VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10430
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Harmaa on + ja musta on -, ne kaksi on muuta on polttoaineanturi.
http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/gmruisku2.jpg
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kiitos tuosta. Nyt sitten rele pumpulle, niin sekin hoidettu. Ajattelin releen ohjausvirran ottaa virtalukolta ja väliin laittaa vielä katkaisijan, jolla saan pumpun sammumaan vaikka virrat päällä. Saishan tuon pumpun ilmeisesti toimimaan ilman relettäkin, kun laittas puolaan sen kiinni? Netissä oli kaikenlaisia ohjeita, joissa laitettiin mitä ihmeellisimmistä paikoista ohjausvirta.

Ihmettelin kun plx:n mukana ei tullutkaan sitä hitsattavaa mutteria, pitää biltemasta käydä hakemassa. Samalla saan sen tulpan siihen vakio lambdan reikään, joka siis melkein pakopesässä kiinni.
Niin ja tekeekö tälläsessä setupissa mitään pakolämpö mittarilla, tai pakopaine mittarilla?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
pressa
Viestit: 10430
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mittarit on aina mukava lisä, tarpeellisuudesta voidaan olla montaa mieltä.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

putkisto edennyt hieman, nyt kun hermot taas kestää :lol: Bensapumpun johdot laitettu kuntoon, sisustaa kasattu. Muös takajouset ja iskarit tuli vaihdettua, vaikka lada päätti tulla tonttiin ja itse olin auton alla :lol: Onneks toinen pukeista jäi sellaseen asentoon, että sain auton sen päälle. Ja pääsin itse alta pois. :D Hetken aikaa auton alla mietin, että mitäs nyt tehdään.

No kaikkea sitä sattuu kun aikansa turaa :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja joumään »

Juuri ton takia sellane monttu tai nosturi olis aika kiva. hitsit kuolla jonneki ladan alle.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jos jotenkin haluan kuolla, niin mieluiten ladan ratissa en alla. Turvallisuus syistä tulee auton olla, niin matala ettei alle mahdu 8)

Joo näyttää plx:n ohje että lambda pitää asentaa 92cm päähän lohkosta mitattuna, näin pitäis saada paras mahdollinen toimivuus. Mutta lähemmäksikin voi laittaa, mutta vähintään 24" turbolta, eli mitä lienee senteissä. Pitää katsoa mihin kohtaa asettuu...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

60cm, Ja kyllä se riittävän korkea auto on turvallisempi ja kätevä kun voi alusta hommatkin tehdä ilman tunkkia!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

joumään
Viestit: 171
Liittynyt: 12.8.2012 21:58

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja joumään »

Tähän väliin kysymys noista sun eturenkaista että olivatkos ne 165/55R13 kokoiset vai muistelenko väärin? Jos ovat niin mistäs hommasit?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

On joo, kaikki renkaat hommattu rengas-onlinen kautta. Tuli viikon sisään, eikä kerennyt toimituspäivä paljoa vanhentumaan, kun renkaat oli ovella jo klo 05.25. :shock: :lol:

Tuli taas käytyä ostoksilla(yllättävän paljon menee rahaa kaikkiin pieniin hilpetööreihin), mukaan tarttui sulakkeita, lambdan mutteri, öljysuodatin+öljyt(5w-50). Ja tuli haettua veljen luonta ladan jännitteensäädin, kun oli sinne jäänyt. Samalla tuli sytkälamppukin otettua matkaan, jos vaikka kohtapuoliin käynnistetään rottelo. Sais vaan tulla se öljypaluuletku briteistä, kun täkäläiset hytikka firmat sano eioo:ta. Maksoi 13€/m, joten ei pahan hintaista teflonletkua.

Tuosta öljystä vielä, että mikä olis hyvä öljy tälläseen turbokäyttöön? Vai meneekö joku perus synteettinen 5w-40, ostin nyt tuota 5w-50 kun kuulin jostain että olis hyvä viskositeetti turboille. Ja lukihan purkissa vielä että "for lada cars" :lol: Kai tolla nyt säätöajot ajaa :D EDIT: Mobil 1 rally formula tais olla merkki

Ostoslistalla tulevaisuudessa löytyy ainakin tälläisiä tuotteita, evo2 versioon.
Lukkoperä(torsen, varmaan lähitulevaisuudessa)
Mega(sytkää varten, aluksi)
Isompi ahdin
Ahtoputket(nämä varmaan heti miten kun auto rupee olemaan säädöissä)
Ruiskukamoja(näitä osia haalitaan kun sattuu kohdalle tulemaan)

tämä on nyt tälläinen kokeiluversio, kunnes homma karkaa hanskasta. 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Mobil 1 Rally Formula 5w50 on yleisesti haukuttu öljy "ammattimiehet" eivät suosittele.
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mikäs vika siinä sit oikeen on?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Menee liruksi kuumana ei voitele ö paineet tippunut kuumassa ajossa rallissakin, moni moottori on syönyt tota, ja on noita eräs viritys paja testaillut miten kalvot kestää eri öljyssä, kendal oli paras, vaikka Mobiliin laitettiin "ihme ainetta" sekaan.

Mutta tuskin tuo mobilin takia hajoaa, kunhan jotain märkää on koneen sisällä :)

Mobil on vaan markkinoinnut itsensä parhaimmistoksi, taitaa moni öljytesti olla mobilin maksamakin? :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Mikäs on hyvä öljyn viskositeetti näille turboromuille? minä niinkään tuosta merkistä välitä, ainakaan ladan osalta. Enkä tuon mersunkaan
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

no se 5w50 pelaa varmaan ihan hyvin.
10w60 tai vastaavat "kilpaöljyt" kannattaa katulaitteessa melkeen jättää hyllyyn, se on vaseliinia vaikka kuinka polkee. tai no ladan toleranssit huomioon ottaen puolet pumpuista on valmiiks jo niin väljiä, että ei taida riittävän paksua rasvaa olla että paineet pysyis hyvinä kuumana.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

Tossa omassa ladassa nyt käyttänyt valvolinen VR1 racing 20W-50 öljyä eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
Vastaa Viestiin