Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään lähti kaasutin samarasta kilvet konttorille olisin mä sen mielellään kilvissä pitänyt, mutta ei ole varaa autoja ajossa pidellä. Sopivasti päättyi ajoaika, maksetut vakuutukset ja maksetut verot tämän kuun loppuun. Kytkin on myöskin aikalailla päättymässä. Ehkä siitä vielä joskus auton saa, mutta ainakin hienon koristeen pihalle
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Ruisku-Samarasta petti joku kojelaudan kiinnitys kun ajoin kuoppaisella hiekkatiellä. Kartturin puoleinen pää heiluu nyt epätasaisuuksissa
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jottei rekisteristä poistettu Samara vaan mätäne pihalla, ajoin sillä peräkärryn kanssa lehtikasoja tontin nurkalle poltettavaksi, vajaa 10 kuormaa sai ajaa ja Samara selvisi tästä "peltorallista" kiitettävästi, kuljettajan puoleisen peilin puute vähän häiritsi kun kärryn kanssa peruutti puiden väleihin.
Ruisku-Samaralla on jo ajettu öljynvaihtovälin verran (7500 km) eipä tunnu juuri missään, vähän on alkanut etuakselisto kolisemaan ja rohisemaan ja vaihdekeppi sirisee joillain kierrosalueilla, mutta kai noi äänet kuuluu asiaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tuossa oli aikaisemmin mainittu jotain Samaran kulutuksista. Minun ruisku-sedan ruikkii tielle 8 litraa sadalla Turku-Helsinki-Turku matkalla. Ja ajelen moottoritiellä 130 mittarinopeutta jne. Kerran tein Turku-Pieksämäki-Turku reissun, muistaakseni kulutus oli 6,5-7 litraa, silloin oli talvi. Oli siinäkin muutama moottoritie, mutta tietenkin alhaisimmilla nopeuksilla. Käsittääkseni kulutus on suoraan verrannollinen nopeuteen, eli mitä hiljemmin ajaa sitä vähemmän se kuluttaa. Muutamassa TM:ssä on ollut Samaran testejä, en muista nyt numeroita mutta niissä oli kulutuskäyrät. Viimeisin testi oli kaasari Sedan katalysaattorilla.
Kulutuksesta puheen ollen, juuri eilen ynnäilin edellisen tankkausvälin kulutuksen ja sain uuden matalimman kulutuslukeman 6,8 litraa /100 km tuolla ruisku samaralla. Ajo on matka-ajoa, lähinnä noin 90 km/h nelosvaihteella, mutta tuossa välillä on pari matkaa ajettu moottoritielläkin kovempaa nopeutta ja jopa vitosvaihdetta käyttäen. Kesäkelit ovat selvästi keventänyt auton etenemistä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
tuo kulutushan on veikeä juttu
itselläni kun nuo talvipyörät on pienet 155/80-13 niin kulutus tuntuu pienemmältä kun 100km mitarissa ei ole 100km tietä
kesäpyörät on taas 165/80-13 niin silloin mittari ja tie on suurinpiirtein sama ja kulutus näyttää hieman isommalta
siksihän japsiautoissa on aina kehämitalta liian pienet pyörät
pressa kirjoitti:tuo kulutushan on veikeä juttu
itselläni kun nuo talvipyörät on pienet 155/80-13 niin kulutus tuntuu pienemmältä kun 100km mitarissa ei ole 100km tietä
kesäpyörät on taas 165/80-13 niin silloin mittari ja tie on suurinpiirtein sama ja kulutus näyttää hieman isommalta
siksihän japsiautoissa on aina kehämitalta liian pienet pyörät
toi voi tehdä ero minun tapauksessakin, kesärenkaat on 165/70-13 joka kyllä on Samaran alkuperäinen rengaskoko (näissä ruiskuissa on kai kyllä ennemmin käytetty 175/70-13 kokoa mutta muutenhan välitykset on ollut samat kuin ennenkin) talvirengaskoko oli 155/80-13. Onkohan noissa ruiskuissa nopeusmittarin käyttölaitteisto kalibroitu millekä rengaskoolle? nyt meinaan tuntuu koko ajan auto menevän ylinopeutta mittarin mukaan, tosin kaikki muut autot ajaa vielä paljon kovempaa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
maurichia kirjoitti:samaraa en kyllä ottas vaikka maksettais... tai no riippu paljo maksettais
On se kyllä kun nykyajan pennuille pitää vielä maksaakin että pellolleen uuden rikottavan ottavat
minä tunnusta olen ajanut yhden kaasutin samaran pelolla loppuun.. mutta ei sen puoleen en ihan heti itsekkään olis ostamassa samaraa tiekäyttöön tai ylipäätään mihinkään käyttöön. yksi ruisku samara on äidin käytössä ja siinäkin on yks samara liikaa
Mitä vikaa Samarassa sitten on jos ei ihmiset sellaista huoli? Etuveto voi olla jonkun mielestä miinusta, mutta muuten se on sitä samaa ladaa missä muutkin ladat on. Perustekniikka, joka on varma ja helppo huoltaa.
Mä ainakin olen iha tyytyväinen omaan -88 malliseen.
Samarassa ei ole kyllä mitään vikaa. Itselläni tuli näitä "kokemuksia halvasta Samarasta" yhteensä n. 200 tkm matkalta, ja kovasti maittoi matkanteko. Ai niin, jos jotakuta haittaa se, että se ei ole niin woihan wanha wihtahousu kankea kuin takaveto, eikä kuluta yhtä paljon
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
itse ainakin olen samarassa huomannut vioksi/ominaisuuksiksi jatkuvat ärsyttävät sähkö ja käynti häiriöt niin ja tosiaan vetäähän se väärästä päästäkin ja nokka akseli pyörii hihnalla. minkä takatuuppari kankeudessa ja kulutuksessa häviää sen se ulkonäössä voittaa
Sähkö- ja käyntihäiriöitä ei ole minun autoissani koskaan ollut, City-Samaran kaasari aikanaan kiukkusi mutta ruiskupelissä ei milloinkaan ollut tuollaisia suruja. Lisäksi Sammy on valtavan tilava, penkit kaatamalla hatchbackiin mahtuu ihan mitä tahansa. Päivittäisessä ajossa Samaran hyvät puolet tulevat nopeasti kyllä esiin, etenkin jos autoaan pitää tapana huoltaa joskus.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.