2107- 86
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Toi valkoinen 2107 -86 suomisisustalla oli kaverilla pari kuukautta, myi sen pois about viime vuoden marraskuun lopussa. Meni ilmeisesti johonkin pk-seudun tietämille (?) en ole ihan varma. Ei ole siis tietoja sen jälkeisistä vaiheista.Lada-Jussi kirjoitti:olikos tämä nyt se papan vanha orkkisklassikko Riihimäeltä, vai oliko jollain toisella, oli kans valkoinen vanhempi 2107 (1500), jos tää ei ollu sama niin mitähän sille autolle mahtaa nykyään kuulua?

Puhutaanko samasta autosta^^
Nyt loppu OT:n jauhanta Kimmon topikissa mun puolesta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
oliskohan se toi sitten ollut, en muista oliko siinä suomisisustus, joku mikko sen nimimerkki taisi olla kans, mut joo ainakin toi näyttää paljon raadommalta ku se papan auto, mut ehkä se johtuu tosta puskurin puutteesta.

Vielä viimeinen sana; se mikään raato ollut vaan hyväkuntonen, vähän ajettu yksilö. Ei täydellinen kylläkään, mutta mikäs olis...ja vanhalla papalla Riihimäellä tuo oli tosiaan ollut ennen siirtymistään tälle herralle, joka sen myi kaverille.
Pimeässä kuvattuna auto kuin auto näyttää paskalta
Pimeässä kuvattuna auto kuin auto näyttää paskalta

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Eli tänään se tosiaan vaihtoi omistajaa, Lada siis. Tämä ei ole saman papan auto, ollut tosiaan keskisessä suomessa piiitkäään, ja vuoteen 2005 vanhuksilla (edellisen omistajan mukaan). Tämä oli siis Valkealasta, ei pk seudulta. Mutta hyvä että jotkut jaksavat ahertaa näiden kanssa vielä, olisi sääli ollut jos joku sen olisi peltorassiksi hommannut, mutta viimeiset sanat xke:lle, hyvää jatkoa vaan 

Orkkisklassikko-2107 ei ehtinyt kauaa tuossa pihassa mädäntyä ihan joutilaana, sillä torstaina otin sen työn alle, tarkoituksena korin suojaaminen& siistiminen. Ensinnä pesin koko roskan painepesurilla niin päältä kuin altakin huolella puhtaaksi, sillä varsinkin pohja ja konehuone olivat melko kuraisia. Sitten putsasin helmat rälläkällä ja teräsharjalaikalla jolla vanhat maalit ja massat lähtikin melko kivuttomasti pölynä taivaalle. Pohjamaaliksi laitoin sinkkiä, sitten välimaaliksi jotain robbarin halpis maaleja, mitä tallissa sattui olemaan, jonka jälkeen paksu kiveniskumassa ja lopuksi alkuperäisen sävyistä pintamaalia, kun sitäkin löytyi suht' edullisesti Robinhoodista. Listan reiät peitin kumitulpilla. Ei se mitenkään nätti ole, kiveniskumassan pinta kun on melko röpelöistä, mutta pitäisi kestää!
Pohjan suojaus on vielä kesken, pitäisi ostaa lisää kotelosuojaa kun pääsi äsken loppumaan. Sinne olen vedellyt hyväksi havaitun kaavan mukaan ensin kotelosuojaa pohjalle ja massaa päälle. Helmoihin ja oviin suihkuttelin myös yhden purkin verran tuota Mastonin suoja-ainetta, ehkä turhaan kun siellä oli jo ennestäänkin melko tuore ja paksuhko kerros mutta eihän pieni lisä ole pahitteeksi..
Kori tuntuu olevan sitä takakulmaa lukuunottamatta vielä hienossa kunnossa, ruostetta ei ole kuin nimeksi eikä mistään ole vielä hitsattu. Tästä on hyvä jatkaa
Pohjan suojaus on vielä kesken, pitäisi ostaa lisää kotelosuojaa kun pääsi äsken loppumaan. Sinne olen vedellyt hyväksi havaitun kaavan mukaan ensin kotelosuojaa pohjalle ja massaa päälle. Helmoihin ja oviin suihkuttelin myös yhden purkin verran tuota Mastonin suoja-ainetta, ehkä turhaan kun siellä oli jo ennestäänkin melko tuore ja paksuhko kerros mutta eihän pieni lisä ole pahitteeksi..
Kori tuntuu olevan sitä takakulmaa lukuunottamatta vielä hienossa kunnossa, ruostetta ei ole kuin nimeksi eikä mistään ole vielä hitsattu. Tästä on hyvä jatkaa

2107:n kori alkaa olla kohtapuolin siinä kunnossa että ei tartte kuin pesua ja vahaa
Vielä pitäisi se takakulman lommo siloitella ja samalla kun ottaa takapuskurin irti niin vetää siihen kromilistan päälle pari kerrosta kirkaslakkaa, ettei ruostu käsiin. Pieniä pisteitä alkaa jo olla..
Etupuskurille tein jo saman operaation, kun suoristelin sitä listaa jonka joku taulapää oli parkkiksella tönäissyt mutkalle. Nyt se on aika hyvä, joskaan ei uudenveroinen. Ja siinä taas muutama kuvatus, nyt kun auto on hieman siistimpi kuin viime kerralla ( joskin näyttää melko raadolta kun kilvet puuttuu ja alla on ruosteiset samaran vanteet) :




Painepesurilla sai kätevästi putsattua melkein koko auton, harmi kun sillä ei viitsi penkkejä ja lattiamattoa suihkutella kun ne on vielä autossa kiinni
Mutta esim. kumimatot näyttää nyt melkein uudenveroisilta, ihme kyllä edes kuskin matto ei ole kulunut puhki viimeisten 20 vuoden aikana.
Kansiremontti on kait seuraavana listalla, samalla tulis vaihdettua kaikki nesteet ja pakosarjasta yksi katkennut pinnapultti.. Perän vaihto on sitten keväällä, kun selviää että otanko sen azteekista ja puran sen osiksi vaiko myyn sen kokonaisena pois, ehkä tuoreen leiman kera.. Saas nähdä.
Edit: Ainiin ja tuo epämääräinen alppitorvi viritys tuli myös purettua poies, kun nuo johdot oli vedetty vähän miten sattuu
Ihan toimiva paketti oli muuten, ja ääntä lähti riittävästi







Painepesurilla sai kätevästi putsattua melkein koko auton, harmi kun sillä ei viitsi penkkejä ja lattiamattoa suihkutella kun ne on vielä autossa kiinni

Kansiremontti on kait seuraavana listalla, samalla tulis vaihdettua kaikki nesteet ja pakosarjasta yksi katkennut pinnapultti.. Perän vaihto on sitten keväällä, kun selviää että otanko sen azteekista ja puran sen osiksi vaiko myyn sen kokonaisena pois, ehkä tuoreen leiman kera.. Saas nähdä.
Edit: Ainiin ja tuo epämääräinen alppitorvi viritys tuli myös purettua poies, kun nuo johdot oli vedetty vähän miten sattuu


Ihan toimiva paketti oli muuten, ja ääntä lähti riittävästi

Nyt alkaa 07:n pellit olla paraatikunnossa kun sain pajoteltua sen takakulman lommon vähän suoremmaksi. Ei ollut mikään mukava operaatio, varsinkin kun pakkelia meni varmaan puoli kiloa jotta kaikki oikaisu jäljet sai siloteltua
Ei siitä ilman pakkelia hyvää olisi tullutkaan, koska joku lahjakas ed.omistaja oli yrittänyt oikoa sitä hakkaamalla vasaralla takapuolelta jonka seurauksena pelti muistutti lähinnä kynnöspeltoa. Tuommonen siittä tuli, kaiken tussaroinnin jälkeen:
Ei se ihan noin nätti oikeasti ole, mutta kelpaa minulle. Sitten hioin vielä kaikki ruostekukkaset apparin puolelta pois, tuosta takakyljestä siis muualla niitä ei oikeastaan ollutkaan. Maalina käytin Mastonin CarColor sprayta, jota saa Robinhoodista ( halpahallista..) suht' edullisesti eli vajaat 9€ purkki. Sävy osui aika hyvin kohdalleen joten ihan tyytyväinen olen tuohonkin:
Äskön piti vielä jotain laittamista keksiä niin putsailin vetokoukusta ruosteet ja muut paskat poies, tosin eipä se kovin paha ollutkaan. Mutta kivemman näköinen sekin on kiiltävä maali pinnassaan
Pitää vielä laittaa pistorasia takaisin paikalleen ja hommata jostain semmonen "kromattu" BlingBling suojakuppi vetokuulan suojaksi
Mutta nyt voikin keskittyä niihin mukavempiin hommiin eli tekniikan paranteluun kun nämä korityöt on tehty. Niistä lisää sitten kun jotain on saatu aikaiseksi 



Ei se ihan noin nätti oikeasti ole, mutta kelpaa minulle. Sitten hioin vielä kaikki ruostekukkaset apparin puolelta pois, tuosta takakyljestä siis muualla niitä ei oikeastaan ollutkaan. Maalina käytin Mastonin CarColor sprayta, jota saa Robinhoodista ( halpahallista..) suht' edullisesti eli vajaat 9€ purkki. Sävy osui aika hyvin kohdalleen joten ihan tyytyväinen olen tuohonkin:

Äskön piti vielä jotain laittamista keksiä niin putsailin vetokoukusta ruosteet ja muut paskat poies, tosin eipä se kovin paha ollutkaan. Mutta kivemman näköinen sekin on kiiltävä maali pinnassaan


Pitää vielä laittaa pistorasia takaisin paikalleen ja hommata jostain semmonen "kromattu" BlingBling suojakuppi vetokuulan suojaksi


Kansiremonttia tuli sitten aloiteltua, eli koneen yläpää on nyt purettu tallinpöydälle. Mitään kovin huolestuttavaa ei koneen sisuksista paljastunut, tosin parin sylinterin yläpäissä tuntuu jo pientä kulumiskynnystä mutta kaipa tuo lohko vielä menee
Kansi oli myös ihan ok, samoin kuin nokka.



Kannen ketjunlaahain oli melko hyväkuntoinen ja varmaan vaihdettu joskus, mutta tuo kiristimen laahain taas ihan finaalissa joten tilasimpa sitten motonetista molemmat uudet, samoin kuin tiivistesarjan tietysti. Hiomakiviä kanavien kohdistamista varten pitää myös käydä viikolla ostamassa, niin pääsee niitäkin laittamaan..





Kannen ketjunlaahain oli melko hyväkuntoinen ja varmaan vaihdettu joskus, mutta tuo kiristimen laahain taas ihan finaalissa joten tilasimpa sitten motonetista molemmat uudet, samoin kuin tiivistesarjan tietysti. Hiomakiviä kanavien kohdistamista varten pitää myös käydä viikolla ostamassa, niin pääsee niitäkin laittamaan..

Onnea vaan motonetin kiristimien kanssa, varaa reilusti aikaa, pihdit, hyvä viila ja reilusti kärsivällisyyttä...
Tietysti voi olla että mä sain maanantaikappaleet...epäilen kuitenkin.
Niin ja varmaan vaihdat ketjunkin? Noilla kilometreillä alkaa venymää jo tulemaan, ainakin beigessä oli vanha ketju hieman uutta pitempi...

Niin ja varmaan vaihdat ketjunkin? Noilla kilometreillä alkaa venymää jo tulemaan, ainakin beigessä oli vanha ketju hieman uutta pitempi...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Juu kyllä se toimii vanhallakin tietty. Mitenkähän saataisiin venytettyä tuo laahainten ikä Saab 900:sten tasolle, rullailevat niillä varmaan 400-500tkm ja sitten vasta vaihdellaan...yritäs samaa Ladalla
Että ei muutakuin onnea rojektiin

Että ei muutakuin onnea rojektiin

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Sitä tässä tarvitaankin..Jokari kirjoitti: Että ei muutakuin onnea rojektiin



Siis mitä mä olen noita juttuja lukenut, niin ilmeisesti aika moni on tehnyt ton tarvittavan työkalun itse. Mutta täällähän kaikilla on vähintään 20v kokemus hitsaamisesta, sorvaamisesta jne... 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Venajousien irroitus.
Venttiilijouset saat irti helpoiten kun otat sopivan hylsyn (muistaakseni 19mm tai jotain) ja asetat sen venttiilijousen päälle ja lyöt napakasti! Muista varoa kuitenkin venttiilien vääntymistä, koska venttiilit ovat vinosti kannessa. Suosittelen, että asetat kannen vaikka pukkien varaan, jotta venttiilit eivät ole esim. lattiaa vasten! Takaisinlaittoon eli kasaukseen tarvitset oikean työkalun.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...