VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Yogi
Ylläpito
Viestit: 2928
Liittynyt: 2.2.2005 8:38
Paikkakunta: Pori

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Kovasti piti munkin tulla katsomaan ja ehkä poikkeamaan Nivan kanssa radalle, mutta hukkasipas siitä just paria päivää ennen lähtöä yksi pytty puristuksensa. Asuntovaunun kanssa piti tulla ja ei enää saanu toista vetoautoa. No, koitetaan korjata idän ihmeisiin mennessä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

radalle mennään myös 2010. pientä hienosäätöä vielä ja aika varmistuu...
Kuva
Auton istuimen kiinitystä hieman muokataan ettei aivan makuuasennossa ole selkänoja. Etupätä voisi tuoda hieman alemmas ja jotain muuta kivaa... Onhan tässä toki ensikesään aikaa mutta talvella ei pääse tekemään kun auto on tallissa jumissa.
Viimeksi muokannut pressa, 30.5.2015 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tänään pääsin lumitöiden jälkeen käymään tallissa. Lada lähti käyntiin ensimmäisellä starttauksella ja käyttelin koneen lämpimäksi. Ajoin tallissa puolimetriä eteen ja taakse eli koko metri on yhteensä taas autolla ajettu. Kevättä odotellessa on mukava suunnitella...
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Omaa "kilpuria" ei olla siirretty kun pari kertaa kesän ratapäivien jälkeen, mutta kyllä se kävi ja kukkui silloin. Pitäisi ainakin se panhard vaihtaa ainakin ennen, jos ratapäiville veinaa tänä vuonna.

Vaan kuten pressa kirjoitti Lada Pravdan pääkirjoituksessa viimeksi, niin kyllä nuo olosuhteet määräävät aika paljon tuota harrastamista. Täytyy olla aika sissi, että näillä pakkasilla alkaa jotain remonttia tms. tehdä ilman pakkoa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuskin istuinmen kiinityksiä hieman madalletu ja rattia tuotu hieman alaspäin. Ajoasento alkaa hahmottumaan... Etupäätä pitäisi hieman laskea kun näyttää hieman korkealta vielä.
Kuva


Kuva
Viimeksi muokannut pressa, 30.5.2015 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Laturi huollettu (eli ankkurin käämi korjattu tinaamalla) eli lataus taas talella. Uudet etujarrupalat ja pyyhkiän sulat laitettu (varaudutaan sateeseen). Etupää vielä madaltamatta mutta huolella jo suunniteltu miten tehdään. Pojapanssari laitettu ja kolme testikilometriä ajettu. Varaamani traileri peruuntui joten ilmeisesti hinausatoa otan ratapäiville lainaksi...
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Oli sitten Possusta korkannut ainakin vasemman etunavan kierteet. Vain yhdessä kierre kunnossa. Itse kun olen noita renkaita kiinnittänyt ne on aina vedetty momenttiin momenttiavaimella eli ei liian kireälle. No, pakko siis tehdä varaosareissu ja ostaa varmuudeksi toiselle puolelle kanssa, jos siellä vaikka olisi samaa vikaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuutisenkymmentä kilometriä koeajettu ja tuntuisi pelaavan (latausjännite tosin vaihtelee..). Ajoin auton työmaalle ja pesin päältä. Etulasin pesin myös sisältä ja enimmät hiekat poistin lattialta. Sliksejä on varattu nyt kahdeksan ja niihinkin laittelin ilmaa. Konepelliin on ilmestynyt skuuppi ja kaasuttimelle kaulus eli saa raitistailmaa suoraan.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: radalle pääsy ontui!!!

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

No saatiinhan sitä monen mutkan kautta Possu kuntoon ja tuunattua rata-ajoa varten.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
HavanaClub

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja HavanaClub »

Nimenomaan, radalle pääsy ontuu. Mitenkä on, onko tulevaisuudessa mitään mahdollisuuksia että päästäisiin Ahveniston moottoriradalle?
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Eteen asennettu tuoplavakaaja takaisin, apukuskinkin penkki vaihtui kuppipenkiksi, oikea etujarrusatula vaihdettu huollettuun, vasen kaipaisi vielä huollon. Takajarrut vaatii tarkistus/puhdistus huollon. Laturi pimennyt täydellisesti, uusi isommalla hihnapyörällä oleva odottaa asennusta kun vaan löytyy riittävän pitkä hihna. Alustava varaus tehty kaappikärrystä ja veturista... Ratapäivät lähenee.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vasempaan etujarrusatulaan vaihdettu uudet kumit. Isommalla hihnapyörällä oleva laturi vaihdettu ja herätejohtoa ihmetelty. Auto siirretty Seinäjoelle, takajarruja voisi vielä siivota ja koeajoa pitäisi suorittaa ennen ratapäiviä.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Pakoputken kiinnitystä parannettu, ohjauskulmia ihmetelty. Muutama kymmenen testikilometriä ajettu ja kaikki tuntuu toimivan. Siirtopyöriin ja slikseihin laitettu ilmaa, määrästä en tiedä kun oli painemittari hajalla. Incar kameratelineen suunnittelu aloitettu, versio yksi ei onnistunut (kuvakulma aivan väärä).
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nyt ontuu radalle pääsy tosi pahasti. Jarruputki pamahti jostain taka-akselin takapuolelta ylhäältä. En hahmota miten tuo oikein menee, kun eikös edestä jarrupääsylinteriltä tule putki siihen taka-akselin päällä olevalle "jakotukille", mistä sitten putket jatkuvat vasempaan ja oikeaan takajarrusylinteriin. Vaan miten joku letku on tosiaan siellä taka-akselin taka- ja yläpuolella (ja se vuotaa)?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
pressa
Viestit: 10485
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: radalle pääsy ontuu???

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva
Pääsylinteriltä putki paineensäätimelle josta putki takasillan etupuolelle, siitä letku takasillale jossa haarapalan kautta putket molempiin takapyöriin.
Vastaa Viestiin