Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ensimmäisen Ladan - ´87 2105 - ostettuani ajelin siskolleni käymään maalle.
Vierailun päätyttä sisko pyysi jos veisin hänet samalla kaupalla käymään kun ukko oli veljellään peltotöissä. Suostuin tottakai. Ulko-ovella siskoni tokaisi tylyyn tapaansa: "aijaa, mee vaan mä tilaan taksin"
Että silleen, eihän siskoni niin kauhean kranttu ole , mutta taksilla kävi sillä kertaa kaupalla vaikka yritin suostutella pariin kertaan kyytiin.
Allaoleva ei koske naista, vaan miestä, ei Ladaa, vaan Moskvitsia, eikä kyytiin tulemattomuutta, vaan tulemista, mutta kun vähän liippaa aihetta, niin kirjoitanpa nyt.
Tapahtui 1980-luvulla Porissa.
Olin erään amerikkalaisvetoisen autoalan firman neuvontamiehenä ja yhdessä myyntipäällikön kanssa pitämässä asiakastilaisuutta.
Liikuimme kyseisen myyntipäällikön Volvolla, jolle oli sitten tilattu huoltoaika paikalliseen liikkeeseen. Jäimme siis jalka- ja taksikyydin varaan, kun Volvoa huollettiin.
Eräällä porilaistuttavallani oli siihen aikaan kaunis, oranssinvärinen, Sovtransavton tunnuksin varustettu Elite. Kohtalo määräsi, että kyseinen Mosse tuli vastaamme Porin keskustan puistokadulla, jolloin puistossa piileskellyt piru tuli minuun.
Astuin kadulle ja näytin Mosselle pysähtymismerkkiä. Tuttavani pysähtyi, tunsi minut, mutta iskin äkkiä silmää: nyt seuraa huvia.
- Päivää, Teilläpä on hieno auto. Ostaisin sen tässä paikassa ja tarjoan 700 markkaa! (Sen verran oli käteistä lompakossa.)
Kaupat tehtiin siinä kadulla, ilmoitin, ettei tässä mitään luovutustodistuksia tarvita, vaan voin sen todistuksen itse myöhemmin piirrellä.
Mosse ja rahat vaihtoivat omistajaa. Supatin myyjälle, että nouda Mosse huomenna hot. Satakunnan edestä, avaimet respassa, palauta rahat sitten joskus.
Myyntipäällikkö oli suurella hämmästyksellä lyöty, kun ilmoitin, että näin Mosse ostettiin lennosta, hyppää kyytiin, niin mennään.
- Minä en (p-alkuinen seitsenkirjaiminen sana) Mosseen istu! No käveletkö mieluummin, oli kysymykseni, kun avasin hänelle etuovea.
Työtoveri tuli kyytiin ja Mossella mentiin. Hämmästykseltään mies ei saanut pitkään aikaan mitään sanotuksi.
Seuraavana aamuna jätin Mossen avaimet hotellin respaan sanoen, että ne saa antaa sille joka niitä kysyy. Näytin työkaverille lappua, jossa teksti "Tämän Mossen saa kelle kelpaa, avaimet hotellin vastaanotosta. Terveisin nimimerkki ´nyt loppui itäautoilu´". - Laitan tämän pyyhkimen alle, mennään taksilla hakemaan Volvosi, ei viitsi tätä liikkeen pihaan jättää.
Siihen jäi Mosse. Pyyhimen alle jätin tietenkin toisen, tyhjän paperin.
En koskaan kertonut kyseiselle myyntipäällikölle, mitä todellisuudessa tapahtui.
Kyseisessä firmassa muistellaan vieläkin hullua, joka osti Porissa Mossen lennosta ja jätti sen sitten kadun varteen.
Että näin. Illalla olleen asiakastilaisuuden takia jäi kokeilematta, olisivatko porittaret kyytiin tulleet. Todennäköisesti kyllä, oli se niin hieno Mosse.
kyl minä oon vahvasti siinä uskossa että miehessä on vika jos ei naista saa ja vielä autoaan siitä syyttää, ei ole käsihommiin tarvinnut tyytyä vaikka ladalla on ajellutkin( ja naama ku jälki tylsän kirveen). uskokaa tai älkaa parhaat naiset löytyy lavatansseista, niin ja hiukan pitää osata puhuakkin.
tästä esimerkkinä edellinen naapuri, oli iso bemari ja kaikkensa yritti mutta kovin oli ihmetys kun eivä naiset tulleet kyytiin vaikka alla olikin "iso vaunu"
no joskus sitten baarissa sivukorvalla kuuntelin, ei jaksanut naisia viihdyttää kymmentä minuuttia pitempää jutustelu paloturvallisuus laista tai soran ajosta.
no kyseinen jannu on +40 ja elelee äitinsä kanssa kahden ja bemarikin vaihtui pikku mazdaan
jos todellakin homma tökkää siihen että auto merkki vaikuttaa asiaa, ei sitten mikään muukaan onnistu sen kaltaisen ihmisen kanssa, näitä pilvilinnoissa kulkevia isä(jopa perinnön kautta) rahoilla eläviä ei koskaan aikuistuvia rinsessoja ei kannata edes harkita. ja jos nainen alkaa kysellä mikä auto on niin kannattaa homma unohtaa yleensä siihen.
on ollut mersua ladaa, jenkkiä pari ooppelia ja rapea ranskalainen on eksynyt pihaan ja koskaan ei auto tai sen näkö ole ollut este.
kyllä jenkin kyytin on tulijoita ollut mutta se ketä on huolittu onkin eri juttu, itse ainakin päättellen muista asioista kuin auto mausta kannattaako ruveta mihinkiään ronttamaan ja olemaan bongaa pöllö kilpailun pää palkinto ( eli maksaa kaikki, hoitaa kyydit ja aamulla olo on kuin omenan kannalla, syöty on mutta siemenet sisällä)
hyvin homma/hommat on onnistunu perus punaisessa L ladassa... niin ja kyl keskisuomessa muistetaan gaperdi sisutainen lada jonka ovet ei ihan kaikille auenneetkaan
niin ja niinkuin joskus kirjoittelin ei ilman ladaa nykyistä emäntää olisikaan... niin ja mersu olisi edelleen ajossa mutta se onkin toinen juttu
Tervehdykset toivottelen.
Kun lähtee Prinsessan hakuun, tai etsintää, ihan kuinka vaan, olisi hyvä osata ainakin puhua, tai tanssia. Jos osaa tanssia kohtuullisen hyvin ei siinä jouda tangonhurmion tunnetilassa puhumaan, eikä vastapeluri sitä oikein hyväksyisikään. Siinä menee jotakin rikki, kun kesken parhaimman huuman kaveri kysyy ,että: "Oletko ennen ollut täällä ja millä aiot mennä kämpille" Kyllä siinä vartalonkieli riittää ilmaisemaan mikä ukko tuo on miehiään. Jos ei osaa tanssia silloin täytyy kertoa, että kyllä sitä minäkin vielä tanssimaan opettelen, niipäs teenkin. Hei, rupeaisitteko te opettamaan minua, kun tunnostatte olevan erikoisen hyvä tanssimaan. On ihme, jos Prinsessa ei tälläiseen suostuisi. Siiä sitä vierähtää useampi viikonloppu ja saattaa jopa viikollakin olla tunteja, kokemuksesta sanon, että Tanssimisessa ei ole koskaan liian hyvä tai täydellinen, aina on uutta ja lisää opittavaa. Heti kipin kapin Tanssikurssille jotka eivät osaa tanssia ja ne joilta se vanha taito on ruostunut, sillä on paljon uusia tanssityylejä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Team perseauki racing kirjoitti:hiukan pitää osata puhuakkin.
Siis nimenomaan hiukan. Mulla on useamman kerran tyssänny siihen ku en oo sitä leipäläpeä saanu pidettyä kiinni ku neitikin olis halunnu sanoa jotain... Stana ku on tällänen hölösuu Mutta nykyinen sivilisääty kyllä vahvistaa, että oon osannu ainaki yhden kerran olla hiljaa oikeassa paikassa.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
kuten aiemminkin olen aiheesta avautunut, niin ei se varmasti ole kiinni siitä millä autolla ajaa pisteestä A pisteeseen B. Mutta jos kerää ruosteisia Ladan raatoja pihan täyteen, täyttää olohuoneen Ladan osilla ja samalla tinkii näiden takia yleisestä asumismukavuudesta, lämmitys, wc ja pesutilat yms. niin saa siinä olla aika erikoinen nainen, joka tollaseen mukaan tarttuu. kyse on ennemmin elämän tavasta ja jos elämän tapana on vaikka jenkkiautot, niin on se selkeästi myyvämpi harraste ja siitä piiristä löytyy naaraita enemmän. toisaalta jos ajaa millä tahansa autolla, niin silloin on kyse jostain muusta elämän tavasta, rokkari, punkkari, hippi tai jotain vielä paremmin myyvää meinstriimiä tjsp. Lada ei ole elämäntapana kovin myyvä ja lada kulttuurissa elää aika vähän naaraita.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tervehdykset toivottelen.
Ei ole periaatteessa kysymys miehestä, vaan harrastuksesta, joka Prinssillä on. Olisi löydyttävä Prinsessa jolla on saman tyylinen erikoistunut harrastus. Mutta toisaalta voimakastahtoinen Prinsessa kyllä saapi huushollin siistiksi, siinä ei auta urospuolinen vastustelukaan, on vain alistuttava.
Hiljaa ja salaa, ettei Lada-Jussi kuule tai saa tietää, sellainen etsintäoperaatio käyntiin kuin Jussille Prinsessa. Jos jollakin olisi tuttava-,ystäväpiirissä tai muuten vain tietäisi Jussille jöönpitäjän, niin ei muuta kuin sokkotreffit.
Jussilla varmaankin on sellainen "Salakomento" pirtissä. Tunnusta pois vaan.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
juu lada jussille morsian kilpailu pystyyn
no täytyy myöntää että äkkiseltään ei tule mieleen ketää jolla nyt pelkkää ladan osaa olisi talo täynnä ja emännyys siinä kaupanpäälle mutta muutaman pariskunnan tunnen että tontti on täynnä romua ja sisätilat myös (pahasti alkaa mennä meilläkin tähän).... on ilmeisesti muuten natsannut vaikka rompetta on taatusti enemmän kun jussilla
että ei muuta ku jussi lava tansseihin kyl luulis sieltä neidon löytyvän jolle kelpaa lada kyyti maalais maisemassa kesä yönä..
Kyllä mullakin tuota romua on jonkun verran ja kaikki ei ole edes ladan osia, mutta silti emäntää ei ole näkynyt Pitää vissiin kesällä panostaa noihin lavatansseihin?
Tai yrittää maajussille morsiammeen
Joskus on nainen Samarassa kysynyt kilometrien päästä että minkäs merkkisellä autolla sitä ollaan liikkeellä. Ja kun sanoo että Lada, aito ryssän rauta tämä on. Niin useimmiten vastaus on että hyvin tuntuu kulkevan. Tyyliin kuuluu että pidän aina penkin alla viinapulloa, tupakkia, sytkää ja tunkkia, jotenkin tuntuvat kyytiin tulijat sulavan näistä esineistä.
Entinen tyttöystävä oli innokas ladan vihaaja, tuli kyllä kyytiin aina. Ajettiin kerran kotiin lumisella auraamattomalla metsäautotiellä josta oli edellä mennyt pari moottorikelkkaa ja keli oli kuin siperiassa. Sanoin sitten erätaipaleen jälkeen että tuosta ei olisi peugeutilla menty, ja olisi ainakin muoviosat jäänyt matkalle (joku 407 oli sen lempiauto) eipä puhunut mitään..
Joskus on naiset haukkuneet köyhäksi, olen sitten sanonut että laitetaan rahat pöytään ja katsotaan kellä on ja mitä. On näiltä kaikilta mennyt pupu pöksyyn..
Samarasta ei kyllä ole pahemmin hyötyä naisen hankkimisessa ollut, tosin kyytinyt olen sillä monenlaista, ja joskus omille kämpillekin. Naisille desing-autot tuntuvat uppoavan paremmin.. ainakin sellaisille jotka eivät itse pahemmin ajele tai korjaa autoja.
Eniten taitaa merkitä auton tyyli. Moni kalliskaan auto ei välttämättä naisten mieleen ole, mutta joku tonnin rassi voi olla mimmimagneetti asiantuntevissa käsissä.
En kyllä mitään laitetta naisen takia hanki, jos en itse kelpaa sellaisena kun itse näen parhaaksi niin on sitten ilman. Tanssikursille voisi mennäkin kyl.
Lemmikkipalstojen Päivän peilissä on keskustelu "koomisimmat syyt eroon" ja siellä yksi kirjoittaa:
Mä joskus teininä sorruin kapakista yhen herkun tykö ja sit sovittiin tällit seuraavaksi illaksi ja millä tää tulee LADALLA! ei jeesus,se oli sit siinä
Voi voi, onko tosiaan näin Osasin joskus aikoinani tanssia, suustani en ole mikään tuppisuu, eikä auto merkit ole asiaan vaikuttaneet mitenkään(2 Ladaa, Talbot,2 Hondaa). Autoista ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa naisten kanssa. Itseasiassa 1200 nappis oli niin varma "pyydys" Joensuussa iltalomilla että monta kertaa tuli ajettua lappulattiassa kohti Kontiorantaa Mutta jos todellakin auton takia mirkut karkaa tansseissa/kapakassa/yms paikoissa niin ehkä ne kannattaa jättää sitten omaan arvoonsa. Toisaalta jos niitä rotteloita joita joskus pitäisi viksata on pihat ja metsät täynnä ja sitä näkyä karkuun lähtevät niin silloin kannattaa ehkä harkita muutaman projektin hävittämistä