lähetetty: 13.9.2006 9:06
Kirjoittaja Qulle
Se on kyllä totta että ladalla ajaessa kaikkia haluavat siitä ohi (tai aika usein jää yritykseksi, kiitos isomman koneen

).
Joskus viitisen vuotta sitten omakin ajatusmaailma oli varmaan vähän sen suuntainen että kuka tollasella ryssän romulla viittii teitä tukkia...
Nyt voi reilusti myöntää että ajatusmaailma on ihan toisinlainen. Ajelen tolla meitin porukkaladalla aina, kun olen landella käymässä ja välillä otan sen tänne Saloonkin ihan vain muiden kiusaksi
...tossa ylempänä oli juttua ajo-ominaisuuksista ja onhan se niin että esim. toi meitin -83 2105:n on kieltämättä järkyttävä ajettava kaupungissa kesäkelillä. Järkyttävän raskas ohjaus (johon kyllä tottuu) ja muutenkin kääntösäde käsittämättömän suuri... mutta silti kesälläkin ajelin monta viikkoa sillä täällä. Se o vaan niin hienoa, kun o yli 20 vuotta vanha auto alla joka toimii kuin tauti ja tällä hetkellä jopa liikkuu ihan kiitettävästi
Käyttöauton päivittelin just Subaru Legacy 2.2 -91:een ja onhan se cadillac tohon ladaan verrattuna mutta toisella ajetaankin ns. hyötyajoa ja toinen onkin hauskanpitoon

Lähetetty: 14.9.2006 12:59
Kirjoittaja sinihelmi
vaikea ajettava .hakee kokoajan urat ja kovalla tuulella pyrkii ojan puolelle.