Sivu 3/9
Lähetetty: 18.10.2006 21:34
Kirjoittaja Vandaladisti
Iltapäivällä Vallilassa oli hondassa tuliterät nastarenkaat alla. Laputkin näkyi olevan vielä matkassa. 10 astetta lämmintä ja aamulla melkein saman verran...eipä oo kohta enää uudet.
Lähetetty: 18.10.2006 21:54
Kirjoittaja Jokari
Sen verta tuli jo varauduttua talven tuloon, etta kiikutin lähes uudet nastarenkaat liikkeeseen vanteille asennettavaksi ja hain myöhemmin päivällä pois. Nyt on niin hyvät renkaat että lumella ei varmasti pääse enää ovi edellä, kun jo selkeästi huonommillakin nastoilla oli vaikeaa
Harmi vain että 3 vannetta oli melko kieroja jokasuuntaan, eikä edes olleet Ladatehtaan tekemät

Lähetetty: 18.10.2006 23:24
Kirjoittaja Jokke
Miks niitä nastoja pitää näin syksyllä säästää,kun kevät puolella ajetaan kuivilla ja sulilla asvalttiteillä pitkän aikaan

Lähetetty: 18.10.2006 23:54
Kirjoittaja samarai
Jokke kirjoitti:Miks niitä nastoja pitää näin syksyllä säästää,kun kevät puolella ajetaan kuivilla ja sulilla asvalttiteillä pitkän aikaan

No keväällä taas pelätään "takatalvea", eikä uskalleta vaihtaa kesärenkaita alle - joutuisi vielä vaihtamaan takaisin. Psykologinen juttu.

Nastajuttu
Lähetetty: 19.10.2006 0:05
Kirjoittaja P-Setä
Tänään vaihdoin vaimon/perheauton alle nastarenkaat, lähemmä Kuopijoon viikonlopuksi ja sinne päin Mette lupaili lunta ja pakkasta.. Mutta Ladan alla pidän viä kesärenkaat kun pitävät luultavasti paremmin kun noi lakisääteiset talvirenkaat viime vuosituhannelta..

Lähetetty: 19.10.2006 7:54
Kirjoittaja IlkkaHe
Mitä niitä nastoja vielä vaihteleen
Kyllä mulla tuohon käyttö Subaruun on vuoden vanhat nokialaiset, muttakun ei niitä vielä kannata laittaa ropisemaan alle, kun neliveto muutenki helpottaa jos pitää kesä slikseillä ajella alkutalvi
Syyslomalla lähen oulusta kotkaan, ja syysloman lopulla takas, kannattaisko varautua siihen että on lunta maassa / tiet jäässä?
En nyt luultavasti nuita nastoja kuitenkaan laita..
Lähetetty: 19.10.2006 8:29
Kirjoittaja ff8728
Kokemattoman kuskin kannattaa mielestäni laitta nastat alle ennen liukasta keliä.
Eilen aamulla 07.00 mittarissa +1, varmaan sopivissa paikoissa pikitien pinta peilijäässä.
Ilmeisesti Muuramessa eilen aamulla ajettu kolari jääkelin syytä(nettitieto) nuorten miesten kuljettama auto ajautui vastaantulijoiden kaistalle.
Lähetetty: 19.10.2006 11:37
Kirjoittaja noose01
Illalla oli autojen lasit kevyessä jäässä, yöllä klo 1.00 mittari näytti -1,2. Aamulla oli vielä lasit jäässä klo 9 aikaan. Tiet kuitenkin täysin kuivat. Jos en tänään saa aikaiseksi niin viikonloppuna sitten kitkat alle. Ovat vielä sen verran leveämmät että tulee jämäkämmäksi ajaa.
Lähetetty: 19.10.2006 12:17
Kirjoittaja Qulle
Täällä Salossa oli aamu seiskalta +2 mittarissa, mutta silti oli tuulilasi aika paksussa jäässä... Tiet ei ollu liukkaita, mutta kyllä kohta varmaan alkaa olemaan.
Onneksi on tässä käytiksessä tosi hyväkuntoiset kitkat kesärenkaina, niin voi lykätä tuota nastojen alle laittoa lähemmäs joulua

Lähetetty: 19.10.2006 18:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Aamulla tuulilasi oli jäässä.Kädellä sulattelin kun ei ollut jääskrabaa.Malmilla oli jossakin autossa nastarenkaat.Iloinen ratina muttaa asfaltin keuhkorakkuloihin tunkeutuvaan muotoon

Lähetetty: 19.10.2006 19:09
Kirjoittaja IlkkaHe
Idän Ihme 1 kirjoitti:Niin, kyllä se Subaru paremmin liikkeelle lähtee nelivetonsa ansiosta, muttei kuitenkaan pysähdy sen nopeammin kuin kaksivetoinenkaan..

Eipä se juurikaan, mutta vähän, koska neliveto päällä etu ja taka akseli on "yhtä puuta" eli kaikki renkaat suttuun kerralla
Tosin, eipä tuo oo kovin kiva ominaisuus, alkaa heittelehtiin helpolla...
Lähetetty: 19.10.2006 20:28
Kirjoittaja aon
Moottorinlämmitin on ollut jo parina aamuna käytössä. Kuinkahan monta kertaa sitä jaksaa herätä laittamaan päälle ennen kuin raaskii ostaa ajastimen

Lähetetty: 19.10.2006 21:36
Kirjoittaja 110HB
viime yönä oli täällä -2.2 pakkasta.
Juuri nyt mittari näyttää +3.2.
Paikkana helsingin savela ( pukinmäen ja pihlajamäen välissä )
Lähetetty: 20.10.2006 8:29
Kirjoittaja Qulle
IlkkaHe kirjoitti:Idän Ihme 1 kirjoitti:Niin, kyllä se Subaru paremmin liikkeelle lähtee nelivetonsa ansiosta, muttei kuitenkaan pysähdy sen nopeammin kuin kaksivetoinenkaan..

Eipä se juurikaan, mutta vähän, koska neliveto päällä etu ja taka akseli on "yhtä puuta" eli kaikki renkaat suttuun kerralla
Tosin, eipä tuo oo kovin kiva ominaisuus, alkaa heittelehtiin helpolla...
Sama ominaisuus oli mun edellisessä käyttiksessä (Subaru Leone 4WD) mutta tässä nykyisessä (Subaru Legacy) on jatkuvaneliveto, joten eipä enää saa tota "etua" käyttöönsä

Lähetetty: 20.10.2006 18:35
Kirjoittaja Misha
110HB kirjoitti:viime yönä oli täällä -2.2 pakkasta.
Juuri nyt mittari näyttää +3.2.
Paikkana helsingin savela ( pukinmäen ja pihlajamäen välissä )
Juuh, ja aamulla oli ikkunat jäässä, niinpä myöhästyin töistä kun oli jääskraba hukassa!