Sivu 3/4
Lähetetty: 6.5.2007 20:03
Kirjoittaja Mara
JUHO kirjoitti:Jos nuita pohjia alakaa ite tekeemään nii onko nuissa pakkeleissa hirveitä eroja? Tuossa oon sotkenu tuommosellla halpis pakkelilla joka muistuttaa lähinnä sementtiä

Onhan niissä isojakin eroja; osa on jo uutena sellasta kovaa kamaa, jota ei saa siististi leviämään mitenkään ja tahtoo "seurata" lastaa.
Kaikkein parhaimmaksi olen todennut Dinitrol/Pyrmoplast 2K Super Softin(tjsp.), todella pehmeää, jopa löysää levittää, helppo muotoilla ja saa myös ohuen kerroksen tasaiseksi. Suosittelen!
Ja lisäksi helppoa hioa, eikä tuki paperia niin pahoin, kun monet muut.
Lähetetty: 6.5.2007 20:10
Kirjoittaja jta
cassu kirjoitti:<-- Redrum on maalattu pölyisessä tallissa Clas Ohlsonin halvalla paineilmakäyttöisellä maaliruiskulla, pilailupuoti Bilteman halvalla punaisella maalilla ja vieläpä samaisen pilailupuodin tinnerillä ohennettuna. Pohjalle suihkuttelin niin ikään pilailupuodin punaista "ruostesuoja" pohjamaalia.
Maalaukselle ei hintaa tolkuttomia tullut, eikä jälkikään nyt aivan hanurista ole. Tosin parempikin olisi voinut olla...
Kuvia maalauksesta - ja monesta muusta:
http://ladat.org/VAZ-8/vaz-main-2105-photo.php
Mikäli ilman kovetetta maalasit Redrum:n niin epäilenpä että on pian sen näkönenkin että on halvalla maalattu. Itellä ainakin kovetteettomat on vetässy seittikuviot viimestään puolen vuoden päästä.
Lähetetty: 6.5.2007 20:59
Kirjoittaja Anaconda
Mara kirjoitti:
Onhan niissä isojakin eroja; osa on jo uutena sellasta kovaa kamaa, jota ei saa siististi leviämään mitenkään ja tahtoo "seurata" lastaa.
Kaikkein parhaimmaksi olen todennut Dinitrol/Pyrmoplast 2K Super Softin(tjsp.)
Näinpä, erehdyin ostamaan Paklan pikkupurkin ja ei jumal.., siis siinä vasta huonoa kamaa verrattuna tohon Dinitrolin omaan! Niin kovaa että pinta "repeää" levitellessä helposti. Huomenna etsimään Dinitrolin tuotteita, ei vaan taida olla enää myynnissä tolla nimellä..
Osaamiskysymyshän toi osittain on, mutta silti, paljon parempaa jälkeä saa aikaan.
Lähetetty: 6.5.2007 21:04
Kirjoittaja Mara
Joo, ite tein saman virheostoksen, olkoon vaikka kuin kotimaista.
On Pyrmoa vielä saatavilla, purkin ulkonäkökin on sama kun ennen.
Keräseltä löytyy minipurkista aina 3:n kilon perhepakkaukseen asti.

Lähetetty: 6.5.2007 21:35
Kirjoittaja JUHO
Jeps, pitääpä käyä hakeen tuota drinitolia jostain, tuolla halpis paskalla ei saa reunoja sileiksi millään ja justiin tuo että pinta repeää pinta tosi helpolla.
Lähetetty: 6.5.2007 21:45
Kirjoittaja cassu
jta kirjoitti:Mikäli ilman kovetetta maalasit Redrum:n niin epäilenpä että on pian sen näkönenkin että on halvalla maalattu. Itellä ainakin kovetteettomat on vetässy seittikuviot viimestään puolen vuoden päästä.
Redrum oli halvalla maalatun näkönen jo kun sen ostin - ja sillon siinä sentään oli tehtaan alkuperänen maali pinnassa.
Eipä tuo maali mitään kovetteita kaivannut, useita autoja kiskottu tuolla samaisella reseptillä hyvällä menestyksellä. Ja siisti pinta pysyy hienosti useammankin vuoden.
Joka tapauksessa Redrumin kohdalla se riittää kun tuo maalipinta tämän kesän kestää. Näillä näkymin auto menee taas talvella palasiksi ja ilmeisesti myös uudelleen värjäykseen.
Tällä kertaa käytetäänkin sitten koemielessä
automaalit.netin kauppaamia värejä.
Ei tuo auton maalaaminen mitään herkkuhommaa ole, mutta omaksi onneksi maalaaminen ei ole ihan vierasta puuhaa kun olen sitä työksenikin tehnyt.
Maalaus
Lähetetty: 6.5.2007 22:04
Kirjoittaja ss127
Pitänee varmaan kertoa munkin että millä Pimppiäinen on maalattu. Autohan oli valkoinen kun ostin sen. Pohjatöinä tehtiin vain maalipinnan karhennus hiekkapaperilla, sen jälkeen pesu ja kuivaus. Keltainen väri on Miranolin liikennemerkkimaalia, jota on meillä töissä. Mustat ns. vauhtiraidat ovat silkinhohtomusta spraymaalia jonka päälle vedin kylmästi kirkkaan lakan.
Keltainen väri levitettiin pintaan pehmeällä, leveällä tapetointi pensselillä, duunin pesuhallissa. Pinta ei ole siloinen mutta ei sen tarvii sitä ollakaan. Hyvin on maali pysynyt pinnassa vaikka on joutunut kokemaan kovia. Jopa alumiini luukuissa ja ovissa.
Toi Miranolin maali on siitä hyvää että oikein ohennettuna se tasoittuu todella hyvin. Ehkä jonain päivänä saan aikaiseksi uuden maalipinnan joka tehdään paremmin. Tai sitten ei.
Joka ei tiedä mistä autosta on kyse niin tuolta löytyy kuva.......
http://www.ladat.org/VAZ-5/kg/18_1_2007/saIMG_2013.JPG
Lähetetty: 6.5.2007 22:17
Kirjoittaja 4stroke
minttu kirjoitti:taitaa jäädä lada sammakonvihreäksi..silmä tottuu

älä luovu toivosta vielä. ei muutaku jotain komeeta sävyy ettii.
Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 27.7.2007 10:12
Kirjoittaja Skitjo
Mulla ois haaveena nyt ruveta maalaileen tuota pirssiä kun on aika ruokottomassa kunnossa.
Helmoissa muutama ruuvinreikä ja listojen päiden kiinnitysreijät pitäis muurata umpeen ja sitten pitäis hinkata poies kaikki paska ja
se ruoste.
Tässä hommassa
hyvät neuvot olisivat kultaakin kalliimmat koska kaiken aijon tehdä itse enkä mitään näistä ole ikinä ennen tehny

Levyseppähitsaajakaveri varmaan auttaa mulle sievät paikat nuihin reikiin mutta kaikki muu jää ittelle tehtäväksi.
Sitten on vielä ovissa, kaarissa ja keulassa ihanaa pikku kukintoa että toennäkösesti uus maali tulee koko autoon. Sen verran kokemusta on että suunnittelen kaiken kymmeneen kertaan ja kokeilen varovasti että niistä ei välttämättä tartte muistuttaa.
Elikkä siis eri maaliehotuksia (väri vielä auki) niin kokeilen kaikkea mistä saa koepurkit sopuhintaan. On vähän tuota uhripeltiä kun on tuo 2107 rämä tuossa pihassa

Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 27.7.2007 14:29
Kirjoittaja IlkkaHe
Täällä olis toiminimen takana henkilö oulun tienoilla, joka maalaa ihmeessä auton kun auton, tosin aikataulu on pitkä, ja pinta ei toki ole mitään maalaamo luokkaa.. ja pohjatyöt saa kernaasti olla tehdyt
Että jos kiinnostais, niin YV:tä vaikka, niin sovitaan hommista!
Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 13.11.2012 11:42
Kirjoittaja Mikis
Mitäs te sanotte pohjaväristä? Autosta olisi tulossa väriltään "sutenöörin liila", joten mikä väri olisi pohjalle? Ja onko paljon kalliimpaa, jos käyttäisi raskaskalusto maalia. Kuitenkin ruiskulla maalattaessa. Ja lakkaa päälle, jotta kiiltää ja tytöt tykkää....

Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 13.11.2012 22:01
Kirjoittaja jta
Ite käyttäisin valkosta tai punaista sikäli mikäli tuon värin tulkittiin oikein. Mutta sen mitä itellä on maalien hinnoista jääny mieleen niin suorilta ei voi sanoa että onko kumpi halvempaa. Riippuu aika paljon sävystä. Valkonen on raskaankaluston puolella paljon halvempaa kuin kevyen kaluston puolella mutta punaisessa taisi taas mennä toisin päin.
Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 18.11.2012 23:03
Kirjoittaja ChargerSpeed
Mun bemarin maalaaminen maksoi aikanaan karvan vaille 1000e vuonna 07
siihen sisältyi pohjatyöt ja aineet... (kunnon automaalit ja lakka + hiontaväri ja muut tarvikkeet
auto maalattiin myös oviaukoista...
oli varsin suuritöinen eikä tuolla hinnalla kukaan tee ellei ole todella hyvää kaveria maalarin kanssa...
kävin juuri ostamassa 4dl lakkaa muuhun hommaan maksoi 12e
maalit maksoi kanssa noin 4dl jotakin 14e
tuohon sitten kovetin ja ohennin...
Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 25.11.2012 12:53
Kirjoittaja arsenikki
Jos auto on purettu ja ei tarvii suojaus hommia tehdä niin maalaus on noin 1000e paikkeilla
Jos autoa ei ole purettu niin maalaus on noin 1000e paikkeilla + auton purkaminen pohjatyöt, suojaus ja kasaaminen toiset 1000e ellei enemmänki

Re: auton maalauttamisesta
Lähetetty: 25.11.2012 15:11
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Mun pulkan ylimaalaus 2011 maksoi oikealla ammattimiehellä pohjatöineen olikohan se nyt 1300 euroa. Hinta sisälsi pikkuisen hitsausta, pakkelikorjauksia, uuden tuulilasin, pohjatyöt ja pohjamaalin. Metallihohtomaalin, lakan ja hionta-aineet tuli sitten vielä venäjänkävijöiden toimesta päälle.