Outoja autoja

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

samarai kirjoitti:Tuossa kuvassa näkyy olevan Vedeten prototyyppi (olisiko 1946?), tuotantoon se tuli Ranskassa v.1948. Pobeda tuli tuotantoon kuitenkin jo v.1946 ja ensimmäinen prototyyppi valmistui v.1944, joten tuskin sitä voi juuri Vedeten kopiona pitää ulkomuodoltaan? Mielummin toisinpäin. :)

tuota pobedaa makuulta tallissa kattellessa tuli takapäästä mieleen adler Kuva

ja lokarit irrotettuna tuo raakakori keulan sivusta muistuttaa kanssa samaa...
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ei muuten näytä...... mutta Jos haluaa nähdä niin näkee... Minä en näe. mutta Kupla volkkari tulee helpommin mieleen.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ja Kuplan kanssahan oli näin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen ... nttikiista

painavin lause: " Hitler ilmoitti ratkaisevansa ongelman itse." 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Aika outo auto autokilpailussa vuonna 2013.
Tässä Dirt Track-kisassa Roctockin lähellä.

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

emw?

väitetään että pobeda olisi tehty opel kapitänin tuotantolinjalla, siinä prototyypissähän oli vakavia puutteita ja etuakselisto voimansiirto olisi suoraan kapitäniä?
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Jos tuosta keulameristä pitäisi arvata siipien väri, veikkaisin punaista. Kuvateksti ei kertonut merkkiä. Kuitenkin itäisessä Saksassa luulisi BMW:tä säilytetyn vähän paremmin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja samarai »

pavlik morozov kirjoitti:
väitetään että pobeda olisi tehty opel kapitänin tuotantolinjalla, siinä prototyypissähän oli vakavia puutteita ja etuakselisto voimansiirto olisi suoraan kapitäniä?
Tuosta Kapitänin tuotantolinjan siirrosta ei ainakaan löydy mitään faktatietoa. Etuakselisto jousituksineen ja ohjausvaihde ovat kopioita Kapitänista ja ilmeisesti tulleet juuri muutoksina ennen massatuotantoa. Muuta yhteneväisyyttä ei juuri ole.

Pobedan kehittelyhän alkoi jo ennen sodan loppumista ja säilyiköhän tuo Kapitänin tuotantolinja yleensä ehjänä liittoutuneitten pommituksilta kuten Kadett K38:n tuotantolinja? Opelin Brandenburgissa sijaitseva kuorma-autotehdas kärsi pahoja vaurioita ja Rüsselsheimissä sijaitseva henkilöautotehdas tuhoutui pahoin. Tärkeä huomioitava on, että tuo Rüsselsheimin tehdas sijaitsi Yhdysvaltojen miehitysvyöhykkeellä ja sieltä Kadett K38:n tuotantolinja siirrettiin voittajavaltojen keskinäisellä sopimuksella sotakorvauksina Neuvostoliitolle, Kapitänin tuotantolinjasta ei ole missään mainintaa. Jostain muistan lukeneeni, että tuo Kadett K38:n tuotantolinja luovutettiin Neuvostoliitolle uskossa, että se siirretään vain Neuvostoliiton miehitysvyöhykkeelle siellä tuotantoon tulevaksi, mutta he kuljettivatkin sen junilla Moskovaan.

http://de.wikipedia.org/wiki/Opel#1945_ ... Csselsheim
http://de.wikipedia.org/wiki/Amerikanis ... tzungszone

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Pobedan kohdalla on merkittävää, että se oli ensimmäisten massatuotantoon tulleiden ns. ponton-koristen joukossa. Eli ovet kulkevat lokasuojien linjassa ja sisätilat ovat sivusuunnassa näin leveämmät kuin edeltävissä autoissa.

Pobedan ohella samoihin aikoihin tuotantoon tulivat ponton-koriset Kaiser v.1946, Standard Vanguard v.1947 ja Tatraplan T600 v.1948 ja aikaisemmin mainittu Vedette v.1948, jossa oli myös ensimmäisenä MacPherson joustintuet (pari vuotta aikaisemmin kuin Consul/Zephyrissä).

Kuva

"In the Soviet Union the GAZ-M20 Pobeda came into production in 1946, about 1 month after the first 1946 Kaiser rolled off the production line, and in Britain the Standard Vanguard went on sale the following year."
http://en.wikipedia.org/wiki/Ponton_(automobile)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Enpä ollut kuullut saati nähnyt, että Wankkeli-Nasusta oli myös farkkuversio.
Olisi se vaan ollut hieno auto jos moottori olisi ollut yhtä hyvä käytännössä kuin teoriassa.
Imatralla oli yhdellä poliisilla henkilömalli Fordin V6- koneella.
Ei tuo korimallikaan ole 46-vuotiaaksi vanhanaikaisen näköinen
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Oikein hyvä.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sähköauto vuodelta 1941 Stela RCA (Service de la Traction Electrique Légère et Agricole)
Autoa rakennettiin tuntematon määrä bensapulasta kärsivässä miehitetyssä Ranskassa.
Erityisen pitkässä takaosassa oli 500 kilon akusto, joka käytti 96 voltin sähkömoottoria.
Auto kulki viidenkympin nopeudella 140 kilometriä, pääosin taksikäytössä.
Auto maksoi 165 000 frangia, millä hinnalla olisi saanut viisi Traction Avantia.
Yksi on tallessa Lyonin lähellä automuseossa.
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja ile »

Mummo Ankan auto eli American Bantam vuosimallia 1907 valmistajana Detroit Electric oli sähköauto. Olisin melkein taipuvainen uskomaan salaliittoteorioihin että Texasin öljypomot vaikuttivat painostuksellaan ja kieroilla keinoillaan siihen, että sähköauto vaiettiin kuoliaaksi ja unohdettiin seuraavan sadan vuoden ajaksi. :lol:
Elämä on laiffia.
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja ile »

Eipä se taida lyödä läpi koskaan, niin kauan kun vain jotain polttokelpoista litkua on saatavilla. :idea:
Elämä on laiffia.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tässä romanialainen yhtä nätti, sentään bensakoneella:
http://www.youtube.com/watch?v=l3Y2y08a5KU
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Outoja autoja

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Kahvikäyttöinen Volkkari:
Kuva
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin