Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ei varmaan ole katsastuskonttorin laitteita vaikea laittaa vaikka pakettiautoon ja juurihan virasto sanoi käyvänsä taisteluun uusin asein ens vuoden puolella. Tiiä vaikka miten pieniä mittareita keksineet tuohon käyttöön. Minua ei muuten kiinnosta diiselien mittaukset kun en semmoista omista ja ehkä en tule omistamaankaan...
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
On se hyvä että käydään taistoon rikollisia autoilijoita vastaan. Vältetään Pekingin saastesumut yms.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Niinhän se VW:kin jäi juuri kiinni huijauksestaan - kun typpioksidipäästöjä mitattiin tiellä eikä testiolosuhteissa jonka se huijausohjelma tunnisti.
Suomessa ei varmaan vielä löydy "mobiililaitteita" näihin mittauksiin, varmaan muualta löytyy. Kun on esim. seurannut TV:stä eri maiden Tullista tehtyjä ohjelmia, huomio on kiinnittynyt mm. Australian ja Kanadan tulleissa oleviin huumeskannereihin jotka tunnistaa pelkästä pyyhkäisystä erilaisia huumeita, Suomessa ei sellaisia laitteita ole vaan näytteet kuskataan laboratorioon tutkittaviksi.
Oliko se viime vuonna kun nuohoojien piti alkaa mittaa savuhormien hiukkaspäästöjä. Jospa vaikka paikallinen piirinuohooja antaa sitten tarvittaessa virka-apua.
Suomessa ei varmaan vielä löydy "mobiililaitteita" näihin mittauksiin, varmaan muualta löytyy. Kun on esim. seurannut TV:stä eri maiden Tullista tehtyjä ohjelmia, huomio on kiinnittynyt mm. Australian ja Kanadan tulleissa oleviin huumeskannereihin jotka tunnistaa pelkästä pyyhkäisystä erilaisia huumeita, Suomessa ei sellaisia laitteita ole vaan näytteet kuskataan laboratorioon tutkittaviksi.
Oliko se viime vuonna kun nuohoojien piti alkaa mittaa savuhormien hiukkaspäästöjä. Jospa vaikka paikallinen piirinuohooja antaa sitten tarvittaessa virka-apua.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Tuota en kyllä usko, millä ne mittaisivat?samarai kirjoitti: Oliko se viime vuonna kun nuohoojien piti alkaa mittaa savuhormien hiukkaspäästöjä. Jospa vaikka paikallinen piirinuohooja antaa sitten tarvittaessa virka-apua.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
No sehän nyt oli pelkkä tsoukki.
Millähän niiitä savuhormien hiukkaspäästöjä nuohoojat oikein mittaa?

Viimeksi muokannut samarai, 2.12.2015 0:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Katsastuskonttorin laitteilla ei auton muuten toimiessa hiukkasloukun puuttumista huomaa.t tulppu kirjoitti:Ei varmaan ole katsastuskonttorin laitteita vaikea laittaa vaikka pakettiautoon .
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
No sen takiahan niitä on mitattavakin siellä tien poskessa. Ettei ole huijausmahdollisuutta. Tietysti oikeilla laitteilla.
Viimeksi muokannut samarai, 2.12.2015 0:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Erillaisia "partikkeleja" pystyy ilmasta kerään ihan tarkoitukseen sopivalla suodatin paperilla.Lattarauta kirjoitti:Tuota en kyllä usko, millä ne mittaisivat?samarai kirjoitti: Oliko se viime vuonna kun nuohoojien piti alkaa mittaa savuhormien hiukkaspäästöjä. Jospa vaikka paikallinen piirinuohooja antaa sitten tarvittaessa virka-apua.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Niin kai noissa laitteissakin käytetään jotain vastaavaa menetelmää? Johonkinhan niitä hiukkasia on ensin kerättävä mitä mitataan?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Mittarilla?samarai kirjoitti:No sehän nyt oli pelkkä tsoukki.Millähän niiitä savuhormien hiukkaspäästöjä nuohoojat oikein mittaa?

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Mutta tämä ei ole: Asiantuntija: Puukiukaat pois tiiviisti rakennetuilta asuinalueiltasamarai kirjoitti:No sehän nyt oli pelkkä tsoukki.![]()
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lattarauta kirjoitti:Tuota en kyllä usko, millä ne mittaisivat?samarai kirjoitti: Oliko se viime vuonna kun nuohoojien piti alkaa mittaa savuhormien hiukkaspäästöjä. Jospa vaikka paikallinen piirinuohooja antaa sitten tarvittaessa virka-apua.
Niin minunkin mielestä. Miksi Lattarauta kysyit tuossa aikaisemmin, että "millä ne mittaisivat", jos kerran sinäkin jo arvelit, että mittausta tehdään mittarilla..Lattarauta kirjoitti:Mittarilla?samarai kirjoitti:No sehän nyt oli pelkkä tsoukki.Millähän niiitä savuhormien hiukkaspäästöjä nuohoojat oikein mittaa?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ajattelin vielä varmistaa..
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Selvä homma, nyt molemmat sitten tiedetään, että toinenkin tiesi
lainaa tuosta kiuasjutusta:
"– Uusilla kaava-alueilla ei pitäisi sallia puukiukaita ja varaavien takkojen pitäisi olla vähäpäästöisiä, Salonen sanoo."
Mitähän tuo Salonen oikein tarkoittaa? Ei kai vaan taas joku väitä sitä, että vanhemmat varaavat takat on suurempi päästöisiä kuin nämä uudemmat "Tulikivet ja Nunna-uuunit"? Jos niin, niin tutustuisi hyvä ihminen hieman uunilämmityksen historiaan, niiden rakenteisiin ja tehtyihin lämpökokeisiin. Jo 1910-luvulla tehtiin paremmalla hyötysuhteella lämmitysuuneja kuin esim. nämä "vähäpäästöiset Kultaisen tulen arina" - takkauunit. Samanlaista skeidaa kuin nämä nykydieselien "saasteettomuus". Varaavissa tulisijoissa ei kehityksessä ole tapahtunut mitään uutta sataan vuoteen, paremminkin se on mennyt taaksepäin. Pelkästään hyväuskoisten ihmisten vedätystä tällaiset ja tehtaiden lobbausta.
Arkkitehti/professori ja Museoviraston asiantuntija Panu Kaila kirjoitti hiljattain lehdissä, että ennen muinoin varaavat takat jouduttiin uusimaan 10 vuoden välein nokeentumisen takia. Aivan täyttä höpöhöpöä, tällaisia "asiantuntijoita" meiltä Suomessa löytyy!!
En löytänyt siitä netistä nyt enää muuta kuin Suomi24 palstalta tämän: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13943255 ... 0v-valein-

lainaa tuosta kiuasjutusta:
"– Uusilla kaava-alueilla ei pitäisi sallia puukiukaita ja varaavien takkojen pitäisi olla vähäpäästöisiä, Salonen sanoo."
Mitähän tuo Salonen oikein tarkoittaa? Ei kai vaan taas joku väitä sitä, että vanhemmat varaavat takat on suurempi päästöisiä kuin nämä uudemmat "Tulikivet ja Nunna-uuunit"? Jos niin, niin tutustuisi hyvä ihminen hieman uunilämmityksen historiaan, niiden rakenteisiin ja tehtyihin lämpökokeisiin. Jo 1910-luvulla tehtiin paremmalla hyötysuhteella lämmitysuuneja kuin esim. nämä "vähäpäästöiset Kultaisen tulen arina" - takkauunit. Samanlaista skeidaa kuin nämä nykydieselien "saasteettomuus". Varaavissa tulisijoissa ei kehityksessä ole tapahtunut mitään uutta sataan vuoteen, paremminkin se on mennyt taaksepäin. Pelkästään hyväuskoisten ihmisten vedätystä tällaiset ja tehtaiden lobbausta.
Arkkitehti/professori ja Museoviraston asiantuntija Panu Kaila kirjoitti hiljattain lehdissä, että ennen muinoin varaavat takat jouduttiin uusimaan 10 vuoden välein nokeentumisen takia. Aivan täyttä höpöhöpöä, tällaisia "asiantuntijoita" meiltä Suomessa löytyy!!
En löytänyt siitä netistä nyt enää muuta kuin Suomi24 palstalta tämän: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13943255 ... 0v-valein-
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Vai että 10 vuoden välein on pitänyt uusia... no saahan sitä kaiken rikki, jos oikein yrittää..
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.