Niva ei käynnisty

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tänään orkkisklassikko sitten lähti käymään kuin palmun alta ja pysyi käynnissä :shock:

Liekö kaasariin ollut jäätynyt joku vesitippa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Ei lähtenyt ***** käyntiin taas tänään. Pyöritti kyllä, mutta ei vaan lähde! Täytyy koittaa vielä tänään apuvirran kanssa.. Kyllä Ladan pitäisi -10 asteessa käynnistyä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Harjasin akkunavat, akkukaapelit ja kosketuspinnan runkoon teräsharjalla. Vielä lopuksi viimeistelin viilalla! - Ei edelleenkään käynnistynyt.

Apuvirtaa odotellessa.. ja hampaiden kiristyessä pakkasen mukana.. :evil:

Illalla homma selviää, lähteekö käyntiin. Raportti tulee sitten.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

nivailija kirjoitti:Ei lähtenyt ***** käyntiin taas tänään. Pyöritti kyllä, mutta ei vaan lähde! Täytyy koittaa vielä tänään apuvirran kanssa.. Kyllä Ladan pitäisi -10 asteessa käynnistyä.


Aiemmin mainitsin siitä hyppyjohdosta, oletko kokeillut sillä?
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Tämä on merkillistä. :shock: Heti kun sai apuvirtaa, startti pyöritti taas todella hyvin. Ihan kuin kesällä olisi käynnistänyt. Lähti laakista tulille.

Akku oli tosissaan juuri uusittu ja liitokset tarkisteltu sieltä mistä pystyin.

Nyt Niva on lämpimässä tallissa, joten uudelleen käynnistys on tuskin ongelma. Pakko viedä auto TAAS pajalle, kun ei ota kylmällä toimiakseen.

- Voisiko olla mahdollista, että auto purkaa akun itsekseen?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Jännä vika. Voisikohan tässä käydä siten kuin jossain topicissa kuvailtiin että sytysvirrat hukkuvat matkallaan virtalukosta puolalle? Testausmenetelmä oli vetää suora johto akulta puolan + napaan ja startata, näin kylmässäkin ollut auto pitäisi lähteä paremmin käyntiin.

Olikohan tässä sytytys säädetty korvakuulolla vaiko kirjan mukaan? Entäpä kärjet.

Akun purkautumisen voisi mitata akun ja autoon menevän johdon välistä, tai sitten laittaa pieni poltin väliin ja koittaa syttyykö.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Sytytys on säädetty ammattilaisella ja autossa on kärjetön sytytys. Vika ilmaantuu vain kylmällä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
pressa
Viestit: 10530
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

nivailija kirjoitti: Vika ilmaantuu vain kylmällä.
kokeileppa seuraavalla kertaa kun ei käynnisty
lämmittää kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla sytkäpoksia
siellähän voi olla "kylmäjuotos" joka metallin kutistuesssa ei yhdistä
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

ootko mitannut paljo jännitettä lepotilassa on akussa? entä kun starttaa. eihän missään tilanteessa toi uusi akku ole voinut jäätyä?
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2702
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Mutta entäs jos uusi akku on viallinen? Itselläni epäilys compissa samaan. Lataus ok, akku antaa maksimivirrat, mutta silti ei meinannut pöyrittää. Kävin akkuliikkeessä, otti akun tutkintaan ja antoi laina-akun. Tänään 15 asteen pakkasessa tämä akku pyöritti erittäin hyvin auton käyntiin ilman lohkoa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Jos noin on kuin kuvailit, niin akkuvikahan sen on melkein oltava. Ei saa puola riittävästi jännitettä. Mittaapa ettei startatessa akun napajännite putoa kovin paljon alle 8 V, siinä jossain main taitaa olla se kriittinen raja.

Minun 1,5 vuotias Exide ottaa virtaa n. 5 A vaikka koko päivän, vettä vaan lisäilee. Eipä käynnistele autoa kuin jossain -10 C pakkasessa korkeintaan. Lämpimämmällä kyllä virta piisaa.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

pressa kirjoitti:
nivailija kirjoitti: Vika ilmaantuu vain kylmällä.
kokeileppa seuraavalla kertaa kun ei käynnisty
lämmittää kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla sytkäpoksia
siellähän voi olla "kylmäjuotos" joka metallin kutistuesssa ei yhdistä
Muuten hyvä ajatus, mutta keskelle Helsingin katuja on vaikea saada kuumaa ilmaa. Yritän improvisoida. :)
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Hommaan jostain tuon jännitemittarin ja katson tuon napajännitteen. Jos akku on viallinen, niin akkukauppaan takaisin.. :D
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

nivailija kirjoitti:
pressa kirjoitti:
nivailija kirjoitti: Vika ilmaantuu vain kylmällä.
kokeileppa seuraavalla kertaa kun ei käynnisty
lämmittää kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla sytkäpoksia
siellähän voi olla "kylmäjuotos" joka metallin kutistuesssa ei yhdistä
Muuten hyvä ajatus, mutta keskelle Helsingin katuja on vaikea saada kuumaa ilmaa. Yritän improvisoida. :)
Kuumaa vettä litratolkulla pussiin ja sillä lämmittelemään :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Vian syyksi paljastui startti, joka oli muuten alkuperäinen by CCCP. :D

Vaihdettu uuteen.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Vastaa Viestiin