Sivu 3/4

Lähetetty: 19.1.2006 20:42
Kirjoittaja erkkimalinen
Eilen vaimon auto seisoi n. 9 tuntia parkkipaikalla, pakkasta oli vaan n -20, mutta tuulitaulokosta katsottuna se oli -47. Viima kävi kovasti ja padan ympärillä pyörsi hyinen tuuli koko työpäivän. Illalla kotia lähdettäessä auto ei jaksanut pyörittää tarpeeksi vinhasti että olisi käynnistynyt, minä hätiin ja apuvirtaa ja heti heräsi huollettu auto hyisestä unestaan. Tänään aamulla uusi akku Huttuselta, ja vielä kylmempi päivä ja illalla Vaimo tuli tyytyväisenä kotiin auto lähti käymään niinkuin pitikin, ekalla, ruisku kun on. Huollettu auto ja tarpeeksi varautunut akku, niin lähtee käymään, itse oli vaan tottunut leutoihin keleihin ja akkukin olisi täyttänyt kesällä 9 vuotta. Ennen akut oli pitkäikäisempiä, minullakin oli ekassa omassa Madzassa alkuperäinen akku, ikää silloin 12 vuotta. Tänäpäivänä akun yleinen käyttöikä on 3-5 vuotta. ..Kesää odotellen..moi! :wink:

Lähetetty: 19.1.2006 20:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
tää kyllä Lada aina käynnistyy on hauska uskomus, miksi ei muutkin autot käynnistyis jos ne vaan kunnossa on ja ryytyy niitä Ladojakin?

Lähetetty: 19.1.2006 22:05
Kirjoittaja tahko
Granadaan kun mahtui juri ja juuri 105 Ah mersun akku, niin sehän lähti aina käyntiin ja sai virran puolesta sahata aika kauan.

Lähetetty: 19.1.2006 22:17
Kirjoittaja Sepesusi
Oma ennätys on nappiksella 36 astetta pakkasta,joskus 80-luvun puolivälissä ilman roikkaa.Kyllä kuulosti melko karmealta,mutta silloin ei armoa annettu :D

Lähetetty: 20.1.2006 1:33
Kirjoittaja P.a.s.i
Tuli viime yönä tehtyä akku testi jäi valot päälle autoon yöks reiluks 7h.
Onneks ei ollut kuin parkit.
Aamulla 7 aikaan -26c pakkasta. Menin startailee kerkes jo naapurin
isäntäkin tulla tarjoilee virtaa mut sanoin et kokeillaas.
Noh lähtihän se Saksanmaan lada (opel corsa vm86.) käymään :)
Ja ei ollut tolpassa.

Lähetetty: 20.1.2006 10:25
Kirjoittaja Pavlovits
Eilisiltana ei vaimon työkaverin Mersu ollut käynnistynyt. Seuraavaa kertaa varten neuvoin kysymään: "Laitetaanko Samaran perään hinaukseen vai otatko kaapeleilla virtaa ?"

Lähetetty: 20.1.2006 11:35
Kirjoittaja ff8728
Aamulla pistäydyin korjaamolla velkoja maksamassa, pakkasista puhuttiin :oops: asentaja sanoi ruiskuauton tarvitsevan enemmän virtaa startatessa siitäkin syystä että ruiskusysteemi saa riittävästi painetta :idea: Ilmeisesti näin kun liikutaan -30 asteen keleillä :?:

Lähetetty: 20.1.2006 13:52
Kirjoittaja mickey-69
Sepesusi kirjoitti:Oma ennätys on nappiksella 36 astetta pakkasta,joskus 80-luvun puolivälissä ilman roikkaa.Kyllä kuulosti melko karmealta,mutta silloin ei armoa annettu :D
Noh, eipä Ladat vielä näissä oloissa paljon oo armoa pyydelly... :lol: :lol:

Lähetetty: 20.1.2006 18:06
Kirjoittaja Jokari
Njoo-o, kävimpähän testaamassa ladaa. Ulkona -22 ja latalla ajettu eilen iltapäivällä viimeksi, piuhan perästä lähdettiin sillon.

Pyöritti ruhtinaalliset 1 kierros/ sekunti, joten haaveeksi jäi käynnistyminen taas :( Akku on ostettu muistaakseni v.2000, Exide on merkiltään. Taitaa olla aika sökö tuo...

Pistimpähän pienen tieteellisen testin päälle, laitoin lohkolämppärin päälle 2 tunniksi, pitää koittaa kuinka pyörittää vähän lämpösempänä. Taitavat olla nuo 10W-40 Silverit vähän jäykkää kamaa näillä pakkasilla.

Lähetetty: 20.1.2006 18:10
Kirjoittaja liero
amusella taisi tulla pohjat ladan kanssa -31 ilman lämmitystä ja nou probleem... 10/30w mineraali koneessa :shock:
opel kadett c 2.0i oli myös ilmiö käynnistyjä ,ainakin ne 2 mitä mulla ollut , ilmiö suorastaan , pärjää ladalle siinä suhteessa :)

Lähetetty: 20.1.2006 18:54
Kirjoittaja destor
Nappis oli seissyt pihassa 2 yötä yli 20 pakkasessa, pitihän se tänään käydä postissa sillä kun ruiskun jo laitoin talliin enkä viitsinyt sitä sieltä kaivaa. Ensin pyöräytin kammesta kymmenisen kertaa ja sitten käynnistin, kerran sammui ja toisella jäi käymään. Ohjaus oli aika jäykkä, mutta auto notkistui muilta osin jo pihassa tyhjäkäynnin aikana, kova peli. Nyt se saa seistä vähän pidemmän aikaa, ehkä keskiviikkon asti, tai sitten parin viikon päähän. Tuon saa aina käymään, on se kampi vaan tie onneen..

Lähetetty: 20.1.2006 19:31
Kirjoittaja Nonnis
Joo-o. Larppa 2105 oli seissy ke-to yöstä työmaan pihassa, lohkolämmitintä siinä ei ole, ja kyllä mä sillä kotiin tulin. Mutta eihän se kiva oo tommosilla kylmäkäynnistyksillä autoa rääkätä. Uskaltaskohan combia mennä käynnisteleen ukon työmaan pihaan, se on seissy ainakin viikon jo :?

Lähetetty: 20.1.2006 20:25
Kirjoittaja Jokari
Hyvinhän tuo lähti tulille kun oli ollut piuhan perässä 2 tuntia. Kierroksen verran pyöräytti laiskasti ja samantien hörähti käyntiin :shock: On se mylly näköjään kylmänä niin jäykkä että akku sippaa samantien. Enpä nyt taida käydä öljyjäkään vaihtelemaan, kun tuskin nämä pakkaset kovin kauaa jatkuvat...

Latausmittarikin meni melkein punaiselle kun lähti käyntiin. Kertonee jotain tuon akun tilasta.

Lähetetty: 20.1.2006 22:04
Kirjoittaja tahko
Ei peeveli lähteny 25 asteessa vaikka aamulla läks 30:ssä.

Lähetetty: 20.1.2006 22:58
Kirjoittaja Voitto
Ruisku-Samarani lähti viime viikolla -20C pakkasella muistaakseni neljännellä. Oli seissyt sitä ennen viikon.

Voitto