Sivu 16/16
Re: Lada 119
Lähetetty: 13.7.2014 19:50
Kirjoittaja pressa
Kerrotko miten tuo kitkapintaa tehty ura irrottaa kitkapinnan taustaraudasta?? Kitkapintaan tehtyä uraa ei tehdä rautaan asti eli liimaus säilyy alkuperäisenä koko alueeltaan.
Jarrujen ääntämiseen vaikuttaa myös kitkapintojen kovuus, mitä kovempi pala sen helpommin ääntää. Itse vaihdoin yhdet palat pois juurikin äänen takia, bremsan paloilla ei ääntä...
Re: Lada 119
Lähetetty: 14.7.2014 16:28
Kirjoittaja toktornivako
Juurikin näin! Tosin tuntuu näitä "kavereita" näköjään riittävän jotka vetäis varmaan sen raudankin poikki

Re: Lada 119
Lähetetty: 15.7.2014 10:57
Kirjoittaja t tulppu
pressa kirjoitti:Kerrotko miten tuo kitkapintaa tehty ura irrottaa kitkapinnan taustaraudasta?? Kitkapintaan tehtyä uraa ei tehdä rautaan asti eli liimaus säilyy alkuperäisenä koko alueeltaan.
Jarrujen ääntämiseen vaikuttaa myös kitkapintojen kovuus, mitä kovempi pala sen helpommin ääntää. Itse vaihdoin yhdet palat pois juurikin äänen takia, bremsan paloilla ei ääntä...
No niin palataampa aiheeseen. Mulla ainakin pala irtosi huonon liimauksen takia ja raudat olivat pintaruosteessa jokapuolelta joten kitkapinnan ja raudan väliin on ruoste tunkeutunut ja palassa oli pintaa jäljellä yli puolet. Merkkiä ja mallia en osaa sanoa, mutta tarvikepalat on olleet hiljaisempia kuin alkuperäiset...
Teorisoidaan vähän,, elikkäs jos rälläköidään milli niin saa syksyllä olla rälläköimässä uudestaan ja... ja jos rälläköidään 4mm niin 6mm paksuisessa on 2mm kannasta jos nyt pohja on irti osin rungosta niin en anna takuita että se 2mm kestää irtoamatta.. mutta kuten olen aikaisemmin sanonut. Kukin saa tehdä niin kuin on parhaaksi katsonut. Mulle riittää päitten viistäminen..
Re: Lada 119
Lähetetty: 15.7.2014 14:21
Kirjoittaja toktornivako
Ai, olitko ne palat rälläkäinyt kun ne niin oli ruostunut?!
Re: Lada 119
Lähetetty: 15.7.2014 17:54
Kirjoittaja t tulppu
En edes ollut rälläköinyt tai edes viistänyt paloja vaan auto tuli meille Helsingistä ja ehkä sieltä suolat saanut kenkiinsä ja kone huonekkin oli paljon ruosteisemman oloinen kun 20 tonnia vähemmän ajettu Savolainen Kompi.. Venttilikopat ja ilmanputsari sellaisessa ruosteessa. Ehkä siellä vähentäneet suolaa nykyisin...
Re: Lada 119
Lähetetty: 18.7.2014 23:43
Kirjoittaja mikko853
Re: Lada 119
Lähetetty: 19.7.2014 9:28
Kirjoittaja JohnDoe
Kyllä, molemmat Kalinat vaihtuneet Saabeihin. 119 on myynnissä Järvenpään liikkeessä noin halvalla, koska pitivität ohjausta viallisena, hyvityskään ei ollut yhtä hyvä kuin 117:ssa. Onhan totta, että semmoista "tökkimistä" ohjauksessa ollut 117:ssani, yhdellä toisella foorumilaisella kylläkin samaa ongelmaa välillä esiintyi.
Hinta-laatu-suhde Kalinoissa osoittautui kohtuullisen hyväksi, mutta vastaan tuli vikoja, joita ei saanut kuntoon omistusaikanani: tuo 119 ohjaus sekä 117 ABS-jarrut. Ehkä suuremmalla vaivannäöllä mahdollista, mutta Saab-innostus vei mennessään, konkurssin yms. seikkojen vuoksi ko. merkin haluttavuus on laskenut ja hinta-laatu-suhde myös erinomainen. Ja kokoluokka ja vakiovarustus sopivat paremmin moninkertaistuneeseen työmatkaani.