Sivu 3/10
Lähetetty: 6.7.2006 12:15
Kirjoittaja DELETED
DELETED
Lähetetty: 6.7.2006 13:41
Kirjoittaja NesteHukka
Vai katoavaa kansanperinnettä... Korit ehkä, mutta uusia koneitahan saa vielä venäjältä.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
Lähetetty: 6.7.2006 14:28
Kirjoittaja Qulle
NesteHukka kirjoitti:Vai katoavaa kansanperinnettä... Korit ehkä, mutta uusia koneitahan saa vielä venäjältä.
Ottakaas nyt se kiristävä vanne pois päästä...
Minulla ainakin se 1200 lada, jossa oli Mirafiorin kaasari ja putkessa reikä, niin veti varmaan sinne kahdeksaan tonniin asti tosi mukavasti. Mikään ei ole säälittävämpää kuin ajaa ladalla pappatyyliin.
Amen to that!
Lähetetty: 6.7.2006 14:43
Kirjoittaja NesteHukka
Sanotaan vielä sen verran, että kun katoavasta kansanperinteestä oli kyse, niin minulla on kahta sellaista automallia itselläni, mitä ei juurikaan enää katuliikenteessä tule vastaan. Toista ei ole tullut vastaan viimeiseen kymmeneen vuoteen kertaakaan (Ford Capri -69), ja toista saattaa tulla noin kerran vuodessa (Fiat Mirafiori), niin että siinä sitä katoavaa kansanperinnettä.
En halua Ladan katoavan maan päältä, mutta täytyy muistaa sekin, että Fiat 124 on Ladan esikuva, ja onnellinen se, joka sellaisen nykyään omistaa.
"Koppalakki" ja 8000rpm
Lähetetty: 6.7.2006 15:11
Kirjoittaja KALERVO 1963
Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Re: "Koppalakki" ja 8000rpm
Lähetetty: 6.7.2006 15:18
Kirjoittaja Nonnis
KALERVO 1963 kirjoitti:Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
Kyllä varsinkin jos Kyröskosken raitilla sen 120 otat

Lähetetty: 6.7.2006 18:36
Kirjoittaja DELETED
DELETED
Lähetetty: 6.7.2006 23:34
Kirjoittaja NesteHukka
Lada on hieno jo vakiona. suuri yleisö ei sitä vaan ymmärrä, joten 8000 rpm tauluun ja koppalakki päähän

Lähetetty: 7.7.2006 10:42
Kirjoittaja Qulle
Meillä oli silloin pohdinnan aiheena se, että mikä takavetoinen ostetaan harrasteautoksi.
Muijakaverin veli heitti siihen, että "ostetaan lada... se on niin hitsin ruma, että se o hieno..."
Keskustelu päättyi miltei samantien yksimieliseen päätökseen ladan ostosta

Lähetetty: 7.7.2006 11:39
Kirjoittaja NesteHukka
Mulla Ladat ovat olleet pääasiassa talviautoja, niin tyhmähän mää olisin, jos jonkun tojotan rimpulan tms. ostaisin...

Lähetetty: 7.7.2006 11:50
Kirjoittaja Qulle
Meitä on 3 aktiivista osakasta tossa autossa tällä hetkellä ja kahdella meistä on sen verta vanhemmat autot alla, että niihin jotain perushuoltoa pitää silloin tällöin tehä... Lada toimii silloin hyvänä vara-autona ja talvisin sillä kikkaillaan ja kesällä muuten vain kruisaillaan esim. uimaranta keikkoja yms.

Lähetetty: 8.7.2006 18:02
Kirjoittaja THI-900
Ajatus: Mitä jos se Lada on ainut auto jolla tarvii ajaa ympäri Suomen niemee. Kiva jos kulkupeli laukee johonkin keskelle ei mitään, missä ihmisjalka ei oo astunu. Ja sitte ku se auto seisoo sielä yhden yön, niin on kaikki pellit moikulalla ja lasit tuvas.
Nimim. Hetki sitten vielä oli niin.
Ja se mitä puhutte, että menee tukkoon jos ei anna kierroksia, niin se on ihan tosi. Kyllä joskus pitää vähän antaa monoa. Joskus on tullu femmalla ajettua mittari pohjas varmaan jotain 170. Ja voi niitä ohitettavien ilmeitä.

Lähetetty: 11.7.2006 14:56
Kirjoittaja NesteHukka
En tiedä miten tänä päivänä, mutta tuskinpa parempaan suuntaan on menty siinä, että oli auto mikä hyvänsä, niin jos sitä ei halua paalata, sitä ei kannata tien varteen jättää puolta tuntia pitemmäksi ajaksi, ja joskus sekin on liikaa...
Aikanaan kaverilla riitti se puoli tuntia siihen, että oli sivulasi paskana ja mankka viety.
Re: "Koppalakki" ja 8000rpm
Lähetetty: 11.7.2006 19:12
Kirjoittaja iigorr
KALERVO 1963 kirjoitti:Kyllä tarvii ostaa nyt koppalakki ensi tilassa kun tulee käytyä Tallinnassa tai Viipurissa Viipurista saisi kyllä edullisemmin,sitte vaan baanalle ja ainkin 120km\h ja 2 vaihteella niin eiköhän ruveta raittilla huomaan!!
Saas nähdä kuinka monta km mennään ennen kuin sanoo Lada käyttösopimuksen irti.
sillä mennään vielä monen monet kilsat..
ite poltin kumia omalla 1500cc -91 koulun päättäreissä joku 300m ykkösellä hana tiskissä puolessä välissä alko keittämään ja alko tulla höyryä kajuuttaan joka välistä hanskalokerosta yms

mutta en antanut sen haitata vaan vedin loppuun saakka

Olin varma että pahvi palaa mutta ei

kyllä siinä huomas ladan kestävyyden. Sitten kotiin päästyäni vaihdoin uudet polttokumit alle ja illalla räjäytin ne kaupungin rannassa

sai aika kauan polttaa paikoillaan enne ku räjähti

Näiden toimenpiteiden jälkeen ajoin vielä melkein kuukauden ongelmitta ja pari viikkoa sitten myin sen jollekkin käyttöautoksi..
että kyllä se insinööri on ajatellut suomen nuorisoa kun sitä on rakentanut

Lähetetty: 12.7.2006 16:40
Kirjoittaja NesteHukka
Tuolla peltolada, joka aikanaan sai käskyä aika rankasti...
http://www.kolumbus.fi/sami.jokela/ladasivu.html
Tietämättömänä teininä käytettiin vahingossa voiteluaineena koneessa 20w20 hydrauliikkaöljyä, vaikka tarkoitus oli hyvä. Hyvin se kone vaan kesti vaikka öljyn paineet eivät mitenkään hurrattavat olleet.
Kerran ilmanputsarista lähti pultti irti, ja meni koneen sisään. Kone meni jumiin, mutta kun traktorilla nypittiin taaksepäin nelonen päällä, niin se lähti pyörimään, ja sen jälkeen vielä ajettiin.
Kun sitten vaihdettiin "isolohko", niin otettiin auki tuo 1300 kone, ja sieltä kanteen niitattuna se pultti löytyi.
1600 kone lähti aina ekasta puristuksesta käyntiin, ja komeasti veti, vaikka sitten loppuaikana vei öljyä 5 litraa tunnissa, ja savu oli sen mukainen...
Sillä ajolla saatiin muuten rikki yks perä ja yks vaihdelaatikko, eli ne ei ole välttämättä ihan koneen tasolla kestävyydessä...
Se 1600 oli ihmeen pirteä, poltti kumia oikein nätisti asfaltilla
