Sivu 3/7

Combista vielä..

Lähetetty: 17.7.2007 21:17
Kirjoittaja Lada-Mies
Jaaniin, vakuutusyhtiöönkin tänään soiteltiin, että huomenna olis taas ajossa, mutta eipä sitä nyt ehditä vielä(kään) katsastamaan, jos noita venttiileitäkin pitää säädellä saati vaihtaa..

Koitettiin jo toisella virranjakajallakin ja 2107-1107010-20 kaasarikin avattiin, vaan eipä voi taaskaan Ozonia moittia .. :D
Vian täytyy siis melkeinpä olla venttiileissä..

Kansiremppaa...

Lähetetty: 19.7.2007 1:52
Kirjoittaja Lada-Mies
Jaaha, Combi on nyt sitten kansi irti puoliksi autotallissa.. Huomenna tai siis tänään hakemaan uudet pakoventtiilit liikkeestä ja samallahan nyt vaihtaa nuo venttiilin varren kumitkin, kun tuota sinistä sauhua pölläyttelee.. No eipä se silti sukulaisen ex-Hiacelle savutuksessa pärjää, mutta se onkin sitten jo toinen tarina.. :lol:

Jep, eli tänään on siis hommia luvassa, kun perjantaina tuo pitäisi jo katsastaa, jos meinaa Neukkumasinisteihin lauantaina päästä..

Noo, hyvä ettei tartte lomalla ihan tyhjänpanttina olla.. :D

21023 leimattu, 2101 osiks, 21013 työn alle

Lähetetty: 17.8.2007 23:20
Kirjoittaja Lada-Mies
Loma oli ja meni ja Combikin on nyt tänään katsastettu.
Loppujen lopuks tässä vajaan kuukauden aikana tuli vaihdettua:

ketju, kiristin, pakoventtiilit, venttiilivarren kumit, raidetangonpäät kummallekin puolelle ja pallonivelet kuskinpuolelle (italialaiset tuunattu nipoilla)

Lisäksi tänään tuli vielä vaihdettua kardaani tuosta sinisestä Combiin, ilmeni että Combin kardaanin keskilaakeri piti vähän klonksahtelua..

Tästä päästäänkin aasinsiltaa pitkin tuohon siniseen Ladaan.
Nyt kävi niin, että se menee osiks. takapää on jo purettu, ja kaikki käyttökelpoinen otetaan talteen. Olis se ollut hurjaa tehdä tuosta vielä liikenteeseen auto :shock: Ei sillä, että liikaa työtä olis, mutta onpahan vaan pahanen '81 :D

Valkonen Latakin otetaan tässä taas työnalle, josko sen syksyn aikana sais hitsailtua..

Re: 21023 leimattu, 2101 osiks, 21013 työn alle

Lähetetty: 18.8.2007 1:37
Kirjoittaja Mara
Lada-Mies kirjoitti:raidetangonpäät kummallekin puolelle ja pallonivelet kuskinpuolelle (italialaiset tuunattu nipoilla)

Tästä päästäänkin aasinsiltaa pitkin tuohon siniseen Ladaan.
Nyt kävi niin, että se menee osiks. takapää on jo purettu, ja kaikki käyttökelpoinen otetaan talteen. Olis se ollut hurjaa tehdä tuosta vielä liikenteeseen auto :shock: Ei sillä, että liikaa työtä olis, mutta onpahan vaan pahanen '81 :D
Suosittelen noiden italialaisten tinanivelien rasvaamista vaikka kerran kuukaudessa, mulla meni yks yläpallo väljäksi kuukauden käytöllä jolloin väljää oli jo useampi milli! :shock:

Joo, kyllä se sininen on jo melko rapsakaksi päässyt, valitettavasti kaikkea ei kannata pelastaa.. :(

Re: 21023 leimattu, 2101 osiks, 21013 työn alle

Lähetetty: 20.8.2007 23:18
Kirjoittaja Lada-Mies
Mara kirjoitti:Suosittelen noiden italialaisten tinanivelien rasvaamista vaikka kerran kuukaudessa, mulla meni yks yläpallo väljäksi kuukauden käytöllä jolloin väljää oli jo useampi milli! :shock:

Joo, kyllä se sininen on jo melko rapsakaksi päässyt, valitettavasti kaikkea ei kannata pelastaa.. :(
Jees, kahtellaan ny kauanko kestää ja jollei kestä niin tilataan sitten Ristolta kunnolliset.. :D

Jonkunnäköstä rohinaa kuuluu Combissa takaa, taitaa olla pyöränlaakeri kun kuuluu selvästi vasemmalle käännyttäessä ja suoralla tiellä tasaisessa nopeudessa aina välillä.Pitää sitä ihmetellä jahka kerkee..

Sininen mätäpommikin alkaa olla jo melko purettu, etupuskurin pentele ei vaan meinaa irrota millään, pitää varmaan laittaa sekin romikselle siinä muun ohella, jossei pikkuhiljaa ala hellittää. :lol:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 11.9.2007 23:34
Kirjoittaja Lada-Mies
Noin 200 kilometriä on tainnut tulla Combin mittariin katsastuksen jälkeen. Tänä aikana on nyt vaihdettu jo edellä mainitun kardaanin lisäksi myös vetoakseli. Pyöränlaakerihan se siellä mekkalaa piti ja otettiin sitten tuosta sinisestä koko vetoakseli siihen.

Tyhjäkäyntikin hävisi tuossa viime viikolla, ilmeisesti oli kuitenkin vaan jokin roska kaasarissa, joka lähti omia aikojaan..

Sinistä raatoa olen tässä nyt koittanut purkaa, moottori ja vaihteisto tuli mukavasti yhdessä nipussa pois, kun teki vähän rälläkällä tilaa.. :twisted:

Eipä täältä metsän keskeltä kai muuta raportoitavaa, jatkakaa harjoituksia. 8)

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 12.9.2007 15:11
Kirjoittaja lada combi
Lada-Mies kirjoitti:Sinistä raatoa olen tässä nyt koittanut purkaa, moottori ja vaihteisto tuli mukavasti yhdessä nipussa pois, kun teki vähän rälläkällä tilaa.. :twisted:
Jos normaali Ladan kone ja Laatikko, niin ei siihen mitään rälläkkää tarvi :o sen kun vaan irroittaa apusimpukan korista ja työntää sen alas, ja sitten vaan moottori ja vaihteisto kokonaisuutena pois. Kyllä se tulee ja menee ilman mitään ongelmia kun vähän kääntelee konetta+vaihteistoa, itse ainakin näin tehnyt ilman ongelmia :)

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 27.9.2007 23:31
Kirjoittaja Lada-Mies
Jooh, Combi sai tänään taas ajoa, kun eilen meni Rollasta kansipahvi ja äiteepuoli sai mennä isukin Transitilla töihin ja isukki Ladalla. Iltapäivällä oli nykiminen ihan helvetinmoista, osin johtunee varmaan "automaattisesti itsestään säätyvästä" ozonista, jossa ruuvit pyörii vähän omia aikojaan. No ruuvailtiin sitten seosta vähän rikkaammalle ja haettiin 15 litraa lisää bensaa, nyt ei nyi enään yhtään ja kulkee kuin pieni eläin.
228km sitten viime tankkauksen, ei uskalla kovin tyhjäks tankkia päästää kun ei tiedä koska se sitten oikeesti loppuu. No eipä se kai yli 20l/100km kuluta eli aika pienellä menee. :D
Ozon rules, Weber sucks!! :wink:

Sininen Ladakin on nyt sitten purettu, enään pitäs palotella ja heitellä Transiitin perään, kai siitä jonkun kuvankin vois tonne galleriaan vielä laitella...

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 5.11.2007 18:47
Kirjoittaja Lada-Mies
Jaah, combi meni seisontaan viime viikon keskiviikkona ja tulee takaisin ajoon 1. Huhtikuuta.

Kävin rassaamassa miinuskengän irti, ettei kello syö akkua ihan tyhjäksi, samantien kai olis kantanut koko akun sisään, mutta kahtellaan tässä joku viikko jahka saa aikaseks. :lol:

Sininen Lata odottelee edelleen palasiksi rälläköimistä, no kai sen keväällä ehtii. Eipä tuolla pihalla viitsi nyt mitään tehdä, kun luntakin on maa piukassa, sais sulaa pois jo..

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 5.11.2007 23:15
Kirjoittaja Lerssi
Hieno combi! Tuommonen on hakusessa, muttei tahdo löytyä :(
Pittää kaasutella ootellessa tuolla 2107

2101-02 purettuna..

Lähetetty: 21.11.2007 18:43
Kirjoittaja Lada-Mies
Kuva

Näin meilläpäin. 8)

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 21.11.2007 18:48
Kirjoittaja Jokari
Jes, palasix vaan ryssän romut 8)

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 21.11.2007 18:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
no nythän tosta on hyvä alkaa tekemään autoa, puhallukseeen ja uutta väriä pintaan :D

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 14.3.2008 22:49
Kirjoittaja Lada-Mies
Tuumasin, että ulkona on riittävän hyvät olosuhteet ja rassasin Combista kaasarin irti.

Aloin syventymään tarkemmin bensan häviämisongelmaan kohokammiosta ja löysinkin kaasarista pienen halkeaman, josta vika oletettavasti johtui. Kaivelin varastosta 2107-1107010 kaasuttimen, josta irroitin keskiosan Combia varten. Kaasuttimen alaosanhan vaihdoin tuohon jo viime kesänä, joten alkuperäisestä kaasuttimesta on siis jäljellä enää vain kansi. (joka on tietenkin oleellisin, koska siinä on tyyppikilpi -20 päätteellä :lol: ) Putsasin ja kokosin kaasuttimen uudelleen, mutta asennus saa jäädä huomiseen.

Ensi viikolla voisi ottaa tuon jo ajoon, mikäli mitään valkoista lumen tapaista ei ole odotettavissa enään.

Tuli muuten alkuviikosta priima Combin käyttöohjekirja postitse, kiitoksia vaan Kimmo86 :)

Re: 1200L -88, 1500 Combi DeLuxe -84 Ja 1200 -81

Lähetetty: 16.3.2008 17:54
Kirjoittaja Lada-Mies
Nakkasin kaasuttimen takaisin paikoilleen Combiin ja koitin käymään. Eihän se tietenkään tahtonut lähteä millään perrkeleellä käymään, joten ilmanputsarin kansi auki ja bensaa kaasariin. Lievän sahailun jälkeen se viimein lähti ontuen kolmella pytyllä tulille.

No, annoin käydä jonkin aikaa ja lopulta lähti se viimeinenkin pytty mukaan. Tyhjäkäyntiä piti hieman säätää, kun ei meinannut millään ilman ryyppyä pysyä käynnissä. Edelleenkin Combi lyö toisinaan putkeen, kuten se on tähän asti aina tehnyt.

Sytkää voisi koittaa säädellä, luultavasti se on hieman myöhäisellä. Sytytysjohdotkin voisi vaihtaa; Alkaakin olemaan jo viimeinen asia mitä ei ole tähän mennessä vielä yritetty.. :idea: