Sivu 18/42

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 16.10.2013 17:08
Kirjoittaja jomppe2105
veli samara kirjoitti:NO NO :shock: se käynnisty Saat*na :lol: . Bensapaineet liian korkeat, koska linja ei vedä tarpeeks. Pakosarjan ja putken väli vuotaa, kun tiivitse unohtu :lol:
Seoksia turha katsella kun kaasari tulvii suht rajusti. Paineet noin 0,4bar, puolet liikaa siis. Tyhjäkäyntiä käy, mutta kun laitat pumpun päälle niin sammuu samantien.

Pientä fiksailua vielä.

Joumäänille sen verran että säädettävä panhard tulossa venäjän maalta, saapunee lähiaikoina. Samalla tulee pohjapanssari...
Paljonko pohjapanssari kustansi?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 16.10.2013 17:40
Kirjoittaja veli samara
uus venäjältä 45€, osta joumääniltä, jos sillä kerta ylimääränen

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 16.10.2013 18:54
Kirjoittaja jomppe2105
Juu

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 16.10.2013 20:37
Kirjoittaja veli samara
Mites tuo malpassin säätö nyt oikeen menikään? avaamalla ruuvia lisää painetta? vai toisinpäin? tällä hetkellä taitaa olla ruuvi aivan pohjassa... Empä älynnyt kokeilla, kun luulin että pistetty paineet minimiin.

EDIT: Niin se p*rkele taitaa olla että maksimi paineet säätimessä :lol: Huomenna löysätä se kokonaan...

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 17.10.2013 12:11
Kirjoittaja veli samara
Paineet tiputettu niin alas kuin saa, nyt mittarin viisari vipottaa 0,2-0,25bar väliä. Mutta silti tulvii kun laittaa pumpun päälle. Otin kaasarin kannen auki, ja katselin kohon ja neulavenan toimintaa. Koho otti kiinni ruuvikantaan joka on siinä yläpuolella, säädin sitä pientä lirpaketta joka sulkee neulavenan. Ja nyt se kohokaan ei ota siihen ruuvin kantaan kiinni.
Noh, eipä ollut vaikutusta.

Kaasarihan on uutena ostettu freetechnicsistä pari vuotta sitten, ollut koko ajan tuossa ladassa kiinni. Nyt vaihdoin kohon ja 250 kokoisen kumikärkisen neulaventtiilin. Eli vika on todennäköisesti kaasarissa. Bensapintaa en ole tarkastanut koskaan, kun en osaa(ei ole koskaan tarvinnu perehtyä). Tai sitten mun bensanpainemittari valehtelee, se on letkun päässä toisessa paineensäätimen lähdössä(säädin tuplakaasareille). Pitäiskö se vaihtaa siihen linjaan joka oikeasti kaasareille menee?, eikös molemmissa lähdöissä pitäis olla sama paine?
Mittari on joku nestevaimennettu joka tuli paineensäätimen mukana. Ja paineensäädin taas tuli yhden turbon mukana, eli en tiedä onko tuo säädin ehjä. Ainakin jotain tapahtu, kun ruuvia käänsi...
Löytyy myös perusmittari T-haaralla, jonka saisin bensalinjaan törkättyä.

Jotain vinkkiä jollain antaa...

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 17.10.2013 19:54
Kirjoittaja veli samara
Huomenna uus yritys, kun tänään kerenny. Eli bensanpinta pitää säätää 35mm, max.liike 51mm. Samalla puhdistaa neulaventtiilin pää. Jos tuokaan ei toimi, niin sitten pitää ruveta miettimään isompaa paluulinjaa. Rupee olemaan vaihtoehdot vähissä...

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 18.10.2013 13:04
Kirjoittaja veli samara
Joo, ei ole autolle päässyt, mutta katselin kuvia mitä ottanut kohon asennuksesta. Niin mietin että onko mahdollista laittaa koho väärinpäin :D . Vaikuttaa taas v*tun tyhmältä, mutta eikös kohon pitäis olla niin että tekstit jää kanteen päin. Pitäis vissii kattoo ennenkuin rupee asentelemaan yhtään mitää. Laitanpa sitten edellisen kohon oikeinpäin kaasariin niin vois vaikka toimia... Tyhmästä päästä kärsii koko auto :lol:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 18.10.2013 13:42
Kirjoittaja veli samara
http://i233.photobucket.com/albums/ee72 ... 5Large.jpg

ja mulla tietysti toisinpäin. AI V*TTU KUN KIRISTÄÄ HERMOJA. Noh koho oli "oikeinpäin" kun kansi on pöydällä väärinpäin. Toivotaan että neulavena ei kärsinyt.

EDIT: koho käännetty ympäri, ja säädetty 35mm. Kohta näkee mitä tapahtuu, tai mikä on seuraava moka jonka olen tehnyt 8)

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 19.10.2013 18:38
Kirjoittaja veli samara
Jotain positiivista, bensanpaineet tyhjäkäynnillä karvan alle 0,2bar. Kaasari pitää sopat sisässään, vaikka pumppupäällä ja kone seis. Nyt pitää saada kaasuvivusto pelaamaan paremmin, entinen kompromissi saa luvan lähteä(avainrengas :roll: ). Nyt jää kaasu hieman päälle kun kaasua polkasee. Kellään hyvää toteutusta(varmaan kaikilla muilla).

Tyhjäkäynti suuttimen vaihdoin ykköselle 60:stä 55:een, kun seokset tyhjäkäynnillä 11,5 pintaan ja seosruuvi täysin kiinni. Nyt samat seokset, mutta seosruuvia voi säätää myös laihempaan suuntaan. Ei oikeen tunnu tykkäävän laihemmasta seoksesta tyhjäkäynnillä. Kunhan saan kaasuvivuston toimimaan, niin lähden testaamaan seoksia tienpäälle. Tänään tuossa hieman ajelin, mutta en kerennyt paljoa mittareita katsella. Pitäis olla kaveri mukana, joka kertois(joka myös tietää missä niiden viisareiden pitää huidella).

Paikallaan polkiessa ei ahdot nouse, mutta se ei ollut yllätys. Katsotaan paljon ahdot sitten tienpäällä 8) . Mukavasti piristi aamua, kun sai tuon bensapuolen kuntoon. Mitä nyt mittarin johdot pitää laittaa, mutta ne on jo tiedossa miten laitetaan.

Huomenna muuttaa sytkäkin kiinteäksi. Ja tukkia imusarjasta ylivuotoputki.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 20.10.2013 12:26
Kirjoittaja veli samara
Sain sytkän lukittua yhdellä pultilla, ei tarvii hitsata mitään. Alipaine-ennakko käytössä. Ajelin hieman ja katselin mittareita, mutta liian lyhyt pätkä jossa ajelin niin ei pystynyt ajamaan pitempää matkaa. Muutama kiihdytys tuli tehtyä myös, ahtopainemittari näyttää alipainetta ensin ja sitten nollaa(kun ahtoja pitäis olla, ainakin sellanen "vislaus" turbolta tulee). Kaasu pois ja dumppi sihahtaa. En muista mihin letkun väliin sen mittarin laitoin, mutta imusarjalta se tulee kuitenkin.
Muutamassa kiihdytyksessä näki ainakin, että seokset vielä rikkaammalla puolella. liikkuu siinä 11-13 välillä oikeastaan koko ajan.

Sytkä ennakko pitää tarkistaa lampulla ennenkuin enempää ajelee, hankalaa nykyään kun akku paksissa :lol:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 20.10.2013 17:51
Kirjoittaja jaketech racinteam
veli samara kirjoitti:
Sytkä ennakko pitää tarkistaa lampulla ennenkuin enempää ajelee, hankalaa nykyään kun akku paksissa :lol:
irto akku tai jms virtalähde. tai sitte koita saaha jostain sähkösarjasta virta lampulle.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 20.10.2013 18:14
Kirjoittaja veli samara
Konehuoneen valon piuhasta sain virtaa. 8) Ajoitettu niin että, alipaineletku irti ennakko noin 15 astetta. Letku kiinni, niin ollaan noin 10 asteen tienoilla. Kierroksia koneeseen niin ollaan taas jossain 15 asteen tuntumassa. Lisääkin voi laittaa, mutta nyt ainakin siellä päin. Ja tyhjäkäynti seoskin on siellä 14-14,8 AFR tienoilla.
Konetta kierrättelin paikallaan, ja ahtomittarikin meni jo paineen puolelle(n.0,3bar). Ahtomittari kytketty hölmösti virranjakajan alipaineletkuun.
Bensamittarin piuhat laitettu kiinni, ja toimiikin vielä.

Laitoin takavaimentimenkin putkeen kiinni, sellain sinnepäin. Ja pakoäänet hävisi olemattomiin :shock: Ei kuulu, enää koneen äänien alta, ainakaan paikoillaan kierrättäessä.

EDIT: Sytkä muuttuu jouluna megalla ohjatuksi. Hommaan Protopartsilta valmiiksi kasatun MS1 v2.2 boxin, jossa hall-sisääntulo ja yksi sytkälähtö. Siite sitten piuhat kiinni ja homman pitäis toimia.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 22.10.2013 18:20
Kirjoittaja veli samara
Putkisto tuli valmiiksi, ihme kyllä :lol: . Ilmansuodattimen sain paikoilleen myös, käyttämällä silikonimuhvia(70->76) ja pienellä pätkällä 3" putkea. Myös downpipe sai päällensä thermotechiä, jos vaikka hillitsisi muiden osien sulamista ja konehuoneen lämpöjä.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 24.10.2013 14:41
Kirjoittaja veli samara
Nyt olis kaikki mittarit kytketty, ja pumpun heräte laitettu kiinni. Heräte on nyt puolalta otettu, toimii ainakin silloin kun pitää...
Seuraavaks laittaa akku kiinnikkeet kiinni, ja puuttuvat osat etujousien yläpäistä. Pitää vielä katella kardaanin pulttien tiukkuus, kun ravisteli viimeeks kun oli ajossa...

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 27.10.2013 12:06
Kirjoittaja veli samara
Painevuotoja tukittu, eli liimasin ryyppytangon kiinni siihen muoviliuskaan. Ja "ylivuoto"putken lytistin kasaan. Sitten kone käyntiin, hetken aikaa kierrosten pitämistä kaasulla noin 2-2,5t rpm. Sitten laskee kaasun pois, ja antaa tyhjäkäynnillä olla niin hieman lämpeni konekkin. Sitten paikoillaan kierrätys, ja ahdot nousi 0,5bar nopeasti. Ajamaan ja rauhallinen kiihdytys kakkos vaihteella, noin 3500rpm kohdalla ollaan jo paineenpuolella. Ja noin 4000rpm ollaan jo täydessä rähinässä, ja eikä meinaa auto pysyä tiellä :lol:

Laitettava klemmari ahtomittarin letkuun, kun rupee rääkymään ahdoilla :lol:

Ilmansuodatin kiinni.
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 0&uid=1286
Takavaimmennin paikoillaan.
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1&uid=1286