Laatikon äänet
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Niin tuota tuli vaan mieleen että lienee särkynyt se takapään alalaakeri. Se yleensä ui paskassa koska öljyjä ei saa sieltä persiistä vaihettua. Monesti se särkeentyy ja ääni kuuluu vitosella kun se joutuu kovimpaan rasitukseen.
Sama laakeri muuten taitaa löytyä sammyn lootasta. Varaosanumeroltaan 2108-1701031. Ryssän "tyyppi"-numero laakerille 42205.
Sama laakeri muuten taitaa löytyä sammyn lootasta. Varaosanumeroltaan 2108-1701031. Ryssän "tyyppi"-numero laakerille 42205.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vaikka siellä laakeri ujeltaakin, niin periaatteessahan toi loota voi kestää melko pitkäänkin...? Öljyä on ainakin reippaasti, joten ei jää siitä kiinni. Pitäis vissiin irrottaa koko loota että saisi sieltä takapäästä paskat pois? On kyllä yks perkeleen keksintö koko viisvaihteinen.
Laatikkovikasia ladoja kummatkin, toisessa kakkosen synkrot hieman heikossa hapessa ja sitten vielä tämä
Pientä tosin verrattuna Alfa 75:een jota käytiin koeajaas kaverin kanssa...kakkosta ei kärsinyt laittaa tupaan kuin vasta risteyksessä hiljaisessa vauhdissa ja silloinkin varovasti....muuten kuuluu hirveä rääkäisy 
Laatikkovikasia ladoja kummatkin, toisessa kakkosen synkrot hieman heikossa hapessa ja sitten vielä tämä


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Kannattaa pidätellä väkisin vaikka paska on jo housussa.
Sama asia kun jo hajonneeseen laatikkoon laittaa tuplasti öjyä.
Ei tuossa auta kuin laatikon purkaminen. Ehjä laakeri ei pidä ääntä hajonnut voi hajota totaalisesti nopeastikin.
Mulla kävi hauskasti kun purin yhden lootan ja siellä oli tosi kulunut laakeri. Se piti hirveetä rohinaa kun sen pesi. Akselin reikä oli juuri sopivasti peukalon mentävä.. Eikun laakeri peukaloon ja paineilmalla siihen "hieman" vauhtia, niikö kierroksia. Voi että tuntu ihanalle kun se laakerin kautta profeetan parran meni jumiin, kierroksia laakerissa varmaan tuhansia minuutissa ja sitten äkkipysäys..
Voi kuvitella mitä peukalo tuumasi siitä leikistä..
Sama asia kun jo hajonneeseen laatikkoon laittaa tuplasti öjyä.
Ei tuossa auta kuin laatikon purkaminen. Ehjä laakeri ei pidä ääntä hajonnut voi hajota totaalisesti nopeastikin.
Mulla kävi hauskasti kun purin yhden lootan ja siellä oli tosi kulunut laakeri. Se piti hirveetä rohinaa kun sen pesi. Akselin reikä oli juuri sopivasti peukalon mentävä.. Eikun laakeri peukaloon ja paineilmalla siihen "hieman" vauhtia, niikö kierroksia. Voi että tuntu ihanalle kun se laakerin kautta profeetan parran meni jumiin, kierroksia laakerissa varmaan tuhansia minuutissa ja sitten äkkipysäys..
Voi kuvitella mitä peukalo tuumasi siitä leikistä..

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129

Loota huutaa muuten nelosellakin vaimeasti mittarin lähestyessä sataa.
Mitä noita romuja korjaamaan, samalla vaivalla uutta tilalle. Helvetinmoinen homma purkaa laatikko yhden laakerin takia...eri asia toki jos osaisi ja viitsisi. Vanhan lodjun voi työntää vaikka Kymijokeen...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Uusi viisivaihteinen maksaa rahaa. Vanhan peruskorjaus maksaa itsetehtynä alle puolet uuden hinnasta. En tosin tiedä mitä venäjällä maksaa uusi loota mutta virossa n.350€. Osat virosta n.100€.
Eikä yksikään uusi laatikko pidä öljyä.. Kun kasaa lootan itse kunnon stefoilla ja tiivisteillä niin pysyy öljyt sisällä.
Olen noita muutaman itselle tehnyt ja suosittelen.
Eikä yksikään uusi laatikko pidä öljyä.. Kun kasaa lootan itse kunnon stefoilla ja tiivisteillä niin pysyy öljyt sisällä.
Olen noita muutaman itselle tehnyt ja suosittelen.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
En mä uudella tarkottanut uutta, vaan käytettyä hyväkuntosta. Ristollahan olis käytetty peruskorjattu 130€...Venäjällä tehty.
Ja varmana on halpaa hupia jos itse tekee. Joku vaan vois myydä halvalla osaamisen ja motivaation, varsinkin tuon ensimmäisen
Ja varmana on halpaa hupia jos itse tekee. Joku vaan vois myydä halvalla osaamisen ja motivaation, varsinkin tuon ensimmäisen

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Eilen valuttelin laatikosta muutaman desin ylimäärästä öljyä pois ja tuuppasin perään tuubillisen STP:n vaihteistomömmöä...
Nyt on joku 50-60 km takana ja femma ulisee vain vaimeasti entisen huudon sijaan. Lisäksi vaihteet toimii lämpöisenä herkemmin kuin ennen.
Tiedetään, ei se tee laatikosta yhtään ehjempää kuin ennen, mutta parempi noin kuin ilman...
Nyt on joku 50-60 km takana ja femma ulisee vain vaimeasti entisen huudon sijaan. Lisäksi vaihteet toimii lämpöisenä herkemmin kuin ennen.
Tiedetään, ei se tee laatikosta yhtään ehjempää kuin ennen, mutta parempi noin kuin ilman...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™