Hyviä vinkkejä vailla, nivea probleem

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

no ei mulla mitää koloa kaivanu. ajelin parikuukautta ilman laahainta.
enkä tiiä et miten pitkään edellinen omistaja oli ajanut.
Arska tehtaalta

Viesti Kirjoittaja Arska tehtaalta »

AI kirjoitti:
miksu kirjoitti:eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.
Ja kaivaa kivan kolon kanteen!
Joo, oli aika lovi miunkin kannessa.

Kannattaa ottaa huomioon että ketju "syö" myös sitä paikoilleen jäänyttä kinnityskorvaketta joka on terästä (paitsi tarvike osana paskaa).

Ja kuten kaikki viksut jotka on moottoreista jyvällä tietää että öljynsuodatin on vasta öljypumpun jälkeen.
Näinollen kaikki paska minkä öljypumppu pystyy imemään läpi imusihdin menee pumppuun ja kuluttaa sitä.

Paljon teillä on orkkismittarissa öljynpaineet tyhjäkäynnillä ja millä kierroksilla ne nousee sinne neljän paikkeille?
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Tänään just juttelin erään vanhemman lada-asentajan kans,joka on ladoja laittanut siitä asti kun on Suomeen tuotu.Sanoi että kyllä on öljypohjat monesti ollut täynnä kaikkee moskaa,jus laahainten rääppeitä ym ja oli kans vakaasti sitä mieltä ettei ne sieltä mihkään öljynkiertoon pääse.Tyhjentää sit ku muutenkin ottaa pohjan irti.No tämä oli hänen mielipiteensä.

Mulla on nyt noi öljynpaineet ollu sillai että tyhjäkäynnillä 2-3.Mittarissa 75-80km nii 4.Ja oikein ku kierrättää ni nousee tonne noin viiteen.Kierroksista en osaa sanoa ku mittari paskana.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Kylmällä koneella ryyppy päällä eli 1500-2000RPM mittari näyttää n.3, lämmin kone ja tyhjäkäynti 900RPM mittari väittää alle 0 ja ajossa n.3000RPM paineet jotain 3,5.

Yli 4 en oo päässy, onko sit mittarivikaa vai elämäänsä kyllästyny pumppu sitä en tiiä mut öljynpaineen merkkivalo ei sentään syty kuin tosi jyrkissä ylämäissä, eli siis yli 45 asteen kulmassa mut silloin yleensä kone sammuukin jo kun ei saa bensaa.
Kuva
Arska tehtaalta

Viesti Kirjoittaja Arska tehtaalta »

Nollilla on tyhjkäyntipaineet miullakin, nousee terävästi parintonnin kieppeillä noin kolmeen ja puoleen.

Tuskin sen paljoo yli neljää tarviaa olla, tosin ylipaineventtiilin jousta virittämällä saa maksimipainetta nostettua, tällä ei kuitenkaan ole tyhjäkäyntiarvoihin vaikutusta.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kuinkas tuon laahaimen "vaihto" käy jos ei muuta romuja vaihda? Vanha laahainhan on jo öljypohjassa 8)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

Laahain.

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Jossitä värinänvaimenninta tarkoitetaan, niin sen saa vaihdettua ihan vena
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni :)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: Laahain.

Viesti Kirjoittaja AI »

vazili 2107 kirjoitti:Jossitä värinänvaimenninta tarkoitetaan, niin sen saa vaihdettua ihan vena
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni :)
Ja laahaimessa on reikä, siihen kannattaa laittaa rautalangan pätkä. Jos sattuu tipahtamaan ennen kuin saa ruuvin paikoilleen niin ei tarvitse laahainta etsiä jostain jakopään ja öljypohjan väliltä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin