Hyviä vinkkejä vailla, nivea probleem
Joo, oli aika lovi miunkin kannessa.AI kirjoitti:Ja kaivaa kivan kolon kanteen!miksu kirjoitti:eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.
Kannattaa ottaa huomioon että ketju "syö" myös sitä paikoilleen jäänyttä kinnityskorvaketta joka on terästä (paitsi tarvike osana paskaa).
Ja kuten kaikki viksut jotka on moottoreista jyvällä tietää että öljynsuodatin on vasta öljypumpun jälkeen.
Näinollen kaikki paska minkä öljypumppu pystyy imemään läpi imusihdin menee pumppuun ja kuluttaa sitä.
Paljon teillä on orkkismittarissa öljynpaineet tyhjäkäynnillä ja millä kierroksilla ne nousee sinne neljän paikkeille?
Tänään just juttelin erään vanhemman lada-asentajan kans,joka on ladoja laittanut siitä asti kun on Suomeen tuotu.Sanoi että kyllä on öljypohjat monesti ollut täynnä kaikkee moskaa,jus laahainten rääppeitä ym ja oli kans vakaasti sitä mieltä ettei ne sieltä mihkään öljynkiertoon pääse.Tyhjentää sit ku muutenkin ottaa pohjan irti.No tämä oli hänen mielipiteensä.
Mulla on nyt noi öljynpaineet ollu sillai että tyhjäkäynnillä 2-3.Mittarissa 75-80km nii 4.Ja oikein ku kierrättää ni nousee tonne noin viiteen.Kierroksista en osaa sanoa ku mittari paskana.
Mulla on nyt noi öljynpaineet ollu sillai että tyhjäkäynnillä 2-3.Mittarissa 75-80km nii 4.Ja oikein ku kierrättää ni nousee tonne noin viiteen.Kierroksista en osaa sanoa ku mittari paskana.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Kylmällä koneella ryyppy päällä eli 1500-2000RPM mittari näyttää n.3, lämmin kone ja tyhjäkäynti 900RPM mittari väittää alle 0 ja ajossa n.3000RPM paineet jotain 3,5.
Yli 4 en oo päässy, onko sit mittarivikaa vai elämäänsä kyllästyny pumppu sitä en tiiä mut öljynpaineen merkkivalo ei sentään syty kuin tosi jyrkissä ylämäissä, eli siis yli 45 asteen kulmassa mut silloin yleensä kone sammuukin jo kun ei saa bensaa.
Yli 4 en oo päässy, onko sit mittarivikaa vai elämäänsä kyllästyny pumppu sitä en tiiä mut öljynpaineen merkkivalo ei sentään syty kuin tosi jyrkissä ylämäissä, eli siis yli 45 asteen kulmassa mut silloin yleensä kone sammuukin jo kun ei saa bensaa.
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: 3.10.2003 23:31
- Paikkakunta: tampere
Laahain.
Jossitä värinänvaimenninta tarkoitetaan, niin sen saa vaihdettua ihan vena
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Laahain.
Ja laahaimessa on reikä, siihen kannattaa laittaa rautalangan pätkä. Jos sattuu tipahtamaan ennen kuin saa ruuvin paikoilleen niin ei tarvitse laahainta etsiä jostain jakopään ja öljypohjan väliltä.vazili 2107 kirjoitti:Jossitä värinänvaimenninta tarkoitetaan, niin sen saa vaihdettua ihan vena
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni :)
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974