Sivu 17/170
Lähetetty: 29.3.2005 23:37
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tänään lähti kaasutin samarasta kilvet konttorille

olisin mä sen mielellään kilvissä pitänyt, mutta ei ole varaa autoja ajossa pidellä. Sopivasti päättyi ajoaika, maksetut vakuutukset ja maksetut verot tämän kuun loppuun. Kytkin on myöskin aikalailla päättymässä. Ehkä siitä vielä joskus auton saa, mutta ainakin hienon koristeen pihalle

Lähetetty: 30.3.2005 14:03
Kirjoittaja jasu35
Viettäkäämme hiljainen hetki samaran muistolle sen siirtyessä eläkkeelle.

Lähetetty: 2.4.2005 10:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Ruisku-Samarasta petti joku kojelaudan kiinnitys kun ajoin kuoppaisella hiekkatiellä. Kartturin puoleinen pää heiluu nyt epätasaisuuksissa

Lähetetty: 5.5.2005 20:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
taas pitkästä aikaa Samara kuulumisia
Jottei rekisteristä poistettu Samara vaan mätäne pihalla, ajoin sillä peräkärryn kanssa lehtikasoja tontin nurkalle poltettavaksi, vajaa 10 kuormaa sai ajaa ja Samara selvisi tästä "peltorallista" kiitettävästi, kuljettajan puoleisen peilin puute vähän häiritsi kun kärryn kanssa peruutti puiden väleihin.
Ruisku-Samaralla on jo ajettu öljynvaihtovälin verran (7500 km) eipä tunnu juuri missään, vähän on alkanut etuakselisto kolisemaan ja rohisemaan ja vaihdekeppi sirisee joillain kierrosalueilla, mutta kai noi äänet kuuluu asiaan.
Lähetetty: 6.5.2005 11:36
Kirjoittaja aksu
Tuossa oli aikaisemmin mainittu jotain Samaran kulutuksista. Minun ruisku-sedan ruikkii tielle 8 litraa sadalla Turku-Helsinki-Turku matkalla. Ja ajelen moottoritiellä 130 mittarinopeutta jne. Kerran tein Turku-Pieksämäki-Turku reissun, muistaakseni kulutus oli 6,5-7 litraa, silloin oli talvi. Oli siinäkin muutama moottoritie, mutta tietenkin alhaisimmilla nopeuksilla. Käsittääkseni kulutus on suoraan verrannollinen nopeuteen, eli mitä hiljemmin ajaa sitä vähemmän se kuluttaa. Muutamassa TM:ssä on ollut Samaran testejä, en muista nyt numeroita mutta niissä oli kulutuskäyrät. Viimeisin testi oli kaasari Sedan katalysaattorilla.
Lähetetty: 6.5.2005 23:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kulutuksesta puheen ollen, juuri eilen ynnäilin edellisen tankkausvälin kulutuksen ja sain uuden matalimman kulutuslukeman 6,8 litraa /100 km tuolla ruisku samaralla. Ajo on matka-ajoa, lähinnä noin 90 km/h nelosvaihteella, mutta tuossa välillä on pari matkaa ajettu moottoritielläkin kovempaa nopeutta ja jopa vitosvaihdetta käyttäen. Kesäkelit ovat selvästi keventänyt auton etenemistä.
Lähetetty: 7.5.2005 10:45
Kirjoittaja pressa
tuo kulutushan on veikeä juttu
itselläni kun nuo talvipyörät on pienet 155/80-13 niin kulutus tuntuu pienemmältä kun 100km mitarissa ei ole 100km tietä
kesäpyörät on taas 165/80-13 niin silloin mittari ja tie on suurinpiirtein sama ja kulutus näyttää hieman isommalta
siksihän japsiautoissa on aina kehämitalta liian pienet pyörät
Lähetetty: 7.5.2005 15:46
Kirjoittaja Lada-Jussi
pressa kirjoitti:tuo kulutushan on veikeä juttu
itselläni kun nuo talvipyörät on pienet 155/80-13 niin kulutus tuntuu pienemmältä kun 100km mitarissa ei ole 100km tietä
kesäpyörät on taas 165/80-13 niin silloin mittari ja tie on suurinpiirtein sama ja kulutus näyttää hieman isommalta
siksihän japsiautoissa on aina kehämitalta liian pienet pyörät
toi voi tehdä ero minun tapauksessakin, kesärenkaat on 165/70-13 joka kyllä on Samaran alkuperäinen rengaskoko (näissä ruiskuissa on kai kyllä ennemmin käytetty 175/70-13 kokoa mutta muutenhan välitykset on ollut samat kuin ennenkin) talvirengaskoko oli 155/80-13. Onkohan noissa ruiskuissa nopeusmittarin käyttölaitteisto kalibroitu millekä rengaskoolle? nyt meinaan tuntuu koko ajan auto menevän ylinopeutta mittarin mukaan, tosin kaikki muut autot ajaa vielä paljon kovempaa?

Lähetetty: 12.5.2005 14:04
Kirjoittaja maurichia
samaraa en kyllä ottas vaikka maksettais... tai no riippu paljo maksettais

Lähetetty: 12.5.2005 18:50
Kirjoittaja Nonnis
maurichia kirjoitti:samaraa en kyllä ottas vaikka maksettais... tai no riippu paljo maksettais

On se kyllä kun nykyajan pennuille pitää vielä maksaakin että pellolleen uuden rikottavan ottavat

Lähetetty: 12.5.2005 22:10
Kirjoittaja Team perseauki racing
Nonnis kirjoitti:maurichia kirjoitti:samaraa en kyllä ottas vaikka maksettais... tai no riippu paljo maksettais

On se kyllä kun nykyajan pennuille pitää vielä maksaakin että pellolleen uuden rikottavan ottavat

minä tunnusta olen ajanut yhden kaasutin samaran pelolla loppuun.. mutta ei sen puoleen en ihan heti itsekkään olis ostamassa samaraa tiekäyttöön tai ylipäätään mihinkään käyttöön. yksi ruisku samara on äidin käytössä ja siinäkin on yks samara liikaa
Lähetetty: 13.5.2005 9:13
Kirjoittaja foma
Mitä vikaa Samarassa sitten on jos ei ihmiset sellaista huoli? Etuveto voi olla jonkun mielestä miinusta, mutta muuten se on sitä samaa ladaa missä muutkin ladat on. Perustekniikka, joka on varma ja helppo huoltaa.
Mä ainakin olen iha tyytyväinen omaan -88 malliseen.
Lähetetty: 13.5.2005 9:45
Kirjoittaja Mikko_PKP
Samarassa ei ole kyllä mitään vikaa. Itselläni tuli näitä "kokemuksia halvasta Samarasta" yhteensä n. 200 tkm matkalta, ja kovasti maittoi matkanteko. Ai niin, jos jotakuta haittaa se, että se ei ole niin woihan wanha wihtahousu kankea kuin takaveto, eikä kuluta yhtä paljon

Lähetetty: 13.5.2005 12:42
Kirjoittaja Team perseauki racing
itse ainakin olen samarassa huomannut vioksi/ominaisuuksiksi jatkuvat ärsyttävät sähkö ja käynti häiriöt niin ja tosiaan vetäähän se väärästä päästäkin ja nokka akseli pyörii hihnalla. minkä takatuuppari kankeudessa ja kulutuksessa häviää sen se ulkonäössä voittaa

Lähetetty: 13.5.2005 14:06
Kirjoittaja Mikko_PKP
Sähkö- ja käyntihäiriöitä ei ole minun autoissani koskaan ollut, City-Samaran kaasari aikanaan kiukkusi mutta ruiskupelissä ei milloinkaan ollut tuollaisia suruja. Lisäksi Sammy on valtavan tilava, penkit kaatamalla hatchbackiin mahtuu ihan mitä tahansa. Päivittäisessä ajossa Samaran hyvät puolet tulevat nopeasti kyllä esiin, etenkin jos autoaan pitää tapana huoltaa joskus.