Ei lähtenyt ***** käyntiin taas tänään. Pyöritti kyllä, mutta ei vaan lähde! Täytyy koittaa vielä tänään apuvirran kanssa.. Kyllä Ladan pitäisi -10 asteessa käynnistyä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
nivailija kirjoitti:Ei lähtenyt ***** käyntiin taas tänään. Pyöritti kyllä, mutta ei vaan lähde! Täytyy koittaa vielä tänään apuvirran kanssa.. Kyllä Ladan pitäisi -10 asteessa käynnistyä.
Aiemmin mainitsin siitä hyppyjohdosta, oletko kokeillut sillä?
Jännä vika. Voisikohan tässä käydä siten kuin jossain topicissa kuvailtiin että sytysvirrat hukkuvat matkallaan virtalukosta puolalle? Testausmenetelmä oli vetää suora johto akulta puolan + napaan ja startata, näin kylmässäkin ollut auto pitäisi lähteä paremmin käyntiin.
Olikohan tässä sytytys säädetty korvakuulolla vaiko kirjan mukaan? Entäpä kärjet.
Akun purkautumisen voisi mitata akun ja autoon menevän johdon välistä, tai sitten laittaa pieni poltin väliin ja koittaa syttyykö.
nivailija kirjoitti: Vika ilmaantuu vain kylmällä.
kokeileppa seuraavalla kertaa kun ei käynnisty
lämmittää kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla sytkäpoksia
siellähän voi olla "kylmäjuotos" joka metallin kutistuesssa ei yhdistä
Mutta entäs jos uusi akku on viallinen? Itselläni epäilys compissa samaan. Lataus ok, akku antaa maksimivirrat, mutta silti ei meinannut pöyrittää. Kävin akkuliikkeessä, otti akun tutkintaan ja antoi laina-akun. Tänään 15 asteen pakkasessa tämä akku pyöritti erittäin hyvin auton käyntiin ilman lohkoa.
Jos noin on kuin kuvailit, niin akkuvikahan sen on melkein oltava. Ei saa puola riittävästi jännitettä. Mittaapa ettei startatessa akun napajännite putoa kovin paljon alle 8 V, siinä jossain main taitaa olla se kriittinen raja.
Minun 1,5 vuotias Exide ottaa virtaa n. 5 A vaikka koko päivän, vettä vaan lisäilee. Eipä käynnistele autoa kuin jossain -10 C pakkasessa korkeintaan. Lämpimämmällä kyllä virta piisaa.
nivailija kirjoitti: Vika ilmaantuu vain kylmällä.
kokeileppa seuraavalla kertaa kun ei käynnisty
lämmittää kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla sytkäpoksia
siellähän voi olla "kylmäjuotos" joka metallin kutistuesssa ei yhdistä
Muuten hyvä ajatus, mutta keskelle Helsingin katuja on vaikea saada kuumaa ilmaa. Yritän improvisoida.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
nivailija kirjoitti: Vika ilmaantuu vain kylmällä.
kokeileppa seuraavalla kertaa kun ei käynnisty
lämmittää kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla sytkäpoksia
siellähän voi olla "kylmäjuotos" joka metallin kutistuesssa ei yhdistä
Muuten hyvä ajatus, mutta keskelle Helsingin katuja on vaikea saada kuumaa ilmaa. Yritän improvisoida.
Kuumaa vettä litratolkulla pussiin ja sillä lämmittelemään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.