Heh, kerkespä peili ajoissa tapahtumaan. Toiselta puolelta otin kokonaan pois ja yritän ettiä samanlaista sinnekin. Se vihree nappis oli aika kireen kuuloinen. Tuplaputket takana pitivät aikamoista ärjyntäälarssi21074 kirjoitti:Ja hieno peili sulla on ladassa!!![]()
Kenenköhän tuo vihree lada on ja mitäköhän virityksiä siinä oikein on?![]()
Kuulitko sen käyntiääniä että oliko miten kireen tuntunen pannu pellin alla?
Näyttää melkoisen vaivalla tehdyltä ladalta tuo vihree nappis! Ja tyylillä rakennettu.
Kesäladan hifistys alkoi
-
Kesälada
Re: Kesäladan hifistys alkoi
- larssi21074
Mitä noita kuvia kattelin niin konepellissä näyttäisi olevan jonkunlainen skuuppi?!
Onkohan pitäny rakentaa tilaa pystytuplille vai onkohan tuossa edes ladan kone!? Varmaan V8 kun on tuplaputketkin!
Onkohan pitäny rakentaa tilaa pystytuplille vai onkohan tuossa edes ladan kone!? Varmaan V8 kun on tuplaputketkin!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Kaveri oli ollut tuolla river meetissä ja oli kuullut huhua että tossa nappiksessa olisi tupla putket ihan härniksi ja pellin alla olisi ollut ihan vähän viilattu vakio mylly,MUTTA sanoi kuulleensa kun sillä ajettiin ja ääni oli muistuttanut jotain V-moottoria...
Loud&Fast
- larssi21074
Joo kaipa nuo putket on ihan rekvisiittaa, niillä kai ne v-koneen äänetkin on saatu aikaan. Kuulin kans huhua että pellin alla olis vaan ykskutonen, melko vakio sellainen.J-Tech kirjoitti:Kaveri oli ollut tuolla river meetissä ja oli kuullut huhua että tossa nappiksessa olisi tupla putket ihan härniksi ja pellin alla olisi ollut ihan vähän viilattu vakio mylly,MUTTA sanoi kuulleensa kun sillä ajettiin ja ääni oli muistuttanut jotain V-moottoria...
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
Niin minäkin luulen että rekvisiittaa ennemmin kun V-moottori.Soittelin vielä varmistukseksi tolle kaverille joka oli paikalla ja kyselin,oli ilmeisesti tuon nappiksen omistaja puhellut jostain scanian ahtimesta ja evo9 mitsun coolerista ensi kesäksi.No huhut on huhuja...
Loud&Fast
- pappa- igor
kyllä tolle vihreelle jotain muutakin on tehty kun tuplaputket... aika erikoisen levyinen syyläri paistelee maskin takaa, tiedä sitten että mikä kone on... ja tukivarret oli maalattu?!?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Tukivarret olivat hopeiset ja jouset punaiset...
Minullekkin sattu ensimmäisenä silmään tuo konepelti, kun tulin auton luo. Ja puskurit hieman erilaiset sekä käännetyt vanteet...
Ei tuo ainakaan ole rekisterissä, siirtokilvethän tuossa on...
Ei tuo ainakaan ole rekisterissä, siirtokilvethän tuossa on...
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
-
Larppis
Minkäs paksusta mdf levyä�äy�t hattuhyllyyn ? ja miten teit korokkeet kaijuttimille ?
-
Kesälada
Tais olla sentin paksuista suunnilleen. Turvavöiden rullien kohdalle joutuu leikkaa kolot, jos ei hanki pitempiä kiinnityspultteja niille. korokkeet on tehty paksummasta mdf-levystä kuviosahalla leikkaamalla.Larppis kirjoitti:Minkäs paksusta mdf levyä�äy�t hattuhyllyyn ? ja miten teit korokkeet kaijuttimille ?
Mun kaveri tiesi kertoa että siihen olisi tulossa Hornetin turbiini ja ydinvoimalan välilauhdutin.J-Tech kirjoitti:Niin minäkin luulen että rekvisiittaa ennemmin kun V-moottori.Soittelin vielä varmistukseksi tolle kaverille joka oli paikalla ja kyselin,oli ilmeisesti tuon nappiksen omistaja puhellut jostain scanian ahtimesta ja evo9 mitsun coolerista ensi kesäksi.No huhut on huhuja...
500whp.net
- pappa- igor
OHio!! kuulostaa ihan toteuttamis kelpoiselta idealta...micco kirjoitti:Mun kaveri tiesi kertoa että siihen olisi tulossa Hornetin turbiini ja ydinvoimalan välilauhdutin.J-Tech kirjoitti:Niin minäkin luulen että rekvisiittaa ennemmin kun V-moottori.Soittelin vielä varmistukseksi tolle kaverille joka oli paikalla ja kyselin,oli ilmeisesti tuon nappiksen omistaja puhellut jostain scanian ahtimesta ja evo9 mitsun coolerista ensi kesäksi.No huhut on huhuja...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
-
Kontio
Vanhempien entisessä 1300S:ssä poikkes pakari muutamia senttejä pakosarjan jälkeen,ja Lada kyllä kuullosti juuri samalta kuin joku Moparin isolohko ois jyrähtänyt paikalle... Tyhjä käynti on samanlaista kuin viritetyssä kasi koneessaJ-Tech kirjoitti:Kaveri oli ollut tuolla river meetissä ja oli kuullut huhua että tossa nappiksessa olisi tupla putket ihan härniksi ja pellin alla olisi ollut ihan vähän viilattu vakio mylly,MUTTA sanoi kuulleensa kun sillä ajettiin ja ääni oli muistuttanut jotain V-moottoria...
soiko tuo subbari kun sen laitto noin???
Kesälada kirjoitti:Terve,voimapesä kirjoitti:Olipa hieno tapahtuma ja paljon tyylikkäitä�utoja. Sää��suosi vaikka välil� näy�i �tä alkaa�atamaan vettä. Kävin�ats�assa ladaasi ja poppeja. Paikka ei kyllä suosinut�sillelaittoa sillä esiintymi�avalta tullut musiikki häiritsi hiem� kuuntelunautintoa. Hyvin olit kyllä popit asent�ut. Sain pari hyvää vinkkiä omi��sennuks�n jotka toteutan kun niiden aika on. Pyörin jonkin aikaa�iinä autosi ympärillä�utta en näh�t si�a siinä että olisin voinut näyttäy�ä ja jutella lad�aih�sta�
Mutta mikä se toinen lada siinä sinu�auton vieressä oli?��
Olin suurimman osan ajasta Ladan lähellä, joten olet vähän huonoon saumaan käyny siellä. Ois ollu kyllä ihan mukava jutella. Aika paljon tuli juteltua ihmisten kanssa Ladoista, monella oli omakohtaisia kokemuksia ja muuta jutuntynkää näistä. Se vihreä Lada oli viritetty vm 1985 nappis. Uteluista huolimatta omistaja ei suostunut kertomaan tekniikasta tarkemmin.
Kuvia valmiista hifiasennuksista on täällä: http://www.freewebs.com/terda/hifiladaan.htm
Ja kuvia Rivermeetista on täällä:
http://www.freewebs.com/terda/rivermeet2007.htm
laaborghin on paras
-
Kesälada
[quote="sää�nä&q�t;]soiko tuo subbari kun sen laitto noin???
[/quote]
Miks ei soisi? Ihan OK:sti se minusta soi, kun ottaa huomioon, että bassoelementti oli halpa (erikoistarjouksessa 59eur) ja vahvistin aika pieni (150w rms subbarille). Paremmin se minusta noin soi sedanissa kuin ratkaisussa, jossa elementti puhaltaa konttiin päin ja jossa ei ole edes refleksiputkia vedetty matkustamon puolelle. Tuo elementti on mulla siis about 30l suljetussa kotelossa ja kalvo tosiaan takapenkin selkänojaa päin. Ääntä lähtee ihan riittävästi ja äänenlaatukin on OK systeemin hinta huomioon otettuna. Eli jonkinlaista erotteluakin on havaittavissa eikä pelkkää bassomölinää. Sain jopa subbarin integroitumaan kohtuuhyvin etukaiuttimien toistoon, eli jos subin tasoa ei vedä kamalan ylös, ei basson suunta paikallistu taakse.
[/quote]
Miks ei soisi? Ihan OK:sti se minusta soi, kun ottaa huomioon, että bassoelementti oli halpa (erikoistarjouksessa 59eur) ja vahvistin aika pieni (150w rms subbarille). Paremmin se minusta noin soi sedanissa kuin ratkaisussa, jossa elementti puhaltaa konttiin päin ja jossa ei ole edes refleksiputkia vedetty matkustamon puolelle. Tuo elementti on mulla siis about 30l suljetussa kotelossa ja kalvo tosiaan takapenkin selkänojaa päin. Ääntä lähtee ihan riittävästi ja äänenlaatukin on OK systeemin hinta huomioon otettuna. Eli jonkinlaista erotteluakin on havaittavissa eikä pelkkää bassomölinää. Sain jopa subbarin integroitumaan kohtuuhyvin etukaiuttimien toistoon, eli jos subin tasoa ei vedä kamalan ylös, ei basson suunta paikallistu taakse.
-
voimapesä
[/quote]
Vanhempien entisessä 1300S:ssä poikkes pakari muutamia senttejä pakosarjan jälkeen,ja Lada kyllä kuullosti juuri samalta kuin joku Moparin isolohko ois jyrähtänyt paikalle... Tyhjä käynti on samanlaista kuin viritetyssä kasi koneessa
[/quote]
Minä vähän luulen ja hieman jopa huhuja kavereilta kuulleena luulen, että tuossa vihreässä ladassa mahtaa olla hieman muutakin kuin putket tai putki poikki. Se oli nähty tänään ajelemassa ja tällä kertaa siinä oli ollut jo oikeat rekisterikilvet. Erikoista sinällään N-alkuiset ja lyhyet.
Vanhempien entisessä 1300S:ssä poikkes pakari muutamia senttejä pakosarjan jälkeen,ja Lada kyllä kuullosti juuri samalta kuin joku Moparin isolohko ois jyrähtänyt paikalle... Tyhjä käynti on samanlaista kuin viritetyssä kasi koneessa
Minä vähän luulen ja hieman jopa huhuja kavereilta kuulleena luulen, että tuossa vihreässä ladassa mahtaa olla hieman muutakin kuin putket tai putki poikki. Se oli nähty tänään ajelemassa ja tällä kertaa siinä oli ollut jo oikeat rekisterikilvet. Erikoista sinällään N-alkuiset ja lyhyet.