Lähetetty: 9.6.2006 1:41
Auto on melkein kasassa, se liikkuu jo omin voimin ja uutta konetta on sisäänajettu jo 30km. Voimaa tuntuu olevan hiukan eri tavalla kuin ennen, näköjään kolmoselle vaihdettaessa pitää olla tarkkana kytkimen kanssa jottei avaa kaasua liian aikaisin. Harmi kun tuo sisäänajo rajoittaa voimankoitoksia vielä tässä vaiheessa, pitää malttaa tehdä se kuitenkin hyvin niin pelaa kone sitten pidempään.
Puristuksia tuli 10,57 nyt tällä kokoonpanolla. Viritys jäi vielä vähän vaiheeseen sillä kantta on ainoastaan laskettu, ja koneessa on vielä vakio nokkakin. Hiottu nokka saapunee lähiaikoina, jolloin alakerran sisäänajo onkin toivottavasti jo valmiina. Kansi lähtee tekijälle ehkäpä kesän aikana kun olen harjoittelemassa sotimista.
En oikein vieläkään luota tuohon moottoriin, se on meinaan ensimmäinen kone jonka olen koskaan kasannut.. Luottamusta vähensi kummasti auton jääminen kotipihaan jonkin ruiskun sähkövian takia joka sammutti bensapumpun. Kytkin sitten bensapumpun väliaikaisesti katkaisijan taakse joten matka jatkui taas. Pitää kytkeä se joko virtalukon taakse suoraan, tai sittea hankkia uusi boksi tuolle ruiskulle. Kaikki boksin ja releiden liitokset sekä sulakkeet on tarkistettu eikä niissä ole mitään vikaa, ilmeisesti boksi on siis hajalla osittain. Vikakoodit pitää katsoa kun ehtii. Ajon aikana CE valo ei pala.
Kytkintäkin joutui säätämään aika paljon jotta sen sai irroittamaan tuon teräsvauhtipyörän kanssa. Pakonuotti on vähän ärhäkämpi kuin ennen, mutta myöhemmin nokan kanssa se voisi jo kuullostaa joltakin. Kierroksia kone ottaa paljon terävämmin kevyen pyörykän ansiosta, entisen vauhtipyörän kanssa se muistutti lähinnä traktoria.
Tyhjäkäynti on jostakin syystä melko matala, liekö syynä ohjausboksin varaohjelma vaiko mikä, tietysti noilla rutuilla ja vauhtipyörällä tyhjäkäynnin aleneminen ei olekaan mikään suurempi ihme.
Erittäin palkitsevaa hommaa tuollainen koneen kasaaminen tuntuu olevan, oppirahojen maksu kylläkin palauttaa ikävästi takaisin maan pinnalle jos jossakin sattuu möhläämään.
Kuvatuksia voidaan laittaa myöhemmin, niitä on taas kertynytkin.
Puristuksia tuli 10,57 nyt tällä kokoonpanolla. Viritys jäi vielä vähän vaiheeseen sillä kantta on ainoastaan laskettu, ja koneessa on vielä vakio nokkakin. Hiottu nokka saapunee lähiaikoina, jolloin alakerran sisäänajo onkin toivottavasti jo valmiina. Kansi lähtee tekijälle ehkäpä kesän aikana kun olen harjoittelemassa sotimista.
En oikein vieläkään luota tuohon moottoriin, se on meinaan ensimmäinen kone jonka olen koskaan kasannut.. Luottamusta vähensi kummasti auton jääminen kotipihaan jonkin ruiskun sähkövian takia joka sammutti bensapumpun. Kytkin sitten bensapumpun väliaikaisesti katkaisijan taakse joten matka jatkui taas. Pitää kytkeä se joko virtalukon taakse suoraan, tai sittea hankkia uusi boksi tuolle ruiskulle. Kaikki boksin ja releiden liitokset sekä sulakkeet on tarkistettu eikä niissä ole mitään vikaa, ilmeisesti boksi on siis hajalla osittain. Vikakoodit pitää katsoa kun ehtii. Ajon aikana CE valo ei pala.
Kytkintäkin joutui säätämään aika paljon jotta sen sai irroittamaan tuon teräsvauhtipyörän kanssa. Pakonuotti on vähän ärhäkämpi kuin ennen, mutta myöhemmin nokan kanssa se voisi jo kuullostaa joltakin. Kierroksia kone ottaa paljon terävämmin kevyen pyörykän ansiosta, entisen vauhtipyörän kanssa se muistutti lähinnä traktoria.
Tyhjäkäynti on jostakin syystä melko matala, liekö syynä ohjausboksin varaohjelma vaiko mikä, tietysti noilla rutuilla ja vauhtipyörällä tyhjäkäynnin aleneminen ei olekaan mikään suurempi ihme.
Erittäin palkitsevaa hommaa tuollainen koneen kasaaminen tuntuu olevan, oppirahojen maksu kylläkin palauttaa ikävästi takaisin maan pinnalle jos jossakin sattuu möhläämään.
Kuvatuksia voidaan laittaa myöhemmin, niitä on taas kertynytkin.