Sivu 18/29
Re: Madallus
Lähetetty: 23.5.2013 16:49
Kirjoittaja joumään
Onkos ne sitten leimamiehelle kelpaavaiset?
Re: Madallus
Lähetetty: 23.5.2013 17:47
Kirjoittaja veli samara
Siitä en tiedä, mutta paremmat ne on kuin orkkikset. vaihdat aina leimalle.

Re: Madallus
Lähetetty: 23.5.2013 19:07
Kirjoittaja joumään
Niin no kun nyt ei ole juuri nimenomaan leimakelpoisia alatukivarsia kun noista oli joku korkannut ne iskarin kiinnikkeiden pultit niin piti hitsata nuo iskarin madalluspalikat kiinni kun ei saanut muttereilla kiinni. Onko nuo sitten pidemmät kuin vakio tukivarret jos kerta camberit muuttuvat paremmiksi? Onkos jotain havainnollistavaa kuvaa noista putkitukivarsista jossain?
Re: Madallus
Lähetetty: 23.5.2013 22:22
Kirjoittaja Jokari
veli samara kirjoitti:Siitä en tiedä, mutta paremmat ne on kuin orkkikset. vaihdat aina leimalle.

Perustele väitteesi putkirimpuloiden paremmuudesta.
Re: Madallus
Lähetetty: 24.5.2013 18:03
Kirjoittaja veli samara
camberin ja casterin "korjaus"(tarvitse kikkailla niin paljoa prikkojen kanssa), lisämadallus, luultavasti kestää paremmin, jäykemmät(ei varmaan vaikutusta mihinkään), voinee vaihtaa uniball-nivelet vakioden tilalle, eikä varmaan vaikee väsätä casterin säätöä. Ja onhan ne hienot

No kuka arvostaa mitäkin. Noista sitten mallia ylätukivarsiin, jossa cambersäätö

.
Re: Madallus
Lähetetty: 24.5.2013 18:55
Kirjoittaja START
öö mihinkäs se madaltuminen perustuu jos nivellys pisteet on molemmissa päissä oletettavasti samat ja mitta ei oleellisesti muutu? jousen tai iskarin paikka eri?
itse en ole missään nähny edes moisia, olenkohan menettänyt jotain ainutlaatuista? onks ne nyt jotain hipo-osia minkä päälle ei tällänen vakio-miinus mies ymmärrä mitään?
Re: Madallus
Lähetetty: 24.5.2013 19:15
Kirjoittaja pressa
googlella löytyy kuvia

Re: Madallus
Lähetetty: 24.5.2013 19:30
Kirjoittaja START
noihan vois olla hyvät aihiot, jos ei jaksa kokonaan tehdä ite
olis oltava sirot että mahtuu pyörät kääntyyn unipalli päillä ja muutenkin eri malliset ku vakiot että saa etupuolelle tulevan hamppi tangon riittävän lähelle että ei tartte tehä kilometrin mittasia kääntövarsia.
Re: Madallus
Lähetetty: 25.5.2013 2:34
Kirjoittaja joumään
Joo o, no ehkäpä pärjään kuitenkin ihan noilla vakion mallisilla alatukivarsilla. En kuitenkaan mitään rallia ole lähdössä ajelemaan, niin luulisi niiden olevan ihan tarpeeksi hyvät.
Re: Madallus
Lähetetty: 25.5.2013 18:23
Kirjoittaja Jokari
Niin, ei niillä vakioilla tukivarsilla höystettynä muutamilla pikku vahvistussaumoilla ole ajettu kilpaa kuin viimeiset 30 vuotta. Eikä ennen aina edes niitä vahvistussaumojakaan tehty kunhan vaan tukivarret oli hyvässä kunnossa ja pistettiin uudet kumipuslat kun ei muita ollut edes saatavilla. Ja hyvin mentiin.
Noi alatukivarret on niin jäykät että jos niittaat pyörän jonnekin, tukivarsi ei kyllä muuta muotoaan helposti vaan välittää kaiken energian etupalkkiin ja runkoaisaan jotka yleensä vääntyvät.
Re: Madallus
Lähetetty: 25.5.2013 18:36
Kirjoittaja START
onhan ne jäykät verrattuna mcpersaus tyyliseen rakenteeseen, mutta kyllä, olen saanut mutkalle pelkän alatukivarren. yks paikka on ne pultit millä ne tulee alapalkkiin kiinni, niitäkin on vääntynyt
Re: Madallus
Lähetetty: 6.6.2013 10:43
Kirjoittaja Stuba
Stuba kirjoitti:Tuossa nyt kuvaa omasta lintasta:
http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... 1653c0.jpg
Plaza Sportin -70 mm alustasetti ja 165/55 R13 renkaat 7x13 vanteella. Pohjaanlyöntikumeista sahattu puolet pois.
Vielä kun edestä nappaa kierroksen pois jousista niin sit on valmis...

Tai sit -90mm jouset eteen.

Etujousista lähti yläpäästä kaksi kieppiä pois, nyt alkaa olemaan aika hyvä...
Menee nuo eturenkaatkin nyt mukavasti kaarelle ja jouset pysyy vielä paikallaan kun auto ilmassa niin ovat katsastuskelposetkin.
On se kumma kun mikään ei riitä ja pitää jo -70mm jousia alkaa pilkkomaan.
Tossa vielä huonolaatunen kännykuva nykytilanteesta:
http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... 3135e7.jpg
Re: Madallus
Lähetetty: 7.6.2013 15:46
Kirjoittaja veli samara
paljon parempi, puol kiekkaa takanta vielä...
Re: Madallus
Lähetetty: 7.6.2013 20:00
Kirjoittaja Stuba
veli samara kirjoitti:paljon parempi, puol kiekkaa takanta vielä...
Kyllä sieltäkin saattaa kierros vielä lähteä... Pakoputkea täytyy hipistellä ensin ylöspäin

Re: Madallus
Lähetetty: 21.6.2013 13:22
Kirjoittaja joumään
Tällainen tyhmänhullu kysymys tuli mieleen kun noita ohjauksen osia katselin tuolla auton alla. Tuossa kun on nuo ohjausvarret vai mitkä ovatkaan oikealta nimeltä, eli ne mihin tulee raidetangot ja se välitanko kiinni. Onko miten tyhmä idea jos niitä lyhentäisi jonkinverran kun ovat tällä hetkellä auton matalin kohta niin ovat vähän osumille alttiina. Muuttuuko ohjausgeometriat jotenki liian radikaalisti tai tuleko ohjauksesta ihan mahdottoman raskas tai jotain? Pystyykö noita osia ylipäätänsä edes hitsailemaan, laillista se ei taida olla sen tiedän.