Sivu 20/170
Lähetetty: 8.8.2005 2:22
Kirjoittaja Jaakkima
Itse en tuota meidän Samaraa vielä ole päässyt kokeilemaan, mutta mitä tuon 1500i:n suorituskykyä peileistä seurasi ajaessa Tampereelta kotiin, niin ei sillä kyllä jalkoihin jää. Kiihtyy ripeästi maantienopeuteen ja ohituksetkin sujuivat ripeästi.
Palaillaan asiaan kun huomenna pääsen autoa "maistelemaan".
Lähetetty: 8.8.2005 6:47
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:Kolinan lähde paljastui, laturin hihnapyörä oli löytynyt ja ääni tuli siitä. Sen sai helpolla kiristettyä ja äänet häipyi. Tuollaisen moniurahihnan saaminen oikeaan kireyteen on vaikeaa, varsinkin kun autossa ei ole käyttöohjekirjaa.
Kolinaa etsiessä tarkistin venttiilivälykset ja ne oli ehkä hivenen pienet pakoventtiilien osalta, muuten aika hyvät.
Katsastusta varten tutustuin auton pohjan vaurioihin ja näyttää siltä että paaliin koko auto. Uskomatonta miten 95 auto voi olla noin mätä. Teknisesti auto on huippu mutta hitsata saa ihan tosissaan. etuvasen nostokohdan pelti on käytännössä häipynyt kokonaan ja siitä pitkittäis kotelon viertä eteenpäin on pehmeää. Eli uuden Samaran hakuun, tuosta saa kyllä hyvää tekniikkaa varaosiksi, ei tarvii siis lähteä iskareitakaan vaihtelemaan.
NO LADA-JUSSI,täällä olis sulle taas samara,eli toi mun vm-97 ruisku,aj.123tkm ja täydellä huoltokirjalla hintaan 750e.Jos ei kiinnosta niin ilmoittele kun omas on varaosina jos joskus tartten jotain.

Lähetetty: 8.8.2005 6:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
Uusi Samara pitää kyllä laittaa hakuun, mutta ei kolmiovista, mielellään Sedan mutta 5-ovinenkin käy. Miksiköhän sedaneissa on huomattavan kovat hinnat, vaikka tuntuu ettei niitä arvosteta kuten luukkuperiä?
Lähetetty: 8.8.2005 8:08
Kirjoittaja pressa
sedani näyttää enemmän ladalta kuin viistoperäinen
ja jo se että näyttää ladalta nostaa hintaa
Lähetetty: 8.8.2005 8:14
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:Uusi Samara pitää kyllä laittaa hakuun, mutta ei kolmiovista, mielellään Sedan mutta 5-ovinenkin käy. Miksiköhän sedaneissa on huomattavan kovat hinnat, vaikka tuntuu ettei niitä arvosteta kuten luukkuperiä?
Minä ainaskin arvostan sedaneita eniten. Ennenvanhaa taisi olla homma niin, että Suomessa arvostettiin sedaneita enemmän, mutta nykyään taitaa luukkuperät (farmarit + pystyperäiset) olla myyntilistojen kärjessä. Eihän täällä edes myydä noita luukkuperistä koottuja sedanmalleja joista sedanmarkkinoilla tykätään (esmes Polo sedan tai Renault Logos tai vaikapa Honda Jazzin konttiperää).
Lähetetty: 8.8.2005 13:56
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:Uusi Samara pitää kyllä laittaa hakuun, mutta ei kolmiovista, mielellään Sedan mutta 5-ovinenkin käy. Miksiköhän sedaneissa on huomattavan kovat hinnat, vaikka tuntuu ettei niitä arvosteta kuten luukkuperiä?
Toi mun on 5 ovinen,no sähän näitkin sen silloin hesankokoontumisessa.

Jokos tehään kauppoja.

Lähetetty: 8.8.2005 17:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
jasu35 kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:Uusi Samara pitää kyllä laittaa hakuun, mutta ei kolmiovista, mielellään Sedan mutta 5-ovinenkin käy. Miksiköhän sedaneissa on huomattavan kovat hinnat, vaikka tuntuu ettei niitä arvosteta kuten luukkuperiä?
Toi mun on 5 ovinen,no sähän näitkin sen silloin hesankokoontumisessa.

Jokos tehään kauppoja.

niin joo se, nyt alkaa muistamaan, täytyy pohtia asiaa, voit pian olla samaraton mies

vanhassa on vielä kuukausi ajoaikaa
Lähetetty: 8.8.2005 17:34
Kirjoittaja Hekuli
Ostin eilen halvan Samaran ja ainakin näiden parin sadan kilometrin perusteella mitä olen ajanut niin olen täysin rakastunut "uuteen" kulkupeliini. Kaasua painaessa hyökkää eteenpäin kuin pieni eläin ja kulkee suoraan kuin juna kiskoilla. Muutenkin vaikuttaa täysin hyväkuntoiselta ja tähän asti kaikki on pelannut paremmin kuin hyvin

Lähetetty: 8.8.2005 19:57
Kirjoittaja Lada-Jussi
Hekuli kirjoitti:Ostin eilen halvan Samaran ja ainakin näiden parin sadan kilometrin perusteella mitä olen ajanut niin olen täysin rakastunut "uuteen" kulkupeliini. Kaasua painaessa hyökkää eteenpäin kuin pieni eläin ja kulkee suoraan kuin juna kiskoilla. Muutenkin vaikuttaa täysin hyväkuntoiselta ja tähän asti kaikki on pelannut paremmin kuin hyvin

tämä kuulostaa hyvin samaramaiselta
mulla on nyt ongelma, ostaisko halvan katsastetun samaran raadon vai sijottaisiko enemmän kerralla vähän parempaan. Parempi voi kestää niin pitkään ettei siitä ole koristeeksi takapihalle vielä moneen vuoteen ja se investoiminenkin tuntuu kamalalta. Yleensä alle 500 euron autoilla olen ajellut
Lähetetty: 8.8.2005 20:03
Kirjoittaja Jaakkima
Nyt olen minäkin Samaran koeajanut ja hyvältähän tuo tuntuu. Itse vaan tykkäisin enemmän jos ratti olisi hieman korkeammalla. Tuossa yksilössä on Fiestan penkit, jotka tuntuu hyviltä, mutta Hekulilla tuo seuraavan pulman: Kun penkki on melko edessä, ei pakkia meinaa saada päälle. Poistuisiko ongelma jos siihen saisi alkuperäisen Samaran penkin?
Lähetetty: 8.8.2005 20:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
Jaakkima kirjoitti:Nyt olen minäkin Samaran koeajanut ja hyvältähän tuo tuntuu. Itse vaan tykkäisin enemmän jos ratti olisi hieman korkeammalla. Tuossa yksilössä on Fiestan penkit, jotka tuntuu hyviltä, mutta Hekulilla tuo seuraavan pulman: Kun penkki on melko edessä, ei pakkia meinaa saada päälle. Poistuisiko ongelma jos siihen saisi alkuperäisen Samaran penkin?
samaran orkkispenkki on kyllä varsin kapea, mutta vaihteen vaihtaja tangon pystyy varmaan kans säätämään. itsellä kytkin remontin jälkeen siirtyi pakki aivan penkkiin kiinni, asettivat varmaan käyttöakselin vähän eri asentoon.
Lähetetty: 8.8.2005 20:19
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:jasu35 kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:Uusi Samara pitää kyllä laittaa hakuun, mutta ei kolmiovista, mielellään Sedan mutta 5-ovinenkin käy. Miksiköhän sedaneissa on huomattavan kovat hinnat, vaikka tuntuu ettei niitä arvosteta kuten luukkuperiä?
Toi mun on 5 ovinen,no sähän näitkin sen silloin hesankokoontumisessa.

Jokos tehään kauppoja.

niin joo se, nyt alkaa muistamaan, täytyy pohtia asiaa, voit pian olla samaraton mies

vanhassa on vielä kuukausi ajoaikaa
Joo,en mä tota missään ilmoittele eli on varmaankin mulla vielä kuukaudenkin päästä.

olen pitäny just vähän niinku jos joku tuttu tarvii hyvää samaraa niin tossa on,eli ruostetta ei juurikaan ole(pari pientä kukkaa ja nekin laitettu),kaikki kuitit on koko auton olemassaolon ajalta mitä siihen on jouduttu tekemään ja täydellinen huoltokirja mitä nyt tota 120tkm huoltoa en oo vielä kerinnyt tekemään,jos haluut niin voin jossain vaiheessa laittaa pari kuvaa siitä.

Toi kyllä sopis sulle hyvin kun sulla olis jo samanlainen varaosina.

Lähetetty: 9.8.2005 12:47
Kirjoittaja Jaakkima
Kuvia Patarouvasta löytyy
kotisivuiltamme kohdasta "Helkan Lada"
Lähetetty: 9.8.2005 15:30
Kirjoittaja jasu35
Jaakkima kirjoitti:Nyt olen minäkin Samaran koeajanut ja hyvältähän tuo tuntuu. Itse vaan tykkäisin enemmän jos ratti olisi hieman korkeammalla. Tuossa yksilössä on Fiestan penkit, jotka tuntuu hyviltä, mutta Hekulilla tuo seuraavan pulman: Kun penkki on melko edessä, ei pakkia meinaa saada päälle. Poistuisiko ongelma jos siihen saisi alkuperäisen Samaran penkin?
Joo,kyllä ongelma poistuu koska samaran penkki on matalampi,samalla toteutuu toi sun toive korkeammalla olevasta ratista.

Itsellä kun on orkkis penkit niin pakin laitto ei ole mitenkään vaikeata.

Lähetetty: 9.8.2005 15:41
Kirjoittaja Jaakkima
Samaraa itsekin aikaisemmin ajaneena tiedän, että tuo ratti on silloin hieman korkeammalla, mutta ei se silti oikein käteen istu. Ratti siltikin viistää pohkeita. Takatuuppareissa ei tätä ongelmaa ole. Minä siis pysyttelen noissa perheen takatuuppareissa, ajakoon puoliso tuolla Samaralla. Hänen käyttöön se alunperin kuitenkin hommattiin.