Sivu 3/3
Lähetetty: 1.2.2006 15:58
Kirjoittaja miksu
no ei mulla mitää koloa kaivanu. ajelin parikuukautta ilman laahainta.
enkä tiiä et miten pitkään edellinen omistaja oli ajanut.
Lähetetty: 1.2.2006 18:41
Kirjoittaja Arska tehtaalta
AI kirjoitti:miksu kirjoitti:eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.
Ja kaivaa kivan kolon kanteen!
Joo, oli aika lovi miunkin kannessa.
Kannattaa ottaa huomioon että ketju "syö" myös sitä paikoilleen jäänyttä kinnityskorvaketta joka on terästä (paitsi tarvike osana paskaa).
Ja kuten kaikki viksut jotka on moottoreista jyvällä tietää että öljynsuodatin on vasta öljypumpun jälkeen.
Näinollen kaikki paska minkä öljypumppu pystyy imemään läpi imusihdin menee pumppuun ja kuluttaa sitä.
Paljon teillä on orkkismittarissa öljynpaineet tyhjäkäynnillä ja millä kierroksilla ne nousee sinne neljän paikkeille?
Lähetetty: 1.2.2006 18:52
Kirjoittaja LENNY
Tänään just juttelin erään vanhemman lada-asentajan kans,joka on ladoja laittanut siitä asti kun on Suomeen tuotu.Sanoi että kyllä on öljypohjat monesti ollut täynnä kaikkee moskaa,jus laahainten rääppeitä ym ja oli kans vakaasti sitä mieltä ettei ne sieltä mihkään öljynkiertoon pääse.Tyhjentää sit ku muutenkin ottaa pohjan irti.No tämä oli hänen mielipiteensä.
Mulla on nyt noi öljynpaineet ollu sillai että tyhjäkäynnillä 2-3.Mittarissa 75-80km nii 4.Ja oikein ku kierrättää ni nousee tonne noin viiteen.Kierroksista en osaa sanoa ku mittari paskana.
Lähetetty: 1.2.2006 22:45
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Kylmällä koneella ryyppy päällä eli 1500-2000RPM mittari näyttää n.3, lämmin kone ja tyhjäkäynti 900RPM mittari väittää alle 0 ja ajossa n.3000RPM paineet jotain 3,5.
Yli 4 en oo päässy, onko sit mittarivikaa vai elämäänsä kyllästyny pumppu sitä en tiiä mut öljynpaineen merkkivalo ei sentään syty kuin tosi jyrkissä ylämäissä, eli siis yli 45 asteen kulmassa mut silloin yleensä kone sammuukin jo kun ei saa bensaa.
Lähetetty: 2.2.2006 17:28
Kirjoittaja Arska tehtaalta
Nollilla on tyhjkäyntipaineet miullakin, nousee terävästi parintonnin kieppeillä noin kolmeen ja puoleen.
Tuskin sen paljoo yli neljää tarviaa olla, tosin ylipaineventtiilin jousta virittämällä saa maksimipainetta nostettua, tällä ei kuitenkaan ole tyhjäkäyntiarvoihin vaikutusta.
Lähetetty: 18.8.2006 18:50
Kirjoittaja Nonnis
Kuinkas tuon laahaimen "vaihto" käy jos ei muuta romuja vaihda? Vanha laahainhan on jo öljypohjassa

Laahain.
Lähetetty: 18.8.2006 23:57
Kirjoittaja vazili 2107
Jossitä värinänvaimenninta tarkoitetaan, niin sen saa vaihdettua ihan vena
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni

Re: Laahain.
Lähetetty: 19.8.2006 10:53
Kirjoittaja AI
vazili 2107 kirjoitti:Jossitä värinänvaimenninta tarkoitetaan, niin sen saa vaihdettua ihan vena
kopan aukasulla ja sitten uusi laahain huulille ja uudet M6 pultit kiinni :)
Ja laahaimessa on reikä, siihen kannattaa laittaa rautalangan pätkä. Jos sattuu tipahtamaan ennen kuin saa ruuvin paikoilleen niin ei tarvitse laahainta etsiä jostain jakopään ja öljypohjan väliltä.