Sivu 15/33
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 13.3.2014 15:52
Kirjoittaja veli samara
koittanu nostaa peltiä samaan aikaan ku kahvasta vetää? 99% kanttisten konepellit ei ponnahda ylös ilman avustusta...
Tuleeko toisesta talviauto kenties?
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 13.3.2014 20:54
Kirjoittaja MrKz
Sain konepellin auki kun väänsin kuskinpuoleisesta nurkasta ja meisselillä kampesin lukon auki. Se on aina pitänykki kädellä avittaa että aukeaa, avausmekanismissä jotain häikkää, pitää fiksata jossai vaiheessa.
Toisen ladan kohtalosta en tiiä vielä, en oo vielä ees nähny, yli 10 vuotta seissyt tallissa.. huomenna hakemaan puolilta päivin, keräsin työkalut ja vetoliinan jo valmiiksi.. 25l kompuranki otan mukaan koska renkaat ovat varmasti tyhjät ja jarrut jumissa.. pistetään kuvaa kun saatu kotia haettua.
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 14.3.2014 15:05
Kirjoittaja MrKz
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 0208_o.jpg
Semmonen, 10 vuotta sitte ajettu talliin ja käsijarru päällä koko sen ajan, paukahti kivasti jarrut auki ku liinalla nykästiin tallista pois. Huomenna hakea lavetilla kotia ku ei uskaltanu lähtee hinailee... hitsaamista löytyy mut jos laittas VFTS- Korisarjan nii ei tarvi hirveesti hitsuutella

pistetään tästä lisää kuvia ja juttua paremmin kun kotipihassa ja tutkittu tarkemmin

tää on siis 1200s -83 ja olen ilmeisesti nyt 3. Omistaja... pelastettu paalaamiselta ja suunnitelmien mukaan myös museoinnilta

Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 15.3.2014 13:37
Kirjoittaja MrKz
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 15.3.2014 17:55
Kirjoittaja ö..speed?
Hieno tarra pers akkunassa
Itellä samanmoinen.
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 15.3.2014 22:24
Kirjoittaja MrKz
Toiseen tulee kans sana tarra

ja huomenna kokkeillaan lähteekö se 10 vuoden tauon jälkeen käyntiin.
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 16.3.2014 23:40
Kirjoittaja MrKz
Olipas tänään hieno päivä.. aurinko paistoi ja linnut lauloi... ja lada jyrähti reilun 10 vuoden tauon jälkeen tulille että naapuritki sen huomasivat!
Jees otin vanhat tulpat pois ja pistin toisesta moottorista otetut vähän käytetyt tilalle, pistin tuoretta bensaa tankkiin, vaihdoin ehjän akun ja piuhat pistin kunnolla akunnapoihin kiinni, tilkka bensaa kaasariin ja kieli poskella kabiiniin ja virrat päälle... ensin sahasi jonku aikaa ja alkoi lupailee jo.. sitte lisää bensaa kaasariin, hörähteli ja taas vain sahasi... otin yhen bensaletkun irti ja kuiva ku mikä, pumppu sökö, vaihdoin ehjän ja prkl se elää!
Nyt lähtee käyntiin nätisti ja poikki oleva pakoputki tuo kivan soundin äänimaailmaan
Eli kyseessä Lada 1200s vm.83, ajettu 79tkm ja olen nyt puheiden mukaan 3.omistaja,yli 10 vuotta sitten jäänyt pois ajosta, kilvet viety ja ajettu talliin, tämä oli jo menossa romunkeräykseen kunnes yksi paikallinen taksikuski osti itselleen entisöitäväksi viime syksynä ja ei ollut saanut aikaiseksi startata projektia joten appiukolle sanonu että kysyä minulta kiinnostaisiko että saisin samalla rahalla mitä hän maksanut.. heti kun kuulin vuosimallin ja on samaa mallia kuin mikä oli minulla jo, kaupat tuli ja 100e maksoin. Täytyy myöntää että kannatti vaikka emäntä vähä jupisi vastaan, kossi taas oli ihan onnessaan, etenkin tänään kun se lähti käyntiin

tähän ei oo ikinä edes mankkaa asennettu ja muutenki sisältä pysyny alkuperäisessä kunnossa, ruostetta löytyy, check, ja koska kaikki kaaret on tavalla tai toisella ruosteessa / lahonnut , aattelin että kesällä pistän VFTS-levikkeet tilaukseen tähän vempeleeseen

joten hitsattavaa ei jää enää kuin takapäähän ja helmat, pohja näytti olevan hyvässä kunnossa vielä. Liimasin jo "pelastettu museoinnilta" tarranki jo takalasiin
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 2462_o.jpg
tästä teen sitten oman topicin kun alan tätä työstämään enemmän...
Mutta sitten tähän käynnissä olevaan projektiin, koneen nosto keulille siirtyi osien puutteiden vuoksi+ konehuoneeseen pitää kaasupoljin ruuvata takaisin vielä kun kone ei ole edessä, jos ensviikonlopulle saan tarvittavat osat niin sitten pääsee nostelee koneen keulille, hiljaa hyvä tulee..
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 19.3.2014 20:21
Kirjoittaja MrKz
Eilen tuli matkahuollosta viesti että "pakettisi on saapunut".. tuli pieni tenkkapoo että mitä sinne ny on tullut ja sehä selvis ku soittelin tutulle matkahuollon asiamiehelle, sieltähä oli ilmeisesti Ladan takahiekkapelti tullut rajan takaa

Huomenna hakea kotia ihmeteltäväksi.. jos nyt ensin sais tuon konehuoneen kuosiin nii voi sitten hitsuuttaa takahiekkapellin loppuun ja ruveta putkistoa rakentelee

Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 19.3.2014 22:31
Kirjoittaja veli samara
Minkäslainen ratkaisu tulee? 2" alusta loppuun, ja taakse vaimentimet molemmille puolille?
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 20.3.2014 9:23
Kirjoittaja MrKz
2" putki ja taka-akselin ylityksen kohalle tulee y-haara ja siitä sit putket molemmille puolille

Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 21.3.2014 10:54
Kirjoittaja MrKz
Takapelti haettu kotiin, kiitos toktornivakolle kaupoista

Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 21.3.2014 11:04
Kirjoittaja veli samara
MrKz kirjoitti:2" putki ja taka-akselin ylityksen kohalle tulee y-haara ja siitä sit putket molemmille puolille

Y-haara kannattaa ehkäpä laittaa taka-akselin jälkeen, ylityksen ja kontin pohjan välissä ei hirmuisesti ole ylimääräistä tilaa. Ainakin 2,5" hormin kanssa sai jo taistella hieman.
Ja keskellä kontin pohjaa menee kyllä ikävä vahvike palkki, jota vois ehkä hieman loveta että saa putken nätisti lähellä pohjaa. Ite olisin laittanut ison vaimentimen poikittain kontin pohjan alle, mutta palkki on sen verta korkea että vaimennin jäi "roikkumaan"
Tuolla poikittain laitettavalla tyylillä sais molempien puolien ulostulot tehtyä helposti. Kun hommais sellasen välivaimentimen jossa on toisessa päässä kaks lähtöä ja toisessa yks. Ei tarvis edes Y-haaraa, ja kahta vaimenninta.
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 21.3.2014 11:52
Kirjoittaja MrKz
veli samara kirjoitti:MrKz kirjoitti:2" putki ja taka-akselin ylityksen kohalle tulee y-haara ja siitä sit putket molemmille puolille

Y-haara kannattaa ehkäpä laittaa taka-akselin jälkeen, ylityksen ja kontin pohjan välissä ei hirmuisesti ole ylimääräistä tilaa. Ainakin 2,5" hormin kanssa sai jo taistella hieman.
Ja keskellä kontin pohjaa menee kyllä ikävä vahvike palkki, jota vois ehkä hieman loveta että saa putken nätisti lähellä pohjaa. Ite olisin laittanut ison vaimentimen poikittain kontin pohjan alle, mutta palkki on sen verta korkea että vaimennin jäi "roikkumaan"
Tuolla poikittain laitettavalla tyylillä sais molempien puolien ulostulot tehtyä helposti. Kun hommais sellasen välivaimentimen jossa on toisessa päässä kaks lähtöä ja toisessa yks. Ei tarvis edes Y-haaraa, ja kahta vaimenninta.
Oon itekki miettiny tuota vaimenninta missä toisessa kaks lähtöä niin selviäis tosiaan yhellä vaimentimella nii vois toteutua helpommin, ja y-haaraa meinasinkin et akselin ylitys ja sen perään y-haara, mut kahtotaan sitä toteutusta sitten tarkemmin kun ruppeen tekemään
Re: Lada 1200s -86, Kesäksi 2014 taas ajoon (hope so)
Lähetetty: 24.3.2014 14:02
Kirjoittaja MrKz
Viime yö meinas mennä valvoessa kun se hieman kateissa ollut inspis palasi jälleen! Nyt tälle viikolle tavotteeks että kone keulille nii pääsee johtotehtäviin, tuplavaloumpiot meinasin väsätä töissä loppuun kans kii saa neki joskus valmiiks.. nyt pitää skarpata, kesä alkaa tulla jo!