Sivu 3/4

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 12.1.2008 0:36
Kirjoittaja Mr. nobody
Onkos tossa 1700i -96 alumiininen sisälämppärinkenno?

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 12.1.2008 23:33
Kirjoittaja Jaakkima
Ei ollut ainakaan minun -97 combiruutassa alumiinista lämmityksenkennoa vaan ihan kunnon messinkinen.

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 13.1.2008 1:08
Kirjoittaja Jokari
Messinkinen lämppärikenno oli myös omassa -97 ruiskussa kun sitä pälyilin puhallinrempan yhteydessä...tai no ainakin kenno oli hyvin pitkälti messinginvärinen :lol:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 13.1.2008 1:16
Kirjoittaja Marko
Nii,voi olla messingin värinen,mut silti alumiinii.Kestää ehkä sen,mitä se on tehty kestämää,joten ei kai sil metallilaadul oo merkitystä.

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 13.1.2008 14:39
Kirjoittaja Mr. nobody
Eikös se ole noissa muissa 1200-1600 kuparia? Vai olenko ihan väärin ymmärtänyt?

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 13.1.2008 22:09
Kirjoittaja Jokari
Ei varmasti ole kuparia...messinkiä lienee vanhemmissakin. Kennon materiaali ei ole kyllä se asia joka tekee joistain ruiskuista kylmiä. Kun tietäs vaan että missä se vika on...

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 14.1.2008 0:28
Kirjoittaja Mr. nobody
Ja kokoeroakaan ei ole? Onko mahollisesti mitään tuotenumero eroja kataloogeissa?

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 14.1.2008 0:48
Kirjoittaja Jokari
Kaikissa kanttilamppuisissa lammityslaitteet on kaikkine hiluineen ihan 1:1. Kennot on myös samankokoisia eikä tehtaan jäljiltä siellä ole mitään alikokoista kennoa tms. :lol:

Lieneekö sulla sitten lämppärin kenno osittain tukossa ja/tai kennon päällä kasa suomalaisia märkiä lehtiä 8)
Ja onhan jäähdytysjärjestelmä ilmattu kunnolla, eli keula mäkeen, lämmöt täysille ja ahkeraa letkujen puristelua...?

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 14.1.2008 18:01
Kirjoittaja Mr. nobody
Ilmattu on ja huolella. Ainoo sitten mikä on, niin tuo kennon tukkosuus. Puhaltimen kun pistää täysille meinaa lakki lähtee päästä, että tuskin sielä lehtiä on.

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 22.1.2008 21:51
Kirjoittaja Mr. nobody
Mikäs vois olla vikana, kun starttaa niin startti jää minuutiks tai pariks päälle, vaikka auto käy ja avaimesta on päästetty irti? Startti pyörii vaikka olis virrat pois ja avaimet kädes? Virtalukon pohja?

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 22.1.2008 22:34
Kirjoittaja Jokari
Epäilen ettei kyseessä ole virtalukon pohja, koska starttauskärjet on suht vahvan jousen takana, ei se jää ihan noin vaan jumiin. Jos jäisi niin et kyllä saisi käännettyä avaintakaan poispäin.

Ekana tsekkaisin startin apureleen oikeesta lokasuojasta. Voi olla että sen kärjet jää jumiin startatessa ja näin akulta pääsee jännite ihan suoraan solenoidille...
Sen jälkeen vois melkein startin solenoidin suuntaan vilkuilla, sekin voi jumittua päälle jos kärjet on heikossa hapessa...ja taas startti pyörii :lol:

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 27.1.2008 15:44
Kirjoittaja Mr. nobody
Motonetistä ei löytyny tota startin apurelettä, miten sen voi testata onko siinä vika?

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 27.1.2008 15:58
Kirjoittaja Jokari
No ei varmasti löytynyt jos tolla nimellä koitit...se ei ole mitään muuta kuin tavallinen 4-napainen sulkeva rele, löytyy jokaikisesta varaosaputkasta hintaan 3-5€

Mallia: http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/42_301iso.jpg

Mut jos ei ole tähän hätään relettä, niin helppohan tuo on testata. Vaihde vapaalle, käsijarru kireälle ja virrat päälle. Oikeesta lokasuojasta startin apureleestä liitin irti. Sit vaan otat pätkän johtoa, jolla yhdistät liittimestä punaisen ja ruskean johdon (ne kaksi paksua). Startti rupeaa pyörimään ja latukka käynnistyy (muista irrottaa se johto tässä vaiheessa). Jos startti ei enää tunnu jäävän päälle, niin vika oli apureleessä. Jos jää päälle niin vika on jossain muualla.

Em. keinolla olen joutunut joskus käynnistelemään laatokkaa apureleen hajottua. Hyvä pitää mielessä.

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 27.1.2008 16:17
Kirjoittaja Mr. nobody
Suuret kiitokset, täytyy kokeilla.

Re: 1700i Pari pikkuvikaa.

Lähetetty: 27.1.2008 17:06
Kirjoittaja Mr. nobody
Startti jäi pyöriin vielä vaikka irrotin johdon heti kun hörähti käymään. Seuraavaksi vilkuillaan siis solenoidin suuntaan.