kokemuksia liikenteestä
Kyllähän ne ohi tahtovat nuo muut autoilijat mennä, jos Ladalla ajaa. Ei se minua ole haitannut, koska ajan oman aikatauluni mukaan enkä ala kilpailemaan liikenteessä.
Mutta totuus on se, että eivät aja ohi, jos ajat ite tarpeeks kovasti (toki laitonta ja hölmöä). Moottoritiellä on vaihtelevasti 120 ja 100 rajotukset kesällä. Jos luukutat Ladalla täysiä eli noin 140 km/h (1200L), niin eivät juurikaan ohita, koska kortti lähtee, jos poliisit tulee. Itellä, kun ei ollut moottorin suhteen panosta, niin sama oli ajella vasentakaistaa täysiä jotain 20 kilometriä kerran ihan kokeilumielessä. Monella menee kipukynnys just tuossa 40 ylityksen kohdalla, kun kortti lähtee.
No eihän tätä kannata kokeilla, kun voi tulla kalliiksi ja on aika vaarallistakin.
Mutta totuus on se, että eivät aja ohi, jos ajat ite tarpeeks kovasti (toki laitonta ja hölmöä). Moottoritiellä on vaihtelevasti 120 ja 100 rajotukset kesällä. Jos luukutat Ladalla täysiä eli noin 140 km/h (1200L), niin eivät juurikaan ohita, koska kortti lähtee, jos poliisit tulee. Itellä, kun ei ollut moottorin suhteen panosta, niin sama oli ajella vasentakaistaa täysiä jotain 20 kilometriä kerran ihan kokeilumielessä. Monella menee kipukynnys just tuossa 40 ylityksen kohdalla, kun kortti lähtee.
No eihän tätä kannata kokeilla, kun voi tulla kalliiksi ja on aika vaarallistakin.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
ohitus
Oukei! Itseasissa olen ohitellut Ladalla konetiellä kaikenlaisia Mesejä ja
¨Tojotia, että ei niille tada olla väliä ,mikä kalusto menee edelle
¨Tojotia, että ei niille tada olla väliä ,mikä kalusto menee edelle

Mikä ihme toisilla ottaa pattiin kun niistä menee ohi eli ohi päästyään vilkuttavat pitkiä? Ohitukset eivät ole edes täpäriä, eli ei tule ketään vastaan, keltaista viivaa ei mailla eikä halmeilla enkä vedä suoraan keulan eteen roiskien p*skat tuulilasille. Sekö että ohittelen halvalla Ladalla kalliita mersuja/bemareita... varsin rivakasti vai se että yleensä lähden 2-3 auton jonoa ohittelemaan, yksitellen tai kaikki kerrallaan, jos niiden vauhti ei minua miellytä?
Jouluna Keski-Suomessa käydessään useamman kerran valot vilkkui ohitetussa autossa ja taatusti oli ohitus tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Ymmärrän kyllä jos on kyseessä täpärä ohitus tai hieman typerässä paikassa tehty ohitus, mutta näitä ei tuolla välillä tule tehtyä, kun tien tuntee suht hyvin ja tietää parhaat ohituspaikat.
Ei vaan mene pienen ladistin kaaliin tuollainen toiminta.
Jouluna Keski-Suomessa käydessään useamman kerran valot vilkkui ohitetussa autossa ja taatusti oli ohitus tehty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Ymmärrän kyllä jos on kyseessä täpärä ohitus tai hieman typerässä paikassa tehty ohitus, mutta näitä ei tuolla välillä tule tehtyä, kun tien tuntee suht hyvin ja tietää parhaat ohituspaikat.
Ei vaan mene pienen ladistin kaaliin tuollainen toiminta.
Kyllä se vika on automerkissä eikä siinä että joku ajaa ohitse. Ihmisillä on ihan käsittämättömiä aggressioita Ladaa kohtaan. Sitä touhua on tullut jo niin monta vuotta seurattua että tiedän mistä puhun.
Itse en ole taas vähään aikanaan törmännyt ääliöihin ratissa. Mitänyt lähestyin Prisman ramppia noin 110 km/h pimeällä ja joku pälli edessä hidastaa vauhtinsa noin viiteenkymppiin ilman mitään näkyvää syytä
Turvaväliä oli todella paljon mutta yhtään ylimääräistä metriä siinä ei silti ollut. Suora ja kuiva tienpinta. Itse poistuin rampille ja sinne se jäi matelemaan viittäkymppiä...
Muutenkin näihin moottoritiematelijoihin törmää aivan liian usein
Itse en ole taas vähään aikanaan törmännyt ääliöihin ratissa. Mitänyt lähestyin Prisman ramppia noin 110 km/h pimeällä ja joku pälli edessä hidastaa vauhtinsa noin viiteenkymppiin ilman mitään näkyvää syytä

Muutenkin näihin moottoritiematelijoihin törmää aivan liian usein

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Taitaa olla enemmänkin luonnollisen henkilön korvien välissä eriasteista vikaa kun tien päällä törttöillään. Emäntä kun on ärhennellyt kotona ja kanttilada vielä tien päällä ohittaa niin johan siinä yhteys korvien välissä on kovilla.
Oikeastaan eka kerran ajelin illalla kanttiladalla Jyväskylässä, sieltä sitten kotiin. Turvaväli pysyi kun osaksi kokemattomuutta luistattelin risteyksissä, rampeilla
Tehokas kone, yllättävän kevyt perä. Lada 1700 i-96, mittarissa 37500km. Viime vuosituhannella omistin 1200 l, sen pyöreälamppuisen.
Oikeastaan eka kerran ajelin illalla kanttiladalla Jyväskylässä, sieltä sitten kotiin. Turvaväli pysyi kun osaksi kokemattomuutta luistattelin risteyksissä, rampeilla

warre 353w sedan,
Liikenteestä 6-tiellä
Mä oon nyt yli 10 vuotta lasketellu tota 12/6 tietä Tre-Lpr välillä lähes kuukausittain ja ainavaan löytyy ihan uutta pelättävää.. Ens alkuun oli ne tehottomat ja savuttavat Kamazit jotka hyytyili minne sattui ja joitten renkaanriekaleitten välistä pujoteltiin ja väisteltiin vastaan tulijoita, sit tuli nää Ladamiehet joitten kattokuormat uhmas painovoimaa ja ilmanvastusta vaan pyhällä hengellä ja parilla homeisella langalla! Kesäaikaa tietty traktoreita ja lumisina talvina moottorikelkkoja! Juhlapyhien aattoina siä ajaa sit "minä itte väki" kaikista ohi vaan vaikka silmät kiinni.. Sit tuli tielle nää Bemari letkat kun itä pojat rupes ajamaan omatoimisesti saksan tuliaisia rajaa kohti ja ne vasta kaista päitä olikin!!
Näistä autonkuljetusautoista ei oo pahaa sanottavaa vaikka letkassa ajavatkin sillä kalusto rupeaa olemaan tasokasta? Mutta nyt on tullu ihan uus ongelmakuskiporukka rajan yli, niillon hyvät uuden karheet autot mut ne pelkää ajamista pimeellä tai hämärissä olosuhteissa? Meinaan että ne jarruttaa jokaisen liikennemerkin tai vastaan tulijan kohdalla, nopeus soutaa koko ajan 60-100 välillä päät pyörii ja sisävalot palaa kartan plerauksen takia, sellatteen kun ajaa kiinni normaalinopeuksilla niin kannattaa varautua paniikkijarrutukseen tms yllättävään! No kyllä ne sit katuvaloissa ajaa kuin Autot leffan tuningjengi puskuri puskissa ja armotonta yli nopeutta vaan kun valot loppuu niin vauhti putoo siihen paikkaan. Toki ehkä nopeuden pudotus olosuhteiden mukaiseksi on ihan fiksuakin mut silti ei näissä meidän teissä ainakaan tolla osuudella oo ainuttakaan routareikää tai muita yllärimutkiakaan kuin Utin mutka ja sit Lahdessa se Villähteen/Nastolan tien risteys jonka kyllä havaitsee normaali tarkkaavaisuudella.( Paha paikka se kyllä on ) Jokatapauksessa varotaan siellä liikenteessä vanhuksia, lapsia, ulkomaalaisia, pimeetä ja liukasta ja muistetaan se TURVALLISUUSVÄLI.
Näistä autonkuljetusautoista ei oo pahaa sanottavaa vaikka letkassa ajavatkin sillä kalusto rupeaa olemaan tasokasta? Mutta nyt on tullu ihan uus ongelmakuskiporukka rajan yli, niillon hyvät uuden karheet autot mut ne pelkää ajamista pimeellä tai hämärissä olosuhteissa? Meinaan että ne jarruttaa jokaisen liikennemerkin tai vastaan tulijan kohdalla, nopeus soutaa koko ajan 60-100 välillä päät pyörii ja sisävalot palaa kartan plerauksen takia, sellatteen kun ajaa kiinni normaalinopeuksilla niin kannattaa varautua paniikkijarrutukseen tms yllättävään! No kyllä ne sit katuvaloissa ajaa kuin Autot leffan tuningjengi puskuri puskissa ja armotonta yli nopeutta vaan kun valot loppuu niin vauhti putoo siihen paikkaan. Toki ehkä nopeuden pudotus olosuhteiden mukaiseksi on ihan fiksuakin mut silti ei näissä meidän teissä ainakaan tolla osuudella oo ainuttakaan routareikää tai muita yllärimutkiakaan kuin Utin mutka ja sit Lahdessa se Villähteen/Nastolan tien risteys jonka kyllä havaitsee normaali tarkkaavaisuudella.( Paha paikka se kyllä on ) Jokatapauksessa varotaan siellä liikenteessä vanhuksia, lapsia, ulkomaalaisia, pimeetä ja liukasta ja muistetaan se TURVALLISUUSVÄLI.
Sunnuntaina olin isän kanssa liikenteessä yaris versolla ja sit tuli joku ku*ipää harmaalla A6:lla ohi ja heti eteen ku oli päässyt ohi,siinähän tuli lapiollinen sepeliä tuuli lasille. Sitten parkkipaikalla isäntä laski ärräpäiden saattelemana tuulilasiin ja muuhun keulaan tulleita jälkiä ja koloja...
ketuttaa kun toisten pitää päästä ohi vaikka eivät tiedä miten ohittaa
ketuttaa kun toisten pitää päästä ohi vaikka eivät tiedä miten ohittaa

Ohituksista on kyllä kokemusta.. kaikki suht samaa luokkaa, ajat itte 80 alueella mittarin mukaan 95 niin joku painaa vähän "paremmanluokan" autolla ohi.
Mieleenpainui kuitenkin seuraava tapaus:
Vähän joulun jälkeen ajelin serkkuja katsomaan ja runkotietäpitkin painelin 80km/h. Eräässä risteyksessä joku kermankeltanen (vai mikälie onkaan, ihan helvetin ruma värivalinta kuitenkin) mersu joutu sitte jarruttelemaan ettei aja kolmion takaanta eteen.
Kesti aikansa, se ilmesty melko lähelle perään roikkumaan.. ajeltiin siinä kymmenisen minuuttia kun mersu päätti sitten ohittaa, ohitus suju ihan normaalisti pitkällä suoralla. Ohituksen jälkeen se jäi kuitenkin melko lähelle eteen köröttelemään. Siinä se kökötti koko loppumatkan (n 15kilometriä) Tasan samaa vauhtia kun minäkii, elikkä ei siis mitään syytä oikeestaan ohittaa.
Tuli vaan semmonen olo taas että "joojoo, itäauton ohi on päästävä ettei venäjän pakokaasut aiheuta mitään terveysriskiä"
Mieleenpainui kuitenkin seuraava tapaus:
Vähän joulun jälkeen ajelin serkkuja katsomaan ja runkotietäpitkin painelin 80km/h. Eräässä risteyksessä joku kermankeltanen (vai mikälie onkaan, ihan helvetin ruma värivalinta kuitenkin) mersu joutu sitte jarruttelemaan ettei aja kolmion takaanta eteen.
Kesti aikansa, se ilmesty melko lähelle perään roikkumaan.. ajeltiin siinä kymmenisen minuuttia kun mersu päätti sitten ohittaa, ohitus suju ihan normaalisti pitkällä suoralla. Ohituksen jälkeen se jäi kuitenkin melko lähelle eteen köröttelemään. Siinä se kökötti koko loppumatkan (n 15kilometriä) Tasan samaa vauhtia kun minäkii, elikkä ei siis mitään syytä oikeestaan ohittaa.
Tuli vaan semmonen olo taas että "joojoo, itäauton ohi on päästävä ettei venäjän pakokaasut aiheuta mitään terveysriskiä"
Tänään meinasin turauttaa uudehkon hopeisen mersun vasempaan etulokasuojaan, kun se tuli joltain sisäpihalta. Kehtas vielä soittaa torvea niinkuin minä olisin syyllinen asiaan.
On se p*rkele että ½ autoa täytyy työntää tielle ja sen jälkeen vasta katsoa onko sieltä joku hullu ladisti tulossa.
No jossei muuta niin refleksit tuntuvat pelaavan hyvin
On se p*rkele että ½ autoa täytyy työntää tielle ja sen jälkeen vasta katsoa onko sieltä joku hullu ladisti tulossa.
No jossei muuta niin refleksit tuntuvat pelaavan hyvin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Noi "pihaltahyökkääjät" on kyllä legendaarisia.
Tossa vähänmatkan päässä asusti pappa mikä joutu kiihdyttämään autonsa kerrostalon pihalta ylös liukasta ramppia pitkin tielle
. Harmi vain että siinä rampin ja tien välissä oli jalkakäytävä.
Itte olen muutaman kerran joutunu fillarilla tekemään kunnon väistöliikettä ja eräs kaveri tais jäädä muutamaankiin otteeseen alle, kun pappa pääs yllättämään.
No mutta, ketään ei onneksi kuitenkaan hirveen pahasti sattunu, ja nykyään sillä paagella ei vissiin ole enää ajokorttia (tai sitte se hyökkäs vääränkokosen vehkeen kimppuun ja nissani jäi kakkoseksi).
Tossa vähänmatkan päässä asusti pappa mikä joutu kiihdyttämään autonsa kerrostalon pihalta ylös liukasta ramppia pitkin tielle

Itte olen muutaman kerran joutunu fillarilla tekemään kunnon väistöliikettä ja eräs kaveri tais jäädä muutamaankiin otteeseen alle, kun pappa pääs yllättämään.
No mutta, ketään ei onneksi kuitenkaan hirveen pahasti sattunu, ja nykyään sillä paagella ei vissiin ole enää ajokorttia (tai sitte se hyökkäs vääränkokosen vehkeen kimppuun ja nissani jäi kakkoseksi).
Aamulla menin työmaalle ladalla 1700 i, loppupätkä kylätietä tosi liukas. Peräkontissa painoa n.30kg, hyvin meni lada. jätin auton rinteeseen vaihde ja käsijarru päälle. Kävelin jo muutaman metrin palstalle, takaa kuului rapina, lada valui alamäkeen takapyörat lukittuna. Hyvä ettei valunut ojaan, onneksi kerkesin rattia vääntämään, nastarekaat ok. Kotin lähtiessä virittelin ketjut takapyöriin, ne päällä lada nousee vaikka puuhun 

warre 353w sedan,