Sivu 16/17
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 29.11.2016 22:39
Kirjoittaja JPM
Sen verran takaisin vetoa että mittariston valot ei toimi, vain latauksen merkkivalo.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 30.11.2016 4:58
Kirjoittaja Vanja-eno
Mutta nyt ollaan jo ihan loppusuoralla ja maali häämöttää, tämän valmistumista on ollut upea seurata.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 2.12.2016 18:47
Kirjoittaja TsarBomba
Isot onnittelut projektin valmistumisesta! Tai ainakin jo ihan maaliviivoilla mennään. Sinnikästä puurtamista on ollut, monesti olen jo pelännyt että luovuttaakohan se kesken kun ei mitään kuulu. Työvoitto! Hienoa! Tästä tuli hyvä mieli.

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 5.12.2016 12:45
Kirjoittaja Vanja-eno
Vielä kun olisi topicin alkupuolen kaikki kuvat tallessa... niin a vot!
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 18.12.2016 20:31
Kirjoittaja JPM
Hienoa että olette jaksaneet seurata! Harmittaa itseäkin tuo kuvien katoaminen.
Taas vähän hidasta ollut tämä loppusuorakin. Eilen illalla selätin loputkin sähköprobleemit, ja sain mittariston toimimaan kokonaisuudessaan.
Hapettumaa, ja kontaktivikaa. Käytin mittariston irti ja mittailin, ei kontaktia valojen yli vaikka ehjät lamput.
Tänään pyhäpäivän kunniaksi tallin ovet auki ja auto ulos. Bensaa tankiin ja yrittelyä. Ilmeisesti on uudet hiilet startissa vielä "hioutumatta" kun saa yrittää monta kertaa että lähtee pyörimään. Kaasarin kautta bentsiiniä kurkkuun ja sieltähän se henki taas palasi vehkeeseen.
Pysyy käynnissä erittäin hyvin, ja terhakkaasti ottaa kierroksia. Muutaman minuutin hioskelin nokka-akselia ja laskin kierroksia. Sitten tutkimista, ei havaittu vuotoja tms. Pientä käryä, mutta epäilen että pakosarjan kuumankestävämaali kuivui loppuun, se vaatii sen loppukuumennuksen.
Sitten taas uudestaan käyntiin ja tielle varovaisuutta noudattaen. Hiivatin liukasta, kesärenkailla ja ei mitään peräkontissa. Mitätön ylämäki, meinaa olla ongelmia. No kävin kuitenkin lähikadulla noin 100 metriä ajamassa, käännös ja takaisin kotiin. Jopa kakkostakin tarjottelin.
Jarrutuskoe, ei puolla mitenkään. Jälkihuomio, en huomannut katsoa toimiiko nopeusmittari...
Nyt on jo sentään päästy tien päälle. Neljännesvuosisata siinä meni. Ja viisi vuotta entisöintiin. Kun ajattelee jälkikäteen niin aika menee liian nopeasti.
Seuraavana pitää ostaa talvirenkaat. Yritän leimalle välipäivinä.
PS. Ja ostan myös kunnon karvalakin. Sellaisen Karpo-mallin ts. Nikitan.

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 18.12.2016 22:48
Kirjoittaja samarai
Kyllähän nyt karvalakkimallin Ladassa pitää vähintään Nikita-karvalakki päässä olla.
2103 versiossa pitäisi varmaan jo käyttää politbyroon suosimaa "karakulia" ?
Ja täytyy kyllä omaa aitoa CCCP- Nikitaani nostaa korkealle tällaisen urakan tehneelle. Ei olisi omat rahkeet riittäneet lähellekään.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 18.12.2016 23:17
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Hienoa ja onneksi olkoon. Siinä on sitten auto moneksi vuodeksi eteenpäin. Olisi kiva tietää kunnostukseen mennyt raha jos omaa työtä ei lasketa mukaan eikä maalaukseen menneitä rahoja lasketa.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 19.12.2016 8:24
Kirjoittaja Lada-Jussi
Olikos tästä nyt jossain kuvia, mulle ei auennut noi mitkään kuvat tässä aiheessa

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 19.12.2016 19:54
Kirjoittaja kappa12
Karvalakin noston arvoinen suoritus, ehkä kans joskus tuon oman Ladan...
Olisi hienoa nähdä kuvia nykykunnosta...
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 20.12.2016 6:56
Kirjoittaja Uitukki
Arvuuttelenpa rekkaria. Jos on Oulun läänin kilvet niin varmaan on OHx-xxx tai OJx-xxx?
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 26.12.2016 18:31
Kirjoittaja JPM
Taas pikkuisen raporttia. Niis sanotusti ollaan lähes maaliviivalla. Jopa ottamassa loppukurotusta.
Viime viikolla tuli haettua torstaina k ahden päivän siirtolupa, tälle päivälle oli merkitty "Koeajoa" ja huomiselle "Siirto katsastukseen".
Ennen koeajoa:
- Talvirenkaat hankittuna ja nyt alla.
- Kiristelin takapään tukivarret lopulliseen kireyteen sekä säädin käsijarrun.
- Pissapojan pumpun johdot piti pyöräyttää toisin päin, alkoi pissaa lentämään
Juuri palasin testiajosta n. 20km taajama-ajoa ja oli onnistunut kokemus kaikenkaikkiaan.
- Startin hiilet ilmeisesti alkaa olla hioutuneet nyt paremmin muotoonsa, ei enää tarvi montaa kertaa yrittää niin alkaa pyörittämään.
- Sisätilan lämmitin puhaltaa mökkiin lämpöä tosi hyvin, kyllä pysyy lasi huurteettomana
- Nopeusmittari toimii mutta laiskasti tai hitaasti. Varsinkin nollaan laskeutuminen tapahtuu viiveellä.
- Ajovalot pitää vielä säätää, nyt osoittavat aika alas.
- Ajon jälkeen kiristin pakosarjan ja putken välisiä pultteja, tuli pakokaasua moottoritilaan.
- Tankata en uskaltanut vielä mittarilla jos syttyy tuleen, kanisterin avulla tankkasin.
Tässä kuva nykytilanteesta.
http://kuvapilvi.fi/k/yeLv.jpg
Huomenna siis katsastusasemalle...
Alkuperäiset kilvet on jo tilattu, tästä tulee OJA-135.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 26.12.2016 19:58
Kirjoittaja Uitukki
Uitukki kirjoitti:Arvuuttelenpa rekkaria. Jos on Oulun läänin kilvet niin varmaan on OHx-xxx tai OJx-xxx?
JPM kirjoitti:Alkuperäiset kilvet on jo tilattu, tästä tulee OJA-135.
Mitäs mää sanoin
Komia Lada. Hatun nosto

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 26.12.2016 21:27
Kirjoittaja Mara
Mikä saa epäilemään tuleen syttymistä tankatessa?

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 26.12.2016 22:16
Kirjoittaja samarai
Jos saa arvata, niin on pelkoa tuoreiden maalien kärtsäämisestä, vuodoista tms. näin alkutaipaleella? Parempi silloin jos syttyy tuleen vaikka kotipihalla.
Itse en aikoinaan uskaltanut polkea Arielia mittarilla käyntiin, kun löi lieskaa putkesta.

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Lähetetty: 26.12.2016 23:42
Kirjoittaja JPM
Juurikin joku tuollainen odottamaton käryäminen, vuoto tai vaikkapa oikosulku kun kone lämpenee.
Just tulin tallista, nyt on valot suunnattu edes sinne päin. Ja vaihdoin myös öljyt varotoimenpiteenä näinkin pian.
Nyt kinkut loput naamaan ja nukkumaan. Huomenna seuraa raporttia.