Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
destor kirjoitti:Ei pidä jos kyseessä on pikaliima. Ensimmäisillä pakkasilla tipahtaa viimeistään. Oikeasti kallis lasiliima pitää ihan eri tavalla.
Vai niin. Täytyypä napata sellaista sitten jostain kun seuraavan kerran tippuu.
EDIT: No nyt tippui. Kummasti kesti kymmenen kilometrin rymistelyn kaikenlaisilla sekalaisilla pikkuteillä mutta sitten kun olin parikymmentä minuuttia kahvilla niin oli tippunut. Laitoin entisen pulttivirityksen takaisin.
Tänään hain Team Perseauki Racingin lähettämät tavarat matkahuollosta (penkit, peili ja konsoli), ja asentelin kaksi jälkimmäistä.
Peili ei tosin ole samanlainen kuin toisella puolella, sekä konsolivirityksestä tuli vähän omaperäinen, kun en halunnut puhkoa tuota kojelaudan alustaa enempää, ja tuolla on jotain ylimääräistä (?) äänieristyslevyä joka pienentää tuota väliä. On kuitenkin riittävän tukeva, kiitos puupalatuennan, ja levyäkin saa vaihdettua melkein kaikilla vaihteilla
Vaihdoin kesärenkaat, ja ajattelin, että voisi tänään siivota auton sisältä ja huomenna pestä ulkoa. Homma karkasi melko pahasti käsistä, ja nyt on penkit ja sisustan matot ja äänieristeet purettu ja sisätilanlämmitin kuivaamassa lattioita. Huomenna sitten uudet penkit, matot ja luultavasti takatilan äänieristelevy takaisin, se kun oli vielä ihan kiinteä. Edestä olivat päässeet aika pahaksi, joten pärjäillään ilman. Pahoja pellinmädäntymisiä ei vaikuttaisi olevan.
Nuo märät matot on näköjään ihan sääntö eikä poikkeus vanhoissa Ladoissa.. Ittelläkin suorastaan lainehti kuskinlattia oston jälkeen. Mutta ei se mitään, samalla kun kuivattelee tuota sisustaa niin voikin laittaa uudet ja paremmat äänieristeet. Varsinkin nuo takalattian/ penkin alla olevat eristeet vaikuttivat melko säälittäviltä, pelkkiä meriheinästä puristettuja mattoja
Noniin, uudet penkit ovat paikallansa, Mitäköhän kämmäsin kun tuonne takapenkin ja selkänojan väliin jää reunoihin tuollainen pieni rako
Olen myös mieltynyt noihin vanhojen penkkien niskatukiin, mutta en saa noita toisia irti. Onko joissain penkeissä irtoamattomat niskatuet, vai pitäisikö vain käyttää suunnattomasti voimaa?
Vielä täytyisi siivoilla muuten sisältä ja ulkoa, ovat aivan yltä päältä kissantassunjäljissä kaikki kulkuneuvot kun niitä tuossa parhaimmillaan neljäkin juoksee.
aon kirjoitti:Noniin, uudet penkit ovat paikallansa, Mitäköhän kämmäsin kun tuonne takapenkin ja selkänojan väliin jää reunoihin tuollainen pieni rako
Olen myös mieltynyt noihin vanhojen penkkien niskatukiin, mutta en saa noita toisia irti. Onko joissain penkeissä irtoamattomat niskatuet, vai pitäisikö vain käyttää suunnattomasti voimaa?
Mulla oli sama juttu tuossa vanhassa takapenkissä, että istuimen ja selkänojan väliin jäi parin sentin rako. Tuossa uudessa penkissä sitä ei taas ole. Tuo vaikutti muuten ihan selvästi auton melutasoonkin, mölyt hiljeni jonkunverran Vika saattaa olla niissä selkänojan kiinnikkeissä, ovat ehkä vääntyneet tms., eli otappa tuo uusi selkänoja irti ja vertaile vanhan penkin kanssa.
Niskatuet taas pitäs irrota ihan vetämällä, voima auttaa tähänkin jos ei suosiolla irtoa
Kimmo86 kirjoitti:Niskatuet taas pitäs irrota ihan vetämällä, voima auttaa tähänkin jos ei suosiolla irtoa
Tuntuu kyllä, että se viimeinen pykälä on jotenkin erilainen eikä se siitä enää liikahda
Tänään tuli vaihdettua toimiva turvavyö kuskille sekä pestyä ja vahattua koko rotisko. Vaha olisi varmaan voinut olla jotain superteho-ostos-tv-vahaa mieluummin kuin tuota perus-turtlewaxia, mutta on tuo nytkin ainakin entisen veroinen ellei parempi
Nyt alkaa olla ensimmäinen 1000km ajettu, mitään yllättäviä vikoja ei ole tänä aikana ilmaantunut. Erillissarjalle (5,25"+diskantti) olen koteloita alkanut rakentaa pikkuhiljaa tuonne kickpaneleihin MDF:stä ja lasikuidusta.
Öljyt vaihdoin tuossa noin 300km sitten, Mobil Gold 5W40:ä ja M-Filterin suodatin, hyvin on tuntunut pysyvän koneessa. Samalla tarkistin venttiilinvälykset ja vaihdoin venakopantiivisteen, ilmansuodattimen ja tulpat. Katkojan kärjet ostin myös varalle, samoin vaihteisto- ja peräöljyt jotka vaihdan todennäköisesti seuraavalla huoltokerralla.
Olen alkanut vähitellen leipääntyä noiden kesärenkaiden täristämiseen, yhdeksässäkympissä on melkoista hyppyytystä. Käsitin ostaessani, että nuo on jostain yksityiseltä halvalla saatu, liekö sitten lyöty tasapainottamatta vanteille yhtä halvalla. Kuinkahan paljon pelkkä tasapainotus maksaisi
aon kirjoitti:Olen alkanut vähitellen leipääntyä noiden kesärenkaiden täristämiseen, yhdeksässäkympissä on melkoista hyppyytystä. Käsitin ostaessani, että nuo on jostain yksityiseltä halvalla saatu, liekö sitten lyöty tasapainottamatta vanteille yhtä halvalla. Kuinkahan paljon pelkkä tasapainotus maksaisi
Oliskohan tuo parinkympin tienoilla noin suurinpiirtein.
Huonoista renkaista ei tosin hyviä saa edes tasapainottamalla. Huomasi hyvin noista pinnatuista talvietusista, ovat kyllä tasapainossa mutta kun rungot on huonot, niin voi prkl sitä ravistusta ja muljuamista siinä 90 km/h huitteilla...noh eihän ne paljoa maksaneetkaan
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti:Huonoista renkaista ei tosin hyviä saa edes tasapainottamalla. Huomasi hyvin noista pinnatuista talvietusista, ovat kyllä tasapainossa mutta kun rungot on huonot, niin voi prkl sitä ravistusta ja muljuamista siinä 90 km/h huitteilla...noh eihän ne paljoa maksaneetkaan
Siis kyllähän nuo renkaat sinänsä kai ihan asialliset ovat, Unkarissa tehdyt Continental ContiEcoContactit, ja tosiaan ekaa kesää ajossa. Paljon huonommillakin on ajeltu, uskoisin että edellisen auton Ässä/Hakkapeliitta-sekarengastus oli ominaisuuksiltaan huonompi (pelkkää ässää ollut sarja hylättiin katsastuksessa)
Jokari kirjoitti:Huonoista renkaista ei tosin hyviä saa edes tasapainottamalla. Huomasi hyvin noista pinnatuista talvietusista, ovat kyllä tasapainossa mutta kun rungot on huonot, niin voi prkl sitä ravistusta ja muljuamista siinä 90 km/h huitteilla...noh eihän ne paljoa maksaneetkaan
Siis kyllähän nuo renkaat sinänsä kai ihan asialliset ovat, unkarissa tehdyt Continental ContiEcoContactit, ja tosiaan ekaa kesää ajossa. Paljon huonommillakin on ajeltu, kyllä uskoisin, että edellisen auton Ässä/Hakkapeliitta-sekarengastus oli huonompi (pelkkää ässää ollut sarja hylättiin katsastuksessa)
Juu kyllähän Ladassa menee huonommatkin renkaat, jonkunverran tullu ajeltua noilla parilla romusarjalla joita löytyy nurkista, eikä eroa ole niiiiiin kauheasti noihin uusiin Kumhoihin. Tosin uudet renkaat on aina uudet, mukavampihan noilla on rullailla ja ajo-ominaisuudet on kuitenkin selkeästi paremmat kuin vanhoilla nyppis-nasta-renkailla ja löysillä orkkiskumeilla
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tulipa vaihdettua virranjakaja toimivalla alipainesäädöllä varustettuun. Säätelin sytytystä kohdalleen ensin sähkökynällä ja sitten vielä korvakuulolta. Kiihtyvyys parani, mutta konehuoneesta tuntuisi kuuluvan enemmän sivuääniä (tai sitten kiinnitän niihin nyt paremmin huomiota). Tuskinpa nuo silti mitään vaarallista ovat kun kulku on kuitenkin sujuvampaa? Voisi strobolla vielä katsella vähän tarkemmin jos sellaisen saa lainaan tai hankittua.
Nyt on jo tullut ajeltua yli 2000km, ja autollekin tulee kohta (vajaa 300km päästä) yhteensä 150tkm täyteen