Sivu 15/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 7.10.2013 8:27
Kirjoittaja pressa
Harmaa on + ja musta on -, ne kaksi on muuta on polttoaineanturi.
http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/gmruisku2.jpg
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 7.10.2013 20:12
Kirjoittaja veli samara
Kiitos tuosta. Nyt sitten rele pumpulle, niin sekin hoidettu. Ajattelin releen ohjausvirran ottaa virtalukolta ja väliin laittaa vielä katkaisijan, jolla saan pumpun sammumaan vaikka virrat päällä. Saishan tuon pumpun ilmeisesti toimimaan ilman relettäkin, kun laittas puolaan sen kiinni? Netissä oli kaikenlaisia ohjeita, joissa laitettiin mitä ihmeellisimmistä paikoista ohjausvirta.
Ihmettelin kun plx:n mukana ei tullutkaan sitä hitsattavaa mutteria, pitää biltemasta käydä hakemassa. Samalla saan sen tulpan siihen vakio lambdan reikään, joka siis melkein pakopesässä kiinni.
Niin ja tekeekö tälläsessä setupissa mitään pakolämpö mittarilla, tai pakopaine mittarilla?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 7.10.2013 21:29
Kirjoittaja pressa
Mittarit on aina mukava lisä, tarpeellisuudesta voidaan olla montaa mieltä.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 8.10.2013 18:50
Kirjoittaja veli samara
putkisto edennyt hieman, nyt kun hermot taas kestää

Bensapumpun johdot laitettu kuntoon, sisustaa kasattu. Muös takajouset ja iskarit tuli vaihdettua, vaikka lada päätti tulla tonttiin ja itse olin auton alla

Onneks toinen pukeista jäi sellaseen asentoon, että sain auton sen päälle. Ja pääsin itse alta pois.

Hetken aikaa auton alla mietin, että mitäs nyt tehdään.
No kaikkea sitä sattuu kun aikansa turaa

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 8.10.2013 20:20
Kirjoittaja joumään
Juuri ton takia sellane monttu tai nosturi olis aika kiva. hitsit kuolla jonneki ladan alle.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 8.10.2013 22:28
Kirjoittaja veli samara
Jos jotenkin haluan kuolla, niin mieluiten ladan ratissa en alla. Turvallisuus syistä tulee auton olla, niin matala ettei alle mahdu
Joo näyttää plx:n ohje että lambda pitää asentaa 92cm päähän lohkosta mitattuna, näin pitäis saada paras mahdollinen toimivuus. Mutta lähemmäksikin voi laittaa, mutta vähintään 24" turbolta, eli mitä lienee senteissä. Pitää katsoa mihin kohtaa asettuu...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 8.10.2013 23:29
Kirjoittaja toktornivako
60cm, Ja kyllä se riittävän korkea auto on turvallisempi ja kätevä kun voi alusta hommatkin tehdä ilman tunkkia!
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 9.10.2013 18:50
Kirjoittaja joumään
Tähän väliin kysymys noista sun eturenkaista että olivatkos ne 165/55R13 kokoiset vai muistelenko väärin? Jos ovat niin mistäs hommasit?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 9.10.2013 19:07
Kirjoittaja veli samara
On joo, kaikki renkaat hommattu rengas-onlinen kautta. Tuli viikon sisään, eikä kerennyt toimituspäivä paljoa vanhentumaan, kun renkaat oli ovella jo klo 05.25.
Tuli taas käytyä ostoksilla(yllättävän paljon menee rahaa kaikkiin pieniin hilpetööreihin), mukaan tarttui sulakkeita, lambdan mutteri, öljysuodatin+öljyt(5w-50). Ja tuli haettua veljen luonta ladan jännitteensäädin, kun oli sinne jäänyt. Samalla tuli sytkälamppukin otettua matkaan, jos vaikka kohtapuoliin käynnistetään rottelo. Sais vaan tulla se öljypaluuletku briteistä, kun täkäläiset hytikka firmat sano eioo:ta. Maksoi 13€/m, joten ei pahan hintaista teflonletkua.
Tuosta öljystä vielä, että mikä olis hyvä öljy tälläseen turbokäyttöön? Vai meneekö joku perus synteettinen 5w-40, ostin nyt tuota 5w-50 kun kuulin jostain että olis hyvä viskositeetti turboille. Ja lukihan purkissa vielä että "for lada cars"

Kai tolla nyt säätöajot ajaa

EDIT: Mobil 1 rally formula tais olla merkki
Ostoslistalla tulevaisuudessa löytyy ainakin tälläisiä tuotteita, evo2 versioon.
Lukkoperä(torsen, varmaan lähitulevaisuudessa)
Mega(sytkää varten, aluksi)
Isompi ahdin
Ahtoputket(nämä varmaan heti miten kun auto rupee olemaan säädöissä)
Ruiskukamoja(näitä osia haalitaan kun sattuu kohdalle tulemaan)
tämä on nyt tälläinen kokeiluversio, kunnes homma karkaa hanskasta.

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.10.2013 12:35
Kirjoittaja 'aatee'
Mobil 1 Rally Formula 5w50 on yleisesti haukuttu öljy "ammattimiehet" eivät suosittele.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.10.2013 13:30
Kirjoittaja veli samara
Mikäs vika siinä sit oikeen on?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.10.2013 16:10
Kirjoittaja 'aatee'
Menee liruksi kuumana ei voitele ö paineet tippunut kuumassa ajossa rallissakin, moni moottori on syönyt tota, ja on noita eräs viritys paja testaillut miten kalvot kestää eri öljyssä, kendal oli paras, vaikka Mobiliin laitettiin "ihme ainetta" sekaan.
Mutta tuskin tuo mobilin takia hajoaa, kunhan jotain märkää on koneen sisällä
Mobil on vaan markkinoinnut itsensä parhaimmistoksi, taitaa moni öljytesti olla mobilin maksamakin?

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.10.2013 18:18
Kirjoittaja veli samara
Mikäs on hyvä öljyn viskositeetti näille turboromuille? minä niinkään tuosta merkistä välitä, ainakaan ladan osalta. Enkä tuon mersunkaan
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.10.2013 20:36
Kirjoittaja START
no se 5w50 pelaa varmaan ihan hyvin.
10w60 tai vastaavat "kilpaöljyt" kannattaa katulaitteessa melkeen jättää hyllyyn, se on vaseliinia vaikka kuinka polkee. tai no ladan toleranssit huomioon ottaen puolet pumpuista on valmiiks jo niin väljiä, että ei taida riittävän paksua rasvaa olla että paineet pysyis hyvinä kuumana.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 11.10.2013 17:18
Kirjoittaja hp7500
Tossa omassa ladassa nyt käyttänyt valvolinen VR1 racing 20W-50 öljyä eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.